Za duże spalanie
#41 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:43
#42 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:47
#43 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:50
#44 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 19:51
#45 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 20:08
Witam. Ja też mam problem z dużym spalaniem. Na tą chwilę 22l pb czyli 100 zł / 100 km lpg też 100zł/100km czyli 43l gazu. Jazda do 2500 rmp 2,5 v6 automat, II gen BRC na mixerach. Przy takich obr. ten motor nie jest w stanie spalić tyle paliwa . Nie wiem co jest grane. Rozebrałem parownik i jest ok. Membrana fazy ciekłej ok, membrana fazy lotnej ok wszystko wydaje się być w porządku. Ostatnio jeżdzę na pb,po odpaleniu i zagrzaniu silnika wyświetla 2,3l/h co wy na to ?
a na benzynie ile ci wyswietla ? odlacz aku na noc pojezdzij na samej benie i powiedz co wyswietla. dobrze by bylo z kompem sie przjechac i sondy + przeplywke + czujnik temp na ecu sprawdzic
#46 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 20:51
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.
#47 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 22:00
po jeździe na pb i odłączeniu aku. na noc wyświetla 2,3l/h,sondy sprawdzałem multimetrem obie oscylują 0.1~0.9 v na pb. Na gazie jedna inaczej , bliżej 0.9 v,w obu działają grzałki . Czujnik temp pow.- zmienna rezystancja . Przepływki nie sprawdzałem .
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.
czujnik temp na ecu moze przeklamywac. skoro masz problem to wylacz lpg - moze powodowac utrudnienia w diagnozie. 2.3 to jest za dlugi wtrysk. wiec albo ecu dostaje info ze silnik jest zimny albo przeplywka siedzi
#48 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 22:47
Witam. Mam identyczny? problem z moją kluską. Niedawno zrobiłem z mechanikiem ok. 30km i jedyne co miał do powiedzenia to, że na lpg jest cały czas za uboga mieszanka. Na tym bym zakończył próby wyleczenia omesi z dużego spalania, gdyby nie pewna zależność którą zaobserwowałem pewnego mroźnego poranka, gdy zaspałem do pracy. podczas bardzo dynamicznej jazdy (jeżeli oczywiście poważne szarpania autem, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu można nazwać dynamiczną jazdą), w każdym bądź razie po jakimś czasie takiego szarpania wszystko się uspokoiło i przy już normalnej jeżdzie mom. spalanie zaczęło pokazywać na poziomie 7-9 litrów/100km(trasa). Niestety radość trwała tylko do momentu jazdy powrotnej, po 10-cio godzinnym postoju, kiedy to wracałem już w warunkach wzmożonej wilgotności. Przy delikatnym dodawaniu gazu, auto w miarę płynnie przyspieszało, natomiast przy gwałtownym "bucie" autem zaczynało niemożliwie szarpać. Na chwilę obecną mechanik stwierdził, że kluska nie pali na wszystkie garki. W środę jestem umówiony na wymianę przewodów WN i świec. Jak to coś pomoże to dam znać. Pozdrawiampo jeździe na pb i odłączeniu aku. na noc wyświetla 2,3l/h,sondy sprawdzałem multimetrem obie oscylują 0.1~0.9 v na pb. Na gazie jedna inaczej , bliżej 0.9 v,w obu działają grzałki . Czujnik temp pow.- zmienna rezystancja . Przepływki nie sprawdzałem .
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.
#49 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 22:53
Chyba nie było to dobre dla skrzyni i silnika, ale dałem na neutral i zatrzymałem się na poboczu. Wtedy silnik chciał wyskoczyć z ramy, więc go wyłączyłem. Po chwili odpaliłem auto i wróciłem do gazownika. W drodze powrotnej przełączyłem na gaz i sytuacja się powtórzyła. Z tym, że po przełączeniu na Pb i przygazowaniu, obroty się unormowały.
Było to około 2 m-ce temu. Od tej pory problem się nie powtórzył.
Świece i kable mam nowe.
Jakie spalanie chwilowe jest włąściwe na zagrzanym silniku??
Od jakiegoś czasu jeżdząc na Pb zauważyłem, że podczas jazdy wyświetla bardzo duże spalanie chwilowe. Kiedy ruszam długo mi wyświetla 39l/100km. Im szybciej jadę, pokazuje coraz mniej w granicach 24-26l/100km. I gdy mam na liczniku 50km/h, pokazuje mi w granicach 12-13l/100km, przy obrotach 1500-1700. Wcześniej pokazywało mi znacznie mniej.
#50 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 23:05
#51 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 23:13
Niestety, jeżeli miałeś strzały w dolot, to tak jak pisze "beast", najprawdopodobniej przepływka.
Jak go mam od kwietnia ubiegłego roku, to tych strzałów było tyle jak na sylwestra.
Koniecznie muszę ją sprawdzić.
#52 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 23:26
Od jakiegoś czasu jeżdząc na Pb zauważyłem, że podczas jazdy wyświetla bardzo duże spalanie chwilowe. Kiedy ruszam długo mi wyświetla 39l/100km. Im szybciej jadę, pokazuje coraz mniej w granicach 24-26l/100km. I gdy mam na liczniku 50km/h, pokazuje mi w granicach 12-13l/100km, przy obrotach 1500-1700. Wcześniej pokazywało mi znacznie mniej.
Niemam porównania, bo u mnie od początku tak pokazywało:mad:. Odosobnionym przypadkiem, był jeden, jedyny raz, który opisałem powyżej
#53 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2011 - 23:32
#54 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2011 - 10:24
Jeżeli strzelił to najprawdopodobniej padl przepływomierz, to strzelanie niestety jest wadą w II generacji gazu.
tyle ze w v6 przeplywka jest daleko i mniej odczuwa strzaly niz w r4.
trzeba sprawdzic jeszcze nieszczelnosci na dolocie bo po strzalach lubia sie pojawiac
#55 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2011 - 13:36
#56 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2011 - 21:53
Po nagrzaniu silnik równo pracuje, odpiąłem przepływkę i zaczął falować .
Sprawdziłem napięcie we wtyczce od przepł. 1-4 pin 0,03v 1-3 0,4v 1-2 14v...
Do czujnika temp. cieczy się nie dostałem , bez rozkręcenia chyba się nie da...
Po zatkaniu wlotu powietrza do ''krokowca'' na biegu jałowym silnik nadal pracował przez około 30 sek.???
#57 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2011 - 22:37
Witam, narazie zbyt wiele nie sprawdziłem bo stoję pod chmurką .
Po nagrzaniu silnik równo pracuje, odpiąłem przepływkę i zaczął falować .
Sprawdziłem napięcie we wtyczce od przepł. 1-4 pin 0,03v 1-3 0,4v 1-2 14v...
Do czujnika temp. cieczy się nie dostałem , bez rozkręcenia chyba się nie da...
Po zatkaniu wlotu powietrza do ''krokowca'' na biegu jałowym silnik nadal pracował przez około 30 sek.???
lewe powietrze ci ciagnie
#58 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2011 - 23:04
#59 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 19:18
#60 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 19:37