Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pomoc przy ustawieniu LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
87 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2013 - 19:59

widze ze Manro ogarniasz sie troche w Stagu. Powiedz mi, mam Stag 300-6 i stag 300 plus-6. Podobno tego plusa, latwo zupgradeowac do ISA2, tylko czy warto taka operacje robic? Spisuje sie jakos ta autoadaptacja w Omedze?
Z tego co wiem, to moge zmienic sterownik z 300 na 300 plus bez zadnych dodatkowych zmian(wiazka itp)


Plusa łatwo zamienić w isę2 wystarczy wgrać nowy soft powyżej programu konf.60037 i z automata mamy ise2.Co to daje , na przyklad poprawione charakterystyki dla wtryskiwaczy lepsze korekty od temperatur oraz możliwość ich dowolnego ustawiania bądz wybór automatycznej korekty za pomocą auto adaptacji która sama wprowadzi korekty od obrotów silnika dodając bądz ujmując gazu dla poszczególnych przedziałów obrotów i obciążenia. Do tego jeszcze taki luksus jak ciepły start co pozwala odpalać na gazie. Oczywiście podstawa to sprawne auto to po to aby isa nie wprowadzała korekt od błędów bo wtedy wyjdzie :masakra: W omedze działa i to bardzo dobrze ale ja osobiście wyłączyłem po tym jak już korekty zapisały sie na stałe. Sterowniki są zamienne i wiązki oraz graty są takie same dla 300 i 300plus czy 300isa2. Soft do pobrania ze strony AC
http://www.ac.com.pl...trukcje-obslugi

#22 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 14:54

swietne info. w takim razei jak zrobie porzadek z silnikiem na pb(sypie checkiem) a pozniej na lpg(przy wyzszych obrotach traci moc i zaczyna przerywac(co dziwne ze w pamieci brak bledow) to zamienie kompy i bede szponcil ;)

#23 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 09 listopada 2013 - 15:06

Fioletowy ze staga pierwsza sonda fioletowo-szary druga. Czarne z sond to sygnał lub piny na ecu to 28 i 47:)


Kolego a nie pomyliłeś się coś? Chciałem dzisiaj podłączyć, ale fioletowy i fioletowo szary mają różne grubości i idą w różne miejsca. Za to w jednej cienkiej wiązce są fioletowy i fioletowo czarny i na mój gust to by były te, tym bardziej że mają obok siebie piny przy kostce od staga. Drugi problem miałem taki że nie dotarłem do końca wiązki bo poszła za silnik i nawet zdjęcie podszybia nie pomogło jej odnaleźć więc nie wiem dokąd dalej idzie :(

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2013 - 20:20

Kolego a nie pomyliłeś się coś? Chciałem dzisiaj podłączyć, ale fioletowy i fioletowo szary mają różne grubości i idą w różne miejsca. Za to w jednej cienkiej wiązce są fioletowy i fioletowo czarny i na mój gust to by były te, tym bardziej że mają obok siebie piny przy kostce od staga. Drugi problem miałem taki że nie dotarłem do końca wiązki bo poszła za silnik i nawet zdjęcie podszybia nie pomogło jej odnaleźć więc nie wiem dokąd dalej idzie :(


W programie staga w pomocy masz opis wyprowadzeń

https://www.ac.com.p...2013.04.09].pdf


http://www.ac.com.pl...rowadzeń_PL.pdf

#25 OFFLINE   rus1

rus1
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2013
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 10 listopada 2013 - 08:51

Dzięki! Sprawdzę jeszcze raz po numerach pinów bo widzę że fioletowy dwa razy występuje. Raz sonda i raz wtryskiwacz. Nawet nie pomyślałem że schemat jest ogólnie dostępny...

#26 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 13 listopada 2013 - 23:00

A ja mam coś takiego:

[ATTACH]24814[/ATTACH]

#27 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 07:23

A ja mam coś takiego:

[ATTACH]24814[/ATTACH]



Poza tym że są zbyt małe dysze i rozwalone mapy benzyny to wiele nie można powiedzieć bo trzeba jeszcze wiedzieć przyczynę takiego montażu która z reguły leży w typie zamontowanych gratów:) Przelany silnik nie musi być tutaj prawdą.:)

#28 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 14 listopada 2013 - 07:33

Poza tym że są zbyt małe dysze i rozwalone mapy benzyny to wiele nie można powiedzieć bo trzeba jeszcze wiedzieć przyczynę takiego montażu która z reguły leży w typie zamontowanych gratów:) Przelany silnik nie musi być tutaj prawdą.:)


Reduktor KME Gold,ale wtryski niestety Valtek czerwony 3 Om, dysza z pomiarów wiertłem wyszło mi 2,3 mm.

#29 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2013 - 18:38

Reduktor KME Gold,ale wtryski niestety Valtek czerwony 3 Om, dysza z pomiarów wiertłem wyszło mi 2,3 mm.


Reduktor poradzi jak jak w miarę czysty ale dysze zbyt małe na początek możesz wiercić 2,5 bo ciśnienie masz dosyć wysokie poza zakresem górnego ciśnienia dla wtryskiwaczy które same leją z wiadomych powodów a przy wysokim ciśnieniu to już nic tego nie kontroluje. Mnożnik powinien być na początku w granicach 1,2 do max 1,6 i powinien przy max czasach być na poziomie 1. Myślę że dysze 2,7 i zjazd z ciśnieniem w okolice 1 bara zadowoli ten silnik tylko czy Valteki dadzą radę.
Na początek wierć na 2,5:) Natomiast na tej mapce to jeżeli jej wierzyć to silnik jest przelany i między 4ms a 14ms opuść mnożnik aż linie mapek się pokryją.

#30 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 04 grudnia 2013 - 21:59

Reduktor poradzi jak jak w miarę czysty ale dysze zbyt małe na początek możesz wiercić 2,5 bo ciśnienie masz dosyć wysokie poza zakresem górnego ciśnienia dla wtryskiwaczy które same leją z wiadomych powodów a przy wysokim ciśnieniu to już nic tego nie kontroluje. Mnożnik powinien być na początku w granicach 1,2 do max 1,6 i powinien przy max czasach być na poziomie 1. Myślę że dysze 2,7 i zjazd z ciśnieniem w okolice 1 bara zadowoli ten silnik tylko czy Valteki dadzą radę.
Na początek wierć na 2,5:) Natomiast na tej mapce to jeżeli jej wierzyć to silnik jest przelany i między 4ms a 14ms opuść mnożnik aż linie mapek się pokryją.


Rozwierciłem na 2,5 ciśnienie na 1,1 (na gorącym miałem problem niżej) i teraz wygląda tak:

[ATTACH]24919[/ATTACH]

#31 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2013 - 01:21

Temp reduktora 72, obroty 660 i map 0,38 więc silnik nie w pełni gorący więc jaka to regulacja?
czy reduktor średnio wpięty(W V6 i 90 parę może mieć) lewe powietrze i jakoś zawyżone obroty?

#32 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 18 grudnia 2013 - 08:49

Temp reduktora 72, obroty 660 i map 0,38 więc silnik nie w pełni gorący więc jaka to regulacja?
czy reduktor średnio wpięty(W V6 i 90 parę może mieć) lewe powietrze i jakoś zawyżone obroty?


Z tym obrotami to sam nie wiem od początku miałem około 650, a jakie powinny być, nie pamiętam dokładnie ,ale gdzieś wyczytałem że dla manuala 600 a dla inwalidy 650, ale głowy nie dam, lewe powietrze nie sądzę dolot składałem kilka razy i raczej jest wszystko ok.Teraz zrobiłem jeszcze jednego screna po dłuższym czasie,rozwierciłem dysze na 2,5 tak jak pisałem wcześniej, ale nie wiem czy mnożnik jeszcze nie za wysoki, proszę o opinie:[ATTACH]25007[/ATTACH]

#33 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2013 - 10:24

Wzrosła temperatura reduktora/pewnie silnika i map spadł więc wtedy pewnie nie był w pełni gorący.

No musisz podnieść zielony wykres więc w górę mnożnik/ciśnienie/większe dysze lpg. Mnożnik bym nie podnosił już chyba więc do 1,2bara podjechał a jak nie to dysze większe.

Jedna lambda jak by leżała ale to tylko krótki wykres widać.

#34 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 18 grudnia 2013 - 22:02

rozwierciłem dysze na 2,5

Wierć dalej... Mnożnik końcowy musi być bliski 1, a nawet dobrze jak jest poniżej. Przy czasach benzyny ~18ms robi cię ciasno z wtryskiem gazu.

#35 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 19 grudnia 2013 - 23:19

Wierć dalej... Mnożnik końcowy musi być bliski 1, a nawet dobrze jak jest poniżej. Przy czasach benzyny ~18ms robi cię ciasno z wtryskiem gazu.


Dobra, rozumiem że jak dysze rozwiercam to mnożnik maleje ??, a jak radzicie wiercić na 2.6 czy od razu 2.7 ??

#36 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 grudnia 2013 - 10:32

Wierć 2.7. Generalnie z Valtekami nie schodzić poniżej 4.5ms na wolnych, u ciebie póki co 5.5, więc można śmiało wiercić.

#37 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 21 grudnia 2013 - 20:07

Wierć 2.7. Generalnie z Valtekami nie schodzić poniżej 4.5ms na wolnych, u ciebie póki co 5.5, więc można śmiało wiercić.


Git, dzięki za odpowiedź, jutro wierconko i dam znać.

No i jestem po rozwiercaniu, rozwierciłem na 2.7 kalibracja i mnożnik wyszedł 1.7 !! nie wiem dlaczego wcześniej miałem dysze 2.5 i mnożnik 1.5,już sam nie wiem czy dobrze rozumiem że powinien być mniejszy, mam go ręcznie obniżyć ?? czy tak ma zostać ??

#38 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 grudnia 2013 - 21:26

Większy mnożnik/większe ciśnienie/większe dysze = więcej paliwa.
Mnożnik miałeś wysoki więc:
Dysze powiększyłeś, ciśnienie to samo to mnożnik powinien spaść.

#39 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 21 grudnia 2013 - 21:37

Większy mnożnik/większe ciśnienie/większe dysze = więcej paliwa.
Mnożnik miałeś wysoki więc:
Dysze powiększyłeś, ciśnienie to samo to mnożnik powinien spaść.


No właśnie nie wiem jak to możliwe,dysze rozwiercone z 2.5 na 2.7, a mnożnik 1.7 wcześniej jak widać na moich screnach miałem mnożnik 1.5 na dyszach 2.5 :masakra: mogę go ręcznie zjechać w dół czy to nic nie da ??.

#40 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 grudnia 2013 - 21:43

Skasuj mapy, zbierz od nowa i nową kalibrację spróbuj bo może tutaj coś jest.

Ciśnienie Ci się czasem nie zmieniło jakoś?