Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

lakierowanie / malowanie samemu - jak?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2013 - 09:12

Zdecydowanie filtr/odwadniacz się przyda. Jak bez niego pójdzie woda to się można nieźle wq...zdenerwować ;) Nic więcej na przewodzie nie potrzeba.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#42 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 kwietnia 2013 - 12:23

sprzedawca w sklepie odnośnie pistoletu zapytał: wysoko czy niskociśnieniowy, ale nie umiał wytłumaczyć różnicy
czy ktoś coś może mi powiedzieć na ten temat?
gta77

#43 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2013 - 20:41

Witam,

Niedługo zacznę prace lakiernicze z moją Omegą. Będę samemu lakierował całe auto zmieniając jednocześnie kolor na czarny. Nie jestem lakiernikiem tylko amatorem-hobbystą jednak postanowiłem podjąć się takiego wyzwania :-) równiez dla własnej przyjemności :D

I tutaj moje pytanie do doświadczonych Kolegów/Koleżanek - jakie produkty polecacie aby uzyskać zadowalający efekt (technika mokro na mokro) w Omedze? Podkład, baza, bezbarwny...? Novol, Dupont, Spies Hecker...? Oczywiście przy założeniu rozsądnego stosunku jakości do ceny :D inaczej brałbym od razu BC25 :D
Założenie jest - najbadziej czarny jak to jest tylko możliwe, nie musi być metallic czy perła, może być jednolity (ale i tak w opcji baza + klar)... może coś z VW, może z Forda?

Może moglibyście polecić jakiś sklep?

Z góry dzieki

Pozdrawiam
Michał

#44 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lipca 2013 - 21:06

a miałeś wogóle pistolet w ręku i malowałeś jakieś pojedyńcze elementy ? bo jeśli nie to radziłbym ci to zostawić bo spitolisz robote

#45 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2013 - 21:14

Powiem tak... mam podejście hobbistyczne, auto nie jedzie na wystawę do Genewy tylko jest robione pod siebie. Ewentualne wady (pewnie się trafią) będą korygowane.
W tym przypadku robienie zaprawek mija się z celem, stąd pomysł całościówki.

#46 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lipca 2013 - 21:16

Założenie jest - najbadziej czarny jak to jest tylko możliwe, nie musi być metallic czy perła, może być jednolity (ale i tak w opcji baza + klar)... może coś z VW, może z Forda?

Oplowski lakier o kodzie z200 jest najgłebiej czarny. Będziesz zadowolony jak nie spierdzielisz ;)

#47 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 23 lipca 2013 - 21:46

...może coś z VW, może z Forda?


Nie mieszają do tego VW-eja,Fordziany,bierz oplowski jak Maro pisze i będzie gut ;)
Jak prysniesz to zaproś na oględziny :grill::w_morde: będę w okolicy. :D
>>Wir Leben Autos<<

#48 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2013 - 21:48

Oplowski lakier o kodzie z200 jest najgłebiej czarny. Będziesz zadowolony jak nie spierdzielisz ;)


Wszystko się zgadza, Z200 miałem na Calibrze Last Edition efekt super.
Ale.... jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.
To jest trudna sztuka, chyba że chcesz byle jak to zrobić, a poprawki źle położonego lakieru nerwowo mogą wykończyć najwytrwalszych :)
Pistolet , kompresor itd rozumiem, ze masz. A wiesz jakie proporcje stosować co dodawać do czego? ;)
Mimo wszystko powodzenia. :)

#49 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2013 - 22:33

jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.


masz na mysli jakieś konkretne przypadłości jeśli chodzi akurat o ten lakier czy ogólnie? ;-)


Pistolet , kompresor itd rozumiem, ze masz. A wiesz jakie proporcje stosować co dodawać do czego?


gun i kompresor jest. myślę, że takie info dostanę z konkretnym produktem i w samej karcie produktu (jeśli chodzi o proporcje baza/klar, utwardzacz, rozpucha itd...), czyżbym się mylił? ;-)

Jak prysniesz to zaproś na oględziny będę w okolicy


Ależ oczywiście. Zaproszenie jest ważne cały czas, bezterminowo :D

#50 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2013 - 11:47

Quote Napisał ZAHIR666 Zobacz post
jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.

masz na mysli jakieś konkretne przypadłości jeśli chodzi akurat o ten lakier czy ogólnie? ;-)

Kiedyś malowałem sam w warunkach garażowych dzisiatki motockli (wiadomo powierzchnie mniejsze - wszystko rozkręcone i można przedmiot obrócić itd. wychodziło naprawdę super). Mówię sobie trzeba spróbować jak to jest z samochodami. I co ? To zupełnie inna bajka. Dobranie odpowiedniej gestosci lakieru, pistoletu, miejsca bez kurzu... Poległem na całej linii. Możesz spróbować, jak Ci wyjdzie to naprawdę czapka z głowy.

#51 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 lipca 2013 - 13:22

co chłopaka straszycie!
lakier to trudna sztuka bo nie na darmo tyle za robotę biorą

ale lepiej średnio udany lakier na starym aucie niż kupa rudej w około
więc się chłopie nie zrażaj i działaj ale pamiętaj że duże ciśnienie, dobry odolejacz i dobry pistolet to połowa sukcesu.

jeździ w okolicy u mnie ściera malowana pod gołym niebem i jak staniesz 1,5 metra od niej albo jedzie to wyszło bardzo fajnie.

#52 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2013 - 20:14

Pewnie, że niech spróbuje, mój Tato malował swego czasu Trabanta odkurzaczem i było spoko :)

#53 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lipca 2013 - 20:55

Poszukałem i... dostałem ofertę na mteriałach Dupont i Profix - szczegóły poniżej.
Co myślicie o takim zestawieniu? Coś zmienić? Kierować się w strone droższego rozwiązania - bo warto czy wystarczające jest rozwiązanie tańsze? Jak z trwałością np. po roku/dwóch?

wariant droższy: - cena X
Novol Protect 360 albo Dupont P7/DX1062/baza Dupont/3750S
plastiki 800R
szpachla 3M 50658

wariant tańszy - cena X*0,5 czyli połowa
CP395/CP388+CP040/baza CP99 1K+CP048/CP400+CP297+CP040
plastiki CP390 + CP490
szpachla CP334 (zderzaki CP337)

#54 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 lipca 2013 - 22:22

Mogę tylko podpowiedzieć abyś unika novola bo po rozmowie z paroma kumplami lakiernikami mówią że np. szpachla jest dla twardzieli, ciężko się dociera a podkłady oprócz ceny niczym się od tych tańszych nie różnią.

Dodany obrazek


#55 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2013 - 22:37

Coś zmienić? Kierować się w strone droższego rozwiązania - bo warto czy wystarczające jest rozwiązanie tańsze?

Biorąc pod uwagę brak umiejętności, to "efekt" będzie taki sam w obu zestawach - bierz ten tańszy :tak:

#56 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lipca 2013 - 08:21

Biorąc pod uwagę brak umiejętności, to "efekt" będzie taki sam w obu zestawach - bierz ten tańszy :tak:


Przyznam szczerze, że obawiam się trwałości np. klaru Profixa po 2-3 latach - matowienie...
Jeśli produkty są na tyle dobre, że moje obawy są bezpodstawne to wybór jest oczywisty... ale właśnie dlatego pytam Was i proszę o jak najwięcej sugestii i porad, tego nigdy za wiele! :D

#57 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipca 2013 - 10:50

Malowałem całego peugeota Profixem, jest naprawdę ok.

#58 OFFLINE   Tomaszkowy

Tomaszkowy
  • 20 postów
  • Dołączył: 14-07-2013
  • Skąd: Konin

Napisany 28 lipca 2013 - 05:37

Kiedys stosowałem u siebie Profixa, i naprawde jeśli na średnia półkę to jest dobry :) Obecnie używam szpachli 3M i novola :p, podkładu novola, bazy biore z Max Mayera (fajnie pasują) a klar Mipy.

Ale tak jak mówia koledzy, bierz najtanszy zestaw i bedzie git :)

#59 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2013 - 09:32

Na jaka minimalna ilosc bazy i klaru sie nastawiac?

#60 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2013 - 10:40

Minimalna to ok litra myślę w obu przypadkach.