Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze sprzęgłem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2015 - 09:27

Zapytam sie jeszcz o jedną żecz.W jaki sposób ustawiacie tarcze sprzęgłową idealnie w środku?niestety nieposiadam żadnego starego wałka .tylko zawsze strugałem sobie z kija od szczotki taki wałek i przy pożądkach garażowych gdzieś mi sie zapodział ma ktos z was jakiś może inny pomysł?


Weź przedluzke na grzechotke i dopasuj do otworu centrujacego jakąś nasadkę. Bodajze mnie pomagała często 13nastka na dużą grzechotke. Teraz po prostu dotoczylem sobie na wymiar otworu kawałek takiego wałka. Za pierwszym razem jak nie mogłem wycentrowac tarczy to przylapywalem docisk tak aby tarcza stawiała opór ale jeszcze dało się nią parę mm ruszyc w prawo, w lewo i zakladalen skrzynie mając ja na pierwszym biegu, kręcąc za wyjście na wal i wsuwalem. Jak wskoczyła to rowniutko do tylu wysuwalem skrzynie. Dokręcenie docisku i montaż skrzyni bez problemów :) śmiesznie to brzmi ale można wycentrowac tarcze skrzynia :D każdy patent jest dobry pod warunkiem, ze efekt jest ten sam :)

#42 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 10:28

Weź przedluzke na grzechotke i dopasuj do otworu centrujacego jakąś nasadkę. Bodajze mnie pomagała często 13nastka na dużą grzechotke. Teraz po prostu dotoczylem sobie na wymiar otworu kawałek takiego wałka. Za pierwszym razem jak nie mogłem wycentrowac tarczy to przylapywalem docisk tak aby tarcza stawiała opór ale jeszcze dało się nią parę mm ruszyc w prawo, w lewo i zakladalen skrzynie mając ja na pierwszym biegu, kręcąc za wyjście na wal i wsuwalem. Jak wskoczyła to rowniutko do tylu wysuwalem skrzynie. Dokręcenie docisku i montaż skrzyni bez problemów :) śmiesznie to brzmi ale można wycentrowac tarcze skrzynia :D każdy patent jest dobry pod warunkiem, ze efekt jest ten sam :)


No faktycznie tak też można.;-)ale Jakoś nieusmiecha mi sie samemu dźwigać skrzyni do góry,pomimo że mam kanał.No własnie i troche za głeboki bo mam 1.9m głebokości:D:D Albo ja za niski jestem.:hihi:ide zaraz poszukac u znajomych jakiegos starego wałka.będe próbował każdej metody zobaczymy która najszybciej sobie poradzi.dam znac co i jak mi poszło.:D

#43 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2015 - 10:34

No faktycznie tak też można.;-)ale Jakoś nieusmiecha mi sie samemu dźwigać skrzyni do góry,pomimo że mam kanał.No własnie i troche za głeboki bo mam 1.9m głebokości:D:D Albo ja za niski jestem.:hihi:ide zaraz poszukac u znajomych jakiegos starego wałka.będe próbował każdej metody zobaczymy która najszybciej sobie poradzi.dam znac co i jak mi poszło.:D


http://allegro.pl/pr...5042275495.html

#44 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 12:23

no i d....pa czekałem dzis na simering do skrzyni na tył ,przydzedł ale zły:masakra: za mały.dopiero na jutro więc jutro czeka nie montaż. dzis sobie założę sprzęgło poprawię przewody do nagrzewnicy wyczyszcze skrzynię a jutro simmering zamontuje i założę skrzynie.Dam znac co i jak mi poszło.

Aha i jeszcze zakupiłem jakis specyfik do czyszczenia hamulców i sprzęgieł itp.za 17zł w spryu
I olej do skrzyni 4l wymienię sobie przy okazji;-).

#45 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2015 - 12:25

694.770 ELR podaj im to w sklepie. Koszt około 34 zł.

#46 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2015 - 12:34

no i d....pa czekałem dzis na simering do skrzyni na tył ,przydzedł ale zły:masakra: za mały.dopiero na jutro więc jutro czeka nie montaż. dzis sobie założę sprzęgło poprawię przewody do nagrzewnicy wyczyszcze skrzynię a jutro simmering zamontuje i założę skrzynie.Dam znac co i jak mi poszło.

Aha i jeszcze zakupiłem jakis specyfik do czyszczenia hamulców i sprzęgieł itp.za 17zł w spryu
I olej do skrzyni 4l wymienię sobie przy okazji;-).


Do skrzyni manualnej wchodzi 1.2 litra.

#47 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 12:57

Do skrzyni manualnej wchodzi 1.2 litra.

Tak wiem ale jeszcze mam miczysława W140 4.2 i tam też muszę wymienic ,tylko że tam wchodzi 9l a w sklepie wiecej juz nie miał dopiero na jutro;)

#48 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2015 - 12:58

Tak wiem ale jeszcze mam miczysława W140 4.2 i tam też muszę wymienic ,tylko że tam wchodzi 9l a w sklepie wiecej juz nie miał dopiero na jutro;)


No to co innego :). Powodzenia z Mietkiem.

#49 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 13:01

694.770 ELR podaj im to w sklepie. Koszt około 34 zł.


Juz zamówiłem ma być na jutro a wymiary jak dobrze pamiętam to 55zew.4.2.55wew10 szer.Cena 17zł



A to co podałes kolego to chyba uszczelnicz wału korbowegoa nie do skrzyni.

#50 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 lutego 2015 - 13:15

http://allegro.pl/pr....042275495.html


Ja tam z uszkodzonej skrzyni mam wałek ucięty i jest extra przyrząd do centrowania tarczy :p

Dodany obrazek


#51 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2015 - 13:19

Ja tam z uszkodzonej skrzyni mam wałek ucięty i jest extra przyrząd do centrowania tarczy :p


Jo tyż :)

#52 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 07 lutego 2015 - 08:36

Hopy. Sprzęgło wymienione.:like_it:
Jak narazie działa wszystko GIT.
Miałem niestety jeden wielki problem mianowiecie.
Po wyjeciu skrzyni zajeło mi to około 1h (samemu) wszystko sobie wyczyściłem odtłuściłem picuć glancuś skrzynia jak nówkaaz sie błyszczała.Wymieniłemuszczelniacz simmering na końcu skrzyni wymieniłem olej w skrzyni nowy włacznk wstecznego bo stary szwankował.Wiec wziołem sie za montaż spzęgła.wczesniej jescze okreciłem dwumase zeby ja dokłądnie wyczyścić .spowrotm przykręciłem itdczs na nowe kpl sprzegło.I w tym momencie przy dokręcaniu docisku jedna śruba mi cos niechce sie wkręcic myśle co jest cos krzywo .ja patrze a tu w dwumasie siedzi kawałek.połowa starej sruby co sie docisk przykreca.Poprostu załamka:masakra::masakra:ale jak to przecierz ja żadnej nieurwałem.tymbardziej niezauwazyłem zeby którejś brakowało.patrze w kanałą lezy kawałek łba ze śruba gdzies sie w trakie kiedys urwałą i wpadła do obudowy sprzyni..
i dlatego miałem nierównotarcze zjechana se myśle juz wszystko jasne
Ale c tu zrobc odkreciłem dwumase spowrotem i dawaj szybo do jakies tokarza czy cuś podobnego.bo samamu nawet nie próbowałembo śruba sie ułaała pekła 1cm w dwumasie głeboko naszczesie znalezłem Firme w Lublinie c mi to zrobił prawie od reki wykręciło ta srubkę i zgarneli całe 20zł Po drodze dokupłem sobie identycne śrubki szt 3 to sa siudemki jakies wytrzymałosciowe za całe 2zł złozyłem i jak narazie wsio git jeszcze z garażu niewyjechałem ale sprzegło mieciutie i bierze od samego dołu .poprostu Malinaaa.gdyby nie ta srubka w dwumasie i czas na oczekiwanie na czesci rozebranie wyjecie skrzyni wymiana sprzegła zamkneła by sie z 3 h jak nie mniej.Dzikuje tuaj wszystkim za wzkazówki i porady.:like_it:

#53 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 00:26

Witam. Jestem tu nowy i mam taki problem z moją omcią czyżby koniec sprzęgła lub coś innego. Niemusze wciskać sprzęgła i biegi wchodzą,ale auto nie jedzie wogóle:masakra: co to może być ktoś doradzi? Jaka komplet sprzęgła pasuje do tej omegi? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

#54 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 lutego 2015 - 07:02

Witam. Jestem tu nowy i mam taki problem z moją omcią czyżby koniec sprzęgła lub coś innego. Niemusze wciskać sprzęgła i biegi wchodzą,ale auto nie jedzie wogóle:masakra: co to może być ktoś doradzi? Jaka komplet sprzęgła pasuje do tej omegi? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam


Komplet sprzęgła SACHS lub LUK

#55 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 11:45

A wiecie może jaka średnica docisku sprzęła jest?

#56 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2015 - 18:04

A wiecie może jaka średnica docisku sprzęła jest?


zewnętrzna ? wewnętrzna ? czy o co chodzi? :confused:

#57 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 lutego 2015 - 18:10

Tarcza sprzęgła do 2.0:

LUK: średnica 215mm
SACHS: srednica 216 mm

#58 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2015 - 18:19

x20xev ; statim :D też średnica zewnętrzna 216mm a wewnętrzna 46mm.
czyli standard musi być w tych wymiarach.

#59 OFFLINE   Andrzej2324

Andrzej2324
  • 61 postów
  • Dołączył: 22-02-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2015 - 20:02

Cały komplet sprzęgła, jaka firma jest lepsz Sasch czy luk znalazłem sasch 220mm to chyba nie to?

#60 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 lutego 2015 - 20:09

Wg. mnie LUK. Też wg. katalogu mam 220mm ilość zębów 14. Sachs w cenie 520 zł, LUK 560 zł.