

[OB & OBFL] Czyszczenie servotronic-a ?
#1
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 17:57
Dlaczego pytam ? Cały układ kierowniczy jest praktycznie nowiutki, wszystkie części orginalne lemfordera. Zalałem nowy płyn do wspomy Dextron III i nie jestem do końca zadowolony efektów... w zasadzie zmian na +/- nie zauważyłem.
Wiem że mam servotronic bo to 2.5TD i mam przekaźnik pod kierą.
Pompa nie wyje, jest cichutka, pasek ładnie napięty. Ładowanie w normie (na światłąch 13.9 - 14.0V)
Podpowiedzcie, bo wyczytałem na forum bmw że można układ zalać ropą i normalnie bez oporów przepłukać, tylko jak zrobić to poprawnie ?
I gdzie znajdę jakiś "moduł" z sitkiem/filterkiem od servotronica ?
Ostatnie pytanie - czy dextron III jest okej, czy na przykład lepiej nada się Dextron II, bo po wlaniu III zauważyłem że bardzo symbolicznie pocą mi się węże od wspomagania (przy samym zbiorniczku).
Jeśli mi się uda, to obiecuję że zrobię fajną foto-poradę :-)
#2
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 23:03
#3
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2012 - 23:07
trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej ,mialem ten sam problem co Ty -wszystko nowe a efektu zero -na asfalcie przy manewrach trzeba bylo się niezle napocić -po regulacji jest ok.
a tam jest jakaś regulacja? jak to się robi? u mnie też wspomaganie nie chodzi zbyt lekko
#4
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2012 - 01:47
trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej ,mialem ten sam problem co Ty -wszystko nowe a efektu zero -na asfalcie przy manewrach trzeba bylo się niezle napocić -po regulacji jest ok.
Właśnie Kolego, rozwiniesz myśl ? Na czym ta regulacja polega ? Mówimy o tym takim "sześcianie" zamontowanym na przekładni kierowniczej ?
I drugie pytanie, czy można wypiąć wąż powrotny do zbiornika płynu wspomagania, zlać stary płyn. Następnie napełnić układ olejem napędowym (jest rzadszy i lepiej czyści), podnieść przód auta do góry, odpalić silnik na 30 sek, delikatnie pokręcić kierownicą, zlać ON przez powrót. Następnie napełnić już nowym płynem do wspomagania, i odpowietrzyć układ ?
#5
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2012 - 07:39
trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej
???? a gdzie tam masz jakas regulacje ?
#6
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2012 - 21:44
Postaram sie wyjaśnić na czym polega regulacja kostki servotronica.???? a gdzie tam masz jakas regulacje ?
Kostka to zwykly elektromagnes ,w środku ma igliczkę i gniazdo w którym owa igliczka
pracuje .Tak sie sklada że gniazdo jest wewnątrz śrubki którą można bardziej wkręcić i przez to
to sprawić że uklad igliczka -gniazdo (wewnątrz śrubki) jest szczelny czyli nie przepuszcza oleju.
Zasada dzialania swrvotronica bylaby nastepująca:
po przekręceniu kluczyka elektromagnes dopycha igliczke do gniazda i cale ciśnienie wytwarzane przez
pompę wspomagania jest wykorzystane i kiera chodzi lekko.Podczas jazdy po przekroczeniu pewnej prędkości( nie wiem jakiej)
przekaźnik odlącza napięcie i wtedy igliczka cofa się -wtedy przez otwór w śrubce i otwór w maglownicy ciśnienie częściowo
zanika nie calkiem bo otwory przez które ucieka wtedy ciśnienie są bardzo malej średnicy.
Generalnie na skutek uplywu lat w naszych omkach dzieje się coś takiego:
po przekręceniu kluczyka igliczka nie do końca dolega do gniazda i cześc ciśnienia z pompy na dzień dobry idzie w gwizdek i kiera chodzi cieżko.
Wtedy wystarczy dokręcić trochę gniazdo i oto cala regulacja o której mówilem.
U mnie dziala.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2012 - 20:40
#11
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2012 - 04:37

Da radę tam podejść bez kanału ? Np. po zdjęciu kolektora ?
#12
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2012 - 20:14

masz u mnie duuużego soga! Dzięki

Twoją poradę Mod powinien "podczepić" pod "sprawdzone"
#13
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 09:19
#14
OFFLINE
Napisany 03 sierpnia 2012 - 14:45

Osobiście poszedlem krok dalej i między magiel a kostkę servotronica wlożylem gumową podkladkę i mam gdzieś czy on dziala czy nie -u mnie wspomaganie zawsze dziala na 100%.
#15
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 10:04
A to nie jest czasem tak że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze ? Bo to wspomaganie powinno maleć wraz ze wzrostem prędkości, a w miejscu powinno na 100% wspomagać kierownicę...w x30xe da radę wyciągnąć tą kostkę ,trzeba tylko odkręcić oslonę ,ja mam kanal - to nie mialem z tym problemu a resztę zrobilem z góry . Trzeba mieć imbus 2,5 .Kostka jest przykręcona do magla na dwie śrubki wkręcane po przekątnej.Dwie pozostale są nie na imbus tylko na "gwiazdkę" -tych nie ruszamy .Najlepiej robić to gdy silnik jest zimny- niebezpieczeństwo oparzenia ręki-faktycznie jest tam malo miejsca ale da radę
Osobiście poszedlem krok dalej i między magiel a kostkę servotronica wlożylem gumową podkladkę i mam gdzieś czy on dziala czy nie -u mnie wspomaganie zawsze dziala na 100%.
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 11:27
w czym ??W 2.0 GL też jest servotronic
jeśli myślisz o omedze, to serwotronik był tylko w R6 i V6, jest możliwość dołożenia do x20xev i być może do x20se, jest w sprawdzonych poradach jak to zrobić.
#18
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 12:00
No niech będzie, że 2.0 GL jest Omegą. Moje pytanie jest retoryczne do wypowiedzi ChiliPalmerajeśli myślisz o omedze
bo są też takie auta co servotronic-a w ogóle nie mają, capisce ??że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze
to wiem od baaaardzo dawnaserwotronik był tylko w R6 i V6

#19
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2012 - 13:51
A to nie jest czasem tak że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze ? Bo to wspomaganie powinno maleć wraz ze wzrostem prędkości, a w miejscu powinno na 100% wspomagać kierownicę...
Nie ma z tym problemu bo powiedzmy sobie szczerze :wspomaganie w naszych omkach
i tak ciężko chodzi - ktos ten akurat element nieźle skopal na etapie projektu .
Kiedy wsiadam w Audi A6 -to tam jest prawdziwe wspomaganie mimo że opony są 245/45/17:(
#20
OFFLINE
Napisany 11 sierpnia 2012 - 11:33

A teraz na serio.
Warto wywalić ten Oplowski pseudoservotronc. Wygodniej jest prowadzić autko bez tego ustrojstwa, czy na parkingu, czy w trasie. Ale zastanawiam się, czy nie rozwali mi teraz oringów w maglownicy z powodu zbyt dużego ciśnienia. To przecież najczęstrza przypadłość tego wspomagania i to prawie tylko występująca w wersjach bez "servotronica".