Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Doposażenie auta


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2008 - 11:48

Jak wyjąc aku i puszke od filtra?

No :censored: nie żartuj :shock:

#22 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 12:17

Gachu, Możesz jaśniej, a nie ma w środkowym słupku przewodu od lampek, przecież skądś musi iśc napięcie do lampek na dole w drzwiach?

nie wiem bo ja lampek w drzwiach standardowo nie miałem - teraz mam - po prostu podpinasz sie pod przewody prowadzące napięcia do lampki na lusterkiem, dokładnie 3 przewody potrzebujesz

#23 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 13:58

To ja spróbuję poszukac wiązki gdzieś w słupku środkowym, bo nie chce mi się ściągac podbitki.

#24 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 15:10

To ja spróbuję poszukac wiązki gdzieś w słupku środkowym, bo nie chce mi się ściągac podbitki.

nie ma potrzeby ściągać wystarczy odkręcić konsole szybra :razz:

#25 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 18:43

No fajnie, tylko trzeba miec jeszcze szyberdach :wink:

#26 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 19:29

No fajnie, tylko trzeba miec jeszcze szyberdach :wink:

ale konsole masz tak czy siak chyba że lampki w suficie nad lusterkiem tez nie masz .... :shock:


podciągnięcie przewodów od lampki zamie połowe mniej czasu niż samo pościąganie plastików ze słupka ...

#27 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2008 - 19:57

lusterkiem tez nie masz

oj mam, mam.. nawet nie wiesz ile czasu i trudu zajęło mi doprowadzenie kabli do lampek w osłonach przeciwsłonecznych, bo też ich nie miałem w standardowym wyposażeniu. Jak bez demontażu podbitki mam pociągnąc kable do tych lampek z tyłu?

#28 OFFLINE   grzes7777

grzes7777
  • 33 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Hrubieszów

Napisany 13 kwietnia 2008 - 22:20

Witam. Mam pytanie odnosnie elektryki. Mianowicie chodzi mi o to czego bede potrzebowal jezeli chce zamontowac elektryczne tylne szyby a brakuje mi kabli w moscie srodkowym i w progach te wiazki tez nie sa kompletne (brak przewodow do pelnej opcji elektryki). czy potrzebuje wymieniac cale kable od podstaw czy wystarcza konkretne odcinki tzn te w progach i te z mostu srodkowego. pytanie dotyczy tez przednich swiatel przeciwmglowych. podlaczenie z przodu w zderzaku jest wlazylem bezpiecznik wlaczam swiatla zapala sie kontrolka na tablicy a swiatla nie swieca. czy tu tez moga byc braki w okablowaniu?? prosze o podpowiedz. z gory dzieki


(jest juz nowy temat z tym pytaniem wiec prosze tu nie odpisywac).

#29 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2008 - 23:33

Jak bez demontażu podbitki mam pociągnąc kable do tych lampek z tyłu?


Witam wszystkich, Kogut podłączę się pod temat bo go sam niedawno przerabiałem.
Instalacje pod te światełka masz zakończoną kostką w progu po każdej stronie na wysokości tylnej śruby mocującej fotel kierowcy i posażera do podłogi. Najprościej jest kupić od omki z tymi światełkami wiązkę która dochodzi do samej góry podłączyć i problem Masz z głowy ja tak zrobiłem koszt około 20 zł.

#30 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2008 - 07:02

Jak bez demontażu podbitki mam pociągnąc kable do tych lampek z tyłu?

normalnie wystarczy że odręcisz konsole na lusterkiem i plastiki nad drzwiami i przy pomocy druta o dł 1m przeciągasz kabelki szybko i bez problemowo

#31 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 24 kwietnia 2008 - 20:34

Witam was,moje pytanie dotyczy tylnych szyb,mam korby.. ale juz mam zestaw do zamontowania na elektr. Ale czy uda mi sie to zrobić bez przeszkód?-są wszystkie kable w drzwiach? szczerze mówiąc nie zaglądałem tam jeszcze ale już na dniach będe się do tego zabierał.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#32 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2008 - 20:45

Witam was,moje pytanie dotyczy tylnych szyb,mam korby.. ale juz mam zestaw do zamontowania na elektr. Ale czy uda mi sie to zrobić bez przeszkód?-są wszystkie kable w drzwiach? szczerze mówiąc nie zaglądałem tam jeszcze ale już na dniach będe się do tego zabierał.

POczytaj gotowa porade, powinny byc tam odpowiedzi na twoje pytania:
http://forum.omegakl...read.php?t=6343

#33 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 24 kwietnia 2008 - 20:54

lendio, uwierz mi że sporo o tym czytałem ,ale nie zauważyłem nic o okablowani i lelektryce,to co mi przesłałeś to znam na pamięć,(jak budze sie w nocy to wiem ze piwko jest też ważne :lol: ),mam tylko nadzieje że sam sobie z tym poradze-bez pomocy absolutnie żadnych majstrów-mam ich dosyc,partacze i złodzieje.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#34 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2008 - 07:49

są wszystkie kable w drzwiach?

moga byc ale nie musza, jeśli masz zdolności manualne i cierpliwość to sobie dasz radę

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2008 - 09:16

są wszystkie kable w drzwiach?

moga byc ale nie musza, jeśli masz zdolności manualne i cierpliwość to sobie dasz radę



albo kupic cala wiazke do drzwi z anglika i po sprawie - koszta smieszne




 


#36 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2008 - 20:57

Drodzy koledzy ponawiam swoje pytanie odnośnie wyjęcia akumulatora. Jak to zrobic, co go trzyma, jest przykręcony, czy jest na zatrzask, jak się dostac do śrub/zatrzasków trzymających akumulator?

#37 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 27 kwietnia 2008 - 21:26

Drodzy koledzy ponawiam swoje pytanie odnośnie wyjęcia akumulatora. Jak to zrobic, co go trzyma, jest przykręcony, czy jest na zatrzask, jak się dostac do śrub/zatrzasków trzymających akumulator?


Przy aku masz taki chwytak na podstawie aku. Na klucz chyba 13 jak go poluzujesz to aku wyjdzie bezproblemowo.

P.S.

Jak patrzysz na silnik to po lewej stronie aku
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#38 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2008 - 23:05

Drodzy koledzy ponawiam swoje pytanie odnośnie wyjęcia akumulatora. Jak to zrobic, co go trzyma, jest przykręcony, czy jest na zatrzask, jak się dostac do śrub/zatrzasków trzymających akumulator?


Przy aku masz taki chwytak na podstawie aku. Na klucz chyba 13 jak go poluzujesz to aku wyjdzie bezproblemowo.

P.S.

Jak patrzysz na silnik to po lewej stronie aku


Hehe :mrgreen:
Tylko czasem jest tak przykręcony ze trzeba mieć niezły kluczyk "13" bo śruba trzyma jak zacementowana.
Ja 2 klucze pogiąłem na swojej... :oops: aż pojechałem do pobliskiego warsztatu pożyczyć solidne ramie z terkotką...

#39 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 kwietnia 2008 - 00:17

Uffffffff.... zrobione, montaż zajął mi gdzieś 3-4godz. :censored:

Tylko czasem jest tak przykręcony ze trzeba mieć niezły kluczyk "13" bo śruba trzyma jak zacementowana.

wystarczy popsikac śrubę środkiem penetrującym i bezproblemu się odkręca.

Wracając do tematu, w instrukcji było podane, że montaż powinien zając góra 30min, mi to zajęło "odrobinę" więcej :neutral: Po cholerę Ci idioci z Opla uparli się i na siłę montowali akumulaory z przodu!? Przez to pod maską w ogóle nie ma miejsca :evil: Gdyby zamontowali aku z tyłu, były lepszy dostęp pod maską, tył byłby też bardziej dociążony, ale nie, inRZynierowie z GeeM uparli się, żeby akumulator koniecznie był z przodu! :censored: jankesi. :bad:
Montaż przetwornicy po stronie pasażera przebiegł w miarę sprawnie, po wymontowaniu obudowy filtra powietrza, zajeło mi to gdzieś 45-60min. Natomiast instalacja po stronie kierowcy, to istny koszmar! Wyciągnięcie akumulatora nie wiele pomogło, ponieważ jest pod nim metalowa podstawka na której stoi, a z którę nic się nie da zrobic i zawadza, druga sprawa to obudowa, w której znajdują się jakieś bezpieczniki i komp.ECU, również nie mogłem jej wyciągnac, miejsce na przetwornice wygospodarowałem właśnie za tą obudową i przykręciłem do błotnika. Później mozolnie przekładałem wszystkie kable pomiędzy przewodami i klęmą, żeby akumulaotr spowrotem wszedł. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile sobie nerwów napsółem, ręcę sobie pokaleczyłem, ale chyba się opłacało. Efekt końcowy jest P O W A L A J Ą C Y :!: Nawet nie sądziłem, że będzie taka różnica. Niedługo porobie fotki, bo dzisiaj jestem tak padnięty, że nie dam rady. Muszę jeszcze tylko wymienic żarówki od postojówek na jakieś białe LED-y, bo postjówki psują cały efekt.

#40 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2008 - 00:46

Uffffffff.... zrobione, montaż zajął mi gdzieś 3-4godz. :censored: ...

...Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile sobie nerwów napsółem, ręcę sobie pokaleczyłem

Trzeba było lampy wyjąć, zaoszczędził byś czas i ręce uchronił :mrgreen: Za poświęcenie :ok: