Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tłumik przelotowy zamiast kata ? jeśli tak to jaki ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 10 czerwca 2010 - 11:57

Witam. czy ktoś już montował może zamiast katalizatora jeden z poniższych (poprzedni właściciel geniusz wspawał same rurki) i mam już dosyć tego metalicznego pogłosu rodem z poloneza.

http://www.allegro.p...item=1066742276

lub

http://allegro.pl/it...otors_rm01.html

jeżeli ten pierwszy to pomóżcie jaką długość dobrać 14 cm czy 17 cm ? natomiast z drugim jest problem gdyż występuje rura o średnicy 50 i 54 cm z tego co pomierzyłem u siebie to mam 55 cm czy ewentualnie da się go dopasować.

Za ewentualne podpowiedzi z dzięki :) Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 czerwca 2010 - 13:49

jakie wymiary itp bylo juz gdzies pisane na forum wystarczy poszukac. Z opinii osob ktore montowaly u siebie AWG wynika ze daja rade i jest lepiej niz ze zwykla rura.

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 15:22

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1066742276


ja mam taki jak ten pierwszy z prawej

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 10 czerwca 2010 - 18:23

Czyli ten mniejszy ale widzę, że masz też mniejszy silnik. zadowolony jesteś z tego tłumika ? jest w miarę cicho ? cudów się nie spodziewam ale na samych rurach jest tragedia.

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 18:46

jak na moje ucho to nie jest głośniej niż z katem , zapytaj sprzedawcę , pisze że może doradzić jak nie wiesz jaki do twojego auta

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 czerwca 2010 - 22:09

Co do pierwszego to zmierz katalizator i będziesz wiedział który lepiej pasuje.
Drugi to raczej zamiast środkowego tłumika a nie kata

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#7 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 czerwca 2010 - 10:33

Ja mam RM-Motors zamiast katów.

Jest trochę głośniej niż z katalizatorami ale zdecydowanie ciszej niż na strumienicach.

#8 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 11 czerwca 2010 - 17:42

Serdeczne dzięki wszystkim za pomoc :) katów zmierzyć nie mogę bo ich nie mam :) ale sprzedawca doradził mi z pierwszej aukcji ten większy model czyli długość 40 cm i szerokość 17 cm jak przyjdą to zamontuję i napiszę jak działają.

Pozdrowienia dla wszystkich.

#9 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 17 czerwca 2010 - 14:13

Witam. założyłem i przetestowałem już te tłumiki. Jest zdecydowanie ciszej niż na samych rurach nie mam odniesienia jak jest na katach bo nie miałem ich jak kupiłem autko ale generalnie jestem zadowolony i polecam wszystkim którzy mają wspawane rury zamiast katalizatora a nie mają kasy na nowe katalizatory.

Dzięki wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.

#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2010 - 21:51

Witam. założyłem i przetestowałem już te tłumiki. Jest zdecydowanie ciszej niż na samych rurach nie mam odniesienia jak jest na katach bo nie miałem ich jak kupiłem autko ale generalnie jestem zadowolony i polecam wszystkim którzy mają wspawane rury zamiast katalizatora a nie mają kasy na nowe katalizatory.

Dzięki wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.


czyli te "Tłumiki w obudowie katalizatora o długości 40cm... 17cm(50,55,60)" pasuja idealnie ?

#11 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 18 czerwca 2010 - 07:19

Tak idealnie pasowały 17 cm * 40 cm po wycięciu rur po prostu wspawałem. a średnica rur 55 mm.

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2010 - 07:44

dobra to musze tez zamowic bo auto chodzi jak stary polonez na wyzszych obrotach :)

#13 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2010 - 14:43

przypominam tylko, ze temat byl juz walkowany, opisywalem tam swoje doswiadczenia z awg :)


 


#14 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2010 - 06:53

Tak idealnie pasowały 17 cm * 40 cm po wycięciu rur po prostu wspawałem. a średnica rur 55 mm.


Zamowilem 2 sztuki AWG ale w mailu dostalem odp ze:

"na samym wejściu jest 60mm, 55mm jest dalej"

#15 OFFLINE   Biały73

Biały73
  • 15 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: lubuskie

Napisany 27 czerwca 2010 - 21:27

Witam Jutro zmierzę moje i napiszę Ci jakie dokładnie mają wymiary. Ja zamawiałem średnica rury 55 mm i takie mieli mi przysłać, pasowały idealnie więc ich nie mierzyłem jutro jednak sprawdzę ale wydaje mi się że średnica rury wynosi 55 mm. ale pamiętam, że gościu coś wspominał, że rura do katalizatora przechodzi z 55 na 60 ale u mnie na całości było 55 (może dlatego, że zamiast kata miałem rury).

Sprawdziłem u mnie jest 55mm ale myślę, że najlepiej zmierzyć rurę w miejscu gdzie ma przyjść tłumik i wtedy nie ma bata musi pasować u mnie pasowało idealnie.

#16 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 lutego 2011 - 11:03

Te tłumiki to zwykłe przelotow czy mają jakieś zwężenia w środku.
Byłem u speca od wydechów i mówił że ma tłumik lekko zwężony (nie ma nic wspólnego ze strumienicą) i powinno być ciszej niż na zwykłym przelotowym.
Warto montować zwykły czy zwężany (cena taka sama)?
Dodatkowo dają 24 miesiące gwarancji, tłumik może tyle wytrzymać?

#17 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 24 lutego 2011 - 16:07

Warto montować zwykły czy zwężany (cena
taka sama)?
Dodatkowo dają 24 miesiące gwarancji, tłumik może tyle wytrzymać?


mam już drugi rok tłumik przelotowy z "dławikiem" w środku (czyli zwężany jakby) zamiast kata i jest ok, jesli ta sama cena to bierz ze zwężeniem, po wywaleniu kata nie mam różnicy w głośności auta

#18 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 07 marca 2011 - 22:32

witam. jak też mam problem z katalizatorami. jeden mi się sypnoł i wiury się z niego sypały i wylatywały ostatnim tłumikiem, to dałem ich wyciąć, ale teraz odgłos jest nie do zniesienia.
nie stać mnie na katalizatory nowe. a jak ten dławik wygląda?

#19 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 marca 2011 - 12:54

a jak ten dławik wygląda?

przewężenie w środku jak "przełyk" i ogólnie wnętrze jak w tłumiku, tylko otwory większe

#20 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 08 marca 2011 - 21:46

czy by chodziło oto? bo chciałbym jakoś uciszyć ten wydech.
http://moto.allegro....1441974324.html