Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

geometria w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 21 sierpnia 2013 - 16:01

Podjade jutro, może mnie wcisną w tym tygodniu jeszcze bo to strasznie drażni, cały czas trzeba sie pilnować.
Jak oni to sprawdzają? Zakladają jakieś cuda na koła? Na podstawowej stacji diagnostycznej (nie okręgowej) mi tego nie zrobią?

#22 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 sierpnia 2013 - 16:57

Podjade jutro, może mnie wcisną w tym tygodniu jeszcze bo to strasznie drażni, cały czas trzeba sie pilnować.
Jak oni to sprawdzają? Zakladają jakieś cuda na koła? Na podstawowej stacji diagnostycznej (nie okręgowej) mi tego nie zrobią?


Mają takie sprytne urządzonko :)
Na stacji raczej nie ...
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#23 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 23 sierpnia 2013 - 10:54

Kurka wodna, krzyknęli stówkę i to jak nie bedzie komplikacji (jakich kurna komplikacji?!), ale źle zrobiłem że przyjechałem sam, a nie z ojcem :p Na jego widok cena od razu znormalniała. Eh te stare znajomości. Czekam na telefon i zobaczymy czy w ogole coś bedzie lepiej bo chłopaki jak zobaczyli to też mówią że już na "OKO" to nie jest jak powinno.

#24 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 23 sierpnia 2013 - 13:25

Komplikacje to np nie możność ruszenia tą tuleją do regulacji, zerwane śruby zabezpieczające lub zapieczone i nie możliwe do odkręcenia. Ja za ustawienie zbierzności 4 kółek w omedze zapłaciłem 150zł ale walczyli ze zbieżnością 4 godziny;)

#25 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 23 sierpnia 2013 - 21:38

Kurka siwa. Normalnie włosy sie jeżą na głowie!
Wymieniałem dwa tygodnie temu opony bo były liche. Oczywiście nie udało mi sie kupić czterech identycznych więc kupiłem parami. No i żeby było weselej to z przodu jedna ma rant na felge a druga nie ma. Panowie stwierdzili że nie da sie załozyć przyrządu na to koło. No po prostu REWELACJA. Po niedzieli jade do gościa który mi opitolił oponki i założył że tak być nie moze. Niby opony te same, ale jedna ma rant a druga nie. To jest jakas masakra...

#26 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 09:24

Na czas robienia geometrii możesz założyć inne koła.

#27 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 25 sierpnia 2013 - 10:47

I chyba dzieki uprzejmości kolegi ulter0510 pojade na ustawienie na jego drugim komplecie.

#28 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 04 września 2013 - 13:17

Skończyło sie lżejszym portfelu o 100PLN i komforcie prowadzenia (NARESZCIE!).

Dzieki ulterowi za pożyczenie kół. Pozdro!

#29 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 września 2014 - 20:04

Witam Panie i Panów

czy te ustawienie geometrii (przed) w załączonym obrazku jest ok ?
bo wszystkie opony mi zacinają sie od środka

nowe amorki i sprzężony przód
tuleje przód
tuleje tył i tylnej belki

i geometria (po)


czy ktos moze mi pomóc ?

#30 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2014 - 15:06

1. Jeśli chodzi o przód to
- pochylenie koła ma być -1,40 +-0,45, czyli max -1,85, a u Ciebie jest na prawym przodzie 2,05

2. Tył
- pochylenie koła ma być 1,50 +-0,40 czyli max 1,90, a u Ciebie jest 2,07 i 2,14
- zbieżność ma być 0,25 +-0,10 czyli min 0,15 a u Ciebie jest 0,13

Wartości, które Ci podałem sa dla KOMBI.
Do poprawki geometria Panie kolego.

#31 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 września 2014 - 00:07

Papraki chyba w programach mają margines poszerzony, żeby wyszło na zielono a za wiele nie narobić się przy geometrii.

#32 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 września 2014 - 15:20

Pochylenia z tyłu nie ustawiasz. Dla mnie spręzyny siedza (tył), a przód jak przedmówca pisał. Gdzieś pisali w TISie że przy cięciu opon od wewnątrz ustawić zbieżność na +1st. Tyle mi świta. Ale papraki na maksa. Mogli z przodu poprawić pochylenie, ale to za dużo roboty, podnosić kilka razy samochów i celować, i koła kilka razy :(

#33 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 16:16

Pochylenia z tyłu nie ustawiasz.


Dokładnie jest tak jak piszesz, dla mnie do wymiany prosiaki, tuleje wahacza ( tył ) lub sprężyny. :)

#34 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 września 2014 - 19:47

z tyłu przed zbieżnością były wymienione tuleje na wahaczach i prosiaki

byłem na poprawce ustawienia kierownicy jutro wyśle poprawione ale prawie bez zmian

a sprężyny maja wpływ na pochylenie koła ?

#35 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 19:51

a sprężyny maja wpływ na pochylenie koła ?

tak. jak sprężyny siedzą to masz /---\

#36 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 września 2014 - 19:51

1. Jeśli chodzi o przód to - pochylenie koła ma być -1,40 +-0,45, czyli max -1,85, a u Ciebie jest na prawym przodzie 2,05 2. Tył - pochylenie koła ma być 1,50 +-0,40 czyli max 1,90, a u Ciebie jest 2,07 i 2,14 - zbieżność ma być 0,25 +-0,10 czyli min 0,15 a u Ciebie jest 0,13 Wartości, które Ci podałem sa dla KOMBI. Do poprawki geometria Panie kolego.


to co mozna tu zrobic ? skoro wszystko jest w przedziale dopuszczalnym w programie ?

ustawienia były robione na Hunter


co moge powiedziac gosciowi jak pojade ?

tak. jak sprężyny siedzą to masz /---\



a jak niszczą sie opony od środka z przodu to z jakiego powodu ?

#37 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 19:53

to co mozna tu zrobic ? skoro wszystko jest w przedziale dopuszczalnym w programie ?

ustawienia były robione na Hunter


co moge powiedziac gosciowi jak pojade ?

By ustawił tak jak przewiduje książka serwisowa Opla Omegi. Nie zapominając o obciążeniu 70kg na stronę i 70-80% zbiornika paliwa.

#38 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 19:54

rozbieżność, lub wywalone duże tuleje lub wspornik drążka.

#39 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 września 2014 - 19:56

a jak sprawdzić czy to sprężyny siedzą albo jak je sprawdzic same spręzyny ?

By ustawił tak jak przewiduje książka serwisowa Opla Omegi. Nie zapominając o obciążeniu 70kg na stronę i 70-80% zbiornika paliwa.


a on nic takiego nie robił i nie pytał o paliwo hmmm.....?

#40 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2014 - 19:58

sprawdź czy nie są pęknięte i tyle, jeśli mowa o tylnym zawiasie.

z przodu sprężyna nie ma nic do pochylenia koła. z przodu pochylenie się reguluje.