Witam.
Mój problem dotyczy słabego ogrzewania w Omedze z silnikiem 2.0 136KM (X20XEV) 96r. z dwustrefowym climatronikiem. Po nagrzaniu silnika, gdzie powinno być już porządnie ciepło, z kratek leci tylko letnie powietrze. Zaczęły się zimne dni i najzwyczajniej mam chłodno w aucie. Przyjdzie zima i podejrzewam, że będzie już dramat.
Co dotychczas zrobiłem/zaobserwowałem w aucie:
- Samochód szybko osiąga około 90stopni, co wyklucza problem z termostatem, bo silnik nagrzewa się w prawidłowym tempie (termostat i tak wymieniony pro forma parę miesięcy temu)
- Sprawdzony został zawór trójdrożny - jest OK, podciśnienie też OK.
- Wymieniłem nagrzewnicę - niepotrzebnie, bo stara okazała się dobra
- Przewody nagrzewnicy gorące
- Węże chłodnicy są miękkie i nagrzewają się prawidłowo.
- Układ na pewno jest odpowietrzony
- Obieg wody jest widoczny w zbiorniku wyrównawczym
- Pompa wody również została już wykluczona
- W momencie wciskania przycisków na panelu climatronic, słychać pracę silniczków i klapek, tak samo w przypadku regulacji temperatury.
Efekt tego wszystkiego taki, że po ustawieniu temperatury na HI, powietrze jest zaledwie ciepłe (może ma z 18stopni), a powinno wręcz parzyć.
Mam tak od zakupu auta i nie wiem co jest nie tak, a porównywałem z identyczną Omką i wiem że na HI, powinna prawie zionąć ogniem.
Może ktoś posiada schemat klapek climatronika, która czym steruje i ew. jak się do tego dobrać? A może to zupełnie zły trop?
Proszę o wyrozumiałość i pomoc, bo wyczerpałem już totalnie limit pomysłów.
Z pozdrowieniami!