Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

simering uszczelniacz pomiedzy skrzynia a silnikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 kwietnia 2009 - 18:40

mam takie pytanie jak się prawidłowo nazywa ten simering pomiedzy skrzynia a silnikiem ?? simering silnika? skrzyni? czy moze wału ?? i jaki jest jego prawidłowy rozmiar ?? w omedze 2.0 16V ze skrzynia automatyczną bo bedę wymienial skrzynie a on mi cieknie i chce go kupić ale nie wiem jak sie nazywa dokładnie

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 19:32

uszczelniacz wału tylni
wymiarów nie znam , ale nawet jak powiesz uszczelniacz na wał od str skrzyni to sprzedawca skuma o co chodzi

#3 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 19:48

Fachowo: Simering na wał silnika od strony sprzęgła.

Przerabiałem temat dwukrotnie w poprzedniej klusce. Simering kosztował 84 złote w sklepie.

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:29

lukwel prosze:
nr oryginalu: 614 827
nr Reinz 81 27294 10
nr erlinga 694.770
wymiary: 90/104/11/9 - uksztaltowanie uszczelki: AB SL, skret lewostronny
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:15

wielkie dizęki za info :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: temat można zamknąć wiem wszystko czego mi trzeba :)

#6 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 października 2010 - 19:47

witam, kupiłem simering do uszczelnienia wału, ten z blaszka na 3 srubki. oryginał opla. Dałem 140zł. Duzo?

#7 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 23:12

witam, kupiłem simering do uszczelnienia wału, ten z blaszka na 3 srubki. oryginał opla. Dałem 140zł. Duzo?


kupiles simering walka glownego skrzyni...
napewno ten chciales?
bo tutaj jest mowa o simeringu walu korbowego silnika (od strony skrzyni)

#8 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 18:05

no właśnie tak się zastanawiam.... bo ten simering, o którym myslałem ze zamówiłem kosztuje podobno 28zł. Cieknie mi olej po tych dwóch torxach od dołu skrzyni. Nie wiem co robic bo koszty za wymiane duże. A jak to nie to???

#9 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 18:09

przy tych dwoch torxach masz taka okragla gume w kolnierzu skrzyni od dolu o srednicy okolo 4cm. sciagnij ja i zobacz czy leci tam olej od strony skrzyni, jesli nie, to znaczy ze leci na 90% z simeringu walu korbowego skrzyni.
ewentualnie rozpoznaj czy to olej ze skrzyni czy z silnika
ale obstawiam ze leci z silnika...
i w takim przypadku kupiles nie ten simering...

#10 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 października 2010 - 19:18

simering wału silnika nie kosztuje 28zł, a jeżeli tak to jest to jakiś szit
kup orginał wiem co mówie posępiłem sie na tanszy kosztował coś koło 50zł i lipa musiałem zamówić orginał ale był dużo droższy, robocizna nie warta oszczedności.
Za dużo roboty z tym żeby robić 2x.

#11 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 19:52

a jesli chodzi wlasnie o kwesie oszczednosci, to tak jak mowi egon - koszt simeringu w porownaniu do kosztow robocizny jest znikomy, dlatego warto kupic simering z najwyzszej polki, zeby potem sie nie denerwowac ;)

#12 OFFLINE   Krzychucx

Krzychucx
  • 32 postów
  • Dołączył: 15-07-2010

Napisany 21 października 2010 - 19:57

Ostatnio zmieniałem ( sam) 2,5 h...tyle roboty co w Polonezie

#13 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 20:03

Ostatnio zmieniałem ( sam) 2,5 h...tyle roboty co w Polonezie


jesli zmieniales sam, to szacunek ;) bo skrzynie zwalic samemu i zalozyc na swoje miejsce to nie lada wyczyn

#14 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 października 2010 - 20:25

bo skrzynie zwalic samemu i zalozyc na swoje miejsce to nie lada wyczyn

dokładnie

#15 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 21:57

dokładnie

a łeee tam ;)

#16 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2010 - 19:02

przy tych dwoch torxach masz taka okragla gume w kolnierzu skrzyni od dolu o srednicy okolo 4cm. sciagnij ja i zobacz czy leci tam olej od strony skrzyni, jesli nie, to znaczy ze leci na 90% z simeringu walu korbowego skrzyni.
ewentualnie rozpoznaj czy to olej ze skrzyni czy z silnika
ale obstawiam ze leci z silnika...
i w takim przypadku kupiles nie ten simering...

leci mi olej silnikowy własnie przez te dziurkę, tam gdzie powinna być zaslepka, u mnie jej niestety nie ma. Od niedawna kupuję oryginały lub najlepsze zamienniki. Może mi ktoś podać nr tej częsci zebym mógł zamówic poprawnie?? A ten simering z 3 srubeczkami mogę oddać? Bo jak zostawię mechanikowi to też wymieni zeby więcej zarobić.

#17 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 kwietnia 2011 - 22:17

Czy jest jakiś patent żeby zatkać wyciek (silnik - skrzynia automatyczna)bez wymiany uszczelniacza, np silikonem do wysokich temperatur?

U mnie zbierają się tam pojedyncze kropelki, zgaduję że ciśnienie nie jest duże.

Czy trzeba wyjmować silnik żeby wymienić uszczelniacz silnik - skrzynia automatyczna, ile taka przyjemność (wymiana uszczelniacza) może kosztować?

#18 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2011 - 09:49

Czy jest jakiś patent żeby zatkać wyciek (silnik - skrzynia automatyczna)bez wymiany uszczelniacza, np silikonem do wysokich temperatur?

:masakra:
trzeba wymienic uszczelniacz

Czy trzeba wyjmować silnik żeby wymienić uszczelniacz silnik

Przeciez juz jest w poprzednich postach że trzeba skrzynie zwalic.

#19 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 kwietnia 2011 - 12:34

:masakra:
trzeba wymienic uszczelniacz

Przeciez juz jest w poprzednich postach że trzeba skrzynie zwalic.


Możesz mi wyjaśnić dlaczego trzeba wymienić uszczelniacz a silikon nie wystarczy?
Nie planuję jeździć omegą, którą mam do końca życia, tylko potrzebuję tymczasowego rozwiązania, do czasu zmiany na nową rakietę.
Rozumiem że możesz mi wyjaśnić ile wytrzyma uszczelniacz a ile silikon.

Nie rozumiem też co ma zwalanie skrzyni do wyjmowania silnika bo nie jestem mechanikiem.

#20 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 kwietnia 2011 - 14:57

uczelniacza silikonem nie zrobisz, ale jak chcesz robic takie druciarstwo Twoja sprawa.
Po drugie nawet do zapaćkania silikonem trzeba zwalić skrzynie(jest prosciej niż wyjmować silnik) inaczej sie nie dostaniesz do tego usczelniacza.

ps. silikon wytrzyma do pierwszego odpalenia auta i tyle
Tu nie ma tymczasowych rozwiazan, albo wymieniasz uszczelniacz , albo jeżdzisz dolewasz olej i znaczysz slad :D