Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 kwietnia 2014 - 01:15

Jak tak ci wychodzi na mapie to zle masz dobrane dysze do ciśnienia.Na wolnych jest duuuzo za bogato


Jaki bedzie poprawny mnożnik przy tych 500 obr. ?
bo już się pogubiłem.

Wydawało mi się że te 109 przy czasie 2.5ms i 500obr oznacza mnożnik.W tym przypadku 1,1:1 ,korekta ecu lpg czas 2,7ms. Czyli raczej za mało dla wolnych obr??
A Ty twierdzisz że duuuużo za bogato.
Jak ta mapa tak naprawde działa i o co tam chodzi??

#102 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 kwietnia 2014 - 10:12

Działa podobnie do blm-ów.128 jest punktem zerowym,poniżej bogato,powyżej ubogo.Przy wolnych wtryskach trzeba zacząć z mnożnika 1.3-1.4 i schodzić do 1.Na mapie bedą wartości w granicach 170-180,czas wtrysku lpg będzie wtedy około 1.0 do 1.2ms dłuższy.Pozatym po kalibracji wolne w v-ce trzeba zubożyć bo inaczej telepie i rozjeżdza momentalnie pb.Wszystko też zalezy od temperatury gazu i reduktora w jakiej była robiona kalibracja.Reszte stroić w czasie jazdy patrząc na wskazania z os-a.

Jaki bedzie poprawny mnożnik przy tych 500 obr. ?
bo już się pogubiłem.

Wydawało mi się że te 109 przy czasie 2.5ms i 500obr oznacza mnożnik.W tym przypadku 1,1:1 ,korekta ecu lpg czas 2,7ms. Czyli raczej za mało dla wolnych obr??
A Ty twierdzisz że duuuużo za bogato.
Jak ta mapa tak naprawde działa i o co tam chodzi??


i dobrze ci się wydaje bo mapa w omvl to nic innego jak mnożnik.109 to to według ecu lpg jest za mało ale ecu pb stara się to wyrównać do tych 128 blm,wydłuża czasy wtrysku i mocno przelewa paliwem.

#103 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 08 kwietnia 2014 - 11:47

Jaki bedzie poprawny mnożnik przy tych 500 obr. ?
bo już się pogubiłem.

Wydawało mi się że te 109 przy czasie 2.5ms i 500obr oznacza mnożnik.W tym przypadku 1,1:1 ,korekta ecu lpg czas 2,7ms. Czyli raczej za mało dla wolnych obr??
A Ty twierdzisz że duuuużo za bogato.
Jak ta mapa tak naprawde działa i o co tam chodzi??


Sorry, ja tylko podalem przyklad :)
To nie jest przyklad z moich map :)

Czy mogl by mi ktos pokazac poprawnie ustawiona mape?

#104 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 08 kwietnia 2014 - 12:20

Działa podobnie do blm-ów.128 jest punktem zerowym,


Czyli tu jest cała podpucha:mad: pewnie nie tylko ja myślałem że 100 to na tej mapie to punkt zerowy i mnożnik 1:1.

Pozatym po kalibracji wolne w v-ce trzeba zubożyć bo inaczej telepie i rozjeżdza momentalnie pb.

Zubożyć-Czyli jeszcze więcej podnieść niż te 170-180 ??

#105 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 kwietnia 2014 - 22:03

Musisz sam zobaczyc.Pierwsze po kalibracji ustawiasz wolne obroty.Czasy pb i integratory maja być na pb i lpg mniejwięcej takie same.Jak na pb jest rozjazd między bankami to na lpg tez ma być taki sam.Masz od tego korekte banków,pod warunkiem że gazownik prawidłowo sparował wtryski.

#106 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2014 - 20:47

W OMVL niema typowej mapy i mnożnika, producent uznał że nie są potrzebne, są one zaszyte głęboko w programie natomiast to co widać jako mapę są to korekty od obrotów w % i nimi należy posłużyć się do prawidłowego zestrojenia , jest to trudne i niemożliwe do zrobienia prawidłowo bez podglądu korekt sterownika PB .Można na czasy wtrysku pb ale trzeba 2 osoby i trochę wprawy.:)

#107 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 kwietnia 2014 - 21:48

są to korekty od obrotów w % i nimi należy posłużyć się do prawidłowego zestrojenia , jest to trudne i niemożliwe do zrobienia prawidłowo bez podglądu korekt sterownika

A można coś więcej w tej kwestii,jak to powinno wyglądać?

#108 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2014 - 22:34

A można coś więcej w tej kwestii,jak to powinno wyglądać?


Musi tak wyglądać aby jadąc na gazie korekty paliwowe w sterowniku silnika pb były jednakowe dla benzyny i gazu ,,,, czyli aby sterownik pb nie domyślał się że jedzie na lpg. Korekty tak jak na tym załączonym od nr. 35 do 40

#109 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 kwietnia 2014 - 23:40

Musi tak wyglądać aby jadąc na gazie korekty paliwowe w sterowniku silnika pb były jednakowe dla benzyny i gazu ,,,, czyli aby sterownik pb nie domyślał się że jedzie na lpg. Korekty tak jak na tym załączonym od nr. 35 do 40


Dzięki:)

Jak rozumie na wolnych obr. tak samo??

#110 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 kwietnia 2014 - 19:50

A tu jest zdjecie pokazujace instalacje, ktore mowilem ze podesle. Szkoda ze niedlugo bede ja rozbieral, bo mnostwo czasu przy niej spedzilem zeby ladnie wszystkie kable poukladac.

Ale przynajmniej BRC bedzie :)

#111 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 18 kwietnia 2014 - 19:59

jak masz przymocowane listwy wtryskowe, możesz zrobić szczegółową fotkę :)

#112 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 kwietnia 2014 - 20:38

Podesle dzisiaj, ale pozniej.

#113 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 20 kwietnia 2014 - 19:36

Podesle dzisiaj, ale pozniej.

:niegrzeczny:

#114 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 17 grudnia 2014 - 01:11

Mozesz mnie zabic... Chyba sie troszeczk spoznilem