Hid a kontrola policji
#1 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:08
spotkałem się dziś z kolegą który ma hida w soczewce w corsie,dzisiaj miał drugą kontrole spowodowaną Hidem,policjant stwierdzil,że nie ważne że są spryskiwacze,nie ma homologacji na lampie to trzeba zdemontowac ksenon:/
tez spotkaliscie się z takimi sytuacjami??w weekend chce zamontowac Hida i troche sie obawiam kontroli,ten milicjant jest z serii ''dostałem się dzieki wujkowi ze stołecznej i jestem kozak'' wiec jak mnie zatrzyma to od razu demontaż
czy można cos zrobic z tą homologacją na lampach aby stały ''legalne''??
jest jakis sposob aby nanieśc homologacje z oryginalnego ksenonu??
jesli zeszlifuje oryginalna homologacje z soczewki to cos pomoze??
#2 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:14
#3 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:17
#4 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:18
chcesz mieć legalnie ksenony, musisz sobie sprawić lampy ksenonowe z samopoziomowanie i muszą być spryski...
Nawet jak w zwykła soczewkę włożysz HID, zamontujesz spryski i samopoziomowanie to i tak jest to niezgodne z przepisami... bo lampa jest przeznaczona na żarówkę halogenową
jak zeszlifujesz oznaczenia na lampie to jak miśki dowód zabiorą to będziesz musiał nowe klosze kupować bo ci żaden diagnosta nie da przeglądu...
polecam lekturę:
http://forum.omegakl...2079#post272079
a w szczególności:
http://forum.vw-pass....p/t-15742.html
EDIT...
a co do oznaczeń na lampach to E11 masz na tylnych, więc chciałbym widzieć policjana który stwierdza że masz te lampy przełożyć na tył i że mają świecić na czerwono
polecam lekturę:
http://www.vwgroup.p...lampach-tylnych
#5 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:25
trudno zaloze i zabacze jak dlugo pojezdze,juz mam kupione Hidy wiec szkoda zeby sie marnowaly;p
oryginalny ksenon to jednak zbyt duzy wydatek
#6 OFFLINE
Napisany 24 marca 2009 - 21:31
to mnie zmartwiles:/
trudno zaloze i zabacze jak dlugo pojezdze,juz mam kupione Hidy wiec szkoda zeby sie marnowaly;p
oryginalny ksenon to jednak zbyt duzy wydatek
Ja też mam włożone w soczewki, bo przy moim już nie najlepszym wzroku i częstych nocnych jazdach po drugorzędnych drogach nie dawałem już rady...
Po prostu zawsze w schowku trzeba mieć zapasowe dwie żarówki, i w razie kontroli kleić głupa że nie wiedziałem i takie już kupiłem i szybko wymieniać na normalne żarówki.... i modlić się żeby misiek nie dał 500zł mandatu...
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 25 marca 2009 - 07:35
Nie moze dac bo usunales usterke na miejscui modlić się żeby misiek nie dał 500zł mandatu...
Gachu - a znajdz sposob lepszy i tanszy niz zestaw helli
#10 OFFLINE
Napisany 25 marca 2009 - 07:58
Nie moze dac bo usunales usterke na miejscu
Gachu - a znajdz sposob lepszy i tanszy niz zestaw helli
Mandatów nie dostaje się za usterki, nawet jak nie możesz ich usunąc, co najwyżej mogą ci dowód zabrać, przerabiałem to, padły mi światła (przekaźnik), policjant mnie zatrzymał i że 100 mandat, ja nie przyjąłem bo nie wiedziałem że nie świecą, udowodniłem na miejscu że pomimo włączenia przełącznika świateł one nie świecą, sprawa poszła dalej miał być sąd grodzki, ale ktoś z głową na karku na komendzie wezwał mnie raz jeszcze i wyjaśnił sprawę i nie doszło do rozprawy w sądzie...
500zł dostaniesz za niedozwolone przeróbki, no chyba że udowodnisz że takim autem przeszedłeś przegląd techniczny to wtedy uwalą diagnostę, ale pytanie, jak to udowodnisz ?
#11 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:04
#12 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:14
Realnie jednak nikt się nie doczepi jeśli xenon będzie odpowiedniej barwy czyli 4300-5000K, zamontowany w reflektorze soczewkowym z dobrym ustawieniem wysokości strumienia światła. Problem jest gdy ludzie montują dla szpanu xenony niebieskie albo fioletowe, takie to z kilometra widać że są nieoryginalne. Jeśli ktoś zamontuje je w samochodziku typu Corsa to nic dziwnego że gliniarze się czepiają.
Jest dokładnie tak jak mówisz.... a często widzę stare ponad 15 letnie auta, typu corsa, golf, czy inne maleństwo które w zwykłych ryflach mają niebieskie ksenony i oświetlają pięknie wszystko dookoła na wysokość kilku metrów
I pewnie tak do pierwszego patrolu policji...
#13 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:40
#14 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:51
#15 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:53
w lipcu bedzie 2 lata jak kezdze z hidami w zwykłych soczewkach.
prawda jest taka że prędzej zatrzymają ryczącą - pseudosportową oślepiającą wszystkich corsę czy inne seio (też widziałem z soczewką i hidami) niż szacowną limuzynę jaką niewątpliwie jest Oma.
Jak już napisałem, jeżdże prawie 2 lata z takim oświetleniem i żaden glina się jeszcze nie doczepił. mam 6000 K.
dobrze ustaw, obniżaj jak załadujesz auto i nie rzucaj się w o3 glinom.
powodzenia
Food&Fire Manager
#16 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 11:58
Nie bedac policjantem moge stanac kolo wlaczonej lampy i powiem czy oryginalny HID czy tandetna podrobka.
#17 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 12:00
#18 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 12:05
#19 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 12:13
Masz na mysli ze oryginalny ksenon swieci blizej niz soczewka?Warto dodac, ze soczewka HID swieci inaczej niz soczewka na zarowke i w praktyce HIDy w Omedze siegaja blizej niz zarowki przez co w nocy lepiej jezdzi sie na normalnych soczewkach. O poprawie o ktorej pisze wielu mozna mowic wlasnie kiedy do normalnej soczewki wstawiony jest palnik, co jak wiadomo jest nielegalne. Warto je jednak dobrze wyczyscic bo sie robia mleczne i porzadnie ustawic.
Nie bedac policjantem moge stanac kolo wlaczonej lampy i powiem czy oryginalny HID czy tandetna podrobka.
Uzywajmy moze terminologii HID, zenon to tych palnikow do zwyklych lamp (z gniazdami H1, H7 itp) oraz ksenon to fabrycznych, oryginalnych palnikow d2s. Bedzie latwiej sie zrozumiec.
Czyli mowisz ze soczewka od d2s ma inna geometrie niz ta od H1?
Sominos, mialem 6000k, ale odeslalem i kolejny jaki zaloze to bedzie 4300k. Obawialem sie ze mi 'zniebieścieją' po czasie i beda nieladnie wygladac. 8000k i wiecej to juz wioska zalatuje, a szczegolnie jak widzialem takie cos w golfie z ryflem...Ciekawe ze patrzac z zewnatrz w ryflu kolor wydaje sie bardziej niebieski niz w soczewce.
#20 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 12:34
Uzywajmy moze terminologii HID, zenon to tych palnikow do zwyklych lamp (z gniazdami H1, H7 itp) oraz ksenon to fabrycznych, oryginalnych palnikow d2s. Bedzie latwiej sie zrozumiec.
Ale po co wprowadzać nieprawdziwe nazewnictwo które może jeszcze kogoś w bład wprowadzić. Potem ktoś Ci powie że wyczytał na forum omegi nowinke o trzech różnych żarówkach. Xenonach, hidach i jakichś nowych zenonach. Zenon to się mówiło na zwykłe żarówki halogenowe "made in China" z niebieską bańką. HID = Xenon, to jest dokładnie to samo. Jak napiszesz Xenon pod H1 czy H7 to wiadomo o co chodzi.
Sominos, mialem 6000k, ale odeslalem i kolejny jaki zaloze to bedzie 4300k. Obawialem sie ze mi 'zniebieścieją' po czasie i beda nieladnie wygladac.
I pewnie tak by właśnie było. Ponoć 6000K po pewnym czasie jak już się troche wypalą zaczynają świecić podobnie jak nowe 8000K.
8000k i wiecej to juz wioska zalatuje, a szczegolnie jak widzialem takie cos w golfie z ryflem...Ciekawe ze patrzac z zewnatrz w ryflu kolor wydaje sie bardziej niebieski niz w soczewce.
W ryflu to niebieskiego xenona ciężko odróżnić od Chińskich żarówek halogenowych 100W z niebieską bańką. Taka sama wiocha i tak samo po oczach wali. To już lepiej jak wsioki zakładają Xenony 12000K czy 15000K. Przynajmniej mniej oślepiają bo światła to daje dużo mniej od zwykłej żarówki