Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 20:28

najpierw musze ogarnąć ten termostat


Wybacz krytykę, ale coś od "tylca" do tematu podchodzisz. Myślałem, że termos wymieniony.
Teraz płyn znów będziesz spuszczał:masakra:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#122 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 00:21

Ja właśnie wymieniałem termostat trochę roboty jest.

#123 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 10:50

Wybacz krytykę, ale coś od "tylca" do tematu podchodzisz. Myślałem, że termos wymieniony.
Teraz płyn znów będziesz spuszczał:masakra:


Wymienilem bo odkamieniacza nalalem do ukladu a nie chcialem z tym za dlugo jezdzic. Plynu ci u mnie dostatek,he,he,jeszcze 25l na półce stoi😊.

Ja właśnie wymieniałem termostat trochę roboty jest.


Mozesz opisac krok po kroku jak sie za to zabrac,to moze sam wymienie,bez oddawania maszyny do znachora😉

#124 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lutego 2015 - 01:30

Zdemontowałem rurę od kolektora ssącego do interkulera, wymontowałem obudowę filtra powietrza, zdemontowałem termostat z chłodniczki EGR (po drodze przewodzik wodny) rurka EGR od chłodniczki do kolektora ssącego , z drugiej strony tez odkręcenie rurki od chłodniczki EGR,są one mocowane specjalnymi opaskami, następnie zdemontować rurkę wody z termostatu, następnie odkręcic 3 śruby torx trzymające chłodniczkę EGR ,wyjąc , mamy teraz jako taki dostęp do obudowy termostatu.
Zdjąć dolną rure wody z obudowy term. (wysunąć zawleczkę/zatrzask, zsunąć wąż)
odkręcić 4 śruby obudowy termostatu odchylić delikatnie w stronę wentylatora i zdemontować drugi wąż wody. i obudowa termost. jest nasza(dostęp tragedia)
Montaż w kolejności odwrotnej, ja użyłem silikonu do węży wodnych przy termostacie żeby nie ciekło. Po montażu dolałem płynu do zbiorniczka NIE ZAKRĘCAĆ , odkręciłem 2 odpowietrzniki i jak zaczął lecieć płyn zakręciłem odpow. odpaliłem auto nie czekałem aż puści termostat , poczekałem natomiast aż zacznie dobrze grzać w kabinie nawiew , uzupełnić ew. płyn w zbiorniczku i zakręcić korek.

#125 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lutego 2015 - 19:18

Zdemontowałem rurę od kolektora ssącego do interkulera, wymontowałem obudowę filtra powietrza, zdemontowałem

dzieki wielkie mistrzu!!! ogarne ten termos sam,dzieki twojej pomocy :-)

#126 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lutego 2015 - 20:03

termostat i chłodnica wymienione!!! temperaturka na blacie 90stC i ani drgnie :metal2:
dzieki Wam wszystkim za pomoc i dobre rady!!! :kumple:

#127 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lutego 2015 - 22:31

]siema, Panowie ucieka mi płyn chłodniczy,nie jest to jakis wielki wyciek ale mnie drażni
myslałem ze znachor cos ****** przy wymianie termostatu i postanowiłem to dzisiaj sprawdzić ale płyn pokapuje sobie z tej rolki która napędza wiatrak chłodnicy.
czy to za tą rolką jest pompa wody?
cały pasek mam mokry w trakcie jazdy i tak sobie popiskuje a strasznie mnie to piszczenie *******.
dajcie znac od czego jest ta rolnzuraka

#128 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2015 - 00:08

czy to za tą rolką jest pompa wody?


:tak: pompa płynu chł.

Ps: Coś Ci "pióro leje" ;)
Po co to wytłuszczenie??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#129 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2015 - 07:14

pompa płynu chł.


a czy da rade z tym troche pojezdzić,wyciek bedzie sie powiekszał czy sa jakies grozniejsze konsekwencje,bo do konca miesiąca krucho z kasą stoje :-(

#130 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2015 - 13:22

Od płynu może pęknąć pasek, a jak się zacznie więcej wydobywać to nawet przegrzanie silnika ;)

#131 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 15 lutego 2015 - 13:47

Pompa juz ma dosyc .gorzej jak w trasie ci się rozleci całkiem i wydali wszystki płyn i nie zauwazysz.a wtedy to będą koszty

#132 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2015 - 18:47

a czy da rade z tym troche pojezdzić


A jeździj ile chcesz ;), twoje auto=twoja kasa:p

Sprawdź pompę, ale również uszczelkę pod termostatem. Łatwo ją uszkodzić, przy montażu nowego termosa.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#133 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2015 - 19:55

A jeździj ile chcesz , twoje auto=twoja kasa

do roboty musze dojezdzać ok3km,do konca tygodnia musi wytrzymać, w czwartek musze leciec do szczecina ale to juz od rodziców 'kijanke' pozycze. dzieki za odpowiedzi :piwo2: