lakierowanie / malowanie samemu - jak?
#41 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2013 - 09:12
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#42 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2013 - 12:23
czy ktoś coś może mi powiedzieć na ten temat?
#43 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 20:41
Niedługo zacznę prace lakiernicze z moją Omegą. Będę samemu lakierował całe auto zmieniając jednocześnie kolor na czarny. Nie jestem lakiernikiem tylko amatorem-hobbystą jednak postanowiłem podjąć się takiego wyzwania :-) równiez dla własnej przyjemności
I tutaj moje pytanie do doświadczonych Kolegów/Koleżanek - jakie produkty polecacie aby uzyskać zadowalający efekt (technika mokro na mokro) w Omedze? Podkład, baza, bezbarwny...? Novol, Dupont, Spies Hecker...? Oczywiście przy założeniu rozsądnego stosunku jakości do ceny inaczej brałbym od razu BC25
Założenie jest - najbadziej czarny jak to jest tylko możliwe, nie musi być metallic czy perła, może być jednolity (ale i tak w opcji baza + klar)... może coś z VW, może z Forda?
Może moglibyście polecić jakiś sklep?
Z góry dzieki
Pozdrawiam
Michał
#44 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:06
#45 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:14
W tym przypadku robienie zaprawek mija się z celem, stąd pomysł całościówki.
#46 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:16
Oplowski lakier o kodzie z200 jest najgłebiej czarny. Będziesz zadowolony jak nie spierdzieliszZałożenie jest - najbadziej czarny jak to jest tylko możliwe, nie musi być metallic czy perła, może być jednolity (ale i tak w opcji baza + klar)... może coś z VW, może z Forda?
#47 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:46
...może coś z VW, może z Forda?
Nie mieszają do tego VW-eja,Fordziany,bierz oplowski jak Maro pisze i będzie gut
Jak prysniesz to zaproś na oględziny :grill::w_morde: będę w okolicy.
#48 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 21:48
Oplowski lakier o kodzie z200 jest najgłebiej czarny. Będziesz zadowolony jak nie spierdzielisz
Wszystko się zgadza, Z200 miałem na Calibrze Last Edition efekt super.
Ale.... jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.
To jest trudna sztuka, chyba że chcesz byle jak to zrobić, a poprawki źle położonego lakieru nerwowo mogą wykończyć najwytrwalszych
Pistolet , kompresor itd rozumiem, ze masz. A wiesz jakie proporcje stosować co dodawać do czego?
Mimo wszystko powodzenia.
#49 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 22:33
jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.
masz na mysli jakieś konkretne przypadłości jeśli chodzi akurat o ten lakier czy ogólnie? ;-)
Pistolet , kompresor itd rozumiem, ze masz. A wiesz jakie proporcje stosować co dodawać do czego?
gun i kompresor jest. myślę, że takie info dostanę z konkretnym produktem i w samej karcie produktu (jeśli chodzi o proporcje baza/klar, utwardzacz, rozpucha itd...), czyżbym się mylił? ;-)
Jak prysniesz to zaproś na oględziny będę w okolicy
Ależ oczywiście. Zaproszenie jest ważne cały czas, bezterminowo
#50 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 11:47
Kiedyś malowałem sam w warunkach garażowych dzisiatki motockli (wiadomo powierzchnie mniejsze - wszystko rozkręcone i można przedmiot obrócić itd. wychodziło naprawdę super). Mówię sobie trzeba spróbować jak to jest z samochodami. I co ? To zupełnie inna bajka. Dobranie odpowiedniej gestosci lakieru, pistoletu, miejsca bez kurzu... Poległem na całej linii. Możesz spróbować, jak Ci wyjdzie to naprawdę czapka z głowy.Quote Napisał ZAHIR666 Zobacz post
jeśli nie malowałeś to jest bardziej niż pewne , że spierdzielisz.
masz na mysli jakieś konkretne przypadłości jeśli chodzi akurat o ten lakier czy ogólnie? ;-)
#51 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 13:22
lakier to trudna sztuka bo nie na darmo tyle za robotę biorą
ale lepiej średnio udany lakier na starym aucie niż kupa rudej w około
więc się chłopie nie zrażaj i działaj ale pamiętaj że duże ciśnienie, dobry odolejacz i dobry pistolet to połowa sukcesu.
jeździ w okolicy u mnie ściera malowana pod gołym niebem i jak staniesz 1,5 metra od niej albo jedzie to wyszło bardzo fajnie.
#52 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 20:14
#53 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 20:55
Co myślicie o takim zestawieniu? Coś zmienić? Kierować się w strone droższego rozwiązania - bo warto czy wystarczające jest rozwiązanie tańsze? Jak z trwałością np. po roku/dwóch?
wariant droższy: - cena X
Novol Protect 360 albo Dupont P7/DX1062/baza Dupont/3750S
plastiki 800R
szpachla 3M 50658
wariant tańszy - cena X*0,5 czyli połowa
CP395/CP388+CP040/baza CP99 1K+CP048/CP400+CP297+CP040
plastiki CP390 + CP490
szpachla CP334 (zderzaki CP337)
#54 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 22:22
#55 OFFLINE
Napisany 24 lipca 2013 - 22:37
Biorąc pod uwagę brak umiejętności, to "efekt" będzie taki sam w obu zestawach - bierz ten tańszy :tak:Coś zmienić? Kierować się w strone droższego rozwiązania - bo warto czy wystarczające jest rozwiązanie tańsze?
#56 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 08:21
Biorąc pod uwagę brak umiejętności, to "efekt" będzie taki sam w obu zestawach - bierz ten tańszy :tak:
Przyznam szczerze, że obawiam się trwałości np. klaru Profixa po 2-3 latach - matowienie...
Jeśli produkty są na tyle dobre, że moje obawy są bezpodstawne to wybór jest oczywisty... ale właśnie dlatego pytam Was i proszę o jak najwięcej sugestii i porad, tego nigdy za wiele!
#57 OFFLINE
#58 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 05:37
Ale tak jak mówia koledzy, bierz najtanszy zestaw i bedzie git