Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 20:40

czyzby temat 3.0d wysycha?

 

wytargałem silnik i rozebrałem celem dalszych modyfikacji i jak okazało się, tylko panewki sa przytarte lecz nie opłaci się ich wymieniac, 

w rece wpadł mi silnik od e39 3.0d 184KM za rozsadną cene i jak sie okazało jest w idealnym stanie-został rozebrany i po weryfikacji przerobiony na pierwszy silnik hybrydowy 3.0d który bedzie napędzac omegę!! 

 

jak sie obrobie to hybryda zagada w tym tygodniu



#342 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 13:04

odpalone 3.0dti hybryda, po wstepnym dotarciu przyszedł czas na test, bedzie filmik ale podsumowanie jest takie= licznik zamyka do konca!



#343 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 lipca 2016 - 14:17

Gratuluję!



#344 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lipca 2016 - 15:07

Czekamy na foto i filmy
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#345 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 15:37

bsje27 skrzynia dalej ta sama?



#346 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 18:37

bsje27 skrzynia dalej ta sama?

skrzynia ta sama  :rolleyes:

automatu sie nie pozbede, jesli padnie-zrobie hybryde,

 

skrzynia 5l40e wytrzyma naprawde wiecej niz 300Nm, silnika nie hamowałem na hamowni ale musi miec wiecej niz 400Nm, lecz wiem ze silnik jest za mocny juz, przy pełnym momencie slizga sie, ale oszczedzam ją  :p



#347 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 22:57

A jakbyś zrobił przekładkę i włożył automat od 3.0 to by była frajda z jazdy tylko czy by pasowała bo zawsze dzwon możesz odciąć i wstawić ten od omegi



#348 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lipca 2016 - 04:50

dawca silnika e39 miał taką samą skrzynie jak ja od GM, przed modyfikacjami skrzynia radziła sobie swietnie z silnikiem 2.5dti, ogólnie jest w niezłej kondycji, została osuszona i zalana nowym liqui moly top tec 1200, wiem ze wtedy przezyje jeszcze długo, mimo duzego przbiegu które auto ma na blacie



#349 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lipca 2016 - 14:49

Patrzyłeś ile masz do setki  ? xd



#350 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lipca 2016 - 19:15

Patrzyłeś ile masz do setki  ? xd

taki pomiar przedemną, szkoda mi tak ostro ruszac, ale zrobie pomiary, obecnie duzo pracy na warsztacie a za mało na własne roboty, 

 

jak miałem 2.5td przerobioną na ostro to ok 7.5sek do setki miała



#351 OFFLINE   achmed

achmed
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tbg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lipca 2016 - 20:15

Sam ciekaw jestem efektu zwłaszcza zaciekawiła mnie kwestia wzmocnienia 5l40 E sam mam 2.5 dti z automatem myślałem o programie ale boję się dla tych kilku koni ryzykować jego awarja

#352 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 września 2016 - 22:58

wiec tak, omega z silnikiem 3.0dti do setki ma 8sek, a wczesniej miałem 2.5td i miała 7sek,

w czym różnica?

2.5td miała w automacie setke na drugim biegu a w 3.0dti (2.5dti automat) ma na trzecim biegu setke, wiec musi zmienic jeden bieg wiecej dlatego jest strata czasu, ciekawe


Edytowany przez bsje27, 29 września 2016 - 22:59.


#353 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2016 - 19:02

hymm :blink:  aż sekunda różnicy rozumiem że na skrzyni oplowskiej ?Bo gdyby tak wstawić od bmw automata .....



#354 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2016 - 10:32

hymm :blink: aż sekunda różnicy rozumiem że na skrzyni oplowskiej ?Bo gdyby tak wstawić od bmw automata ..

dawca silnika e39 miał taką samą skrzynie jak ja od GM

skrzynie są te same



#355 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 października 2016 - 17:08

wiec tak, omega z silnikiem 3.0dti do setki ma 8sek, a wczesniej miałem 2.5td i miała 7sek,

w czym różnica?

2.5td miała w automacie setke na drugim biegu a w 3.0dti (2.5dti automat) ma na trzecim biegu setke, wiec musi zmienic jeden bieg wiecej dlatego jest strata czasu, ciekawe

To wrzuć na automacie 2 gi bieg i ogień.Nie przeżuci Ci na 3 ci i wtedy zobacz.

No ja nie mogę swojego doprowadzić do porządku,zawsze coś niedomaga..Ale walczę.... :D

Ja mam wpakowany program który napisał mi gość jakiś czas temu,różnica odczuwalna.Ale ile ma do setki i ile kucy to nie wiem.Ale odejście ma niezłe.Boję się o skrzynię bo moja coś nieteges od samego początku ale na razie jeździ..


Edytowany przez Robert 33, 02 października 2016 - 17:14.

 


#356 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 października 2016 - 17:27

zawsze coś niedomaga..

 

Bo to silnik od BMW czyli Będziesz Miał Wydatki  :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#357 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 października 2016 - 18:38

Bo to silnik od BMW czyli Będziesz Miał Wydatki  :p

No coś w tym jest.Ale jeszcze mam cierpliwość i parę groszy więc jeszcze powalczę   :D

Zauważyłem że jak odpiąłem EGR,sam wężyk od EGRu to auto mniej kopci przy przygazowaniu na maxa. Więc wywalę go w cholerę..

Ale chyba wtryski pójdą do sprawdzenie ,,

Jeszcze jedno pytanie mam.

Pakował ktoś intercooler do Omy np FMIC.PL ?


Edytowany przez Robert 33, 02 października 2016 - 19:50.

 


#358 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2016 - 21:39

powiem tyle, zamordowałem dyfer i półośki, jednak są słabe



To wrzuć na automacie 2 gi bieg i ogień.Nie przeżuci Ci na 3 ci i wtedy zobacz.

 

 

 

wiem, lecz to nie jest 2.5td/tds i powyzej 4500obr/min zaczyna zdychac, 2.5td/tds szalał do odcinki czyli do 5000obr/min i miał przewage


Edytowany przez Dreed, 05 października 2016 - 05:52.
poprawiłem cytowanie.


#359 OFFLINE   Sivy86

Sivy86
  • 15 postów
  • Dołączył: 22-07-2016
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 października 2016 - 22:06

Gratulacje udanego przeszczepu!! Miałem E39 530d i dźwięk 3.0d meega mi się podoba a takie serce mieć w omie to orgazm na miejscu ;-) Zarzuć jakiś filmik



#360 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 października 2016 - 12:11

dyfry są słabe w omegach. Półoski powinny wytrzymywać. no chyba ze masz wiecej jak 620Nm

Szpera przy duzych mocach sie dość szybko zuzywa ale albo szpera albo most 100% wtedy bedzie to działać.