Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

parowanie szyb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal136km

michal136km
  • 12 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:00

wymieniłem nagrzewnice,ten szeroki filtr pod szybą i nadal parują

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:03

A patrzyles czy klapa od obiegu zamknietego nie stoi w pozycji "zamknietej"?

#3 OFFLINE   michal136km

michal136km
  • 12 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:09

jak przełączam to coś pyka jakby chodziło.a wiesz moze jak to dokładnie sprawdzić?

#4 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:16

wyjmij filtr kabinowy i zobaczysz w otworze klapkę ,ustaw nawiew np.nogi włącz obieg zamknięty i zajżyj do otworu

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:18

To ze "pyka" to swiadczy tylko o tym ze silownik chodzi. Czesto sie zdarza ze peka bolec na klapce lub spada ramie od silownika. Najlatwiej sprawdzic czy klapa jest otwarta/zamknieta to wyjmujesz filtr przeciwpylkowy i powinienes widziec wirnik dmuchawy (jak obieg jest otwarty). Jezeli natomiast za filtrem bedzie widac tylko plastik to tu jest porada jak to naprawic: http://forum.omegakl...ead.php?t=21060

EDIT: przy ustawieniu "tylko szyba" obieg zawsze jest otwarty.

#6 OFFLINE   bodzio77

bodzio77
  • 22 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Skąd: Siedlce
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:23

przyczyną parowania mogą też być zasłonięte czymś kratki wentylacyjne w schowku na apteczkę w bagażniku

#7 OFFLINE   michal136km

michal136km
  • 12 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:24

chodzi o ten płaski duży filtr pod szybą?

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:30

chodzi o ten płaski duży filtr pod szybą?

Tak, ten w podszybiu po stronie pasazera. Wyjmujesz go i patrzysz co za nim jest.

#9 OFFLINE   michal136km

michal136km
  • 12 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 15:07

ta klapka nie chodzi jest cały czas zamknięta.A w jakiej pozycji powinna być w teraz żeby było ok?

#10 OFFLINE   lenarek

lenarek

    W STANIE SPOCZYNKU...

  • 493 postów
  • Dołączył: 10-01-2009
  • Skąd: Żywiec/Twardorzeczka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2009 - 15:09

klapka musi byc otwarta
poszukaj na forum jest temat jak sie do niej dobrac

.



 


#11 OFFLINE   michal136km

michal136km
  • 12 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 15:21

otworzyłem ją na razie nie rozbierając nic i zobaczę co będzie się działo jak pomoże to zdemontuje schowek.

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 15:28

otworzyłem ją na razie nie rozbierając nic i zobaczę co będzie się działo jak pomoże to zdemontuje schowek.

Pomoze napewno. A zeby to naprawic to wg instrukcji ktora wczesniej dalem to potrzeba na to gora 40 minut :D
Pozdro dla fnd za manuala do naprawy obiegu zamknietego.

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 grudnia 2009 - 17:27

wymieniłem nagrzewnice,ten szeroki filtr pod szybą i nadal parują


Przyczyny parowania szyb w omedze.

1. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
2. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.

#14 OFFLINE   hayek

hayek
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 12:30

Witajsie, mam dokładnie taki sam problem w mojej omesi.
Doradzali mi wymiane filtrów i tak zrobiłem, doradzali by poszukać zatorów w osuszaczu i zanlazłem, wyczyściłem z tego błota i ;liści... myślałem , zę będzie oki, a tu psikus jest jeszcze grzej, teraz jak zrobiło sie zimniej... i nie wiem co robić... odpalam autko i po kilku minutach jazdy dosłownie mgła... wszystkie szyby białe..od pary.. POMOCY co mogę jeszcze zrobić...
zastanawiam sie nad rozebraniem dojścia do nagrzewnicy i oblukać czy tam wszystko oki, ale to operacaja dopiero na lato.. ale teraz jazda po omacku... Panowie macie jakąś rade na ten fant??:tank:

#15 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2009 - 12:35

Witajsie, mam dokładnie taki sam problem w mojej omesi.
Doradzali mi wymiane filtrów i tak zrobiłem, doradzali by poszukać zatorów w osuszaczu i zanlazłem, wyczyściłem z tego błota i ;liści... myślałem , zę będzie oki, a tu psikus jest jeszcze grzej, teraz jak zrobiło sie zimniej... i nie wiem co robić... odpalam autko i po kilku minutach jazdy dosłownie mgła... wszystkie szyby białe..od pary.. POMOCY co mogę jeszcze zrobić...
zastanawiam sie nad rozebraniem dojścia do nagrzewnicy i oblukać czy tam wszystko oki, ale to operacaja dopiero na lato.. ale teraz jazda po omacku... Panowie macie jakąś rade na ten fant??:tank:


A czy zanim napisales tego posta to chociaz przeczytales dokladnie ten temat? Sa tu opisane praktycznie wszystkie powody parowania szyb lacznie z linkiem do instrukcji naprawy klapy obiegu zamknietego.
Na dywaniku pasazera nie masz mokro? Plynu nie ubywa?

#16 OFFLINE   hayek

hayek
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 12:40

1.wymieniony,2. prawie nie właączam obniegu wewnętrznego, 3. parowanie powstaje non stop czy jade z klimą czy bez, 4. czysto i sucho. 5. gdzie szukać tych wężyków?? 6. to zostawiam na koniec - najgorsza ewentualność, 7.widzę ,z ę wcieło ozycje nr 7.
to poz nr 8. stan idealny, 9.brak dziur /stan idealny, 10.w lato zdejmowałem całą tapicerkę , do gołej blachy jest wyczyszczone i suche..stan idealny

a jak odpale autko przejade pare km to szykuje sie jazda ja ACE VENTURA z głową przez okno, bo nic nie widać...:jump::p:dziura::o:tank:
------------------


Przyczyny parowania szyb w omedze.

1. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
2. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.


żadnych wycieków, sucho na dywanikach i pod nimi...
jedynie co to wiecznie zaparowane szyby:szpital:


A czy zanim napisales tego posta to chociaz przeczytales dokladnie ten temat? Sa tu opisane praktycznie wszystkie powody parowania szyb lacznie z linkiem do instrukcji naprawy klapy obiegu zamknietego.
Na dywaniku pasazera nie masz mokro? Plynu nie ubywa?



#17 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2009 - 12:47

2. prawie nie właączam obniegu wewnętrznego,

To ze go malo uzywasz to nie znaczy ze klapa dziala => wyjmij filtr przeciwpylkowy i zobacz czy widac za nim lopatki wentylatora (obieg zamkniety musi byc wylaczony). Jezeli nie bedzie widac to popchnij klape w strone kabiny. Link do instrukcji naprawy mechanizmu jest w tym temacie w ktoryms w moich postow.

#18 OFFLINE   hayek

hayek
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-12-2009

Napisany 18 grudnia 2009 - 12:56

oki dzięki sprwdze i ewentualnie spróbuje zrobić to wg. Twojej instrukcji ..o której mówiłeś... oby pomogło bo już nie mam do tego siły.., bo autko jest super, ale ten problem dyskredytuje je totalnie..:pokoj:

To ze go malo uzywasz to nie znaczy ze klapa dziala => wyjmij filtr przeciwpylkowy i zobacz czy widac za nim lopatki wentylatora (obieg zamkniety musi byc wylaczony). Jezeli nie bedzie widac to popchnij klape w strone kabiny. Link do instrukcji naprawy mechanizmu jest w tym temacie w ktoryms w moich postow.



#19 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2009 - 13:04

oki dzięki sprwdze i ewentualnie spróbuje zrobić to wg. Twojej instrukcji ..o której mówiłeś...

Ja tylko zapodalem linka a instrukcja jest opracowana przez fnd :p

#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 grudnia 2009 - 13:42

1.wymieniony,2. prawie nie właączam obniegu wewnętrznego, 3. parowanie powstaje non stop czy jade z klimą czy bez, 4. czysto i sucho. 5. gdzie szukać tych wężyków?? 6. to zostawiam na koniec - najgorsza ewentualność, 7.widzę ,z ę wcieło ozycje nr 7.


Upss 7-demka się schowała-po prostu błąd w numeracji, ale jeżeli coś można dodać to akurat jest miejsce - jestem za wspólnym rozwijaniem podobnych lit przyczyn itp. aż temat będzie wyczerpany i wszystko jasne- wtedy taka pigułka może trafi do porad z podpisem "made in forumowicze" czy jakoś ładniej:)

hayek odwaliłeś kawał roboty i nie rezygnujesz - szacuneczek
mi to wygląda że jest obieg zamknięty i słaba wydajność klimatyzacji (osuszania).
Czy grzeje dobrze bez zapachu innego niż neutralny, czy też ogrzewanie nie do końca jest zadowalające?
bo w omedze powinno grzać konkretnie.