Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5td nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 20 marca 2012 - 20:28

ale czasem przecierają sie kable,wiązka od kompa(ecu) do pompy,świec,czujników silnika np.ta podwieszona pod kolektor ssący.i teraz niech masa czujników,która jest wyprowadzona z ecu(niskoprądowa) dowiera sie do masy silnika,karoserji podczas np. kręcenia rozrusznikiem,a jest kiepskie połączenie klemy-kabla minusowego względem aku-rozrusznik,może wytworzyć się spadek taki na tym głównym połączeniu,że jest on bocznikowany "słabym" połączeniem "-"aku,słabe ścieżki w ecu,silnik z masy ecu dla czujników.jak przepali się ścieżka masowa w ecu to koniec.oby nie było "powtórki z rozrywki":oonie:

#22 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 10 lipca 2012 - 08:44

Jestem posiadaczem Opla Omegi 2.5TD I mam następujący problem
Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa Kontrolka z symbolem silnika i silnik zgasł i już nie odpalił
Z tego co zauważyłem i sprawdziłem na wtryski nie idzie paliwo. Po odkręceniu rurki od wtryskiwacza nie ma śladu paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. W książce wyczytałem żeby sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa sprawdziłem przy przekręceniu kluczyka cyka i się zamyka bo wymontowałem a paliwa nie ma. Do wtrysków podłączone są jeszcze takie gumowe wężyki jak je zdejmę i kręcę rozrusznikiem to z nich paliwo leci. Proszę o pomoc co to może być.

P.S.
Dodam że jestem w Niemczech i mam ograniczony dostęp do warsztatów.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz

jak to jest ze pompa paliwo ciagnie a z pompy juz nie wychodzi dalej po olaczeniu przewodu zasilajacego pompe w paliwo i przekreceniu kluczyka paliwo leci filtry wymienione nie wiem co jeszcze mmoge zrobic

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 lipca 2012 - 09:46

Na początek sprawdź sposobem na spinacz błędy bo jeżeli kontrolka silnika się zaświeciła to masz jakiś błąd, instrukcja jak to zrobić wraz z opisem usterek jest na forum

#24 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 10 lipca 2012 - 10:21

ODCZYTALEM KODY
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8 TEN SIE NAPRAWIL
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę - JADE KUPIC NOWY
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu MAM TEMPOMAT ALE NIE DZIALA :)

CO OZNACZAJA TE KODY?? CO Z TYM ZROBIC CO SIE Z TYM JE?

#25 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 10 lipca 2012 - 12:05

ODCZYTALEM KODY
24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8 TEN SIE NAPRAWIL
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę - JADE KUPIC NOWY
92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu MAM TEMPOMAT ALE NIE DZIALA :)

CO OZNACZAJA TE KODY?? CO Z TYM ZROBIC CO SIE Z TYM JE?


24 - pewnie chwilowa przerwa na czujniku, jeśli nie powtarza się to olać.
49 - najprawdopodobniej albo walnięty przekaźnik, albo któraś świeca nie grzeje. Jak masz trochę kasy to wymienić komplet świec na dobre markowe typu Bosch, FEBI, Iskra, Beru.
54 - sprawdź kabelek od zaworu odcinającego paliwo (jest na pompie wtryskowej, od góry patrząc, zaraz nad tłokorozdzielaczem). Jeśli jest walnięty zawór - wymienić.
92 - Skoro masz tempomat to sprawdź czy kable w kierownicy od niego są prawidłowo podłączone.

Po naprawie wszystkich rzeczy podpiąć pod kompa i skasować.

#26 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 lipca 2012 - 16:04

Jeżeli chodzi o zawór w pompie do zobacz dokładnie przewody bo mógł si\ę przetrzeć i robi zwarcie

#27 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 11 lipca 2012 - 12:05

Na obrazku zaznaczyłem dwie rzeczy mam takie pytanie z oby dwóch wychodzą wężyki i ida w strone akumulatora tam znalazłem oba ale nie są do niczego podłączone wygląda na to że końcówki są wyłamane i zostały w wężykach i jak by jakiejś części brakowało wie ktoś do czego to podłączyć najlepiej jakieś foto albo opis z góry dzięki
Jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwość zkasowania błędów bez podłączania komputera??

#28 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 11 lipca 2012 - 12:45

Na obrazku zaznaczyłem dwie rzeczy mam takie pytanie z oby dwóch wychodzą wężyki i ida w strone akumulatora tam znalazłem oba ale nie są do niczego podłączone wygląda na to że końcówki są wyłamane i zostały w wężykach i jak by jakiejś części brakowało wie ktoś do czego to podłączyć najlepiej jakieś foto albo opis z góry dzięki
Jeszcze jedno pytanie czy istnieje możliwość zkasowania błędów bez podłączania komputera??

Jedna (ta po prawej) musi być podłączona do zaworu EGR (tego srebrnego grzybka przed kolektorem dolotowym).
A ten niepodłączony/wyłamany króciec (po lewej stronie) u mnie był od zakupu wolny/niepodłączony. Wiem że drugi "cycek" który wystaje z układu podciśnienia służy do sterowania podciśnieniem klimatyzacji.

#29 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 11 lipca 2012 - 14:38

Jestem posiadaczem Opla Omegi 2.5TD I mam następujący problem
Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa Kontrolka z symbolem silnika i silnik zgasł i już nie odpalił
Z tego co zauważyłem i sprawdziłem na wtryski nie idzie paliwo. Po odkręceniu rurki od wtryskiwacza nie ma śladu paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. W książce wyczytałem żeby sprawdzić zawór odcinający dopływ paliwa sprawdziłem przy przekręceniu kluczyka cyka i się zamyka bo wymontowałem a paliwa nie ma. Do wtrysków podłączone są jeszcze takie gumowe wężyki jak je zdejmę i kręcę rozrusznikiem to z nich paliwo leci. Proszę o pomoc co to może być.


Ja miałem dokładnie identyczny problem (i akurat stało mi się to jak byłem na Słowacji :()
U mnie przyczyna była w zatkanym sitku paliwa w zbiorniku. i okazało się, że po przeczyszczeniu ów sitka (było tam centymetr obrzydliwej mazi, która zatkała doszczętnie sitko) autko zapaliło na dotyk. Może u ciebie też taka przyczyna...
To sitko (w kombi przynajmniej bo w sedanie nie wiem) znajduje się pod tapicerkom w +/- pętli, którą zaznaczyłem na zdjęciu:
http://desmond.image...jpg&res=landing

#30 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 12 lipca 2012 - 13:30

Jak Zkasować bledy bez kompa??
i czy jak wymienilem zawor odcinajacy i nadal miga blad 54 to samochod odpali??

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2012 - 13:40

Jeśli usterka jest rozwiązana, to błąd sam zniknie po paru poprawnych odpaleniach.

#32 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 12 lipca 2012 - 14:54

blad 54 juz nie mruga ale silnika nie moge odpalic w pompie jest paliwo z baku przez filtry do zaworu odcinajacego paliwo dochodzi ale na przewodach wysokiego cisnienia nie ma sucho z przelewów tez paliwo leci co to Kur...... może być?
Gdy wykręce ten zawor odcinajacy i przekrece kluczyk to otworu wycieka paliwo.
Czy jest możliwe zeeby gdzies wylot z pompy byl zapchany?

#33 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2012 - 15:08

Odpowietrz pompę. Popuść na każdym wtrysku po kolei i za każdym razem, kilka obrotów wału na jeden popuszczony wtrysk.

#34 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 12 lipca 2012 - 16:43

problemem może być nastawnik-on otwiera w uproszczeniu dawke na wtryski,jest on sterowany przez ecu,które na podstawie impulsów z czujnika na wale(do sprawdzenia) ma sygnał o kręcącym sie silniku.ten błąd 24 to nie czasem brak impulsów z owego czujnika?po przekręceniu zapłonu nastawnik w pompie wychyla się-nie wiem czy ten stuk usłyszysz,ale gdy tak będzie to ok.sprawdzenie czujnika obrotów na wale to już gorzej,ale możnaby na chwile na zaciąg przyobserwować czy obrotomierz sie "podnosi".to tak bez przyrządów specjalistycznych,na szybko

#35 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 12 lipca 2012 - 17:09

jak krece rozrusznikiem to obrotomierz sie wychyla czyli pracuje

#36 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 12 lipca 2012 - 21:37

to pozostaje nastawnik,skoro po poluzowaniu rurek na wtrysku (wtryskach)nic nie chlapie),ściągnąć go z pompy i zobczyć czy przy rozruchu obraca sie w nim ośka od nastawu dawki(jak masz sprawną pompke paliwa w baku to będzie tryskać paliwo),chyba że masz na szybką podmiane inny nastawik,jeżeli nastawnik nie drgnie to ecu nim nie steruje:masakra:(pomijam elektrozawór odcięcia na pompie paliwa)

#37 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 13 lipca 2012 - 09:44

gdzie jest ten nastwnik elektro zawor wymieniony

a TERAZ MI WYWALILO BLAD 19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
gdZIE JEST TEN CZUJNIK?

#38 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2012 - 11:29

w okolicach rozrusznika mniej wiecej na laczeniu bloku ze skrzynia.jak jest uwalony to nie odpalisz fury

 


 


 


#39 OFFLINE   grzegowoj25

grzegowoj25
  • 14 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 16 lipca 2012 - 18:00

Mam pytanie gdzie mam szukać tego czujnika p51 predkosc obrotow silnika

#40 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lipca 2012 - 18:01

masz go patrząc od przodu od góry silnika po prawej stronie pod rozrusznikiem...a wiesz jak wygląda rozrusznik??
podgląd
http://allegro.pl/cz...2465098669.html