Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podpora wału


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bartus

Bartus
  • 252 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: Łęczyca
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2009 - 16:02

Witam wie może ktoś jakiej firmy jest seryjna podpora wału i łożysko do omegi 2.5 V6 rok 94 sedan manual.

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2009 - 21:08

Witam wie może ktoś jakiej firmy jest seryjna podpora wału i łożysko do omegi 2.5 V6 rok 94 sedan manual.

GM

#3 OFFLINE   Bartus

Bartus
  • 252 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: Łęczyca
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2009 - 09:23

ale teraz jakiej uzyc firmy wymienial ktos juz podpore..... febi bilstein czy meyle

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 25 stycznia 2009 - 10:03

Kiedyś w poprzedniej omedze wymieniałem podporę- FEBI wsadzałem + łożysko FAG - dawało radę..

#5 OFFLINE   kamcio

kamcio
  • 72 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 25 stycznia 2009 - 10:09

witam ostatnio wymieniałem podporę wału łożysko oraz tłumik drgań wału tamte stare były firmy gm miałem kłopot bo po zdjeciu nogi z gazu pojawiały się lekkie drgania i cichy choć nieprzyjemny hurgot z pod samochodu po pierwszej wizycie u mojego mecha stwierdził że to luzy w połączeniu wałów no nic pojezdziłem troche i postanowiłem jednak wymienić częsci po wymianie mój mecz napakował gęstego smaru na wpust wieloklina na łączeniu wałów i złozył to wszstko był problem ponieważ gęsty smar utworzył niby poduszkę w rrodku ale po przewierceniu wiertłem o srednicy 3mm nadmiar smaru wyszedł i wał został do końca złożony narazie cisza i spokój pod spodem mam nadzieję że na długo koszt częsci to około 160 zeta no i usługa 50 złotych totyle jeśli komuś sie przydadzą moje uwagi to gites pozdro dla wszystkich opllowiczów kamcio

#6 OFFLINE   bruno

bruno
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-11-2009

Napisany 12 listopada 2009 - 21:49

Panowie pomocy pól dnia pod autem i zero efektów . Jak wyciągnąć podpore albo caly wal?? odkrecilem wal od mostu , odkrecilem srube na wale która zaciska wieloklin i wal ani drgnie , wiec stwierdzilem ze odkrece caly wal ale od strony skrzyni zero podejscia !! pomocy

#7 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2009 - 08:27

bruno, Ty patrz w jakim temacie zakładasz nowy wątek.. przeniosełm

#8 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 marca 2010 - 18:18

Witam, mam taki objaw gdy jadę po trasie to podczas hamowania silnikiem czuć drganie i słychac dudnienie jakbym wiechał na garbowany asfalt. Nasila to się przy wiekszych predkosciach. Podczes jazdy nic nie słychac najgorzej jak odpuszcze pedał gazu, czy to może wskazywac ,że podpora do wymiany???

#9 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2010 - 17:21

Witam, mam problem podczas hamowania silnikiem przy wiekszych prędkościach czuc drgania i hałas, przy ostrym ruszaniu na asfalcie bez zrywu tez słychać dziwny dżwięk. Czy te objawy mogą wskazywać na uszkodzona podpore wału, nie chcem wymienić stu częsci zanim trafie...

#10 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 czerwca 2010 - 17:25

mam problem podczas hamowania silnikiem przy wiekszych prędkościach czuc drgania i hałas, przy ostrym ruszaniu na asfalcie bez zrywu tez słychać dziwny dżwięk.


Co to znaczy dziwny dzwięk ?? bo jesli chodzi o podpore wału to czuc drgania szczegolnie w "plecach" , oczywiscie przy ostrym ruszaniu ....a podpora, albo jest do wymiany albo nie, wejdz pod auto i sie przekonasz ....

#11 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 czerwca 2010 - 10:41

Koledzy ciągle dudni przy hamowaniu silnikiem i czuć lekkie drgania, po czym stwierdzić uszkodzoną podpore łapiąc za wał jest luz góra dół na podporze.

#12 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 września 2011 - 09:44

Koledzy mam podobny problem ale nie całkiem. Znajomy mi powiedział że to może być podpora wału i dlatego tutaj piszę. Mianowicie sytuacja wygląda tak, że ruszam do przodu to tego tak nie słychać, ale gdy jadę do tyłu i naciskam sprzęgło to w tym momencie słyszę taki metaliczny stuk. Gdy auto jedzie to wszystko jest ok, ale wystarczy nacisnąć sprzęgło to za każdym razem stuka. Przy jeżdzie do przodu po naciśnięciu sprzęgła też słychać te stuki ale słabiej. ODgłosy są tak słyszane jakby coś zaraz miało się odkręcić czy urwać.
Cóż to może być?

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2011 - 14:09

Koledzy mam podobny problem ale nie całkiem. Znajomy mi powiedział że to może być podpora wału i dlatego tutaj piszę. Mianowicie sytuacja wygląda tak, że ruszam do przodu to tego tak nie słychać, ale gdy jadę do tyłu i naciskam sprzęgło to w tym momencie słyszę taki metaliczny stuk. Gdy auto jedzie to wszystko jest ok, ale wystarczy nacisnąć sprzęgło to za każdym razem stuka. Przy jeżdzie do przodu po naciśnięciu sprzęgła też słychać te stuki ale słabiej. ODgłosy są tak słyszane jakby coś zaraz miało się odkręcić czy urwać.
Cóż to może być?

raczej objawy mówią o dwumasie...

#14 OFFLINE   kazik86

kazik86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: Myszków

Napisany 24 września 2011 - 21:50

Witam,

Mój problem to drgania w pewnym zakresie prędkości, między 80 a 120 czuć wyraźne wibracje-drgania w tylnej części samochodu. Drgania minimalnie nasilają sie przy ,, hamowaniu silnikiem,, i minimalnie mniejsze podczas przyśpieszania. Wykluczyłem felgi i opony, sprzęgło jest nowiutkie. Od czego zacząć? Podpora? Wał? Macie pomysły to prosze piszcie. Jeszcze jedno ważne pytanie: jeśli części używane np. podpora czy wał to z jakich modeli będzie pasować do mojej omegi 3.0 kombi manual 94 rok.

#15 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 września 2011 - 00:58

raczej objawy mówią o dwumasie...


Na całym napędzie też jest zauważalny luz, powiedziałbym nawet że duży.
Skoro dwumasa to nie byłoby słychać tych metalicznych stuków przy kolejnych naciśnięciach sprzęgła przy zmianie na kolejne wyższe biegi?
Jeśli to dwumasa to czy da się z tym jeździc jeszcze chwilę czy juz szybko szukać innej?

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2011 - 07:15

da się jeździć ale jest to męczące

#17 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 września 2011 - 18:59

Dokładnie męczy mnie to a nie uśmiecha mi się wyjmowanie skrzyni tym bardziej że juz to robiłem bo zmieniałem 2 miesiące temu silnik:(

#18 OFFLINE   zorek

zorek
  • 58 postów
  • Dołączył: 04-09-2010
  • Skąd: Iwierzyce

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:05

Witam wszystkich. mam problem z podpora walu. byla wymieniana tak 4miesiace temu razem z lozyskiem. wszytko ladnie od tego czasu pojawil sie problem mianowicie

1 piszczy podpora tak jakby metal tarl o metal.

jak moge sie tego pozbyc??

2 czuje delikatne wibracje jak jade i szum z tylu auta.

i dodam ze mechanik ktory to wymienial jedna srube urwal i poprostu podpore przyspawal z jednej strony a z drugiej przykrecil.:/

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:32

wymień podporę z łożyskiem ale nie u tego samego mechanika niech on sobie balustradę spawa i nie kupuj lipy łożysko dobrej firmy

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:35

mechanik ktory to wymienial jedna srube urwal i poprostu podpore przyspawal z jednej strony a z drugiej przykrecil.:/


Może krzywo przyspawał (kto takie rzeczy robi??:masakra:) i łożysko stoi.
Albo z rozpędu "nasmarkał" po wieloklinie:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p