Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie i szarpanie silnika na niskich obrotach (+ rozwiązanie problemu)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
267 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2011 - 10:36

500RPM czy to normalne w tym aucie bo tak twierdzi mój mechanik

Prawidlowe dla V6.

szarpie przy przyśpieszaniu, na gazie trochę bardziej niż na benzynie...

Swiece, kable WN, byc moze wyciek z pokryw zaworow i olej w gniazdach swiec.

#42 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2011 - 13:46

Witam, mam podobny problem jak wszyscy, jednak troszkę inaczej to wygląda, silnik 3.0 MV6, podczas jazdy ze stałą prędkością wszystko jest ok, ale u mnie bez znaczenia czy zimny czy ciepły silnik, oraz jaka jest wysokość obrotów, i tak szarpie przy przyśpieszaniu, na gazie trochę bardziej niż na benzynie...
Dodam też że mam to auto od 2 dni, no i według mnie nie jedzie to na 211 koni tylko na 70 czyli brakuje również mocy...
Wie może ktoś o co chodzi ?

Jak przedmówca pisze, wymień kable WN i świece, jak są wycieki z pod pokryw zaworów to musisz wyeliminować wyciek, inaczej będziesz często zmieniał kable...

A drugie moje pytanie jest takie, że pierwszy raz w życiu spotykam się z tym żeby silnik na wolnych obrotach stał na 500RPM czy to normalne w tym aucie bo tak twierdzi mój mechanik...?
Dodam że silnik przy tych obrotach pracuje równo i wydaje się jak by naprawdę tak miało być...

normalne dla V6, i nie 500rpm tylko 600, obrotomierz jest tak skalibrowany że na pierwszej kresce masz 600rpm.

#43 OFFLINE   bolo2o1o

bolo2o1o
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 14 października 2011 - 16:41

Dzięki za podpowiedzi...
Wymienię co trzeba i dam znać czy pomogło...:wink:

#44 OFFLINE   szmiter

szmiter
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-10-2011

Napisany 16 października 2011 - 06:18

Twój mechanik ma racje ;) Tym sie nie przejmuj.
Co do szarpania na 90% problem tkwi w cewce zapłonowej. Wyciek na świece prawdopodobny. Napisz co i jak ;) Powodzenia:tank:

#45 OFFLINE   bolo2o1o

bolo2o1o
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 października 2011 - 11:36

Więc tak, wjechały nowiuteńkie kable oraz świece, jednak podczas wymiany okazało się że uszczelki pokryw zaworów puszczają i w niektórych kanałach od świec jest olej...tego jeszcze niestety nie zrobiliśmy ale auto nadal robi to samo i nie ma w ogóle mocy...a do tego zaczęło ciężko odpalać...
Nie wiem jak auto powinno jechać, ale dla sprawdzenia wzieliśmy się za łby z tigrą 1.6 i szliśmy łep w łep...:-(

Czy może to robić czujnik spalania stukowego?

#46 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2011 - 11:47

czujnik spalania jak by się posypał to by Ci wywalił kontrolkę na desce... jakiej firmy kable kupiłeś sentech lub janmor ?? czy lepsze ?? obok cewki WN jest wtyczka o Czujnika położenia wału ta wtyczka powinna być zamocowana na klipsie i przypięta do bloku silnika a kabel od tego czujnika nie powinien być zbyt blisko przewodów WN, bo może dawać taki efekt, sprawdź to i ewentualnie odsuń przewody od siebie...

#47 OFFLINE   bolo2o1o

bolo2o1o
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 października 2011 - 11:56

Nie pamietam teraz firmy tych kabli, co do zapalenia sie kontrolki to moze poprostu nie byc zarowki bo dopiero co kupilem to auto, bede musial zobaczyc, bo na komputerze pokazalo blad tego czujnika, co do wtyczki od polozenia walu i cewki itd...to wszystko z tylu jest tak poupychane ze to jakas paranoja jest...sprawdze te informacje i zobaczymy, ale coraz bardziej zaczynam sie martwic ze silnik nie ma kompresji...:(

#48 OFFLINE   TripleXXX

TripleXXX
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 16 października 2011 - 13:18

500 RPM tak mało... Nie wiedzialem ze V6 tak ma heh

#49 OFFLINE   arielzet

arielzet
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 16 października 2011 - 19:33

mam pytanko co ile powinno się wymieniać filtry i.przewody .oraz świece przy omci 3.0 v6

#50 OFFLINE   szmiter

szmiter
  • 3 postów
  • Dołączył: 10-10-2011

Napisany 16 października 2011 - 23:29

mam pytanko co ile powinno się wymieniać filtry i.przewody .oraz świece przy omci 3.0 v6


Tak na prawdę nie ma reguły. sprawdzaj co rok czy wszystko jest ok i tyle. :tank:

#51 OFFLINE   bolo2o1o

bolo2o1o
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 17 października 2011 - 01:43

A więc autko postało całą noc po wizycie u mechanika...I co? I zaczyna jechać w miare normalnie, chyba już nie szarpie(może czasami delikatnie) ale co z tą mocą, potrafi ktoś mniej więcej określić jakie powinno mieć przyspieszenie? Bo jak na moje to szału nie ma...

#52 OFFLINE   arielzet

arielzet
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 17 października 2011 - 11:00

dzięki Szmiter ja na 60.000 tys wymieniłem tylko raz dodam ze kupiłem świece GM i kable Boscha jakiś czas pomogło ale problem powrócił więc zastanawiam się czy to żeczywiście nie cewka nara

#53 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 października 2011 - 00:55

A więc autko postało całą noc po wizycie u mechanika...I co? I zaczyna jechać w miare normalnie, chyba już nie szarpie(może czasami delikatnie) ale co z tą mocą, potrafi ktoś mniej więcej określić jakie powinno mieć przyspieszenie? Bo jak na moje to szału nie ma...


Ten typ tak ma... Zerknij w dowód rejestracyjny na masę własną i będziesz wiedział dlaczego :D

#54 OFFLINE   dudis888

dudis888
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: a

Napisany 20 października 2011 - 10:28

Witam dołączam sie do problemu. Mam omege z silnikiem 2.5v6, kupiłem ją około 1,5 miesięcy temu, ma niby 200koni aby nie więcej bo jest podrasowany silnik tak mi sprzedający mówił, bo sprowadził ją z angli i jeździła ona niby jako wideo rejestrator. Wcześniej też miąłem omegę 2,5v6 i latała **********. Obecna nie powiem szła lepiej, nawet na trójce i pedał w podłogę jak już weszła na obroty wciskał lekko w fotel po dwóch tygodniach jazdy, straciła moc słabsze przyśpieszenie o wiele. Czy silnik zimny czy rozgrzany na wolnych obrotach ma drgania, tak jak by na którymś cylindrze nie chodziła. Ponad tydzień temu wymieniłem kompletny rozrząd i olej i przy okazji pokrywy zaworów uszczelniłem bo leciał z nich olej, jak wiadomo to klasyka przy tych silnikach. Odsączyłem gniazda świec i wymieniłem świece na NGK v-line, bo stare już były po wypalane. Sprzedający mówił że musiał wymienić w niej cewkę zapłonową. Niewiem czy wymienił na urzywkę czy na nowa. A może problem tkwi w przewodach? A może jeszcze coś innego?

Bardzo Proszę o pomoc.

#55 OFFLINE   arielzet

arielzet
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 20 października 2011 - 18:01

to jeszcze ja . pytałem was co może być przyczyną szatpania samochodu 3,0V6 wątek poruszyłem parę dni temu .poszłem po tej linii co mi niektórzy z was polecili a więc pojechałem na komputer .ale po lini Elektrycznej i co..... nic więc pojechałem na diagnostykę silnika i co .też nic ..... wszystko jest okey jedyną radą jest jak mi powiedzieli to wymiana kabli i Swiec no cóż zobaczymy ......dam znać jak to opanuję

#56 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 20 października 2011 - 20:10

wszystko jest okey jedyną radą jest jak mi powiedzieli to wymiana kabli i Swiec no cóż zobaczymy ......dam znać jak to opanuję


I dobrze Ci poradzili. Najpierw kable, później świece, a na koniec cewki. Awarie cewek wcale nie są takie rzadkie.

#57 OFFLINE   invader

invader
  • 38 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: Trzemeszno

Napisany 15 stycznia 2012 - 13:48

Topek napisał w jednym z objawów że brak różnicy czy benzyna czy gaz - i tak szarpie, no to u mnie jest inaczej, na benzynie idzie jak szalona nic się nie dzieje niepokojącego, po przerzuceniu na gaz zaczyna lekko poszarpywać, świece nowe, gaz wyregulowany i kompletnie sprawdzone wszystko, na kompie nic nie pokazuje więc cewka ??
silnik ładnie pracuje choć na gazie czasami obroty minimalnie są mniejsze i tak sobie bardzo bardzo lekko falują.
Fire Brigade Poland

Kto nie pracuje - ten nie je ;)

#58 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2012 - 16:33

świece nowe, gaz wyregulowany i kompletnie sprawdzone wszystko

A przewody WN? Bo nic o nich nie wspomniales.... Kiedy zmieniane i jakiej firmy?

#59 OFFLINE   kajojb

kajojb
  • 78 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 15 stycznia 2012 - 18:17

więc cewka


miałem identyczne objawy jak ty, zaryzykowałem i wymieniłem cewke. I jak ręką odjął...

#60 OFFLINE   invader

invader
  • 38 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: Trzemeszno

Napisany 15 stycznia 2012 - 19:26

A przewody WN? Bo nic o nich nie wspomniales.... Kiedy zmieniane i jakiej firmy?


nie wiem kiedy bo auto mam o 7 dni :D

gazownik powiedział że świece były wymieniane więc może i kable chociaż niekoniecznie - ale myślę że powiedział by gdyby coś nie było tak - jak reszta obstawia cewkę - może zaryzykować i spróbować od kabli ??

a co to za cewka
http://allegro.pl/ce...2040593027.html

cena o połowę tańsza - ale czy warto ??
Fire Brigade Poland

Kto nie pracuje - ten nie je ;)