Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Kolektory rurowe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
465 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2008 - 16:59

Od dawna polowałem aż w końcu są :cool:

Ustrzelone na ebayu oryginałki Mantzla, nówki z uszczelkami i cybantami.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dzisiaj przyszła paczka, na żywo wyglądają jeszcze lepiej niż na fotach

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

W porównaniu z seryjnymi te ostatnie wypadają hmm... powiedzmy że blado ;)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

W najbliższym czasie mam zamiar dać je do oględzin swojemu wykonawcy od puszek. Myślę że będzie w stanie bez problemu zrobić identyczne mając gotowca w ręku. A wtedy jeśli będą chętni na takie baranki, mógłbym rozpocząc seryjną produkcję w cenie dużo niższej niz 800 czy 700 ojro. Ale dokładnie będę wiedział dopiero za parę dni.



#2 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2008 - 19:19

Aż ślinka cieknie... :p :brawo: :brawo:

#3 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 14 listopada 2008 - 19:42

cacy ! Czekam na wieści od machera

#4 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2008 - 22:39

o kutfa... popuściłem...

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2008 - 22:54

Immo, :zdziwnienie: :hmm: :jezor: :ok: :ok:




 


#6 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 14 listopada 2008 - 23:31

co z moca i momentem?? jak zmiania sie charakterystyka na tych baranach??

#7 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2008 - 13:32

co z moca i momentem?? jak zmiania sie charakterystyka na tych baranach??


zmiany są takie, że warto kupić kupić to ustrojstwo od kolegi Immo za każdą cenę - to i tak będzie najtańszy i najefektywniejszy po powerpuszce tuning do x30xe :mrgreen:

#8 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2008 - 14:32

i ładnie będą świecić na czerwono pod maską

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2008 - 15:55

co z moca i momentem?? jak zmiania sie charakterystyka na tych baranach??

Układ wydechowy jest dużo wazniejszy od układu dolotowego. A kolektory są jego najważniejszym ogniwem. O liczbach można poczytać na stronie Lexmaula, Mantza czy Imoteca.

i ładnie będą świecić na czerwono pod maską

Wystarczy owinąć kolektory specjalną taśmą termoodporną do wydechów i po sprawie.

zmiany są takie, że warto kupić kupić to ustrojstwo od kolegi Immo za każdą cenę - to i tak będzie najtańszy i najefektywniejszy po powerpuszce tuning do x30xe :mrgreen:

Dobrze prawi, dać mu wódki ;)

Jednak okazuje się że powielenie baranków nie będzie tak proste, jak się na początku wydawało.

Robiliśmy wczoraj przymiarki na wyjętym silniku i okazało się że kolektory wchodzą na styk, wolnej przestrzeni jest może 5mm :-o

Mój wykonawca nie ma giętarki pozwalającej giąć nierdzewkę bezszwową z tak małymi promieniami bez zniekształceń, więc raczej muszę szukać innego wykonawcy. Co prawda zobowiązał się zrobić rozeznanie wśród znajomych firm ale wykonanie kolektorów przez kilka firm może mocno wpłynąć na koszta.

#10 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 26 listopada 2008 - 21:29

zrobilem rurowe dla siebie do silnika 2,5 v6 z tym ze mam silnik w aucie przednionapedowym i wyniki z hamowni byly zadowalajace mianowcie po montazu doszlo 19KM
Dodany obrazek
astra v6
serducho gsi irmscher

#11 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2008 - 21:10

zrobilem rurowe dla siebie

kurcze... też bym tak chciał :D <szacuneczek>

#12 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 28 listopada 2008 - 10:14

zrobilem rurowe dla siebie

kurcze... też bym tak chciał :D <szacuneczek>


a w czym problem zrobic takie same do omegi?
astra v6
serducho gsi irmscher

#13 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2008 - 10:49

a w czym problem zrobic takie same do omegi?

Problem to brak miejsca pod maską i konieczność chirurgicznej precyzji w wykonaniu. Mantzele po założeniu mają może z 4mm luzu w każdą stronę.

#14 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 28 listopada 2008 - 12:05

no i dlatego trzeba to robic na silniku
tak robilem swoje :wink:
astra v6
serducho gsi irmscher

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2008 - 16:26

to ja spróbuje zrobić giętarkę konkretnie do tych rur... oczywiście jak Immo poda mi dokładny wymiar zewnętrzny rury...

#16 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2008 - 20:53

jedno mnie zastanawia , tam niema miejsca na rurki od dogrzewania silnika, co sie z tym robi? wyrzuca?

#17 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2008 - 22:08

jedno mnie zastanawia , tam niema miejsca na rurki od dogrzewania silnika, co sie z tym robi? wyrzuca?

Tak, razem z odkurzaczem

#18 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 16:26

niedosc , ze dogrzewanie idzie na smietnik, to jeszcze egr? jak analiza spalin sie ma do tego przejdzie przeglad? a moze daloby sie wykonac takie rurowe z wyjsciem na egr?

#19 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2008 - 21:09

O przeglądzie można zapomnieć, w dodatku auto zostawia czarną zasłonę dymną jak stare passaty w dizlu :cool:

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2008 - 21:57

O przeglądzie można zapomnieć, w dodatku auto zostawia czarną zasłonę dymną jak stare passaty w dizlu


juz testowales? moze jakis filmik nakrecisz i na youtuba wrzucisz?