Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem na ciepło 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   marek-22

marek-22
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: zamość

Napisany 13 września 2010 - 13:29

wmoim wypadku pomogło urządzenie z allegro pomogające odpalić . tylko pytanie czy na długo już rok czasu na tym śmiga?

#102 OFFLINE   zgadywacz

zgadywacz
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: ------------------------------------

Napisany 25 września 2010 - 20:12

kąt wtrysku ma tu ogromne znaczenie .jeżeli kończy sie pompa to po rozgrzaniu silnika polej przez ok minute głowiczke pompy [czesc wysokiego ciśnienia ]zimną woda jak pomoże to pompa. a co do cudu z all.... to ten sam efekt osiagniesz zdejmójąc wtyczke od temperatury tą ztyłu silnika tak pomiedzy 4a5 cylindrem też bedzie grzała zawsze świece no i dawka rozruchowa jak na zimnym. jak pompa to odwleczesz w czasie ewentualny remont . A sprawdz czy na goracym silniku w takim stanie jak masz teraz w momecie ktecenia rozrusznikiem grzeja swiece powinny grzac.

#103 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 25 września 2010 - 20:56

Więc tak w omie został zmieniony kat wtrysku , ustawiona dawka paliwa ,nowiutki akumulator i oma jak narazie pali od strzała czy ciepła czy zimna. Nie wiem jak by to było jak bym ją zagrzał tak do 100*C bo w tych warunkach nie da się tego zrobić ale jak narazie pali idealnie. Jak będzie źle paliła przy mocnym zagrzaniu silnika to będę wtedy szukał uzywki i będę wymieniał pompę.

#104 OFFLINE   DEMON1987

DEMON1987
  • 4 postów
  • Dołączył: 24-09-2010
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 września 2010 - 21:41

SIEMA WSZSTKIM TEZ MAM PROBLEM Z ODPALANIEM DZIEKUJE ZA POMOc DZIEKI WA JUZ WIE cO JEST NIE TAK

#105 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 stycznia 2011 - 01:12

w TDS-ach chyba często te pompki padały??

#106 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2011 - 11:03

w TDS-ach chyba często te pompki padały??


fakt, pompki w TD i TDS padają, ale "często" jest pojęciem względnym:)
nasze omki zazwyczaj mają kosmiczne przebiegi.
u siebie widzę, że tak średnio co 200 tyś. km trzeba zacząć myśleć o pompie.
jak dla mnie jest to wybaczalna częstotliwość:-)

#107 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 stycznia 2011 - 11:14

fakt, pompki w TD i TDS padają, ale "często" jest pojęciem względnym:)
nasze omki zazwyczaj mają kosmiczne przebiegi.
u siebie widzę, że tak średnio co 200 tyś. km trzeba zacząć myśleć o pompie.
jak dla mnie jest to wybaczalna częstotliwość:-)


No ja gdzies wyczytalem ze srednio okolo 300tys\km i remont.Wiec nie ma co narzekać.Moj juz ma ponad 300 i jezdzi (z tym wynalazkiem z allegro).A jesli odlonczy sie czujnik temperatory to klimatronik nie bedzie dzialal.

#108 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 stycznia 2011 - 12:49

jednak wydaje mi się że duże znaczenie ma jakość paliwa jakie się tankuje

269tyś.km. jak dotąd nie narzekam.

#109 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 stycznia 2011 - 15:49

W mom przypadku jestem pewien ze to wina czujnika temperatory ale ciezko mi sie za to zabrac.Zanim do tego doszedlem zalozylem ten wynalazek i jeżdżę.Jak sie ociepli to może najdą mnie checi.

#110 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 stycznia 2011 - 18:24

W mom przypadku jestem pewien ze to wina czujnika temperatory ale ciezko mi sie za to zabrac.Zanim do tego doszedlem zalozylem ten wynalazek i jeżdżę.Jak sie ociepli to może najdą mnie checi.


nie jest tak dużo pracy żeby go zmienić, ja odkręciłem rurę TURBO DIESEL i rurę w której jest zawór EGR (na 4 śróki M6) a nastepnie ściągnołem dekielek pompy i zmieniłem czujnik.

#111 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 stycznia 2011 - 21:01

Wiem ze nie duzo ale na razie mi tam nic nie cieknie i boje sie ruszac by potem nie cieklo jak to czesto bywa.Czujniki sa na Allegro ale nie wiadomo ktory kupic bo sa z roznymi uszczelkami.Pisza ze do TDSa a uszczelka calkiem inna.

#112 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 stycznia 2011 - 21:07

Wiem ze nie duzo ale na razie mi tam nic nie cieknie i boje sie ruszac by potem nie cieklo jak to czesto bywa.Czujniki sa na Allegro ale nie wiadomo ktory kupic bo sa z roznymi uszczelkami.Pisza ze do TDSa a uszczelka calkiem inna.


Koszt uszczelek i czujnika jest nie duży i roboty też jest nie za dużo ale trzeba mieć chęć w tym grzebać u mnie też by się przydało go wymienić ale mi się nie chcę.

#113 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 stycznia 2011 - 22:00

panowie koszt dwóch uszczelek (pod dekielek i nastawnik) 18zł + czujnik 50zł to kupowałem w BOSCH serwis a za wymiane uszczelek powiedzieli mi ok 300-500zł i auto 2dni musi u nich stać, to nawet o zmiane czujnika już nie pytałem, więc sam zmieniłem i zeszło mi ok3godziny i teraz to dopiero jest DIESELEK aż miło posłuchać.

co do typu czujnika to podawałem numer pompy a czujnik mam taki (jest na nim numer 1)

#114 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 04 kwietnia 2011 - 20:35

Witam.U mnie sprawa wygląda tak:jak silnik jest zimny to z reguły pali dobrze;nieraz od ręki,nieraz max 5 sekund,lecz jak odpali to najpierw wejdzie na 400-500 obr/min,puści chmurkę czarnego dymu z rury i wejdzie na swoje równe 700obr/min.Jak jest ciepły to po zgaszeniu,wejściu do spożywczego po bułki i ponownym odpaleniu,pali od razu,lecz jak wejde do marketu po wózek zakupów i trwa to np. godzine to muszę kręcić go z 5-10 sekund,czasami też zapala od razu...jednym słowem pali jak chce.Sytuacja wygląda gorzej jak zapali się Judasz,lecz zawsze zapali max. po 2-gim przekęceniu kluczyka.Świece mam roczne Boscha,akumulator nowy Centra Plus 92 Ah,przebieg ok. 400 tys.km,nie ma wycieków,wężyki powrotu paliwa z wtryskiwaczy nowe,filtr paliwa nowy,tankuje ON na Shellu bo mam po drodze do szkoły,świece włączają się tylko na zimnym,lecz odepnę na dniach wspomniany czujnik temp. paliwa. i tu moje pytanie;czy TDS ma hydrauliczną kasację luzów zaworowych czy mechaniczną?czy wymiana czujnika temp. paliwa w nastawniku pompy coś w tym pomoże i czemu jak jest na rezerwie to gorzej pali?i ew. podpowiedzi co może być nie tak,bo to chyba najlepsze wakacyjne kombi z dobrym silnikiem i chciałbym nim jeszcze troche świata zwiedzić.pzdr.

#115 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 04 kwietnia 2011 - 20:50

Witam.U mnie sprawa wygląda tak:jak silnik jest zimny to z reguły pali dobrze;nieraz od ręki,nieraz max 5 sekund,lecz jak odpali to najpierw wejdzie na 400-500 obr/min,puści chmurkę czarnego dymu z rury i wejdzie na swoje równe 700obr/min.Jak jest ciepły to po zgaszeniu,wejściu do spożywczego po bułki i ponownym odpaleniu,pali od razu,lecz jak wejde do marketu po wózek zakupów i trwa to np. godzine to muszę kręcić go z 5-10 sekund,czasami też zapala od razu...jednym słowem pali jak chce.Sytuacja wygląda gorzej jak zapali się Judasz,lecz zawsze zapali max. po 2-gim przekęceniu kluczyka.Świece mam roczne Boscha,akumulator nowy Centra Plus 92 Ah,przebieg ok. 400 tys.km,nie ma wycieków,wężyki powrotu paliwa z wtryskiwaczy nowe,filtr paliwa nowy,tankuje ON na Shellu bo mam po drodze do szkoły,świece włączają się tylko na zimnym,lecz odepnę na dniach wspomniany czujnik temp. paliwa. i tu moje pytanie;czy TDS ma hydrauliczną kasację luzów zaworowych czy mechaniczną?czy wymiana czujnika temp. paliwa w nastawniku pompy coś w tym pomoże i czemu jak jest na rezerwie to gorzej pali?i ew. podpowiedzi co może być nie tak,bo to chyba najlepsze wakacyjne kombi z dobrym silnikiem i chciałbym nim jeszcze troche świata zwiedzić.pzdr.


Moze pompka w baku szwankuje przy niskim stanie paliwa.

#116 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 04 kwietnia 2011 - 21:01

temat rzeka-dużo pisane na forum.zawory z hydrauliczną kasacją luzu,czujnik temperatury paliwa w pompie ma duży wpływ na palenie gorącego silnika-najtańsza opcja w tym problemie,to jego wymiana i dawka paliwa ustawiona nastawnikiem,+gdy mało paliwa to do sprawdzenia w baku elektryczna pompka paliwa i sitko smoka.itd i tp,..

#117 OFFLINE   szyki

szyki
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2011 - 21:02

Moze pompka w baku szwankuje przy niskim stanie paliwa.

te pompki tak mają, że słabną z wiekiem...
u mnie wyraźnie czuć różnicę w łatwości porannego odpalenia, jak mam poniżej 20 litrów w baku. szczególnie to czuć przy porannym rozruchu.
sprawę załatwia utrzymywanie wyższych stanów paliwka i parkowanie na względnie płaskim terenie:)