Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Katalizator - wywalić czy nie???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dextran

Dextran
  • 581 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 25 grudnia 2006 - 17:58

Jak ktos chce to mam do sprzedania tą strumienicę AWG z Allegro. Gwarancja 12 miesiecy, blacha kwasoodporna. Jeździlem na niej 2 tygodnie. Jak dle mnie ciut za duży bas. Moc ? Hmm nie odczułem specjalnego przyrostu. Powyżej 3000 juz tak.

CENA: 25 zł z przesyłką. Strumienica dokladnei ta z Allegro - moge wskazac sprzedawce.

#42 OFFLINE   mar1712

mar1712
  • 142 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: radom

Napisany 27 grudnia 2006 - 11:07

Ja wyciąłem kata, mechanik doradził. tyle że rozbebeszył go , wspawał kawałek rury i na to naspwała tą osłonę od kata, z zewnatrz wyglada jakby katalizator był, tyle że dzwięk jest okropny, strasznie dzwoni. chyba w tą rurę, co do mocy to niewiele dal albo wcale, ale wydaje mi sie że auto lepiej się wkreca w obroty,ale moge sie mylić.

#43 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 15 stycznia 2007 - 19:51

Ja wyciąłem kata, mechanik doradził. tyle że rozbebeszył go , wspawał kawałek rury i na to naspwała tą osłonę od kata, z zewnatrz wyglada jakby katalizator był, tyle że dzwięk jest okropny, strasznie dzwoni. chyba w tą rurę, co do mocy to niewiele dal albo wcale, ale wydaje mi sie że auto lepiej się wkreca w obroty,ale moge sie mylić.

samo to że nie masz kjatalizatora to już wiadomo że lepiej dla silnika może nie odczujesz tego ale taki zabieg jest dobry ja robie w każdym samochodzie jeden zabieg stożek wkładam katalizator wyżucam dobre świece i to się czuje
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#44 OFFLINE   irmscher

irmscher
  • 7 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 25 stycznia 2007 - 17:52

Kupiłem autko pół roku temu z niemiec(wersja sport) no i okazało się że ma wyprute katalizatory i zaspawane. Na przeglądzie nic nie zauważył, bo jest zrobione dobrze, a co do mocy to nie wiem jaka jest różnica, bo inna omcią z takim samym silnikiem nie jeździłem. Na moc nie narzekam, a głos jaki wydaje jest idealny(nie za głośno, nie za cicho). :driver
Irmscher

#45 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 26 stycznia 2007 - 10:44

tak po wyżuceniu katalizatora będzie głośniej tak na stalowo
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#46 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 27 stycznia 2007 - 08:12

ale roznica juz jest wyczuwalna w jezdzie a najbardziej dzwiekowa

robilem takie doswiadczenie w pasku,wybilem kata,,jezdzilem tydzien . pozniej strumienica .jezdzilem tydzien.po pewnym czasie wrucilem do katali, i bylem szczesliwy.co do mocy to nie ,,przybywalo ,,tylko chuczalo przy wyzszych obrotach i przegazowkach, z czasem stawalo sie to denerwujace .

#47 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 27 stycznia 2007 - 10:40

ale roznica juz jest wyczuwalna w jezdzie a najbardziej dzwiekowa

robilem takie doswiadczenie w pasku,wybilem kata,,jezdzilem tydzien . pozniej strumienica .jezdzilem tydzien.po pewnym czasie wrucilem do katali, i bylem szczesliwy.co do mocy to nie ,,przybywalo ,,tylko chuczalo przy wyzszych obrotach i przegazowkach, z czasem stawalo sie to denerwujace .


każdy ma swoje zboczenie ... ja w swoim v6 wyciełem 2 katalizatory i wstawiłem strumienice które osobiście wyciełem z subaru imprezy (myślałem że się nie zmieszczą i z trudem weszły ) i przy pierwszym dobrym odejściu było czuć różnice ( moje katalizatory to padaczki były)
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#48 OFFLINE   qlman

qlman
  • 43 postów
  • Dołączył: 11-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 marca 2007 - 17:24

Co znaczy ze katalizatory byly padaczki ??

Ja aktualnie mam problem z calym wydecham. Jest juz caly pordzewialy, tlumiki srodkowe juz poprzepalane i zrobily sie dziury na spawach, tak samo tylko , zewnetrzna czesc jak ser, pelno dziur. Nie wiem w jakim stanie sa katalizatory ale ogolnie wszystkie rury i tlumiki wygladaja na bardzo mocno skorodowane.

I teraz mam pytanie czy taka sytuacja, tyle dziur w wydechu moze nyc przyczyna problemow z praca silnika ? Glownie chodzi o to ze pojawil sie efekt falujacych obrotow, co pare sekund drgnie silnik i podskocza lekko obroty. Dodatkowo auto jakby nie palilo na jeden gar ale przy obrotach okolo 3000 wszystko wraca do normy jakby zalaczyl i pracowaly wszystkie jak trzeba. Jak jade to z wydechu nie idzie jak to powiedziec jeden ciag spalin tylko taki efekt jakby traktor jechal pyr pry pry, przy duzzej predkosci i obrotach od 3000 juz wszystko jest oki jakby cod odetkalo , auto dostaje kopa i jedzie jak trzeba.

Swiece wymienilem, bledow nie mam. Czy to moze byc wina tego dziurawego wydechu, czy katalizatory moga byc zapchane ??? (aha caly wydech to oryginal nie wymieniany od 1994 roku)

#49 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2007 - 18:23

katalizator jest inaczej zbudowany niz strumienica... jego budowa tłumi powietrze a zarazem spaliny wydobywajace sie z silnika... a strumienica odtyka silnik, powietrze przechodzace prez nia jest wprawiane w wir i lepiej uchodzi...dlatego jest glosniej przy wysokich obrotach...
zdania co jest lepsze sa podzielone bo ciezko to wywnioskowac...
odtykajac uklad wydechowy mozna dodac mocy nawet o jakies 25-30KM co bedzie odczuwlne, ale nie sama strumienica (grubsze rury wylotowe, sportowy filtr, tłumiki)...
Jezeli chcecie miec (jak przystalo na Omesie) szybka ale cicha limuzyne lepiej zalozyc katalizator... :razz:

qlman, w katalizatorach zbiera sie woda, moze ona spowodowac tluminie silnika (obroty)... od dziur w ukladzie moga byc drgawki... ale z tym nie paleniem na jeden gar to nie mam pojecia... bo raczej pali na wszystkie skoro przyspieszanie jest ok... jak by nie palil na jeden by szarpalo... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#50 OFFLINE   arkos

arkos
  • 4 postów
  • Dołączył: 25-03-2007
  • Skąd: rejon Katowic

Napisany 25 marca 2007 - 20:47

sama strumienica guzik daje
jesli juz ja montowac, to trzeba by zmienic dolot - skoro szybciej ucieka to niech tez szybciej wpada

w przeciwnym wypadku zwalisz osiagi i wyjdzie kupa

co do katalizatora - w celu "tjuningu" wywalilem kata i wstawilem przelotke w postaci rury
zaskoczenie nie mialo granic: zuzycie paliwa ok.15% wyzsze, auto na dole mulaste jak nie wiem co... do bani
szybciutko wsadzilem z powrotem
pozdrawiam...

#51 OFFLINE   PILAR

PILAR
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-04-2007
  • Skąd: BYDGOSZCZ

Napisany 29 lipca 2007 - 12:04

Witam i pozdrawiam wszystkich maniaków omegi ja mam juz trzecia i innego auta niechce!!!!! teraz mam 2.5 v6 99 rok i tez mysle o wyjeciu katalizatorow tylko meczy mnie ten chalas ktory nie da mi pozniej normalnie jezdzic i najwarzniejsze czy ma ktos dane tego goscia ktory robi te male tlumiki tzw tuby jak pisze DAREK pozdro :mrgreen:
OMEGA PONAD WSZYSTKO!!!

#52 OFFLINE   dextrima

dextrima
  • 14 postów
  • Dołączył: 07-08-2007
  • Skąd: Gierałtowice

Napisany 10 sierpnia 2007 - 19:10

Witam,
a ile kosztuje na STRUMIENICA z wymianą ?
Sprawdze swojego mechanika :)

Daro
RUDA ŚLĄSKA Schwarzwald
- tam wszystko się zaczęło!

| |
| | TEN NIŻEJ STAWIA PIWO
/
/
/

#53 OFFLINE   lukaszzak

lukaszzak
  • 190 postów
  • Dołączył: 17-08-2007
  • Skąd: Wrocław / Świdnica

Napisany 09 października 2007 - 18:00

Witam,
a ile kosztuje na STRUMIENICA z wymianą ?
Sprawdze swojego mechanika :)

Ja wymieniam w przyszłym tygodniu strumienice na katalizatory, więc jak chcesz używkę, to Ci będę mógł pchnąć za śmieszne pieniądze. Co do montażu to we Wrocku 2x katalizator wspawają za <100 pln.
VoIP - tanie rozmowy telefoniczne - PL 9gr, GSM 49gr. Przy doładowaniu do 480 minut gratis!
cotel

#54 OFFLINE   Muzyk

Muzyk
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-09-2007
  • Skąd: iława

Napisany 11 października 2007 - 13:29

ja kupiłem omkę bez kata i kupiłem w sklepie z 300 zł nowy plus dwa tłumiki środek i koniec-wydech porażka :bad: reklamowałem go i jet to samo,muszę kupić jakis cały wydech używany ale za to oryginalny..takie auto to ma tylko swiszczeć a nie rechotać tłumikami jak żaby w stawach na mazurach hehe.chyba niekt nie lubi jak mu pod du.... huczy i rzęzi :-) :mrgreen:
Wszystko ma grać jak w szwajcarskim zegarku

#55 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2007 - 19:26

plus dwa tłumiki środek i koniec-wydech porażka

nierozumiem 2 tłumiki środek przecie środkowy jest tylko jeden to skąd ci się 2 wzięły :?: - tak się dzieje jak się kupuje zamiennik wyprodukowany w stodole

#56 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2007 - 19:31

plus dwa tłumiki środek i koniec-wydech porażka

nierozumiem 2 tłumiki środek przecie środkowy jest tylko jeden to skąd ci się 2 wzięły :?: - tak się dzieje jak się kupuje zamiennik wyprodukowany w stodole

Wstaw sobie przecinek po słowie "tłumiki" ;) Kolega Muzyk pisał chyba ciągiem myślowym ;)

#57 OFFLINE   dextrima

dextrima
  • 14 postów
  • Dołączył: 07-08-2007
  • Skąd: Gierałtowice

Napisany 12 października 2007 - 08:24

Panowie,
proszę prościej, daje coś taka wymiana i za ile ten Pan, któremu moc się znudziła ?

Daro

będę mógł pchnąć za śmieszne pieniądze


P.S. chodzi o te śmieszne pieniądze oczywiście :)

[scaliłem posty]
RUDA ŚLĄSKA Schwarzwald
- tam wszystko się zaczęło!

| |
| | TEN NIŻEJ STAWIA PIWO
/
/
/

#58 OFFLINE   hasan21

hasan21
  • 42 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: Pieszyce

Napisany 02 listopada 2007 - 11:06

wiecie co caly ten temat przewalilem i nikt niedal sensownej odpowiedzi.mam 2,5 v6 i duzy problem z wydechem
1-wypalily mi sie dwa srodkowe tlumiki wyciolem je wspawalem rury przelotowe i jest glosno
2-mam drugi problem katalizatory obydwa mi sie wykruszyly i brzecza
3-co zrobic? myslalem zeby sprzedac te katy (ponoc ktos to skupuje) wstawic strumienice i nowe 2 tlumiki srodkowe.czy bedzie dobrze??strumienice i 2 srodkowe tlumiki nowe.jak da rade tak zrobic i jezdzic tak zeby glowa niebolala to jakie strumienie kupic i gdzie?i gdzie mozna tanio kupic orginalne tlumiki srodkowe??pozdrawiam i prosze o konkretne odpowiedzi najlepiej od kogos kto tak robil!
adept arabskiej szkoly jazdy
"albo bokiem albo wcale"

#59 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2007 - 11:45

raczej nie bedzie ciszej cokolwiek bys zrobił jeśli chcesz mieć cicho jak w oryginale to niestety duże koszty cię czekaja, o uzywki tu pytaj http://moto.allegro....php?uid=3424004

#60 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2007 - 13:09

co do pkt 1 to musisz wstawic jakies tlumiki zeby bylo ciszej
ad.2 kolesie skupuja katalizatory by z nich wydrzec srodek (puszki im nie trzeba), wiec wytnij w katalizatorze doł, wydrzyj srodek (daj do skupu - chyba ze nie jest porcelanowy tylko taki walek zwinietej blachy to mozesz wywalic tego nikt nie skupuje) i smialo mozesz zaspawac. Glosnosc bedzie identyczna jak w przypadku wstawienia strumienicy - wiec po co pchac sie w koszty...... Chyba ze chcesz miec cichutko to musisz wstawic katalizatory (a nie ich imitacje - sa takie w sprzedazy) a to juz koszt.
Z tego co wiem 2,5 v6 ma dwie sondy (bo 1 na kazdy kolektor wydech) wiec sondy sa umieszczone przed katalizatorem i jezeli wytniej nie beda glupialy. Jedynie w samochodach gdzie sonda lambda jest przed i za katalizatorem, trzeba wyciety katalizator zastapic innym katalizatorem.
Jesli zdecydujesz sie na wyciecie srodka katalizatora to najwazniejsze zeby po wyjeciu "spawacz" dobrze tez zaspawal oslone katalizatora (kotra po sciagnieciu nie bedzie juz tak idealnie pasowala) i jak nie przyspawa jej to bedzie "dzwonila". czasem tez miedzy puszka katalizatora a dolna osłonami jest wytlumienie - je tez nalezy wlozyc po wycieciu srodka bo inaczej blachy beda wpadaly w drgania i nie przyjemne bzyczenie.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]