Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega 2.0 DTI 16v - Ciągły Problem z odpalaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2012 - 20:38

Aha, jak wyjmiesz te orginalne gumki to nie dobieraj o tekiej samej srednicy... weź grubsze
Pamietaj by ładnie wepchnać te siedzące głębiej, dobrz nada się do tego kawałek ołówka, kredki, byle nie ostrego wkrętaka - możesz uszkodzić powierzchnię oringu

#42 OFFLINE   FIFRAK

FIFRAK
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-07-2011

Napisany 29 stycznia 2012 - 14:30

Witam jestem w posiadaniu omegi b z silnikiem disla 2.0 dti 16 v.Mój problem polega na tym ze jak postoi przez noc to ciezko pali chodzi o temperatury od -5 wyzej długo trzeba krecic z 2 min zeby załapało wymieniłem pompe po regeneracji pompa z kalibracja na stole bosch wymieniony filtr paliwa oraz jego obudowa dałem przezroczyste wezyki i paliwko niby jest w nich po nocnym postoju dodam ze jedna swieca sie zapiekła i nie moge wykrecic jej ale jest sprawna bo sprawdzałem 3 wymienione na nowe wgrany najnowszy soft w salonie opla kontrolka swiec rano sie załacza nowy aku jak prysne plakiem to pali odrazu i jak go zgasze ponownie krece rozrusznikiem to pali dobrze i tak przez cały dzien pali git.Co moge jeszcze sprawdzic.?


Rozruch wyglada tak ze krece i niby chce załapac tak nim troszke telepie i jak odpali to duzo białego dymu

#43 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2012 - 15:42

Wymień trawersy i przelewy to będzie odpalac bez najmniejszego problemu.

#44 OFFLINE   FIFRAK

FIFRAK
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-07-2011

Napisany 29 stycznia 2012 - 17:46

Dzieki za szybka odpowiedz. przelewy wymienione a skoro mowisz ze to moga byc trawersy to wymienie i dam znac.

#45 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 31 stycznia 2012 - 18:57

Witam
Mój problem z Omcią 2.0DTI 16V z 98r. jest podobny. Tylko, że u mnie jak parkuję na płaskiej lub lekko dziobem w górę już są problemy z odpaleniem lub w ogóle nie odpali. Po odpaleniu gdy jest dziobem w górę lub na płasko jak nie gazuję a czasami nawet wtedy potrafi zgasnąć i wtedy tylko długie kręcenie lub hol:/ Dodam, że myślałem o zapowietrzeniu się układu i wmontowałem słynny zaworek zwrotny (przy montażu przewód bez paliwa w środku) i myślałem po sprawie, ale się pomyliłem. Pompa po regeneracji niecałe pół roku filtr paliwa i powietrza i oleju wymienione. Akumulator niecały rok. Ale od czasu regeneracji pompy właśnie mam te problemy z odpaleniem. Niekiedy jest dobrze pali z rana ciężej niż normalnie ale pali. kontrolka świec żarowych pali się około 5 do 10 sekund w zależności od temp. Co może być przyczyną? Dodam, że świece nie sprawdzałem (zrobię to jutro), te trójniki i przewody przelewowe trudno dostępne? A i pompa jest z góry delikatnie mokra ale tak jest od czasu jej montażu. Co mam robić? Czy to co napisałem (wiem, ze chaotycznie) to objawy zapowietrzania się układu paliwowego? Z góry dzięki za pomoc.

P.S.
Naczytałem się tu o wielu rzeczach, ale nie wiem gdzie i jak wyglądają pewne rzeczy do sprawdzenia? Np jak w/w trójniki i przewody przelewowe, trawersy itp.:)

#46 OFFLINE   pazuro

pazuro
  • 3 postów
  • Dołączył: 16-01-2011

Napisany 01 lutego 2012 - 21:52

Ja zamontowałem pompkę -gruszkę i od bidy pomaga. Silnik nie chciał zapalić już po 20 minutach stania. po założeniu pompki i zaworów zwrotnych (same zaworki oczywiście nic nie dają ale służą jako przejściówki do węży) problem z odpaleniem jest tylko rano i tylko przy mrozach poniżej 15 stopni. Ta metoda usuwa skutek nie przyczynę.Mam jedno pytanko do lepiej znających to auto. Czy przyczyną zapowietrzania nie bywa przypadkiem zaworek obok filtra? Znalazłem taki na allegro pod nazwą " zawór odpowietrzający zbiornik. Nie bardzo kumam jego sposób działania ale jest to zawór podciśnieniowo elektryczny, czyli zapewne w czasie pracy silnika odpowietrzanie sterowane jest podciśnieniowo, a po wyłączeniu silnika elektrozawór zamyka się na amen. Nie mogę tylko skumać jak on odpowietrza zbiornik.

Witam
P.S.
Naczytałem się tu o wielu rzeczach, ale nie wiem gdzie i jak wyglądają pewne rzeczy do sprawdzenia? Np jak w/w trójniki i przewody przelewowe, trawersy itp.:)

Jak zdejmiesz pokrywę silnika( tą u góry) to zobaczysz te trójniki i wężyki. Zanim jednak zaczniesz przy nich grzebać miej już przygotowane nowe, ponieważ pod wpływem ciepła gumowe węże zamieniają się w kruchy plastik a trójniki potrafią pękać w czasie demontażu. Dlatego najpierw sobie obejrzyj ale dotykaj się jak już kupisz wężyk i trójniki. Oryginalny trójnik w oplu 11zł a wężyk w każdym sklepie motoryzacyjnym na metry.

#47 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 02 lutego 2012 - 12:25

Powiem tak, ja zamontowałem gruszkę i zawór zwrotny bo miałem podobne problemy i wszystko znikło do czasu aż samochód zgasł na amen podczas jazdy i nie odpalił do momentu regeneracji pompy!!! Kupa kasy, ale takie są objawy

#48 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 lutego 2012 - 18:24

Czy przyczyną zapowietrzania nie bywa przypadkiem zaworek obok filtra? Znalazłem taki na allegro pod nazwą " zawór odpowietrzający zbiornik.


To nie zaworek odpowietrzający tylko zaworek do dogrzewacza silnika.

#49 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2012 - 09:53

Koledzy,
Na dniach będę wymieniał trawersy, przelewy itd.
Przeszukując nasze forum i vectry znalazłem zdjątko pompy vp44 z info, że może to być jedną z przyczyn zapowietrzania.
[ATTACH]16754[/ATTACH]

Proszę o poradę, czy mogę swobodnie odkręcić ten torx na pompie, bez niespodzianek typu wypadające sprężynki i wymienić oring?

pzdr

#50 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 lutego 2012 - 13:25

A co powiecie na ten film ?
To mój pojazd, świece wymienione, akumulator nowy, 3 razy grzane świece.
Zaraz po odpaleniu silnika słychać takie dziwne "wycie" czy to przypadkiem pompa od wspomagania ? To normalne w takiej temp. ?
Wyczytałem w instrukcji, że silnik X20DTH ma podgrzewany filtr paliwa ... miał ktoś z tym jakieś doświadczenia ?



-------------------------------

To co "wyło" to było błaganie pompy wspomagania o dolewkę oleju :)

#51 OFFLINE   radekmir

radekmir
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-02-2012

Napisany 05 lutego 2012 - 15:53

kolego GRZLAB mam dla ciebie radę która na 10000000% jest dobra,w sprawie ciężkiego odpalania w mrozy, Ja miałem identyko problem w swojej omedze z takim samym silnikiem, i z tymi objawami co ty, powymieniałem wężyki przelewowe,zaworki podciśnienia itp,(dodam że mam nowy akumulator i świece są ok) i jeżdziłem od mechanika do mechanika,i co który doradził to wymianiałem, a raz nyłem z tatą po jakieś części do jego opla vectry też ma 2.0dti., a pogadałem z takim kumatym chłopaczkiem o moich odpalaniach omegi z rana i przy mrozach, stwierdził że niepotrzebnie jezdzilem po mechanikach i wymianiłem niektóre częsci (oczywiście nie zaszkodziło) tylko ja w większości OPLI trzeba na zimę przestawić komputerowo dawkę paliwa na rozruchu na większą, po zrobieniu tego auto pali przy minus 30'C,na dotyk, polecam warsztat koło PZM w lublinie,u pana Leszka Guza, tam wjazd od salonu fiata,zajmuje sie gościo tylko dizlami, regeneracja pomp itp.:tank:

#52 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2012 - 18:51

Witam!
A ja mam taki problemik. Wczoraj wymieniałem rozrusznik, bo bendix już nie kręcił zimnego silnika. W drodze na garaż (ok.10km) chwycił mi filtr paliwa, tzn. przymarzł. Objawy? Biały dym i zero mocy, typowo jak w mojej ciężarówce. Na garaż dojechałem, wjechałem do środka, wymieniłem rozrusznik, cała akcja trwała ok 5h. Po skręceniu wszystkiego chciałem wyprubować nowy rozrusznik. Autko odpaliło za 1 razem pomimo mrozu, rozrusznik zakręcił jak szalony... :)
Ale... po odpaleniu, zgasł po 2 sekundach. Nagle i bez ostrzeżenia!
Do tej pory nie chodzi, przycholowałem go z garażu pod dom, po drodze wiele razy próbowałem odpalić go na lince... zero efektu!
Teraz pytanie, jaka przyczyna?
Rano odpalił, dojechał na garaż, po drodze małe szarpanko, po wymianie odpalił na 2 sek.
Czy to wina zamarzniętego filtra?? w baku prawie 40litrów paliwa.
Mój zaufany mechanik na urlopie do 13 lutego, więc zostałem z problemem sam, za wszelkie sugestie, wielkie dzieki.

#53 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 05 lutego 2012 - 19:22

wydaje mi się, że mróz jest winien a dokładnie to co on zrobił ci w filtrze. jak parafina sie w nim wytrąciła, to go zatkało i nie masz swobodnego przepływu. wykręć, postaw na grzejnik w domciu, a następnie go przedmuchaj. powinno zadziałać.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#54 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2012 - 19:27

Tylko że ja mam ten dziwny filtr z tzw. pokrywką z góry i wkładem.
Jutro wymienie wkład, koszta to 30pln. max.
Oby się udało, bo na wtorek pilnie potrza mi pojazdu. Dzięki Tomku za podpowiedź.

#55 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 05 lutego 2012 - 20:00

to taki sam co ja mam w masterku. może nie z wyglądu ale zasada ta sama. wyjmnij go i zobaczysz czy jest ten wkład oblepiony ,masłem(paraifina) a od spodu lodem(zmarznieta nagromadzona woda). jak tak to już rozumiesz dlaczego nie pali.

i powiem ci że raczej na 100% jestem pewien że to ten filtr.
pisałeś ze ci odpaliła i zaraz zgasła. poszło paliwko co było w przewodach za filtrem, jak sie skończyło to zgasła. nie zapaliłeś ponownie, bo zatkany filtr, zablokował dopływ paliwa.
jezeli masz taki prosty filtr, gdzie odkręcasz pokrywkę i wymieniesz wkład oraz łatwy do niego dostęp, to zakoduj sobie taką jedna zasade, aby miec w bagażniku drugi zapasowy. te wkłady to groszowa sprawa. ja do mastera mam z 3 szt i jeden zawsze w samochodzie.
zima z filtrem to podstawowy problem, czy w klekotach czy i na PB. w benzynie zatka go syf który jest nagromadzony na jego sciankach, połączony z woda robi znakomitą zamarznięta zaporę a w dieslu do tego dochodzi jeszcze parafina.
dziwnym trafem, zimą najwięcej się psuja rozruszniki. a wcale to nie ich wina.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#56 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 05 lutego 2012 - 20:20

W Merivie od ojca a ma 1.7 CDTi 100km jak zdech rozrusznik to objawy były podobne, odpalił i po 2 sekundach zdech, oddał auto do naprawy, wymieniono rozrusznik na nowy ale nie oryginalny i znów było to samo, dopiero wymiana na oryginał po regeneracji załatwił sprawę:)
ps. winowajcą tego wszystkiego była kostka przy stacjce.....

#57 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 20:45

bobas ja myślę postaw samochód gdzieś do garażu najlepiej takie ogrzewanego i jutro na pewno zapali ,jeżeli "zamarzło" ci paliwo to plusowa temperatura mu pomorze ,chyba że coś się zepsuło ale po opisie wątpię w to

#58 OFFLINE   Couunter

Couunter

    Meegi

  • 75 postów
  • Dołączył: 27-07-2009
  • Skąd: Lubaczów/Kraków

Napisany 05 lutego 2012 - 21:33

Witam mam ten sam problem, tylko lampka świec grzeje mi w tem -1 do -12, dzis stał chwile na zewnatrz było -15 i wogle nie grzał świec, cieżko pali a jak odpali to chodzi przez chwile na 3 gary. To czy grzeje 2,3 razy swiece nie pomaga w odpalaniu.
Kiedys ktos mi powiedział ze moj 2.0 ma dziwny "metaliczny' dzwiek, w sumie sam zauwazyłem ze chodzi inaczej niz inne DTI'ki głownie jak jest zimny, lecz jakos nigdy nie było czasu sie tym zajac. Ten koles mowi ze jest przestawiony kąt na pompie wtryskowej, i to rownież ma wpływ na odpalanie. dodam ze w temp letnich +10, czy +35 pali na strzała nie zaleznie czy stoi **** do dołu czy do góry. i jak sie zagrzeje w zimnie juz tez nie ma zadnych problemow. :confused:

Dodaje ze swiece wporzadku :)

#59 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 00:43

W Merivie od ojca a ma 1.7 CDTi 100km jak zdech rozrusznik to objawy były podobne, odpalił i po 2 sekundach zdech, oddał auto do naprawy, wymieniono rozrusznik na nowy ale nie oryginalny i znów było to samo, dopiero wymiana na oryginał po regeneracji załatwił sprawę:)
ps. winowajcą tego wszystkiego była kostka przy stacjce.....


ale jemu szarpie jak ocipiały....sam wieczorem byłem przy kręceniu.
Pranę również dodać o czym Darek zapomniał wspomnieć że Omega jego nie raczy nawet odpalić ...będąc w ruchu prawie 80kmh,tzn ciągłem do na lince swoją Omegą powiedzmy do 80kmh wtedy Darek wrzucił bieg i to nic nie dało...tzn na sekunde odpaliłą i zgasła.

Czy to nie są też problemy z czujnik wału korbowego albo problemy z immobilizerem??(nie mielismy dostępu do Opel Scannera a może coś zwarł przy zmianie rozrusznika)

aaa właśnie Darek wyście odpinali aku przy wymianie?:p

 


 


 


#60 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2012 - 07:16

Oczywiście że odpinałem aku!! :)
Teraz po przemyśleniach jestem na 90% pewien, że to filtr paliwa.
Zaraz zacznę organizować sobie 2 auto w celu podjechania po filtr i 0,5l cieplutkiej ropy.
Być może po południu, napiszę że akcja zakończyła się sukcesem. C.D.N.