Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2013 - 12:14

smokebite, postaram się zrobić jak radzisz. Górny przewód z nagrzewnicy jest powrotny?



Wydaje mi się, że mała zwężka przed parownikiem, podpiętym w tej konfiguracji, za trójnikiem danym w przewód od silnika nie powinna robić problemu, a ewentualnie poprawić obieg do samego zaworu. Trójnik rozdziela obieg na parownik i zawór. Parownik myślę, nie potrzebuje aż takiej przepustowości cieczy. Dlaczego tak uważasz?


a nie możesz zrobić tak:
1. a - podłączamy parownik szeregowo w układ chłodzenia miedzy głowice/mostek wodny a zawór trójdrożny. Najbardziej uniwersalne podłączenie, które nie wymaga stosowania trójników, czyli potencjalnych miejsc wycieków.

#82 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2013 - 15:17

kombinujecie jak kon pod gore. dostan sie do nagrzewnicy od strony kierowcy (zaslania ja guma) sprawdz czy wszystkie przewody sa gorace. dam sobie reke uciac ze nie. nagrzewnica do wymiany i bedziesz mial cieplo. plukanie niewiele daje.




 


#83 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 10:18

Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu trójdrożnego a mianowicie czy był on montowany w autach bez klimy? A jeżeli nie to czy był tam jakiś inny zawór?

#84 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:34

kombinujecie jak kon pod gore. dostan sie do nagrzewnicy od strony kierowcy (zaslania ja guma) sprawdz czy wszystkie przewody sa gorace. dam sobie reke uciac ze nie. nagrzewnica do wymiany i bedziesz mial cieplo. plukanie niewiele daje.


bardzo się mylisz , płukanie bardzo dużo daje , jestem właśnie po takim zabiegu z kwaskiem cytrynowym , wcześniej zero grzania , bo jakiś debil na wodzie latał i nawet wymienił nagrzewnice z podróby co na forum opisujecie , że z podróby "big shit" , a i apropos płukanie zrobiłem , bo miałem rozebrany silnik po strzale rozrządu i nie potrzebnie cały(bo za dużo mąrych głów na forum się naczytałem) gdyż tylko dwa zawory wygieło w prawej głowicy ! x30xe...
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#85 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:59

u mnie tez nie grzalo,zrobilem plukanie domowym sposobym i mam teraz jak w kotlowni,wiec bardzo duzo dalo jak dla mnie :D

#86 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:39

zależy jeszcze jak bardzo jest zabita nagrzewnica, u mnie płukanie octem odetkało trochę układ z syfu, ale u znajomego kamienia było tyle że rozszczelniło nagrzewnicę po płukaniu. Nawet na forum pisało kilku userów że płukania nic im nie dały, ani syfu po spuszczeniu płukanki, ani rozszczelnienia nagrzewnicy, a ogrzewania jak nie było tak niema. Więc zależności na to nie ma. Jedynie można spróbować przepłukać układ, jeśli nie ma zmian to wymiana.

#87 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2013 - 23:08

Jedynie można spróbować przepłukać układ, jeśli nie ma zmian to wymiana.


Ot , cała filozofia.... :)

#88 OFFLINE   Wrobel

Wrobel
  • 6 postów
  • Dołączył: 15-05-2012

Napisany 11 grudnia 2013 - 11:55

Witam.
Mój problem dotyczy słabego ogrzewania w Omedze z silnikiem 2.0 136KM (X20XEV) 96r. z dwustrefowym climatronikiem. Po nagrzaniu silnika, gdzie powinno być już porządnie ciepło, z kratek leci tylko letnie powietrze. Zaczęły się zimne dni i najzwyczajniej mam chłodno w aucie. Przyjdzie zima i podejrzewam, że będzie już dramat.

Co dotychczas zrobiłem/zaobserwowałem w aucie:
- Samochód szybko osiąga około 90stopni, co wyklucza problem z termostatem, bo silnik nagrzewa się w prawidłowym tempie (termostat i tak wymieniony pro forma parę miesięcy temu)
- Sprawdzony został zawór trójdrożny - jest OK, podciśnienie też OK.
- Wymieniłem nagrzewnicę - niepotrzebnie, bo stara okazała się dobra
- Przewody nagrzewnicy gorące
- Węże chłodnicy są miękkie i nagrzewają się prawidłowo.
- Układ na pewno jest odpowietrzony
- Obieg wody jest widoczny w zbiorniku wyrównawczym
- Pompa wody również została już wykluczona
- W momencie wciskania przycisków na panelu climatronic, słychać pracę silniczków i klapek, tak samo w przypadku regulacji temperatury.

Efekt tego wszystkiego taki, że po ustawieniu temperatury na HI, powietrze jest zaledwie ciepłe (może ma z 18stopni), a powinno wręcz parzyć.
Mam tak od zakupu auta i nie wiem co jest nie tak, a porównywałem z identyczną Omką i wiem że na HI, powinna prawie zionąć ogniem.

Może ktoś posiada schemat klapek climatronika, która czym steruje i ew. jak się do tego dobrać? A może to zupełnie zły trop?

Proszę o wyrozumiałość i pomoc, bo wyczerpałem już totalnie limit pomysłów.

Z pozdrowieniami!

#89 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 grudnia 2013 - 12:38

- Obieg wody jest widoczny w zbiorniku wyrównawczym


?? :hmmm:

- Pompa wody również została już wykluczona


Wymieniona?

- Układ na pewno jest odpowietrzony


Układ w omedze sam się odpowietrza

Reset climatronika nie pomaga??

Dodany obrazek


#90 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2013 - 13:19

Wymieniłem nagrzewnicę

Na jaką ??

#91 OFFLINE   Wrobel

Wrobel
  • 6 postów
  • Dołączył: 15-05-2012

Napisany 11 grudnia 2013 - 13:38

Nagrzewnicę? Na ori, oczywiście. Dość się naczytałem o zamiennikach które można sobie wsadzić w.. Jest dokładnie to samo co na mojej starej, która nie okazała się ani zbyt brudna ani w żaden sposób zatkana.

Nowa pompa wody była podstawiana, też bez zmian. Poza tym gdyby była padnięta, silnik by się przegrzewał latem albo tego typu akcje, a nic takiego się nie dzieje.

Układ teoretycznie sam się odpowietrza, ale zdarzały się przypadki kiedy mimo wszystko nie do końca i wtedy warto upewnić się stosując vacuum.

Podpowiedzcie chociaż jak zresetować Climatronic, może to coś da?
chociaż obstawiałbym jakąś klapkę może? Da się to jakoś sprawdzić, po błędach z kompa czy coś?

#92 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2013 - 19:54

podpinkę pod kompa to można zrobić a reset Klimatronika wykonuje się przez naciśnięcie jednocześnie AUTO i OFF, po około 2sekundach słychać reset urządzenia

 


 


 


#93 OFFLINE   versa

versa
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-08-2010
  • Skąd: Starogard gdanski

Napisany 11 grudnia 2013 - 20:02

czy brak filtra kabinowego ma wpływ na ogrzewanie :p bo tak klima hula tylko po co mi klima zima jak ciepełka brak :D

#94 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 12 grudnia 2013 - 09:15

czy brak filtra kabinowego ma wpływ na ogrzewanie :p bo tak klima hula tylko po co mi klima zima jak ciepełka brak :D

nie sadze,aby filtr kabinowy mial wplyw na ogrzewanie,ja jezdze bez i bangla jak trzeba ;p

#95 OFFLINE   Wrobel

Wrobel
  • 6 postów
  • Dołączył: 15-05-2012

Napisany 17 grudnia 2013 - 08:36

Jak dostać się do klapek climatronica? żeby posprawdzać wszystkie, czy działają prawidłowo?
Ewentualnie czy ktoś wie, która odpowiada za przepływ ciepłego/zimnego powietrza i jak się tam dostać, lub czy może jest do tego jakiś patent na skróty?

#96 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 grudnia 2013 - 02:21

Ponownie chciałem się poradzić w sprawie ogrzewania.

najlepiej to wpiąć wejście do parownika z powrotu z nagrzewnicy


Zasugerowałem się tą radą i parownik wpiąłem na powrocie z nagrzewnicy. Teraz się zastanawiam czy słusznie. Teoretycznie w drodze cieczy z silnika nic już jej ciepła nie zabiera i trafia prosto do zaworu trójdrożnego; to skłoniło mnie do takiego rozwiązania. Fakt faktem grzanie się poprawiło jeśli chodzi o temperaturę lecz również pojawiły się "ale" ;) Stąd też następna seria pytań.

1. Przypuszczam, że zawór trójdrożny otwiera obieg na nagrzewnicę po ustawieniu na panelu klimatronika temperatury ciepłego powietrza. Tak jest czy może się mylę?

2. Idąc za ciosem, jeśli potwierdzicie moje przypuszczenie to parownik (w tej konfiguracji podłączenia) będzie ogrzewany tylko wtedy, gdy również będzie włączone ogrzewanie?

3. Zawór trójdrożny otwierany jest ciśnieniem czy podciśnieniem? Wymieniłem przewód idący do niego na prawidłowy i z nim żadnych problemów już nie ma. Nie mniej jednak ciepłe powietrze leci z kratek przy obrotach od 1.5-2tys. Na obrotach biegu jałowego letnie. Po prostu czuć dużą różnicę temperatury powietrza podczas jazdy i postoju. Pompa wody zakładam, że jest sprawna. Wymieniana była z okazji rozrządu, a i silnik nigdy się nie przegrzewał. Zwykle otwarcie przepustnicy daje ciśnienie w kolektorze, a puszczenie pedału gazu tworzy podciśnienie i jeśli dobrze pamiętam to na obrotach biegu jałowego powinno panować podciśnienie w okolicach -0.6 bara. Wydaje mi się, podobne będzie panowało w całym układzie, więc ciekaw jestem jak sterowany jest ten zawór. Co o tym myślicie? Czy mogło tak być przez fakt odpowietrzania się układu i jak już się odpowietrzy to wróci to stałej temperatury grzania niezależnej od obrotów? Przypuszczam, że sama nagrzewnica też trochę przytkana będzie ale przy obrotach grzeje całkiem ok.

4. Teraz zastanawiam się czy ostatecznie nie wpiąć parownika w konfiguracji:

1. a - podłączamy parownik szeregowo w układ chłodzenia miedzy głowice/mostek wodny a zawór trójdrożny. Najbardziej uniwersalne podłączenie, które nie wymaga stosowania trójników, czyli potencjalnych miejsc wycieków.


5. Z racji ciasnego dostępu w gąszczu przewodów nie zwróciłem uwagi dokąd biegnie drugi wąż od zaworu trójdrożnego; pierwszy wiadomo do nagrzewnicy.

No i na koniec jeszcze dodam, że w poprzedniej konfiguracji parownik miał doprowadzoną ciecz za pomocą trójnika na odcinku głowica-zawór trójdrożny i powrót do rury przymocowanej wzdłuż podłużnicy. Obecnie doprowadzenie cieczy na powrocie z nagrzewnicy i powrót również do tej rury lecz nie ma już żadnych trójników.

Nie wiem jak długo odpowietrza się układ w Omedze, jak do tej pory od zalania płynem zagrzałem silnik i przejechałem z 5km spokojnym tempem. Wydaje mi się, że spartoliłem i proszę o rozwianie moich wątpliwości z uzasadnieniem dlaczego. Chcę się upewnić czy dobrze teraz rozumiem tą konfigurację :) Z góry dziękuję za wyrozumiałość :)

#97 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2013 - 19:58

wydaje mie się że spartoliłeś. Latem nie będziesz miał obiegu przez parownik. Co do ogrzewania - wydaje mi się że czeka cię wymiana (ewentualnie płukanie) nagrzewnicy

#98 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 grudnia 2013 - 00:49

doncortino, chyba jednak nie :D Poszperałem jeszcze po forum i dowiedziałem się dokładnie na jakiej zasadzie działa zawór trójdrożny. Przytoczę kilka informacji i dodam trochę swoich spostrzeżeń, choćby dla potomnych ;) Podciśnienie w kolektorze ssącym nie wiele ma do tego. Po drodze mamy jeszcze między innymi zbiornik nad filtrem kabinowym, który ma za zadanie ograniczenie natychmiastowego wzrostu ciśnienia dla układu grzewczo-wentyalcyjnego :) Mówiąc dalej zawór trójdrożny otwierany jest tylko i wyłącznie zależnie od ustawień na panelu klimatronika. Następnie dowiedziałem się, że w Omedze przez nagrzewnicę idzie stały obieg niezależnie od ustawień temperatury na panelu lub za pomocą pokrętła. W sumie chyba obecnie każde auto już tak ma. Zawór otwiera tylko powrót cieczy do bloku silnika w ustawieniu pokrętła na zimne lub panelu klimatronika na low, a obieg w nagrzewnicy w dalszym ciągu pozostaje (wiadomo po rozdzieleniu obiegu, będzie on mniejszy). Reasumując, gdy nagrzewnica ma prawidłową przepustowość cieczy, takie podłączenie parownika ma jak najbardziej prawo bytu, a tym samym ogrzewanie nie będzie miało żadnej straty :)
Pozostało zająć się już samą nagrzewnicą :)

#99 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 grudnia 2013 - 00:28

ciekawa teoria :-P

raczej działa to tak:
jak klimatronik chce zimno, to uruchamia zawór trójdrożny i odcina nagrzewnicę (powrót - ale to nie ma znaczenia, po prostu płyn przez nagrzewnicę nie leci).
Zbiorniczek to akumulator podciśnienia, żeby wszystko działało po wyłączeniu silnika i przy WOT.

#100 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 grudnia 2013 - 01:10

Nie rozbierałem zaworu ale mając go w dłoni zauważyłem, że jest w nim tłok który przesuwa się pod wpływem podciśnienia. Gdy ma ciśnienie to jest obieg tylko przez jeden wylot (nagrzewnica), w momencie podciśnienia przesuwa się i ciecz wypływa przez obydwa wyjścia zaworu. Jeśli jest inaczej to latem przekonam się na własnej skórze ;) Mimo to nie szkodziłoby też podpiąć parownik szeregowo przed zaworem co było powtarzane wielokrotnie ;) Mi zależało na tym by nagrzewnica jako pierwsza otrzymywała gorącą ciecz.

Wg informacji z tematu: http://forum.omegakl...

podlaczenie
pojedyncze wejsicie - zasilanie z silnika,
gorne wyjscie - na nagrzewnice - dziala caly czas
dolne wyjscie powrot na blok - dziala w momencie kiedy dostanie podcisnienie - czyli przy ustawieniu klimy na low albo pokretel na zimne na max. wtedy podcisnienie zasysa membrane do gory i plyn plynie spowrotem na blok. w przypadku awarii zaworu albo problemu z podcisnieniem zawsze jest obieg na nagrzewnicy


Jak wspomniałem teraz jest w porządku, raczej już nie będę zmieniał. Przy ociepleniu się okaże :) Wiem już czym to się je w Omedze więc ponowne przepięcie węży pójdzie sprawnie.