Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za duże spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
95 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 21:43

Trzeba było czytac ze zrozumiemiem gdyz jeżdziłem i z podłączoną i z odłączoną....I spalanie takie same....

#42 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 listopada 2009 - 21:47

Maniek6600 czy masz kabel do swojej instalacji gazowej?

#43 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 21:50

Jeszcze nie....Na dniach planuje zakup...Cena 40 zł więc nie ma tragedi.Tyle bierze gazownik za podłącznie ...

#44 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 29 stycznia 2011 - 19:51

Witam. Ja też mam problem z dużym spalaniem. Na tą chwilę 22l pb czyli 100 zł / 100 km lpg też 100zł/100km czyli 43l gazu. Jazda do 2500 rmp 2,5 v6 automat, II gen BRC na mixerach. Przy takich obr. ten motor nie jest w stanie spalić tyle paliwa . Nie wiem co jest grane. Rozebrałem parownik i jest ok. Membrana fazy ciekłej ok, membrana fazy lotnej ok wszystko wydaje się być w porządku. Ostatnio jeżdzę na pb,po odpaleniu i zagrzaniu silnika wyświetla 2,3l/h co wy na to ?

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2011 - 20:08

Witam. Ja też mam problem z dużym spalaniem. Na tą chwilę 22l pb czyli 100 zł / 100 km lpg też 100zł/100km czyli 43l gazu. Jazda do 2500 rmp 2,5 v6 automat, II gen BRC na mixerach. Przy takich obr. ten motor nie jest w stanie spalić tyle paliwa . Nie wiem co jest grane. Rozebrałem parownik i jest ok. Membrana fazy ciekłej ok, membrana fazy lotnej ok wszystko wydaje się być w porządku. Ostatnio jeżdzę na pb,po odpaleniu i zagrzaniu silnika wyświetla 2,3l/h co wy na to ?


a na benzynie ile ci wyswietla ? odlacz aku na noc pojezdzij na samej benie i powiedz co wyswietla. dobrze by bylo z kompem sie przjechac i sondy + przeplywke + czujnik temp na ecu sprawdzic




 


#46 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 29 stycznia 2011 - 20:51

po jeździe na pb i odłączeniu aku. na noc wyświetla 2,3l/h,sondy sprawdzałem multimetrem obie oscylują 0.1~0.9 v na pb. Na gazie jedna inaczej , bliżej 0.9 v,w obu działają grzałki . Czujnik temp pow.- zmienna rezystancja . Przepływki nie sprawdzałem .
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2011 - 22:00

po jeździe na pb i odłączeniu aku. na noc wyświetla 2,3l/h,sondy sprawdzałem multimetrem obie oscylują 0.1~0.9 v na pb. Na gazie jedna inaczej , bliżej 0.9 v,w obu działają grzałki . Czujnik temp pow.- zmienna rezystancja . Przepływki nie sprawdzałem .
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.


czujnik temp na ecu moze przeklamywac. skoro masz problem to wylacz lpg - moze powodowac utrudnienia w diagnozie. 2.3 to jest za dlugi wtrysk. wiec albo ecu dostaje info ze silnik jest zimny albo przeplywka siedzi




 


#48 OFFLINE   bastek42

bastek42
  • 57 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 29 stycznia 2011 - 22:47

po jeździe na pb i odłączeniu aku. na noc wyświetla 2,3l/h,sondy sprawdzałem multimetrem obie oscylują 0.1~0.9 v na pb. Na gazie jedna inaczej , bliżej 0.9 v,w obu działają grzałki . Czujnik temp pow.- zmienna rezystancja . Przepływki nie sprawdzałem .
Błędy na spinacz to; 135,144,31
Świeci mi się kontrolka poduszki bo się wypięła .Już to zrobiłem ,ale nie wykasowałem błędu.
Dziś wymieniłem końcowy tłumik , ale trochę jeździłem bez.
Jak odpalam zimny to śmierdzi benzyną .
Jak byłem na regulacji lpg to cały czas było za ubogo i wstawił zwężkę do filtra .
Wywaliłem to bo silnik bardzo nierówni pracował na benz.

Witam. Mam identyczny? problem z moją kluską. Niedawno zrobiłem z mechanikiem ok. 30km i jedyne co miał do powiedzenia to, że na lpg jest cały czas za uboga mieszanka. Na tym bym zakończył próby wyleczenia omesi z dużego spalania, gdyby nie pewna zależność którą zaobserwowałem pewnego mroźnego poranka, gdy zaspałem do pracy. podczas bardzo dynamicznej jazdy (jeżeli oczywiście poważne szarpania autem, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu można nazwać dynamiczną jazdą:)), w każdym bądź razie po jakimś czasie takiego szarpania wszystko się uspokoiło i przy już normalnej jeżdzie mom. spalanie zaczęło pokazywać na poziomie 7-9 litrów/100km(trasa). Niestety radość trwała tylko do momentu jazdy powrotnej, po 10-cio godzinnym postoju, kiedy to wracałem już w warunkach wzmożonej wilgotności. Przy delikatnym dodawaniu gazu, auto w miarę płynnie przyspieszało, natomiast przy gwałtownym "bucie" autem zaczynało niemożliwie szarpać. Na chwilę obecną mechanik stwierdził, że kluska nie pali na wszystkie garki. W środę jestem umówiony na wymianę przewodów WN i świec. Jak to coś pomoże to dam znać. Pozdrawiam

#49 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 29 stycznia 2011 - 22:53

Dodam jeszcze, że po ostaniej regulacji gazu, jak wyjechałem od gazownika, to jakieś 500 metrów później strzeliło pod maską i odczułem, że samochód sam przyśpiesza, mimo, że zdjąłęm nogę z gazu, zaczął mocno ciągnąć. Szybko przełączyłęm na Pb i ten sam efekt.
Chyba nie było to dobre dla skrzyni i silnika, ale dałem na neutral i zatrzymałem się na poboczu. Wtedy silnik chciał wyskoczyć z ramy, więc go wyłączyłem. Po chwili odpaliłem auto i wróciłem do gazownika. W drodze powrotnej przełączyłem na gaz i sytuacja się powtórzyła. Z tym, że po przełączeniu na Pb i przygazowaniu, obroty się unormowały.
Było to około 2 m-ce temu. Od tej pory problem się nie powtórzył.


Świece i kable mam nowe.

Jakie spalanie chwilowe jest włąściwe na zagrzanym silniku??

Od jakiegoś czasu jeżdząc na Pb zauważyłem, że podczas jazdy wyświetla bardzo duże spalanie chwilowe. Kiedy ruszam długo mi wyświetla 39l/100km. Im szybciej jadę, pokazuje coraz mniej w granicach 24-26l/100km. I gdy mam na liczniku 50km/h, pokazuje mi w granicach 12-13l/100km, przy obrotach 1500-1700. Wcześniej pokazywało mi znacznie mniej.

#50 OFFLINE   bastek42

bastek42
  • 57 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 29 stycznia 2011 - 23:05

Niestety, jeżeli miałeś strzały w dolot, to tak jak pisze "beast", najprawdopodobniej przepływka.

#51 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 29 stycznia 2011 - 23:13

Niestety, jeżeli miałeś strzały w dolot, to tak jak pisze "beast", najprawdopodobniej przepływka.


Jak go mam od kwietnia ubiegłego roku, to tych strzałów było tyle jak na sylwestra.
Koniecznie muszę ją sprawdzić.

#52 OFFLINE   bastek42

bastek42
  • 57 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 29 stycznia 2011 - 23:26

Od jakiegoś czasu jeżdząc na Pb zauważyłem, że podczas jazdy wyświetla bardzo duże spalanie chwilowe. Kiedy ruszam długo mi wyświetla 39l/100km. Im szybciej jadę, pokazuje coraz mniej w granicach 24-26l/100km. I gdy mam na liczniku 50km/h, pokazuje mi w granicach 12-13l/100km, przy obrotach 1500-1700. Wcześniej pokazywało mi znacznie mniej.


Niemam porównania, bo u mnie od początku tak pokazywało:mad:. Odosobnionym przypadkiem, był jeden, jedyny raz, który opisałem powyżej

#53 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2011 - 23:32

Jeżeli strzelił to najprawdopodobniej padl przepływomierz, to strzelanie niestety jest wadą w II generacji gazu.

#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2011 - 10:24

Jeżeli strzelił to najprawdopodobniej padl przepływomierz, to strzelanie niestety jest wadą w II generacji gazu.


tyle ze w v6 przeplywka jest daleko i mniej odczuwa strzaly niz w r4.
trzeba sprawdzic jeszcze nieszczelnosci na dolocie bo po strzalach lubia sie pojawiac




 


#55 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 30 stycznia 2011 - 13:36

Ok koledzy , posprawdzam to o czym piszecie i dam znać .

#56 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 04 lutego 2011 - 21:53

Witam, narazie zbyt wiele nie sprawdziłem bo stoję pod chmurką .
Po nagrzaniu silnik równo pracuje, odpiąłem przepływkę i zaczął falować .
Sprawdziłem napięcie we wtyczce od przepł. 1-4 pin 0,03v 1-3 0,4v 1-2 14v...
Do czujnika temp. cieczy się nie dostałem , bez rozkręcenia chyba się nie da...

Po zatkaniu wlotu powietrza do ''krokowca'' na biegu jałowym silnik nadal pracował przez około 30 sek.???

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lutego 2011 - 22:37

Witam, narazie zbyt wiele nie sprawdziłem bo stoję pod chmurką .
Po nagrzaniu silnik równo pracuje, odpiąłem przepływkę i zaczął falować .
Sprawdziłem napięcie we wtyczce od przepł. 1-4 pin 0,03v 1-3 0,4v 1-2 14v...
Do czujnika temp. cieczy się nie dostałem , bez rozkręcenia chyba się nie da...

Po zatkaniu wlotu powietrza do ''krokowca'' na biegu jałowym silnik nadal pracował przez około 30 sek.???


lewe powietrze ci ciagnie




 


#58 OFFLINE   GaworeK

GaworeK
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-11-2010

Napisany 04 lutego 2011 - 23:04

witam! podłącze się pod temat... otóż moja Omka 2.0 16v automat- gaz II gen. pali mi 22-24l/100km... jak tankuje za 30 zł to robie 45-50 km... to sporo za dużo... byłem u gazownika na regulacji, włożył analizator w ruręi stwierdził że zawartość co2 w spalinach wynosi 8.5 i powiedział że to osiem razy za dużo bo dla tego silnika powinno być od 0.3 do 0.5 i tak ustawił... fakt faktem po tej regulacji w środku przestało mi śmierdzieć gazem, ale na ostatnim spocie kolega za mną jechał i mówił że z rury mi tak gazem trąca że się jechać nie da... reasumując wychodzi na to że po regulacji nie śmierdzi w środku tylko z rury, pali tyle ile paliła, i jest dużo bardziej zmulona... co to może być???

#59 OFFLINE   seba84

seba84
  • 27 postów
  • Dołączył: 29-04-2010
  • Skąd: zgierz

Napisany 19 lutego 2011 - 19:18

Witam. Nie domykały się przepustnice.Podregulowałem je tą śrubką z boku i jest poprawa taka,że spadły obroty z 1000 na ok. 650.Spalanie chwilowe z 2.2l/h na 1.4-1.3l/h czasami mniej 1.1l/h. Na pewno teraz pali mniej na jałowym... ile l/100km to jeszcze nie wiem. Jak sprawdzę to dam znać...

#60 OFFLINE   bastek42

bastek42
  • 57 postów
  • Dołączył: 03-06-2010

Napisany 20 lutego 2011 - 19:37

Witam. U mnie spalanie zeszło między 14 a 15 litrów, z tym że gaz mam jeszcze do regulacji. Winowajczynią okazała się cewka, która nie dawała wogóle iskry na pierwszy cylinder. Dostać się do niej - MASAKRA. Myślę, że po regulacji gazu powinno być jeszcze lepiej. Powodzenia w walce ze spalaniem w waszych omach.