Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podłączenie parownika 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2010 - 22:56

Witam.

Panowie jutro zaczynam walke z podpięciem parownika w układ chlodzenia.

U mnie byl poprzednio polączony pod podgrzewaniem przepustnicy(tyle ze teraz cos sie zj**... i nie dziala wiec postanowilem zrobic jak nalezy)

Podepne sie wg obrazka robert514 jak na zdjęciu, mam nadzieje ze bedzie ok.

w razie jakichkolwiek problemów napiszę i proszę o pomoc :D


No i jak??

#42 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2010 - 08:03

podłączyłem. zero problemów

#43 OFFLINE   Gad10

Gad10
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-04-2011
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 09 grudnia 2011 - 21:45

Czyli reasumując powinno wyglądać to tak:

Dodany obrazek


a czy możę ktoś być tak dobry i wstawic zdjecie 2.0 16V tez by ułatwiło co niektórym
pozdrawiam

#44 OFFLINE   as1977

as1977
  • 23 postów
  • Dołączył: 19-10-2011
  • Skąd: Myślenice ,Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 kwietnia 2012 - 19:06

Tak kolego.


Witam .... mam pytanie czy przed tym zaworem trójdzielnym założyć muszę trójnik? ja mam całkiem inaczej .... trójnik trójdzielny mi lał po roku się dopatrzyłem i mam podpięty reduktor po wyjściu z tego trójnika ;-( i jak nie włączam ogrzewania to chyba się nie zagrzewa tak jak ma być ( bo chyba ma parzyć w dłoń?) .... i przy wyjściu mam tez wpiąć się w z powrotu z reduktora w ten dalszy przewód ?

#45 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 kwietnia 2012 - 21:47

Tak, na zdjęciu jest wskazany ten jedyny sposób :)

#46 OFFLINE   as1977

as1977
  • 23 postów
  • Dołączył: 19-10-2011
  • Skąd: Myślenice ,Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 kwietnia 2012 - 21:12

Tak, na zdjęciu jest wskazany ten jedyny sposób :)


Dzięki kolego .... mam właśnie do wymiany ten trójnik więc podjade do gazowego i zakupie przewód i węża i zrobie tak jak powinno być .... dzieki

#47 OFFLINE   as1977

as1977
  • 23 postów
  • Dołączył: 19-10-2011
  • Skąd: Myślenice ,Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 kwietnia 2012 - 21:41

Własnie skończyłem prace nad podpieciem reduktora...... Parzy w ręce przy każdej OPCJI tz. nawiew zimny...... ciepły bez klimy i z klimą ciepły i zimny ..... temperatura redyktora (parownika) się nie zmienia ..... Dzięki (topserwis) .... nawet pary nie zauważyłem z rury wydechowej ale to przez ten chyba TRÓJNIK TRÓJDROŻNY ....... i jak wcisnę S to Klusia ma kopa ...... ciągnie do samego końca bez jakiegoś spadku mocy ,przerwy sekundowej lub ciszy hehe .... dzięki

#48 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 03 listopada 2012 - 18:44

Na zdjęciu nie jestem pewien gdzie mam powrót podłączyć?? Do tego górnego czy dolnego wyjścia z zaworu trójdrożnego??

#49 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2012 - 20:37

Na zdjęciu nie jestem pewien gdzie mam powrót podłączyć?? Do tego górnego czy dolnego wyjścia z zaworu trójdrożnego??


do weza ktory wychodzi ze zbiornika wyrownawczego,mozesz rowniez podpiac reduktor szeregowo czyli z mostka wodnego na reduktor i z reduktora na doplyw na zawor trojdrozny

#50 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 04 listopada 2012 - 17:32

kurde zrobiłem tak jak na tym zdjęciu wcześniej i wydaje mi się że mam słabsze ogrzewanie. Czyli przed zawór dałem zasilanie a powrót dałem pod ten wąż który idzie z metalowej rury do zbiorniczka wyrównawczego. :mad:

#51 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 listopada 2012 - 18:10

U mnie ogrzewanie działa jak złe przy takim samym podłączeniu. Może to kwestia czystości nagrzewnicy?

#52 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 04 listopada 2012 - 18:19

Ale przed podłączeniem na HI to w ręce parzyło. Teraz jest lipa trochę. Sam nie wiem o co chodzi. Może zapowietrzona?? Ide jeszcze raz spróbować odpowietrzyć może cos jeszcze siedzi tam :p

#53 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 listopada 2012 - 21:54

No niestety - parownik musi odbierać ciepło, taka już jego zasada działania. U mnie (klima zwykła) praktycznie nie przekraczam ustawienia ogrzewania na 2/3 skali - nawet w bardzo duże mrozy i na ogrzewanie nie narzekam.

#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2012 - 21:57

No niestety - parownik musi odbierać ciepło, taka już jego zasada działania. U mnie (klima zwykła) praktycznie nie przekraczam ustawienia ogrzewania na 2/3 skali - nawet w bardzo duże mrozy i na ogrzewanie nie narzekam.


u mnie to samo. po dolozeniu pompki, przepieciu szeregowo parownika, sprawnej nagrzewnicy po odpaleniu ustawiam na max , po przejechaniu 5km zmniejszam do polowy bo nie idzie wysiedziec w aucie.




 


#55 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 listopada 2012 - 22:00

Przemek - ale ja nie mam pompki :D RM94 rulez ;)

#56 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2012 - 22:16

Przemek - ale ja nie mam pompki :D RM94 rulez ;)


ja tez nie mialem - rm95 ale sobie sprawilem :D na wolnych obrotach jest duuuuza roznica na plus




 


#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 listopada 2012 - 22:20

Niby mógłbym dołożyć, mam nawet banalny pomysł na wysterowanie (wykorzystując odwrócone sterowanie elektrozaworu od trójdrożnego), ale po prostu nie widzę potrzeby u siebie... Może to kwestia równoległego podłączenia mojego parownika (Scorpion GT), albo czystego układu chłodzenia (chociaż to sprawa dyskusyjna, bo po wyjęciu silnika widzę sporo rdzawego syfu w silniku).

#58 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 05 listopada 2012 - 02:07

U mnie spadła wydajność ogrzewania znacznie. Może przepiąć lepiej za nagrzewnice zasilanie??

#59 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 listopada 2012 - 06:35

Ale jak za nagrzewnicę? Wtedy musisz odwalić taki numer jak u mnie był jak kupiłem, tzn. pozbawić trójdrożny sterowania, bo inaczej przy wyłączonym ogrzewaniu (a w klimatroniku to już ogólnie bardziej losowo) będzie Ci zamrażało parownik z tytułu braku obiegu płynu...

#60 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 05 listopada 2012 - 11:38

No źle to napisałem, wpiąć go w ten wąż który idzie do tej pompki elektrycznej.