Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Stukająca panewka Y32SE - trzy rozwiązania do wyboru...????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 30 czerwca 2014 - 22:59

Witam wszystkich.
To mój pierwszy temat na forum, ale już od dłuższego czasu korzystam z Waszych porad....za co z góry wielkie dzięki.

Mam nadzieję, że nie powieliłem tematu, ale już naczytałe sie trochę i nic sensownego nie znalazłem.

Ostatnio stałem się posiadaczem Omegi Fl 2001 z silnikiem Y32SE.
Znalazłem zadbany egzemplarz za niewielkie pieniądze. Niestety, albo stety podczas jazdy próbnej zaczęła stukać panewka. Stargowałem dosyć sporo i z myślą, że jest to fajna baza do remontowania kupiłem ją i zawiozłem lawetą do domu.
Jestem jeszcze w posiadaniu MV6 z 1998 roku, którą też kiedyś kupiłem z uszkodzonym silnikiem i przez dwa lata spisywała się znakomicie. Znając ceny części zamiennych do X30XE spodziewałem się tego samego w przypadku Y32SE.

Niestety Ceny są kosmicznie większe!!!

Zaznaczam, że sam naprawiam silniki (w swojej X30XE robiłem głowice, rozrząd, także takich napraw się nie boję).

Mam teraz trzy opcje do wyboru.

1 . najłatwiejsza, ale ryzykowna i przez Was odradzana. Wymiana uszkodzonej panewki. Oczywiście jeśli wał zmierzony mikrometrem nie będzie miał jajka na czopach i oczywiście widocznych rys.
Tylko dlaczego do Y32SE te panewki takie drogie???? są ze złota??? - kpl korbowodowych 1500 PLN w sklepie a w ASO 2400PLN. Na początku chciałem wymienić kpl a teraz zastanawiam się nad wymianą jednej. Do X30XE koszt kpl to siakieś 150 PLN. Tak samo jest z panewkami głównymi. w sklepach w ogóle nie dostępne a w ASO coś koło 1000PLN (do X30XE 150 PLN na Allegro). A co ciekawe, gdzieś na forum doczytałem, że główne są identyczne w 2,5 2,6 3,0 i 3,2 ale pod innymi numerami katologowymi:). Czy w przypadku korbowodowych może jest tak samo, tylko z jakiego silnika, bo z tego co się dowiedziałem to czopy korbowodowe są inne niż w 2,5 2,6 i 3,0?

Jeśli wał porysowany to zostają mi dużo bardziej pracochłonne opcje a trochę nie mam czasu i udostępnionego kanału na dłuższy czas:

2. Wymiana słupka. Ryzyko trafienia w nie najlepszej kondycji. Każdy pisze, że Y32SE jest bardziej wytrzymały, a tu ZONK. moje X30XE jeszcze jeździ. CZy ktoś posiada do sprzedania dół albo słupek w okolicach Bolesławca(Dolnośląskie)?

3. Swap dołu z mojej X30XE. Mniejszy moment, mniej mocy. Co ze stopniem sprężania, jeśli bym zostawił głowice z Y32SE? Ktoś już to robił, bo słyszałem różne teorie na ten temat? Zaznaczę, że moje X30XE potrzebowałoby już nowych pierścieni.

Mój pierwszy temat a się rozpisałem. Z góry przepraszam za moje niezbyt lekkie pisanie. Z polaka zawsze byłem kiepski :p

Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lipca 2014 - 01:12

Calkiem niedawno przerabialem temat tyle ze nie w omedze a w thesisie.

Pomysl pierwszy wydaje sie byc realnym ale jezeli tak jak piszesz wal nie zostal ruszony. Niemniej jednak z zalozenia wiem ze jak panewka zaczela pukac to wal zostal tkniety. Powloka walu jest utwardzana i szlifowac nie wolno a polerowanie nic nie da. Jezeli chodzi o ceny panewek to warto sie wybrac do szlifierza i zapytac o cene dobrania pod wymiar panewek glownych i korbowodowych. Robilem to u goscia na podkarpaciu i cena doboru panewek na wymiar wraz ze szlifem walu V6 to 1100 zl takze cena niewielka. Wyslalem mu oprocz walu cale korby i przyslal oznaczone bo na 6 cylindrze wydal trzeci szlif. Niestety oo dwoch tysiacach znow spadlo cisnienie oleju przy 7k rpm co skonczylo sie kupnem silnika z jezdzacego auta. Niestety taki "madry" jak dzis nie bylem szlifujac wal. I 5k poszlo w niepamiec generalki.

Nie pisz tak ze 2.6/3.2 sa gorsze niz 2.5/3.0 bo to sa lepsze silniki konstrukcyjnie jezeli chodzi o dol. Nie wiesz jak ktos traktowal ten silnik przed Toba.

Jezeli Cie przeraza remont 3.2 i koszt zdrowego silnika czyli okolo 2 tysi, ponad, to pomysl nad downgrade na 3.0 za tysiac zlotych.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lipca 2014 - 11:52

rozebrałeś wszystko ?
może to nie panewka a uwalony konwerter/skrzynia

#4 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 01 lipca 2014 - 12:37

Napewno panewka, bo stukom towarzyszy rzażąca się kontrolka smarowania na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany. A jeszcze nic nie rozbierałem, bo musze miec w razie czego nagrany dół silnika. Jak będzie gdzieś do sprzedania to dopiero zacznę rozbieranie, żeby nie zajmowac kanału na dłuższy czas ( niestety jeszcze nie mam swojego :()

#5 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 lipca 2014 - 23:41

Ja też polecam dorabianie panewek, natomiast jeśli chodzi o wał i jego szlif popytaj, podzwoń myślę, że są jakieś rozwiązania (ponowne nałożenie utwardzonej warstwy itp.) - to są tylko moje domysły, jednak są warsztaty które naprawdę robią rzeczy wręcz niemożliwe w obróbce metali a tego typu problem mają zapewne nie tylko posiadacze omeg V6

#6 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 02 lipca 2014 - 15:01

Napewno panewka, bo stukom towarzyszy rzażąca się kontrolka smarowania na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany. A jeszcze nic nie rozbierałem, bo musze miec w razie czego nagrany dół silnika. Jak będzie gdzieś do sprzedania to dopiero zacznę rozbieranie, żeby nie zajmowac kanału na dłuższy czas ( niestety jeszcze nie mam swojego :()


Panowie.... przeciez panewki w 3.2 sa takie same jak w 3.0.....

#7 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipca 2014 - 17:57

dokladnie jak wujekjerry mowi. trzeba tylko patrzec jakie sa zamki na korbach - 3.0 ma podwojny zamek, jeden silnik y32se tez mial podwojny, z koleji z signuma/vectry z32se chyba ma juz 1 zamek.

generalnie ja bym to rozebral sprawdzil stan walu korbowego, jesli do uratowania to bym dzialal, jak nie to caly slupek 3.2 bym szukal.


jakbys potrzebowal jakis fotek to mam rozebrane 3.2 i 3.0. Dla porownania.

#8 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 02 lipca 2014 - 22:22

Na jakimś forum ktoś opisywał różnice pomiędzy X30XE a Y32SE :

"Wymiary wału korbowego
"FI i szerokosc czopa łożyska głównego dla X 25 XE, Y 26 SE, X 30 XE, Y 32 SE - takie same
czopy korbowodow inne
Grubosci panewek takie same dla wszystkich silników (oznakowanie GM inne)"

Teraz fajnie by było to zweryfikować. Po co przepłacać za inny numer GM skoro te części są identyczne, a ta wiedza na pewno niejednemu się przyda.
Jest wiele takich zamienników nawet kumpel ma identyczny filtr powietrza w dwóch całkiem innych samochodach.

Na pewno wały korbowe są inne, gdyż Y32SE ma większe wykorbienia.

Prośba do Ciebie Phantom, jakbyś mógł pomierzyć czope wałów - średnice i czerokości to byłbym bardzo wdzięczny, a zdjęcia też by się przydały :)

#9 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipca 2014 - 23:02

sam kupilem slupek 3.2. Niestety nie mam mikrometru, moge suwmiarka pomierzyc.

#10 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lipca 2014 - 23:16

Ja też polecam dorabianie panewek, natomiast jeśli chodzi o wał i jego szlif popytaj, podzwoń myślę, że są jakieś rozwiązania (ponowne nałożenie utwardzonej warstwy itp.) - to są tylko moje domysły, jednak są warsztaty ktĂłre naprawdę robią rzeczy wręcz niemożliwe w obrĂłbce metali a tego typu problem mają zapewne nie tylko posiadacze omeg V6


Zorientuj sie w koszcie utwardzania walu. Zobaczysz czy to tak oplacalne jak piszesz. Pytalem o utwardzanie zeszlifowanej powloki. Wolalem isc j kupic slupek.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#11 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 03 lipca 2014 - 07:37

Phantom - Jakbyś mógł pomierzyć tylko suwmiarką, żeby było wstępnie wiadomo czy czopy są takie same, to byłbym bardzo wdzięczny :)

A ile dałeś za słupek????

#12 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lipca 2014 - 08:04

Phantom - Jakbyś mĂłgł pomierzyć tylko suwmiarką, żeby było wstępnie wiadomo czy czopy są takie same, to byłbym bardzo wdzięczny :)

A ile dałeś za słupek????


Kup anglika vectre c i jeszcze zarobisz ;) slupek 3.2 kosztuje w okolicach 2k

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#13 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 lipca 2014 - 15:35

najwczesniej niedziela wieczor. dalem 400zl za 3.2 z ktorej swieca wyleciala z glowicy :D

#14 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 07 lipca 2014 - 13:00

Dół rozebrany...obrócona panewka na 5 cylindrze :( - wał do wymiany.
Znalazłem dół z alternatorem, sprężarką klimy, rozrusznikiem, chłodniczką, pompą wspomagania za 700 PLN.

I teraz mam pytanie do Was: czy ktoś wynieniał wał od dołu, tak, żeby nie babrać góry?
Czy da radę odsunąć skrzynię automatyczną ze sprzęgłem hydrokinetycznym, tak, żeby odkręćić wał od koła zamachowego? Wymieniłbym tylko wał z panewkami.

Jak wygląda sprawa z rozpięciem ASB od chłodniczki? Trzeba będzie ją poźniej jakos odpowietrzać?

#15 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2014 - 21:14

Czy da radę odsunąć skrzynię automatyczną ze sprzęgłem hydrokinetycznym, tak, żeby odkręćić wał od koła zamachowego?


Ciężko... Musisz wyjechać z ASB.

Jak wygląda sprawa z rozpięciem ASB od chłodniczki?


masz przy skrzyni wyjście na chłodniczkę i powrót. Są tam gumowe węże tak ładnie pozakładane, że je rozpinasz i zamykasz obiegi dzięki czemu olej Ci się nie będzie wylewał (zleci tylko tyle co w wężu jak szybko pozakładasz)

Trzeba będzie ją poźniej jakos odpowietrzać?


nie. Trzeba będzie tylko uzupełnić olej ;)

#16 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 07 lipca 2014 - 21:48

Dzięki Adam10. Przygotuję sobie śruby o odpowiedniej średnicy i kawałki węży ze śrubami. Może uda się bez uronienia żadnej kropli :p

Dzisiaj rozebrałem dół silnika, który kupiłem....wszystko jak się patrzy poza pierwszą główną panewką...siakieś małe ryski ( jeszcze się kwalifikuje do założenia), ale może się przełoży jak będzie lepsza ze starego silnika:)

Zobaczymy co mi wyjdzie z tego miksu...ręce mam już podrapane i żałoby nie mogę wymyć spod paznokci...ale co tam;)

Jutro zabieram się za wyjechanie ASB i przygotowanie do swapa wału:)

#17 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lipca 2014 - 21:55

korbowodowe ok? srub nie musisz szukac do wezy asb. jak tam zajrzysz to skumasz o do adamowi chodzilo. jeden wezyk w druga rurke, drugi wezyk w piersza rurke i po temacie :D

co do zdjec.... nadal nie zrobilem. Ty mowisz ze zaloba za paznokciami, ja glowice dzisiaj zakladalem do koparki, nigdy szambosilnika nie polubie :D

#18 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lipca 2014 - 21:57

jak tam zajrzysz to skumasz o do adamowi chodzilo. jeden wezyk w druga rurke, drugi wezyk w piersza rurke i po temacie


o to to to to :D Dokładnie

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2014 - 04:37

jak tam zajrzysz to skumasz o do adamowi chodzilo. jeden wezyk w druga rurke, drugi wezyk w piersza rurke i po temacie

o to to to to Dokładnie

marudzicie :p

#20 OFFLINE   mavioso

mavioso
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-07-2012

Napisany 08 lipca 2014 - 07:18

korbowodowe ok? srub nie musisz szukac do wezy asb. jak tam zajrzysz to skumasz o do adamowi chodzilo. jeden wezyk w druga rurke, drugi wezyk w piersza rurke i po temacie :D

co do zdjec.... nadal nie zrobilem. Ty mowisz ze zaloba za paznokciami, ja glowice dzisiaj zakladalem do koparki, nigdy szambosilnika nie polubie :D


Korbowodowe bardzo ładne... z tego dołu co kupiłem. A z wężykami to już wiem o so chosi:)

W silniku z Omegi kóry mam teraz, to jeszcze troche i na pierwszym też by sie skończyło obrotem panewki ( była już luźna w stopie ). A ma niby przebieg 190kkm:confused:

Mam jeszcze jedno pytanie....w X30XE też są łamane korbowody???