Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie hamulce na przód do 17stki felgi.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
179 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 24 maja 2011 - 17:04

Ogólnie kosztorys wygląda tak:

Zaciski ( w byle jakim stanie ) - 500zl
(odregenerowane super) - 800zl

adaptery - 200zl

tarcze 700zl.

klocki ok 200zl

wiec koszt ok: do 1900zl

trzeba się z tym liczyć ze to kosztuje ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza.

#42 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 maja 2011 - 22:37

Ogólnie kosztorys wygląda tak:

Zaciski ( w byle jakim stanie ) - 500zl
(odregenerowane super) - 800zl

adaptery - 200zl

tarcze 700zl.

klocki ok 200zl

wiec koszt ok: do 1900zl

trzeba się z tym liczyć ze to kosztuje ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza.


komplet przewodów hamulcowych ;) tez kosztuje parę groszy

#43 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2011 - 13:50

moim zdaniem nie ma co liczyć kosztów zakupu tarcz i klocków, a co najwyżej różnicę pomiędzy standardowymi, a większymi, bo i tak większość ludzi decyduję się na SWAP kiedy im się stare tarcze kończą..
no i za stare zaciski też coś się pewnie uda wyrwać jak sprzedamy

#44 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 27 maja 2011 - 08:16

IMMO Powiedz mi jeszcze gdzie przewody hamulcowe zamawiałeś bo z tego co wiem to masz w stalowym oplocie przy swoich zaciskach 6tloczkowych. Potrzebowałbym namiary na tą firmę co ci wykonała je. Dziękuje bardzo za pomoc.

#45 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2011 - 08:50

Przewody wykonała firma Mabet - klik
Do łamagi potrzeba przewodów 50cm, końcówki proste, z jednej strony gwint M10 zewn. a z drugiej M10 wewn.

#46 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 31 maja 2011 - 19:39

czytam sobie niniejszy temat i wydaje mi się, że zaciski czterotłoczkowe - stosując odpowiednie adapter i tarczę - można wpasować w felgi 16"

tzn:
pokazane i omawiane wcześniej adaptery wysuwają zacisk do zewnątrz względem środka koła patrząc z boku samochodu; stosując adapter ze śrubami mocującymi zacisk i piastę jak najbliżej wspólnej jednej osi uzyskamy zacisk bardziej wsunięty - wystarczy przesunięcie o 13mm (a może nawet mniej) a będzie można już założyć felgi 16". Przy takim wsunięciu myślę,że powinny zmieścić się tarcze o średnicy do 300mm.

Dodatkowym plusem byłoby wsunięcie zacisków w stronę silnika stosując adapter odpowiednio grubszy lub z dodatkowymi tulejkami pod sruby - uzyskujemy większą tolerancję na duże ET felg, oczywiście znaczenie ma wtedy wysokość tarcz hamulcowych, lecz myślę, że pasujące tarcze by się znalazły

Myślę,że skonstruowanie takich adapterów i dobranie odpowiednich tarcz umożliwiłoby montaż brembo=poprawę hamowania w większości omeg ze standardowymi felgami GM

Ja niestety nie umiem projektować w CAD'zie ale chętnie wydam parę groszy i takie adaptery bym zakupił i zamontował z zaciskami czterotłoczkowymi w swojej klusce, jak spora część forumowiczy myślę... :jump:

#47 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2011 - 19:53

czytam sobie niniejszy temat i wydaje mi się, że zaciski czterotłoczkowe - stosując odpowiednie adapter i tarczę - można wpasować w felgi 16"

tzn:
pokazane i omawiane wcześniej adaptery wysuwają zacisk do zewnątrz względem środka koła patrząc z boku samochodu; stosując adapter ze śrubami mocującymi zacisk i piastę jak najbliżej wspólnej jednej osi uzyskamy zacisk bardziej wsunięty - wystarczy przesunięcie o 13mm (a może nawet mniej) a będzie można już założyć felgi 16". Przy takim wsunięciu myślę,że powinny zmieścić się tarcze o średnicy do 300mm.

Przynajmniej 2 osoby montowały 4-tłoczkowe zaciski do seryjnych tarcz, efekt był taki że poprawa hamowania jakaś była, natomiast tarcza szybko się przegrzewała. Omegowa tarcza ma mało mięsa tzn jej dyski są dość cienkie a przerwa między nimi szeroka. Tarcze audi mają znacznie grubsze dyski, a przez to więcej materiału który może pochłonąć i rozproszyć więcej ciepła. Żeby przegrzać 360mm autem o masie omegi, musiałbym chyba hamować awaryjnie z 200kmh ciągnąc na lawecie hummera.

Innymi słowy - nie ma sensu kombinować półśrodkami, chyba że uda się znaleźć tarcze nie większe niż 305mm, które mają dość materiału by rozproszyć większą ilość ciepła przy hamowaniu.

zamontował z zaciskami czterotłoczkowymi w swojej klusce

Obawiam się, że jak ściśniesz swoją kluskę takim zaciskiem to będziesz wył z bólu :D

#48 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2011 - 20:23

ojj a to mogło by boleć :)

#49 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 31 maja 2011 - 22:03

ja jestem na etapie czekania na części.

Ogólnie sprawa wygląda tak:

Zaciski jutro powinny być. (odszykowane wyremontowane na nowe) z e38
tarcze Zimmermann sport (te co mi serek w temacie dał link)
Adaptery jak tylko DAN je wykona to wysyła do mnie.
Jutro wyślą do mnie przewody hamulcowe w oplocie stalowym.

zastanawiam się nad klockami teraz jakie. Myślałem nad EBC.

i jakieś ograniczniki mi mówił serek ale nie wiem co i jak z tym ma mi podesłać zdjęcia abym ogarnął temat.

#50 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 07:20

zastanawiam się nad klockami teraz jakie. Myślałem nad EBC.

Każde markowe będą ok.

i jakieś ograniczniki mi mówił serek ale nie wiem co i jak z tym ma mi podesłać zdjęcia abym ogarnął temat.

Zacisk oryginalnie pracuje z tarczą 316x28mm, w środku ma ograniczniki na szerokość ~30,5mm.

Warto je liznąć fleksem po 1mm na stronę żeby zrobić tarczy więcej luzu.

#51 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 01 czerwca 2011 - 07:56

Obawiam się, że jak ściśniesz swoją kluskę takim zaciskiem to będziesz wył z bólu :D


Zastanawiam się jak bardzo biedna jest Twoja Omega, ale przede wszystkim kluska skoro masz takie pomysły...:D ...a co na to Żona:masakra:



A tak na poważnie to w Alfa Romeo te same zaciski są i bez problemu zakładają felgi 16", zatem na pewno się da, nawet z dużą tarczą - kwestia spasowania

tarcza do tych zacisków w alfie ma średnicę 305mm - myślę,że coś takiego spokojnie wystarcza do agresywniejszego stylu jazdy

#52 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2011 - 08:13

Zastanawiam się jak bardzo biedna jest Twoja Omega, ale przede wszystkim kluska skoro masz takie pomysły...:D ...a co na to Żona:masakra:

Moja omega jest tak biedna, że nic sobie sama nie kupuje, za wszystko ja muszę płacić :neutral:

Poza tym w garażu trzymam auto a nie danie mączne jak co poniektórzy :lol:

A tak na poważnie to w Alfa Romeo te same zaciski są i bez problemu zakładają felgi 16", zatem na pewno się da, nawet z dużą tarczą - kwestia spasowania

tarcza do tych zacisków w alfie ma średnicę 305mm - myślę,że coś takiego spokojnie wystarcza do agresywniejszego stylu jazdy

A kto pisał że się nie da?

Ilku rozpracował hamulce w łamadze pod 17", ja pod 18", bądź pierwszy który ogarnie sensownie 16" i pochwal się rezultatem.

#53 OFFLINE   pr-jastrzab

pr-jastrzab
  • 71 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: Siedlce / Warszawa

Napisany 01 czerwca 2011 - 08:26

Budżet nie pozwala na takie "szaleństwa" przed wakacjami, poza tym mam prawie nowe tarcze i klocki, które zostały założone jeszcze przez "Helmuda" , ale projekt adapterów postaram się wykonać i na pewno poszukam odpowiednich tarcz, a pewnie i tak długo nie wytrzymam i pod koniec lata już będę mógł opisywać wrażenia :cool:

Z tego co sie dowiedziałem odnośnie zacisków to czterotłoczkowe Brembo były używane w:
Alfa Romeo (różne modele), BMW e38, Mercedes ML, Mercedes W220, Peugeot 607 i (ciekawostka) IVECO (nowe mozna kupic już za 250zł/szt !!- http://allegro.pl/za...1631605746.html)

Jednakże te z IVECO mają inne mocowanie klocków hamulcowych (pojedynczy trzpień). Listę postaram się uzupełniać edytując niniejszy post.

#54 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 02 czerwca 2011 - 18:02

Przyszły już właśnie dziś tarcze i zaciski:

Tak to się prezentuje:

Dodany obrazek

czekam teraz na adaptery klocki i przewody w oplocie. Teraz kwestia w ile DAN się wyrobi.

już wiem o co chodzi z ogranicznikami. Przymierzyłem tarcze jak widać na zdjęciu i jest tak z niecały 1mm luzu z każdej strony. Myślę ze będzie trzeba to zmienić.

#55 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 czerwca 2011 - 10:07

Przyszły już właśnie dziś tarcze i zaciski:

Tak to się prezentuje:

Dodany obrazek

czekam teraz na adaptery klocki i przewody w oplocie. Teraz kwestia w ile DAN się wyrobi.

już wiem o co chodzi z ogranicznikami. Przymierzyłem tarcze jak widać na zdjęciu i jest tak z niecały 1mm luzu z każdej strony. Myślę ze będzie trzeba to zmienić.


poczekaj na adaptery i bedziesz wiedzial ktora strone trzeba przybrac, u mnie wystarczylo zebrac z jedenj strony i jest wszystko ok.

wlasnie jestem w trakcie docierania zestawiku.:)
po pierwszych 100 km juz czuc ruznice

#56 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 07 czerwca 2011 - 16:52

Tak dokładnie :) nie będę nic robił puki mi adaptery nie przyjdą.

#57 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 15 czerwca 2011 - 15:07

Witam !!

DAN wyslal juz adaptery i czekam na przesyłke. Mam pytanie jeszcze jakie klocki do tego zestawu zastosowac prosil bym o jakies linki.

#58 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 16 czerwca 2011 - 08:55

witam
ja tez czekam na przesyłke, ale hamulce będe robił dopiero lipiec-sierpień, bo mam dużo pracy.:masakra:
pozdrawiam

#59 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 16 czerwca 2011 - 10:12

no jak tylko jak mi wszystko przyjdzie stawiam auto na garaz weekend i zrobione... tylko jakie klocki do tych zacików bo jak szukam do bmw e38 to jest multum rodzaji. Naczytalem sie troche i EBC GreenStuff to podobno chłam. Wiec odpada a na czerwona sterie to szkoda kasy i nie wiadomo jak z tymi tarczami podejda. Myslalem wiec np nad takimi :

http://allegro.pl/kl...1648630993.html

http://allegro.pl/kl...1660447809.html

#60 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2011 - 10:44

Cokolwiek markowego będzie dobre. Tzw sportowych klocków unikaj jeżeli nie chcesz katować auta na torze. Ja mogę polecić Ferodo, EBC (czarne). Boscha i Zimmermanna nie używałem ale to nie są firmy które powstały wczoraj, więc też pewnie dadzą radę.