Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sekwencja KME problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 13 lutego 2011 - 12:04

Witam.

Potrzebuje pomocy odnośnie mojej instalacji. Mam zamontowaną sekwencję KME Diego ( jakaś starsza wersja). Na czym polega problem: Rano odpalam auto, pochodzi sobie chwilę i ruszam. Po przejechaniu kilku km auto przełącza się na gaz i po jakich 5-7km na gazie znów przełącza się na benzynę a na przełączniku miga czerwona dioda oraz piszczy buzer. Po przejechaniu kilku km na benzynie przełączam na gaz i auto jedzie już normalnie. Czasami podczas jazdy dzieje się podobna sytuacja - niezależnie czy jadę powoli, szybko, delikatnie czy butuje ...

Byłem już 4 razy z tą instalacją u "fachowców", którzy m.in wyczyścili parownik, wymienili czujnik podciśnienia, skalibrowali listwy wtryskowe ... ale właściwego problemu nie potrafią zlokalizować.

Miał ktoś podobne szopki z KME ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

#2 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2011 - 15:54

sterownik zapisuje błąd jaki? Ja miałem podobny problem to winne były przewody do czujnika ciśnienia i map sensora po prostu się zatkały. Zerknij w ustawienia jeszcze może masz źle ustawione ciśnienie do przełączenia na pb np. 0,9 bara i krótki czas, a instalacja pracuje w okolicy 1,1 spadek powoduje przełączenie na pb. Sam czujnik ciśnienia ps-cc1 też jest bardzo awaryjny. Lub co trochę trudniejsze do zlokalizowania przerwa w dopływie prądu na sterownik czyli styki przy aku lub bezpieczniki w instalacji lpg.

#3 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 13 lutego 2011 - 16:00

Seweryn80, nie wiem jakie błędy pokazuje komputer ... Ci specjaliści twierdzą, że to mało ważne :] Co do niekontaktów - jest to raczej mało prawdopodobne, bo w przypadku kiepskich połączeń przełączanie występowałoby przypadkowo - u mnie codziennie rano, w tym samym momencie :/ Tak jak pisałem czujnik podciśnienia jest wymieniony - sprawdze jeszcze te wężyki - może to faktycznie one ...

dzieki :)

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2011 - 01:39

A filtry nowe/czyste?? Ale mi tu pachnie zamarzającym parownikiem - słaby obieg wody przez parownik - chwila wystarczy by się nagrzał po chwili kryzysu. Jak się przełączy na benzynę to w miarę możliwości momentalnie gaś auto w bezpiecznym miejscu i od razu ręka na parownik, czy nie jest zimny.

#5 OFFLINE   oczko70

oczko70
  • 119 postów
  • Dołączył: 21-08-2010
  • Skąd: Koszalin

Napisany 19 lutego 2011 - 10:12

A filtry nowe/czyste?? Ale mi tu pachnie zamarzającym parownikiem - słaby obieg wody przez parownik - chwila wystarczy by się nagrzał po chwili kryzysu. Jak się przełączy na benzynę to w miarę możliwości momentalnie gaś auto w bezpiecznym miejscu i od razu ręka na parownik, czy nie jest zimny.


Miałem tak samo popieram kolege. Gazownicy źle podłączyli z czystego lenistwa.

#6 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 19 lutego 2011 - 13:03

Dzięki koledzy za sugestie - zrobiłem jak radziliście - przełączyło się, stanąłem i .... zimny parownik :/ Raczej wykluczam kwestie zapowietrzenia bo parownik był 2 razy wyciągany i wciąż występuje ten efekt :/ Był też czyszczony, więc raczej nie jest zawalony w środku ...

Może ktoś zrobić u siebie zdjęcie miejsca w którym są podłączone węże wodne ? Chyba przy V jest inaczej niż przy 4cyl ?

Pozdr.

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2011 - 15:47

Może ktoś zrobić u siebie zdjęcie miejsca w którym są podłączone węże wodne ? Chyba przy V jest inaczej niż przy 4cyl ?


wystarczy tylko troche poszukać na forum... masz opisy, zdjęcia... co dusza zapragnie
Podłączenie parownika 2.5 V6

#8 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 20 lutego 2011 - 14:34

Cita, dzięki. Poczytałem, pooglądałem i jestem pewny - źle podłączyli podgrzewanie parownika ... partacze.

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2011 - 14:40

Cita, dzięki. Poczytałem, pooglądałem i jestem pewny - źle podłączyli podgrzewanie parownika




... partacze.



dość popularne wśró gazowników.
Ja mam jeszcze inaczej podłączony parownik (między zrbiorniczkiem wyrównawczym a podgrzewaniem przepustnicy), póki co daje rade. Jak sie ociepli wtedy podłącze prawidłowo.

#10 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 20 lutego 2011 - 14:53

ja w tygodniu podjadę do specjalistów ze zdjęciem jak mają podłączyć i niech robią :)

#11 OFFLINE   amstaf31

amstaf31
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-01-2009

Napisany 25 lutego 2011 - 04:49

mialem podobny problem ,zmienilem reduktor na magic jet i poprawilo sie nie wylancza ,tamten byl za slaby.teraz mam inny problem a mianowiceie jakis czas bylo dobrze a po kilkuset km nagle stracil moc i czasem nie ciagnie nie ma przy tym zadnych dodatkowaych hałasów .Nie jest to czasem za male cisnienie na reduktorze jesli tak to w ktora stron krecic śrubka i ile , nie chce jechac do gazorka bo u mnie w okolicy same grzebalce sa

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2011 - 08:30

+ w lewo - w prawo

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2011 - 14:28

Zacina się, kręcenie pomoże na chwilkę bo za jakiś czas - jak zwiększysz - reduktor się "odblokuje" i ciśnienie będzie za wysokie. Ile kręcić - ano kłania się podejrzenie przez interfejs diagnostyczny jakie ciśnienie było przy kalibracji i wyregulowanie wg tego a nie na oko.

#14 OFFLINE   amstaf31

amstaf31
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-01-2009

Napisany 25 lutego 2011 - 19:54

ano z ta diagnostyka to jest tak ze ten gazorek co czasem mi cos robi w instalacji to nie moze sie wpiac do kompa i cholera wie dlaczego .powiem tylko ze auto nabylem juz z ta instalka a nie mam kasy zeby cos wiekszego w niej wymieniac,pewnie ze bym chcial staga ale jak narazie brak srodkow.powiedzmy ze nie mam wielkich wymagan co do super kultury pracy . w sumie jest dobrze bo chodzi niezle rowno itp z tym ze na autostradzie nie dalo sie wiecej na lpg jechac niz 120 bo przerzucało na pb i nie mialo auto mocy.jesli jest jeszcze jakas inna mozliwa teoria spiskowa co do tej przyczyny to prosze o rade

#15 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 25 lutego 2011 - 20:00

Panowie, czy ten reduktor http://allegro.pl/re...1472153804.html moge wstawić p&p w miejsce reduktora KME ?

#16 OFFLINE   amstaf31

amstaf31
  • 15 postów
  • Dołączył: 04-01-2009

Napisany 25 lutego 2011 - 20:16

tak ten

no ja wlasnie na ten zmienilem tez z kme bo tamten by za slaby

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2011 - 20:32

Można i MagicIII - choć bez membranowy to on nie jest.

Prawdziwy reduktor tłokowy: http://www.drypa.pl/...IKO_250KM_.html tyle, że drogawy.

KME Diego nie jest złe, zwłaszcza te najnowsze wypusty są całkiem całkiem. Fajnie się reguluje, podobają mi się np. punkty biegu jałowego.

#18 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 26 lutego 2011 - 09:12

np. punkty biegu jałowego.

A ja się do nich zraziłem, przy pierwszym kontakcie, reguluje "mnożnik" a tu ni chu chu nie reaguje i nie wiadomo dlaczego :) Poza tym nie musiałem jeszcze z tego korzystać, zawsze ustawiałem bez tej funkcji.

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2011 - 10:43

reguluje "mnożnik" a tu ni chu chu nie reaguje i nie wiadomo dlaczego

A kliknąłeś "Zapisz"??

#20 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 26 lutego 2011 - 10:47

Tak tak, do tego to akurat dość szybko doszedłem :) Chodziło o to, że przy czasach które regulowałem był ustawiony model biegu jałowego i nie reagował na moje zmiany :)