Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z klimą a czynnik jest


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 19:36

ok.dzięki za zainteresowanie się moja prośba:D

#22 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2012 - 20:13

ok.dzięki za zainteresowanie się moja prośba:D


Od tego jesteśmy żeby sobie pomagać:D

#23 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2012 - 20:43

chciał bym dodać że rozbierałem deskę i zegary bo zmieniałem podświetlanie na niebiesko a teraz po wyłączeniu stacyjki na wyświetlaczach od sterowania nadmuchem pokazują się dwie poziome kreski a wcześniej tego nie było ponoć to jakiś błąd:masakra:

Sprawdz czy nie wypiela ci sie wtyczka od panelu klimatronika...chyba to jest zółta z czarnym zabezpieczeniem mnie wlasnie sie wysunela lekko dziwnym trafem i pokazywalo blad,dopchnelem wtyczke na swoje miejsce i bledu niema do tej pory:)

#24 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 06 maja 2013 - 08:49

Koledzy witam mam taki problem.Jakis tydzień temu odebrałem od naprawy swoja Omcie,Klima nie dzialala,byla nie szczelna,pan uszczelnil nabil,odgrzybil Klime,odbieralem wszystko ladnie pięknie zimne powietrze fajnie leciało az mroznie można powiedzieć,wczoraj po jakims czasie nie używania wlaczylem,i leci takie sobie,moze zna ktoś przyczyne

#25 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 08:55

Koledzy witam mam taki problem.Jakis tydzień temu odebrałem od naprawy swoja Omcie,Klima nie dzialala,byla nie szczelna,pan uszczelnil nabil,odgrzybil Klime,odbieralem wszystko ladnie pięknie zimne powietrze fajnie leciało az mroznie można powiedzieć,wczoraj po jakims czasie nie używania wlaczylem,i leci takie sobie,moze zna ktoś przyczyne


Jechać do mechanika i niech sprawdzi, wygląda na uciekający czynnik.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#26 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 06 maja 2013 - 12:15

Kolego,przed nabiciem klimy była sprawdzana szczelność,wszystko ok,poprostu nie leci taki chlod jak w dniu kiedy ja zabierałem od mechanika,to mnie dziwi,dodam ze raptem 2 razy ja wlaczylem po nabiciu

#27 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 16:56

sprawdź same zaworki.Niskiego ciśnienia i wysokiego.Możesz to zrobić śliną lub mydlinami tak jak sprawdza się wentyle w kołach.
Przy sprawdzaniu maszyną nie wykryją tej nieszczelności.
Chłodzi słabo bo jest mało czynnika.A jak będzie b.mało to się kompresor przestanie włączać.

#28 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 07 maja 2013 - 07:24

Ja napisze jaki miałem wczoraj przypadek. Klimatyzacja pełna działała bez zarzutu do tej pory a tu nagle zonk, przestała działać. Niewiele myśląc pojechałem do mechanika z ta usterką. Mechanik zgłupiał ja tez. Klima odpalała sprężarka chodziła ciśnienia ok a zimnego jak nie było tak nie ma. Żadnych wahań na manometrach temperatura w układzie odpowiednia a zimy nie widać. Mechanik wpadł na pomysł żeby przedmuchać układ, porozpinaliśmy wszelkie możliwe złączki układ przedmuchany i moment prawdy. Test szczelności napełnienie czynnika i bach działa zimne leci jak nigdy jeszcze lepiej niż przed zabiegiem. Ktoś ma jakieś sensowne wytłumaczenie. Ja stawiam że jakiś zawór się podwiesił i jak układ był przedmuchany w dwie strony to puściło.

#29 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2013 - 10:23

Logika podpowiada że gdyby coś było przytkane to by było widać po ciśnieniach.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#30 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 07 maja 2013 - 10:27

Logika podpowiada że gdyby coś było przytkane to by było widać po ciśnieniach.


No właśnie ale ciśnienia były ok, omegowy chochlik?

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 maja 2013 - 22:37

zawór rozprężny się zawiesił - kilka osób miało podobne przypadki, ale wystarczyło puknąć weń czymś nielekkim

#32 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 08 maja 2013 - 08:54

Kolegdzy a gdzie znajduje się ten zawor rozprężny?

#33 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 12:41

Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.

#34 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 14:40

Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.


To tak samo jak nigdy do końca ci czynnika i oleju nie wyciągnie i nie wiesz najlepiej to sprawdzić na zegarach jak ciśnienie w normie to ok ,lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#35 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 08 maja 2013 - 15:20

Kolegdzy a gdzie znajduje się ten zawor rozprężny?

Z tego co się orientuje od strony kierowcy za centralka nad pedałem gazu przy małej chłodniczce taki klocek kanciasty :D, opis godny mistrza. Bierzesz impulsator kinetyczny na wysięgniku drewnianym czyli młotek i go pukasz to się odwiesza choć nie zawsze.

...,lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Z ta różnicą że nie jeździ po upale w gotującej się komorze silnika więc te lata się dramatycznie zmniejszają.

Jak czesto uzupełniacie klimę? Tzn. wiem, że powinno sie co roku sprawdzić i uzupełnić ale jaki ubytek będzie w normie? 5-10% ?
Podobno w ogóle nie powinno ubywać czynnika (nawet przez kilka lat) a co 2 lata należy odgrzybiać. Jeśli cokolwiek ubywa to znaczy, że klima jest nieszczelna i trzeba szukać powodu.


Uzupełnienie czynnika co 2 lata odgrzybianie co rok jeśli jesteś alergikiem to co pół oczywiście filtry nowe wtedy. Ważną sprawa też jest pilnować dobrego stanu osuszacza.

#36 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 15:26

Z tego co się orientuje od strony kierowcy za centralka nad pedałem gazu przy małej chłodniczce taki klocek kanciasty :D, opis godny mistrza. Bierzesz impulsator kinetyczny na wysięgniku drewnianym czyli młotek i go pukasz to się odwiesza choć nie zawsze.



Z ta różnicą że nie jeździ po upale w gotującej się komorze silnika więc te lata się dramatycznie zmniejszają.


Ja w mojej omedze od 6 lat nic z klimą nie robiłem i działa ,a jeżdźe naprawde dużo po 200 km dziennie i nie wiem co poprzednik działał , a tak co roku ludziska jeżdźą i tylko oleju w instalacji i koloru przybywa i oczywiście od razu wydajność spada a kasa u mechaniorów rośnie w kieszeni

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#37 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 17:40

lodówka to też podobny układ i chodzi kilka lat bezawaryjnie

w lodówce wszystkie połączenia są lutowane a w aucie na oringach i na dodatek wszystko pracuje czyli rusza sie.

#38 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 17:44

w lodówce wszystkie połączenia są lutowane a w aucie na oringach i na dodatek wszystko pracuje czyli rusza sie.


To ja mam w swoim aucie wszystko lutowane na sztywno ze az tyle lat to chodzi musze podnieść maske i polukać

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#39 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2013 - 17:56

zmierz temperaturę na wylocie z kratek środkowych to sprawdzimy czy trzeba uzupełnić czynnik.

#40 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 maja 2013 - 19:04

zmierz temperaturę na wylocie z kratek środkowych to sprawdzimy czy trzeba uzupełnić czynnik.


W 3.2 mam po chwili na wolnych 0 stopni podczas jazdy 4, a w 2.0 na wolnych 4 stopnie i 6 lat bez obsługi klimy

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2