Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Modernizacja instalacji Silver na Gold, Valtek na Hana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 08:45

Czujnik zamontowany jest przed drugą listwą (jest przelotowy, własnoręcznie wykonany z termistora 5kohm)



No proszę termistor w strudze gazu :D , to znaczy że poważnie do tego podchodzisz i oczekujesz efektów. Ja powiem tak te nawet kilka stopni to nie jest tragedia ale sterownik gazu ma zaszyte korekty po temperaturze i musi wyciąć dawkę jeżeli gaz jest zimny jeżeli nie masz możliwości wprowadzić własnej korekty od temp to musisz podnieść delikatnie mnożnik albo wiercić dysze tak aby sondy pracowały jak na benzynie.Korekty działają i w drugą stronę wzbogacając gdy gaz jest gorący:) Jeżeli masz tam dysze 2mm to wszystko jasne , za małe.

#62 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 22 listopada 2013 - 09:00

te nawet kilka stopni to nie jest tragedia

Zwracam uwagę, że nie jest to kilka a kilkanaście stopni (skala jest /10) ;)

jeżeli nie masz możliwości wprowadzić własnej korekty od temp

niestety w tym sterowniku nie przewidziano takiej możliwości

Korekty działają i w drugą stronę wzbogacając gdy gaz jest gorący

hmm to w końcu sterownik reaguje na ciepły gaz wzbogacając czy zubażając? ;)
Wydaje mi się, że jak jest zimny to jest pod większym ciśnieniem więc leci go więcej (trzeba zubażać) a gdy ciepły to jest bardziej rozprężony więc w jednostce czasu przy stałym przekroju przelotu wpłynie go mniej a więc trzeba wzbogacać - dobrze myślę? I czy nie ma jeszcze czegoś takiego jak korekta po temperaturze ale reduktora?

#63 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 09:08

Zwracam uwagę, że nie jest to kilka a kilkanaście stopni (skala jest /10) ;)

niestety w tym sterowniku nie przewidziano takiej możliwości

hmm to w końcu sterownik reaguje na ciepły gaz wzbogacając czy zubażając? ;)
Wydaje mi się, że jak jest zimny to jest pod większym ciśnieniem więc leci go więcej (trzeba zubażać) a gdy ciepły to jest bardziej rozprężony więc w jednostce czasu przy stałym przekroju przelotu wpłynie go mniej a więc trzeba wzbogacać - dobrze myślę? I czy nie ma jeszcze czegoś takiego jak korekta po temperaturze ale reduktora?


Dobrze myślisz:) Korekty po temp reduktora też działają tylko nie wszystkie sterowniki je posiadają tak jak korekty po temp silnika.Jakie dysze są w tych regach.:)

#64 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 22 listopada 2013 - 09:29

Jakie dysze są w tych regach

2,0mm

#65 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 09:58

2,0mm



Mało ,,,,,,,Ciśnienie musiało by być 2bary aby wydoliły na ten silnik i tą wagę auta.

#66 OFFLINE   zielins

zielins
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-02-2011

Napisany 22 listopada 2013 - 13:33

Mało ,,,,,,,Ciśnienie musiało by być 2bary aby wydoliły na ten silnik i tą wagę auta.


Mapy raczej na to nie wskazują bo mnożniki są w drugiej połowie zakresu (140-180 przy zakresie 0-255) więc schodzenie z czasami niżej może pogorszyć sprawę. Przy valtekach po rozwierceniu do 2,5 musiałem obniżyć ciśnienie, żeby wtryskiwacze wyrabiały się z niskimi czasami wtrysku. Myślałem właśnie o pójściu w drugą stronę i obniżeniu ciśnienia i wydłużeniu czasów wtrysków.

#67 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2013 - 19:56

Mapy raczej na to nie wskazują bo mnożniki są w drugiej połowie zakresu (140-180 przy zakresie 0-255) więc schodzenie z czasami niżej może pogorszyć sprawę. Przy valtekach po rozwierceniu do 2,5 musiałem obniżyć ciśnienie, żeby wtryskiwacze wyrabiały się z niskimi czasami wtrysku. Myślałem właśnie o pójściu w drugą stronę i obniżeniu ciśnienia i wydłużeniu czasów wtrysków.


Przecież im mniejsze ciśnienie tym większa dokładność wtryskiwaczy dokładna dawka gazu trafia do cylindra , ale dysze muszą być dobrane do mocy na cylinder.:)

#68 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2013 - 19:26

do 3.2 które hanki, zielone czy czerwone ?
reduktor będzie kme gold

#69 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2013 - 19:49

do 3.2 które hanki, zielone czy czerwone ?
reduktor będzie kme gold



Hanki to zielone ,,,, są jeszcze Barakudy I Hana Gold z dyszami......:D

#70 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2013 - 21:17

Hanki to zielone ,,,, są jeszcze Barakudy I Hana Gold z dyszami......:D


czyli już wiem
hana gold= zielone

a co z reduktorem ?
golda czy coś lepszego ?

#71 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 listopada 2013 - 21:19

Tylko golda odrazu popraw po fabryce;)

#72 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2013 - 21:33

Tylko golda odrazu popraw po fabryce;)



...dobre.... :hihi: Aby Golda nie poprawiać przed montażem to lepiej od razu założyć AC-R01 250 i po kłopocie.:D

#73 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 listopada 2013 - 21:48

a coś takiego :

LOVATO RGJ FAST S-HP
:pokoj:



wolałbym jeden, i mniej złączek tym lepiej

#74 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2013 - 21:59

a coś takiego :

LOVATO RGJ FAST S-HP
:pokoj:



wolałbym jeden, i mniej złączek tym lepiej


AC 250 też starczy jeden ,,,,, ten makaron super hp niby ok. tylko mało jest jeszcze relacji użytkowników więc ciężko o ocenę i może będziesz pierwszy na naszym forum który zda relację jak to się sprawuje. Oby nie było tak jak zw wszystkimi włoskimi reduktorami że one uciągną 200 km ale tylko w klimacie Afrykańskim w temp powyżej 40 stC.:)

#75 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2015 - 15:54

Witam!
Jaki reduktor jest teraz dobry? (różne są opinie). Do tej pory jeździłem na zavoli zeta s. Mam wałki od 3.0 i puche.

#76 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lipca 2015 - 17:33

Witam!
Jaki reduktor jest teraz dobry? (różne są opinie). Do tej pory jeździłem na zavoli zeta s. Mam wałki od 3.0 i puche.


KME slim ,,,KME tur ,,,,AC -02