Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wiskoza - dziwny problem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2008 - 17:12

Pewniejsze i tansze niz kupno nowej wisko...


 


#22 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 21 marca 2008 - 20:37

Problem wiskozy rozwiązany. Piąta sztuka, tym razem Hans Priest (znacznie tańsza niż Behr), działa bez zarzutu.

Jednak mimo, że wydawało się niemożliwe aby 4 nowe sprzęgła wisko były do bani, to jednak tak było. Nie wiem jaka jest tego przyczyna, przypuszczam, że chodzi o złe przechowywanie lub transport. Obecnie wszystko działa jak trzeba. Wisko zaczyna kręcić wentylatorem gdy stoję lub wlekę się powoli w korkach. I to siła kręcenia jest mała bo narazie nie ma upałów więc nawet nie obciąża mocno silnika. Wystarczy pojechać chwilę trochę szybciej, spada temperatura chłodnicy i wisko odpuszcza.

Czytałem poprzednie wypowiedzi i niestety chyba niektórzy nie rozumieją zasady działania sprzęgła wiskotycznego. Temeratura jaką pokazuje wskaźnik pochodzi z bloku silnika. Wisko za to reaguje na temperaturę chłodnicy. Te dwie rzeczy oczywiście są ze sobą związane ale nie aż tak bezpośrednio. Dlatego często mimo, że temperatura silnika nie jest wysoka to wisko kręci bo nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę (po to wisko jest żeby zastąpić jego naturalny przepływ który się odbywa podczas jazdy). Jeżeli komuś auto się przegrzewa i temperatura jest bardzo wysoka to nie musi oznaczać że to wina wiskozy i odwrotnie, jeżeli temperatura jest za niska to nie ma nic wspólnego z ciągle kręcącą wiskozą, bo jeżeli jedziecie np 120 km/h to jest to tym samym co szybkie kręcenie wentylatora (wiskozy) a wg logiki niektórych osób silnik w ogóle nie powinien się dogrzewać w trasie, a to bzdura. Wiskoza jest tylko i wyłącznie po to żeby schłodzić chłodnicę powietrzem z zewnątrz gdy jej temperatura staje się zbyt wysoka i tyle.

Rozwiązania typu "w zimę wywalam wiskozę i wentylator" lub "w lato skręcam na stałe" są niedorzeczne. Wiskoza ma działać tylko kiedy jest potrzebna i używanie jej non stop jest stratą paliwa i osiągów samochodu o hałasie nie wspomnę.

#23 OFFLINE   lew1969

lew1969

    lew1969

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-11-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 09 października 2008 - 20:30

Mam pytanko na temat tej viskozy czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu da się ją np. zatrzymać ręką czy kawałkiem patyka zeby nie stracić palców. Mam taki problem że po wymianie chłodnicy stara była okropnie zabita i pękła z boku (autko oscylowało temperatura około 90-92) teraz po wymianie ma problem dobic do 90C a w trasie prędkosc około 120 spokojna jazda to spada do 80C . Trochę to chyba za mało. i chyba zaczęła trochę więcej łykac paliwa. Próbowałem zatrzymać to visko zaraz po wyjechaniu z garażu po nocy i nie udało się patyk mi zeszlifowało, na wyłączonym silniku kręce wiatrakiem luzno czy to zimny czy rozgrzany. Silnik 2.5TD
lew1969

#24 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2009 - 11:48

A ja mam takie pytanie. Po wymianie wisco (używka) pojawiło się dziwne metaliczne brzęczenie powyżej 2000 obr. Na starej tego nie było. Ogólnie jest sprawniejsza od tej starej i poza tym dźwiękiem nie ma żadnych niepokojących objawów tylko strasznie mnie to denerwuje. Miał już ktoś u siebie taki przypadek????

#25 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 27 marca 2012 - 18:44

Panowie mam pytanie ..
czy wiskoza powinna się kręcić zaraz po zgaszeniu silnika tak jak silnik zgaśnie bo u mnie po zgaszeniu ciepły zimny krecići się jeszcze jaies 5-8 sekund aż sama sie zatrzyma:confused:?? i czy jest możliwy luz na tym sprzągle wiskozy czy tam możne się jakiś łożysko wyrobić bo u mnie jak taki luz trochę jak się poruszy???

#26 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2012 - 19:49

czy wiskoza powinna się kręcić zaraz po zgaszeniu silnika tak jak silnik zgaśnie bo u mnie po zgaszeniu ciepły zimny krecići się jeszcze jaies 5-8 sekund aż sama sie zatrzyma...


wsio masz dobrze będzie się kręcić po zgaszeniu..a na osi wisco jest łożysko jeśli nie masz wokół niej wilgotnego od oleju coby wyciekał z wisko to możesz zostawić

#27 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 27 marca 2012 - 20:01

hymm dzięki za odpowiedz ;)

a co do tego łożyska to mi raczej tam siadło bo coś głośno gwiżdżę mi z tego miejsca a tak nie było i głośniej chodzi .. nawet takie małe iskierki tam widzę właśnie w tym miejscu czy to po prostu od tej sprężynki takie coś jest/? i jeżeli to łozysko to całe wisko do wymiany?? tak

#28 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 marca 2012 - 20:04

odkręć wisco i zobacz jaki luz ale raczej wymiana sie kłania lepiej wymienić samo wisco niż później chłodnice i resztę

#29 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 27 marca 2012 - 20:23

a muszę wyjmować chłodnice żeby to odkręcić ?? czy tylko ta osłonę plastikowa wokół chłodnicy i wystarczy odkręcić wisko?? czy inny sposób jest...bo patrzyłem teraz ręka to rusza się ogólnie na tym wałku te wisko tak z 2 -1 mm(góra doł) ( tez tak sie giba na boki trochę to tak nie powinno być tak myslee.

#30 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 marca 2012 - 19:17

co do wyciągnięcia to nie trzeba wyjmować chłodnicy wyjdzie do góry tylko plastik z napisem turbo diesel trza odkręcić a co do luzów to nie musi być to luz na wisco tylko na pompie wody bo do oski pompy jest przykręcane wisco ..dodam ze wisco odkręcamy w prawo