Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z automatyczną skrzynią biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
370 odpowiedzi na ten temat

#361 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 grudnia 2014 - 05:32

Najwyższa pora. Wyczyścić, wysuszyć, zabezpieczyc white grease.


Dzięki :)

#362 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopada 2015 - 21:58

Nawiązując do powyższych postów odnośnie pozycjonera w AR35 co by nie zakładać nowego tematu...

 

Dzisiaj walka z wymianą ślizgu... ale żeby nie było tak łatwo i monotonnie to znalazłem inny ciekawy patent.

Potrzebuję pilnie informacji  odnośnie trzpienia/szpilki na której wspomniany pozycjoner się znajduje. Ktoś z doktoratem w naprawach automatów postanowił finezyjnie ramię do którego montujemy z zewnątrz cięgno zespawać z trzpieniem wychodzącym ze skrzyni... Nie wierzę, że mogło być tak made by fabryka... Z tego co zauważyłem to po zdjęciu miski na drugim końcu (w środku skrzyni) jest chyba nakrętka więc kombinując może uda się to ściągnąć w jakiś dziwny sposób...

 

Czy taki trzpień/szpilkę można gdzieś dostać? Zaglądałem do kilku sklepów i niestety lipa. Może ktośma padniętą skrzynię i poratowałby?

 

M.



#363 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 listopada 2015 - 12:05

Napisz priv do volvgangster, ma skrzynie rozbebeszona na części.

#364 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2016 - 23:19

Witam
Odgzeje "troche" koteta. Omega 3.0 2000r automat. Dzisiaj po pracy odpalilem auto i pojechalem do tesco, wszystko bylo ok. Po zakupach w czasie powrotu do domu i przejechaniu kilkuset metrow autem zaczelo telepac, buda podczas jazdy zaczela drzec. Auto wyraznie oslablo.Na wysokich obrtach drzenia nie moge wyczuc. Dzieje sie ak na r d 123. Myslalem poczatkowo ze to silnik bo podczas drogi do sklepu wpadlem w dosc dyza kaluze ale silnik na n chodzi normalnie i wszystko z nim ok. Bledow zadych nie wywala, sport i sniezynka sie wlanczaja. Mozliwe ze jakaś wtyczka od skrzyni złapała wilgoć po "wodowaniu" i dzieja się takie cuda?
Pzdr
Damian

Dzisiaj z rana pojezdziłem troche i zauwazyłem, ze buda drzy miedzy 2-3rmp tyczy sie to każdego biegu. Po przekroczeniu 3rmp auto przestaje drgać i normalnie zaczyna przyspieszac, od razu czuć też normalny ciąg. 

Druga dziwna sprawa to tak jak szybko usterka nastała wczoraj tak szybko dzisiaj podczas jazdy nagle ustąpiła i było wszystko OK. Może faktycznie zawilgotniała jakas wtyczka po tej kaluży. Zobacze co sie bedzie działo jak do pracy pojade.

Pzdr


Edytowany przez dudek840, 05 maja 2016 - 09:46.


#365 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 maja 2016 - 09:56

Witam

Usterka już dawno usunięta ale dopiero teraz przypomniało mi się o poście więc napisze co było przyczyną- może komuś zaoszczędzi to kiedyś nerwów i czasu. Przyczyna- banalna aż wstyd pisać  :blush: mianowicie, kończyła się cewka wysokiego napięcia i omega działała tylko na 5 garów co dziwne nie byłem w stanie na luzie wyczuć tego podczas pracy silnika bo ten trzymał jałowe równo, pracował równo i wkręcał się na obroty normalnie- dziwna sprawa??? Jest to moja pierwsza V więc może dlatego nie zauważyłem problemy (w r4 zaraz było "czuć" brak jednego garka). Gdybając nad awarią coś mnie tknęło żeby sprawdzić kable WN i co się okazało podczas pracy na jednym nie było wogóle iskry. Po wymianie cewki i kabli wszystko wróciło do normy wydaję mi się, że auto nawet lepiej przyśpiesza niż wcześniej- i tak sobie myśle, że ta cewka była walnięta od samego początku (jak tylko kupiłem auto) w dodatku cewka i przewody były jakieś no name. Teraz wsadziłem bosch + beru= nie ta omega  ;)

Pzdr



#366 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 maja 2016 - 19:46

możliwe to, bodajże bez 5tego gara jakoś pracuje



#367 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2016 - 14:39

Dzień dobry wszystkim:)

 

Odkurzę trochę ten wątek. Być może ktoś będzie w stanie mi pomóc albo chociaż spotkał się z czymś takim wcześniej, mianowicie...jeżdżę Omegą B FL (3.2) z automatyczną skrzynią biegów od ponad roku i do tej pory wszystko względnie ok.

Względnie, bo zdarzyło mi się raz na mniej więcej 1,5k km że skrzynia przeszła w tryb awaryjny a komputer wywalił błąd 1870 - poluzowane sprzęgło przemiennika momentu obrotowego. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko było znowu w porządku. Jednak ostatnio zdarzyło mi w dość krótkim czasie, ok. 100km, złapać 3 razy błąd P1870 - (2) Torque Converter Clutch Stuck Off - Not Present.

Jakość pracy skrzyni, bez zarzutu. Zmienia biegi płynnie, nie gubi przełożeń, wyjeżdża pod strome wzniesienia na R:) Przekopałem sporo wątków na temat tych automatów, ale nie znalazłem nic szczególnego.

Nie wiem czy to coś poważnego czy problemy z elektryką mogą wchodzić w grę?

 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam,

Łukasz



#368 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 listopada 2016 - 15:07

Bardzo możliwe że problem jest przez słaby styk wtyczki 4pin, która wchodzi do skrzyni od góry przy małej misie (obok selekcjonera).

Wyjąć porządnie wyczyścić i złożyć. Powinno pomóc.

Czasem problem jest też w złączu okrągłym przy akumulatorze (z 3 okrągłych to do skrzyni jest środkowy).

No i pamiętaj że może to być poważniejszy problem. Jednak na odległość to diagnozy łatwo się nie wystawi :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#369 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2016 - 21:45

Dzięki za odpowiedź, nieco się uspokoiłem, ale w poniedziałek jadę na wymianę oleju w skrzyni bo też już wypada i przy okazji się posprawdza wszystkie połączenia elektryczne.

Oczywiście jak coś wyjdzie to dam znać w tym wątku;)



#370 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 grudnia 2016 - 23:12

Jestem po przeglądzie skrzyni i wymianie oleju, póki co przejechane ok. 300km i błędów nie widzę. Swoją drogą stary olej był elegancki i czysty, a w misce nie było żadnych niespodzianek:)

 

@smokebite, można do Ciebie wysyłać PW? W sensie czy czytasz bo kiedyś coś pisałem, ale bez odpowiedzi:)

 

Pozdrawiam,

Łukasz



#371 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 grudnia 2016 - 22:28

można, ja żadnego PW od Ciebie nie widzę, może coś się gdzieś zawiesiło ? :nie_wiem: jak coś to możesz i zadzwonić 515-018-365


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365