Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Y22XE Kompresor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Pan Filip

Pan Filip
  • 385 postów
  • Dołączył: 25-03-2013
  • Skąd: Moszczenica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2014 - 15:09

A może chodzi o wwwwwwwwrrrrrrrppppppppppsssssssssssssssssssssssssss:D ??

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2014 - 15:11

A może chodzi o wwwwwwwwrrrrrrrppppppppppsssssssssssssssssssssssssss:D ??


Dokładnie tak :D

[yt=marchewy]Pyy6BIbu8W4[/yt]

#43 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 września 2014 - 16:10

czasami chodzi po prostu o sam fakt i oryginalność, nie będzie kolejna seryjna vka, tylko oryginalne 2.2 z kompresorem, których w Omedze nie ma za dużo. nie zawsze wszystko trzeba brać ekonomicznym okiem. dla niektórych ten dźwięk wwwwrrrpssss jest cenniejszy od kilku więcej, ale cichych koni. mimo, że mocowo tyłka to nie urwie to i tak jestem za, by stworzyć coś innego. chętnie bym koledze poradził, ale niestety moja wiedza w tym temacie jest raczej mierna.

#44 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 05 września 2014 - 18:09

czasami chodzi po prostu o sam fakt i oryginalność, nie będzie kolejna seryjna vka, tylko oryginalne 2.2 z kompresorem, których w Omedze nie ma za dużo. nie zawsze wszystko trzeba brać ekonomicznym okiem. dla niektórych ten dźwięk wwwwrrrpssss jest cenniejszy od kilku więcej, ale cichych koni. mimo, że mocowo tyłka to nie urwie to i tak jestem za, by stworzyć coś innego. chętnie bym koledze poradził, ale niestety moja wiedza w tym temacie jest raczej mierna.


Dokładnie o to mi chodzi. :)

#45 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2014 - 18:28

stworzyć coś innego


Tylko trzeba brać poprawkę na to, że już w 2 litrach jest kompresor. To, żę w 2.2 nie ma to nie będzie cale nic unikatowego bo to te same silniki praktycznie.

Nikt nie powiedział nie, wcale nie jestem przeciw, ale kibicować też nie ma czemu. Oby wypluło jak najwięcej km i momentu i aby dźwięk był jak najfajniejszy.

#46 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2014 - 19:21

Ja też chcę :)

mam Z22XE to chyba też się da prawda?

Wstawiłem nowy używany silnik z allegro (tam wszystkie mają po 100 000 km przebiegu :) ,
ale jak się skończy to najwyżej kolejny bym wsadził.

Jak komuś bym dał auto na tydzień i worek pieniędzy to by mi zrobił takie cudo?
Bo teraz to więcej niż 200 to auto nie chce iść :(
a głównie autobahny robię.


Pozdrawiam
Robert

#47 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2014 - 19:23

Polecam 3.0, tam 200 to nie jest żaden problem :D

#48 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2014 - 19:28

Ja polecę Forda Pumę, tam 200 to nie jest żaden problem :D

#49 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2014 - 19:59

ale chyba nie ten 1.4 :D

#50 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2014 - 20:09

to moge ja cos napisac? :p

fakt jest taki 2.0/2.2 omegowe to gowno nie silnik. To jest niezaprzeczalne.

Niewiem jak te silniki znoszą podniesnienie mocy bez ingerencji w korby/wał/tloki bo sie tym nie interesowalem (nie interesuja mnie silniki o pojemnosci mniejszej niż moj czajnik w domu :p )

ale ok chcesz kompresor to ci udziele rad.

trzeba wykonac mocowanie solidne kompresora, napęd (pasek rolki napinacz lub probowac to polaczyc na jednym pasku pk z alternatorem - wtedy ci odejdzie motanie dodatkowego kółka na wał ALE pozostaje ci tylko jedna srednica napedowa)

Dlaczego mowie jedna srednica kolka - doładowanie regulujesz albo kołem od kompresora( podejrzewam ze liczycz na to elektrosprzeglo i nie bedziesz chcial go zmieniac) albo toczysz odsadzenie i dodatkowe koło PK o odpowiedniej srednicy zeby uzyskac doladowanie ktore cie interesuje.

Pewnie sie na tym nie znasz wiec kogos popros - niech ktos ci obliczy zapotrzebowanie silnika na powietrze, wydajnosc kompresora(Mapa wydajnosci jest w necie poszukaj) tak samo jak gorne maksymalne obroty kompresora. wtedy bedziesz znal teoretycznie srednice kolka.

co do silnika to przyjmijmy doladowanie jak w standrardzie do 0.6 bara, mozna sie pokusic o zostawienie glowicy bez podnoszenia, dla swietego spokoju mozna odprezyc.

Wykonac dolot do kompresora, wyjscie na intercooler (lub bezposrednio w dolot), zalozyc zawor bow off (bedzie nonstop syczał)

wiadomo odetkac wydech(barany przeloty itp itd) Niewiem jakie tam sa wtryski, ale jak za male to wiadomo zaopatrzyc sie, pompe paliwa wydajniejsza.

Komputer ktory to wystroi (lub bawic sie na orginalnym kompie) ale ecumaster to ogarnie.

masz automata, niewiem jak to sie bedzie chcialo zgrywac ze sterownikiem skrzyni tutaj ci nie pomoge.

Niewiem tez czy slyszales dzwiek eatona, jakbys wrzuci 2 koty w wentylator od chlodnicy.

Oczywiscie nie musze wspominac o zmierzeniu kompresji na garach przed rozpoczeciem zabawy, jesli bedzie bida to niestety z gowna tortu nie zrobisz.


Jakby co to pytaj

#51 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 września 2014 - 20:36

Hehehhe te dwa koty to masakra :D Jak chcesz szybciej zrobić zrób początkowo bez intercoolera. Szybciej i łatwiej rury podłaczyć. Tak jak pisał Phantom liczenia dużo i to takiego konretnego którego w szkole nie uczą. Chcesz coś jeszcze wiedzieć czego tu nie znajdziesz pisz do mikey garage jak będzie chciał to coś ci doradzi. Z tego co czytałem robił chyba astre z 2.2 z kompresorem ale szybko przerobili na mocniejsze turbo. Szukaj także wałków od X20XER co by na wstępie mieć lepszy początek. Osobiście jakbym miał 2.0 coś uturbiać czy kompresor do bym z cali ładował c20xe bez tej masy badziewia eco

#52 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2014 - 20:40

Mickey ceni swoja wiedze...od tak ci tajemnic nie zdradzi :)

fakt robili ta astre 2.2 tam na tlusto lecieli z modami, silnik byl caly robiony, Mickey szybko wlasciciela sprowadzil na ziemie, jakby sie nie naprodukowali to turbina bylaby wydajniejszym rozwiazaniem. Mnie mickey tez skutecznie z kompresora wyleczył :D

#53 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 września 2014 - 20:53

Powiem taką anegdotę. Dla franka psuje się auto i co chwila gaśnie. Postanowił jechać do majstra. Majster popatrzył posłuchał i nagle jeb młotkiem w jakaś część silnika. Nagle silnik zaczyna pracować jak należy i przestał gasnąć. Franek sie pyta mechaniora ile za to 220zł. Jak to 220zł za pukniecie młotkiem?? Mechanior mówi 20zł za puknięcie a 200zł za to że wiedziałem gdzie puknąć.
I to cała prawda.

#54 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 września 2014 - 09:05

ale chyba nie ten 1.4 :D


1.7 125 km

Wysłane z mojego ST25i przy użyciu Tapatalka

#55 OFFLINE   Domin_86

Domin_86
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 września 2014 - 20:33

to moge ja cos napisac? :p

fakt jest taki 2.0/2.2 omegowe to gowno nie silnik. To jest niezaprzeczalne.

Niewiem jak te silniki znoszą podniesnienie mocy bez ingerencji w korby/wał/tloki bo sie tym nie interesowalem (nie interesuja mnie silniki o pojemnosci mniejszej niż moj czajnik w domu :p )

ale ok chcesz kompresor to ci udziele rad.

trzeba wykonac mocowanie solidne kompresora, napęd (pasek rolki napinacz lub probowac to polaczyc na jednym pasku pk z alternatorem - wtedy ci odejdzie motanie dodatkowego kółka na wał ALE pozostaje ci tylko jedna srednica napedowa)

Dlaczego mowie jedna srednica kolka - doładowanie regulujesz albo kołem od kompresora( podejrzewam ze liczycz na to elektrosprzeglo i nie bedziesz chcial go zmieniac) albo toczysz odsadzenie i dodatkowe koło PK o odpowiedniej srednicy zeby uzyskac doladowanie ktore cie interesuje.

Pewnie sie na tym nie znasz wiec kogos popros - niech ktos ci obliczy zapotrzebowanie silnika na powietrze, wydajnosc kompresora(Mapa wydajnosci jest w necie poszukaj) tak samo jak gorne maksymalne obroty kompresora. wtedy bedziesz znal teoretycznie srednice kolka.

co do silnika to przyjmijmy doladowanie jak w standrardzie do 0.6 bara, mozna sie pokusic o zostawienie glowicy bez podnoszenia, dla swietego spokoju mozna odprezyc.

Wykonac dolot do kompresora, wyjscie na intercooler (lub bezposrednio w dolot), zalozyc zawor bow off (bedzie nonstop syczał)

wiadomo odetkac wydech(barany przeloty itp itd) Niewiem jakie tam sa wtryski, ale jak za male to wiadomo zaopatrzyc sie, pompe paliwa wydajniejsza.

Komputer ktory to wystroi (lub bawic sie na orginalnym kompie) ale ecumaster to ogarnie.

masz automata, niewiem jak to sie bedzie chcialo zgrywac ze sterownikiem skrzyni tutaj ci nie pomoge.

Niewiem tez czy slyszales dzwiek eatona, jakbys wrzuci 2 koty w wentylator od chlodnicy.

Oczywiscie nie musze wspominac o zmierzeniu kompresji na garach przed rozpoczeciem zabawy, jesli bedzie bida to niestety z gowna tortu nie zrobisz.


Jakby co to pytaj



i tyle w temacie ... pan chce 2.2 to niech robi ... nieskreslacie marzen innych tylko dlatego ze sie nieopłaca ...
Domin_86
Car Audio Killer ...
Air Ride system ...
Turbo boost in 1,5 bar FUN ...


:masakra:

#56 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 września 2014 - 08:07

zgadzam się z przedmówcą :) tuning się nie opłaca czy to r4 czy to v6 .... nie oszukujmy sie wkładamy V8 z monaro jak zrobił to borówka (widziałem na żywo) i mamy 300KM w seri do tego zakładamy dobry kompresor i zaginamy czasoprzestrzeń :D i mamy silnik z koncernu GM więc to nie jest z jakiejś innej marki ....
ja podkręciłem swoje 2.0 z pasji i zeby pokazać że sie da pieniądze się nie liczą :)

#57 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 września 2014 - 10:06

Ja mam takie swoje motto że wszystko da się naprawić i zrobić ale nie koniecznie zawsze się to oopłaca.

#58 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 września 2014 - 10:44

zgadzam się z przedmówcą :) tuning się nie opłaca czy to r4 czy to v6 .... nie oszukujmy sie wkładamy V8 z monaro jak zrobił to borówka (widziałem na żywo) i mamy 300KM w seri do tego zakładamy dobry kompresor i zaginamy czasoprzestrzeń :D i mamy silnik z koncernu GM więc to nie jest z jakiejś innej marki ....
ja podkręciłem swoje 2.0 z pasji i zeby pokazać że sie da pieniądze się nie liczą :)


Jako ze masz m62 w 2.0 udzielibys koledze rad co zrobiles w silniku, zdjecia porobil swojej koncepcji a ty aby sie pochwalic ze jest i na sosne goscia.


co do twoich 300KM smiem powatpiewac bo pewnie kwita na to nie masz.:dziura:

#59 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 września 2014 - 16:32

Nie prościej znaleźć silnik z osprzętem od astry h opc seryjnie ma 240KM i chyba mniej przeróbek?

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 września 2014 - 18:14

Nie prościej znaleźć silnik z osprzętem od astry h opc seryjnie ma 240KM i chyba mniej przerĂłbek?


Ale nie robi luuupst.