Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

"Pływające" auto


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
134 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 24 kwietnia 2011 - 07:08

jak masz tuleje za 20 zeta to musi pływać ;)


Ale wlasnie tuleje trzymaja bo sprawdzalem brecha nic sie nie rusza wszystko trzyma.
Raczej sklaniam sie do tego ze poduchy mcphersonow nie trzymaja bo czasami jak skrecam w prawo dosc dynamicznie to auto mi na lewo wynosi

#82 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 24 maja 2011 - 09:27

witam mam pytanie czy łacznik stabilizatora jak wymienie to mosze jechac na zbierznosc???
czy to ustawiam tylko przy wymianie drazkow???
druga rzecz czy przez wybity łacznik przy pretkosci po wyzewj 100 auto moze pływac delikatbnie i troche telepac kierownica??

#83 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 maja 2011 - 09:32

witam mam pytanie czy łacznik stabilizatora jak wymienie to mosze jechac na zbierznosc?


nie

druga rzecz czy przez wybity łacznik przy pretkosci po wyzewj 100 auto moze pływac delikatbnie i troche telepac


może pływać, ale kierownica nie powinna drgać

#84 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2011 - 09:48

może się to dziać jak masz krzywe koło lub nie wyważone... niestety przyczyn może być bardzo dużo... lepiej podjedź na Stację Kontroli Pojazdów i tam zrobią oględziny zawieszenia na szarpakach, zawsze to więcej pewności niż snuć przypuszczenia...

#85 OFFLINE   kapssel

kapssel
  • 7 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 26 maja 2011 - 18:26

witam,mam problem podobny w mojej omedze wymieniłem amorki przednie łączniki stabilizatora,końcówki drążka,tuleje,zbieżność zrobiona.nadal to samo auto prowadza delikatnie po drodze,pływa,tulejki założone delphi.Pozdrawiam

#86 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 maja 2011 - 21:22

No to powtórka raz jeszcze. W omedze tanie tuleje wychodzą drogo. Zmień na LEMFORDERA czyli to co w oryginale i jak reszę elementów masz ok to auto zacznie się prowadzić jak powinno. Po wszystkim nie zapomnij znów ustawić zbieżności i geometrii.

#87 OFFLINE   Teotihuacan81

Teotihuacan81
  • 15 postów
  • Dołączył: 14-04-2010

Napisany 25 lipca 2011 - 21:02

A ja juz mam spokoj z plywaniem auta he he a najlepsze jest to ze po wymianie polowy zawieszenia pomogla wymiana opon
Auto jedzie jak po sznurku wiec zanim zaczniecie cos wymieniac obejrzyjcie oponki z przodu!!!:D

#88 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2011 - 17:59

Właśnie mi to samo powiedział jeden wulkanizator, opona stara, trochę krzywo ściuchana, nie zauważalne na oko, a jednak :) Do tego już miękkie boki opon i pomimo właściwego ciśnienia zbyt mocno pracują, trzeba podwyższać ciśnienie nawet o 0,5 atmosfery, do tego już powyrabiane lekko tuleje wahaczy i na koleinach i nierównościach masakra. niektórych rzeczy nie widać ale przy takiej budzie wszystko się odczuwa dwa razy bardziej niz w jakiejś astrze czy escorcie :)

#89 OFFLINE   malp

malp
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-06-2011

Napisany 27 marca 2013 - 18:36

witajcie mam problem z omega bfl 2000r 3.0 v6 mianowice auto na koleinach albo nie równościach samo się prowadzi nie idzie utrzymać kierownicy , były robione wszystkie tuleje wahacza , łączniki , koncówki drążków wszystko nowe i dobrych marek była robiona geometria , pojechałem na czepaki wyszło ze tuleja wadliwa wymienili na nową i dalej jest to samo , mechanik twierdzi ze opony mam do niczego aaaa i mam do wymiany piasty kpl przód jaka to moze być przyczyna pomóżcie

#90 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 18:59

co wg. Ciebie jest dobrą firmą ? wg mnie tylko Lemforder inne nie wytrzymują. Dużą rolę odgrywa też montaż, jeśli skręcone było na podnośniku to w momencie postawienia auta na kołach tuleje zrywają się. drążek środkowy też lemfordera powinien być.

#91 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2013 - 20:31

witajcie mam problem z omega bfl 2000r 3.0 v6 mianowice auto na koleinach albo nie równościach samo się prowadzi nie idzie utrzymać kierownicy , były robione wszystkie tuleje wahacza , łączniki , koncówki drążków wszystko nowe i dobrych marek była robiona geometria , pojechałem na czepaki wyszło ze tuleja wadliwa wymienili na nową i dalej jest to samo , mechanik twierdzi ze opony mam do niczego aaaa i mam do wymiany piasty kpl przód jaka to moze być przyczyna pomóżcie


sprawdź kolego tylne tuleje mocujące wahacz jak one są wywalone to auto właśnie zaczyna myszkować

#92 OFFLINE   malp

malp
  • 35 postów
  • Dołączył: 12-06-2011

Napisany 28 marca 2013 - 07:20

wymienione wszystko ok z nimi

#93 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2014 - 16:12

Witam
Mam te same objawy co wy na oponach 225/45 ale nie kupuje ze ten typ tak ma bo omega wychodziła tez na 17tkach w podobnym rozmiarze i nie wierze ze po zakupie auta i wjechaniu w lekkie koleiny nowych fur tez nie dawało sie utrzymac.
Czy wy robicie geometrie pod obciazeniem?
Bo ja byłem w trzech punktach ustawiania i nikt nie chciał mi obciazyc samochodu. Mowili ze to nie konieczne. Nie robia tego bo bywały reklamacje a teraz nie ma. Chociaz widziałem ze w programach jest informacja ze obciazyc.
Zrobiłem bez obciazenia i na kołach 195/65 jest ok ale na 225 jest katastrofa. Nawet w mikro koleinach. Moze to miec wpływ? Moze napakowac żelastwa samemu i jechac?

Ps. W omedze siedzi komplet nowych sprezyn eibach. Nowe cztery amory bilstein. Tuleje od e34, male lemforder. Poduszki amorów nowe swag. Drazki lemforder nowe. Nowe gumy stabilizatora przód. Sworznie fabryczne ale żyletki. Podpora drazka ok. Prosiaki wymienione tyle ze nie pamietam jakie. Nie ruszane tuleje tylnych wahaczy. teoretycznie sztywne. No i opony nie nowe.

#94 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2014 - 16:44

Kolego jak w zawieszeniu będzie wszystko ok to nie będzie pływać. Tuleje wahaczy dokręcane na opuszczonym samochodzie ?? Robiłeś zbieżność i kąty ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#95 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2014 - 17:19

Czy wy robicie geometrie pod obciazeniem?

Tylko i wyłącznie pod obciążeniem się powinno robic - wg serwisowki -> przednie fotele 2x70kg, pol zbiornika paliwa (niezależnie czy sedes czy kombi).

#96 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 06 kwietnia 2014 - 19:27

Kolego moja oma tez plywala w koleinach,wymiana tuleji na wahaczach zalatwila sprawe :)

#97 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 06 kwietnia 2014 - 19:55

U mnie załatwiły sprawę węższe opony z przodu, jedzie jak przyklejony. Tuleje też lemforder od e34 a jednak delikatnie go nosiło.

#98 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2014 - 19:56

No i opony nie nowe.

Jeśli masz stare opony (mimo, że bieżnik ok) też może to być powód "pływania". Guma nie ma już swoich parametrów i nie "pracuje" tak jak powinna.

#99 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2014 - 20:00

Zrobiłem bez obciazenia i na kołach 195/65 jest ok ale na 225 jest katastrofa.

Ja robię zbieżność na kołach docelowych, czyli letnich :tak: na zimowych nie mam potem problemu bo są podobne (jedynie z tyłu węższe niż letnie) :D

#100 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2014 - 20:22

A to jest jakaś różnica czy letnie czy zimowe przy robieniu zbieżności ??