Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wysokie spalanie pb i lpg omega 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 01 września 2011 - 09:40

Witam serdecznie.
Jestem tutaj nowy , wiec sie przedstawie Daniel sie nazywam:)
Miesiac temu kupilem omege 94rok. Stan jej wedlug mnie dobry, tylko malutki parch na drzwiach od pasazera.
Silniczek pracował idealnie ale do czasu poszla mi uszczelka pod kolektorem ssącym . Jezdzilem na tym dwa dni poniewaz bylem na wakacjach, duzo wiecej paliła.
Wymienilem uszczelke i silniczek powrocil do normy dziala ladnie ale nadal strasznie duzo pali. Przed tym zanim padla uszczelka palila 13 w miescie bo to automat.
a teraz za 50zl gazu nie zrobilem 99km.
Co moze byc tego przyczyna? moglo sie cos rozkaliborwac? bylem na komputerze wyskoczylo blad sondy, ale to z zepsuta uszczelka po wymianie juz nie. zero błedów.
i jeszcze jedno pare dni temu odkrecilem chyba dolot to sie fachowo nazywa cala rure ta co idzie od filtra powietrza do przepustnicy, wyczyscilem wszystko tylko nie odme bo raczej nie byla zawalona. i skrecilem wszystko tak jak ma byc tam byly tylko dwie opaski do filtra i do przepustnicy i od tego czasu strasznie coś syczy. ciagle syczy na postoju jak stoję to nawet przez maske slychac delikatny świst. Popatrzylem zadnego weza nie odłaczyłem ciśnieniowego tez raczej nie. jaka moze byc tego przyczyna?

#2 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 września 2011 - 10:31

i jeszcze jedno pare dni temu odkrecilem chyba dolot to sie fachowo nazywa cala rure ta co idzie od filtra powietrza do przepustnicy, wyczyscilem wszystko tylko nie odme bo raczej nie byla zawalona. i skrecilem wszystko tak jak ma byc tam byly tylko dwie opaski do filtra i do przepustnicy i od tego czasu strasznie coś syczy. ciagle syczy na postoju jak stoję to nawet przez maske slychac delikatny świst. Popatrzylem zadnego weza nie odłaczyłem ciśnieniowego tez raczej nie. jaka moze byc tego przyczyna?



Witaj, jaką masz instalację gazową?
Wcześniej nie było słychać tego syczenia? Gdy słychać to syczenie silnik pracuje idealnie?

W moim X20XEV-a zamontowana jest instalacja gazowa II generacji. Na dolocie mam zamontowany tzw. mikser (urządzenie przez, które podawany jest gaz do silnika) i przez to urządzenie słychać u mnie delikatne syczenie podczas pracy silnika.
Pozdrawiam.

#3 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 01 września 2011 - 10:49

Witaj, jaką masz instalację gazową?
Wcześniej nie było słychać tego syczenia? Gdy słychać to syczenie silnik pracuje idealnie?

W moim X20XEV-a zamontowana jest instalacja gazowa II generacji. Na dolocie mam zamontowany tzw. mikser (urządzenie przez, które podawany jest gaz do silnika) i przez to urządzenie słychać u mnie delikatne syczenie podczas pracy silnika.
Pozdrawiam.


mam poltora roczna sekwencje.
tak z silnikiem nic sie nie dzieje, poprostu slychac te syczenie.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2011 - 11:36

slychac te syczenie

Ciegnie lewizne. Szmata z denaturatem i szukasz nieszczelnosci.

#5 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 03 września 2011 - 08:20

Ciegnie lewizne. Szmata z denaturatem i szukasz nieszczelnosci.


i jak mam to zobaczyc? skoro oborty sa w normnie nie faluja.

#6 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 03 września 2011 - 12:24

Tak jak Przybek pisał denaturat i nacierać aż obroty skoczą. Ew. zlać dolot sprajem do kokpitu albo innym środkiem z alkoholem. Jak masz lewe powietrze to tak znajdziesz.

#7 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 04 września 2011 - 14:29

Tak jak Przybek pisał denaturat i nacierać aż obroty skoczą. Ew. zlać dolot sprajem do kokpitu albo innym środkiem z alkoholem. Jak masz lewe powietrze to tak znajdziesz.


ale nadal nie rozumiem.
Jako skocza? powyzej okreslonej wartosci?
mam oboroty stałe nie skacza nic.To jezeli sa wporzadku obroty to pojda w gore?

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2011 - 14:35

Jak cos syczy to znaczy ze gdzies jest nieszczelnosc i zasynane powietrze wydaje wlasnie taki dzwiek. Jak w miejscu nieszczelnosci przystawisz szmate z denaturatem czy prysniesz samostartem to obroty sie podniosa bo zamiast powietrza zostanie zassane dodatkowe "paliwo" ktore wzbogaci chwilowo mieszanke.

#9 OFFLINE   Fiodor

Fiodor
  • 27 postów
  • Dołączył: 25-06-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 20 września 2011 - 21:20

Pierwsze słysze o takim sposobie ale jest to bardzo racjonalny sposób na sprawdzenie nieszczelnosci.

#10 OFFLINE   kitus35

kitus35
  • 9 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:43

spryskaj cały układ dolotowy samostartem na włączonym silniku, gdy obroty wzrosną to znaczy że masz nieszczelność

#11 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 25 kwietnia 2012 - 01:48

witam wszytkich juz zakladalem kiedys temat ale nie zostal rozwiazany.
koledzy omega pali jak pali nadal 25litow a po kupnie palila mi 14.
bylem na regulacji lpg wymiana filtrow itp. wymienione swiece ngk i kable boscha.
uszczelniony kolektor wydechowy, tlumnik tez szczelny. brak katalizatora tylko strumiennica.) robiony byl reset komputera zeby niby sonda nie stala w miejscu. jazda na pb 250km i tez nic. 2 elektrmechanikow mowia mi ze nei ma zadnych bledow, spaliny ok i wmawiaja mi ze samochod nie pali wiecej niz 14litrow. Ze nie ma prawa skoro komputer nic nie pokazuje, a spaliny ok. sonda wymieniona na druga uzywana ale sprawna, przepływomierz tez drugi sprawny. macie koledzy jakies pomysły? jesli zły dział wybrałem to proszę o przeniesienie go gdzie indziej. pozdrawiam

skoro temat ma tutaj swój początek , to może mieć też tutaj zakończenie ;) , przeniosłem ,;kocyk

#12 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2012 - 09:56

Moja omcia tez palila wiecej niz zwykle, nawet jazda na emeryta nic nie dawala. Przy wymianie rozrzadu okazalo sie, ze pasek przeskoczyl sobie o jeden zabek - po wymianie i prawidlowym ustawieniu pali wyraznie mniej - moze cos pomoze, sprawdzic warto.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2012 - 09:58

Jaka temp silnik trzyma i ile czasu sie nagrzewa?

#14 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2012 - 12:50

U mnie pomogło dopiero pociągnięcie nowych mas do sterownika.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#15 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 27 kwietnia 2012 - 11:49

Jaka temp silnik trzyma i ile czasu sie nagrzewa?


nagrzewa sie okolo 5min . dojezdzam do pracy okolo 2km to wskazowka dopiero lekko wychyli sie, potem pojezdze jeszce z 2km i juz ma prawie 90stopni. jakies dwa miesiace temu albo padl termostat albo jakis czujnik temp bo coraz czesciej wentylator chodzi. ale to przy temp 95stopni jakies 2miesiace grzeje sie tak. wczesniej 90stopni trzymalo dobrze, chyba ze naprawde w dlugim korku stala to wzrasta do 95. i np jak jestem w miescie zostawie samochod na 5min wracam i gasząc silnik miałem 90stopni to po przekreceniu zapłonu mam np 97 ale spada szybko do 90.

Moja omcia tez palila wiecej niz zwykle, nawet jazda na emeryta nic nie dawala. Przy wymianie rozrzadu okazalo sie, ze pasek przeskoczyl sobie o jeden zabek - po wymianie i prawidlowym ustawieniu pali wyraznie mniej - moze cos pomoze, sprawdzic warto.


a w tym czasie silnik chodzil normalnie?

#16 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 29 kwietnia 2012 - 20:03

skoro masz wszystko sprawdzone i jest ok to dziwne ale jak to w omegach...
1. posprawdzaj czy masz szczelny ogolnie LPG moze gdzies gaz ucieka
2. rozrzad czy nie przeskoszyl lub czy nie jest juz walek wytarty

ktorej generacji masz gaz????

#17 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:04

skoro masz wszystko sprawdzone i jest ok to dziwne ale jak to w omegach...
1. posprawdzaj czy masz szczelny ogolnie LPG moze gdzies gaz ucieka
2. rozrzad czy nie przeskoszyl lub czy nie jest juz walek wytarty

ktorej generacji masz gaz????


gaz sekwencyjny
szczelny gaz jest sprawdzalem u 2 gazownikow od wlewu do silnika az.
rozrzad sprawdzany jest ok.

ja juz nie wiem co z tym autem. jak nie zrobie tego w ciagu miesiaca to gonie to i kupie vectre c gts.

Dziewczyna mi dzisiaj przypomniala ze chyba omcia zaczela tyle palic jak mi uszczelka pod kolektorem ssacym poszla. 2dni tak musialem jezdzic i mechanior wymienil uszczelke no i tak spalanie wzroslo. z 13,14 na 24,25

#18 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 30 kwietnia 2012 - 09:26

sprawdz jak pracuje sonda i przeplywomierz moze bledne wartosci podaje a jezeli ok to moze podmien TPS....

a jak sie zachowuje na PB ile pali????

#19 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 01 maja 2012 - 19:27

sprawdz jak pracuje sonda i przeplywomierz moze bledne wartosci podaje a jezeli ok to moze podmien TPS....

a jak sie zachowuje na PB ile pali????


omega juz miala dwie sondy , dwie przeplywki:) do tej pory woze w bagazniku.
tps? a co to jest?
na gazie i benzynie chodzi ladnie tylko te spalanie. pb pali tez tak z 17-19litrow

#20 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 02 maja 2012 - 11:22

kolego naprawde dziwna sprawa.
zczytane bledy na ecu??
TPS - czujnik polozenia przepustnicy
jec do dobrego elektryka samochodowego niech posprawdza czujniki oscyloskopem nic ci wiecej nie pomoge ewentualnie pomierz rezystancje na czujnikach walu,TPS, przeplywomierz i sprawdz jak pracuja , mussz podpiac pod kompa. sonda lambda moze tez dawac zle wskazania ewentualnie pojezdzij z odpieta sonda....

ciezko na odleglosc stwierdzic