Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cykanie w silniku a dobór oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 01 maja 2009 - 20:20

Panowie jestem trochę laikiem na temat olejów, czy mogę przejść z 15W40 na 10W40? Dodam że na mineralnym jest już zrobione ok 40 tyś KM.

#22 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2009 - 20:56

Panowie jestem trochę laikiem na temat olejów, czy mogę przejść z 15W40 na 10W40? Dodam że na mineralnym jest już zrobione ok 40 tyś KM.


Możesz. Nic się nie stanie.
Tylko pamiętaj o wymianie filtra.;)

#23 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 02 maja 2009 - 08:10

A czy nie rozszczelni i to silnika? Nie pojawią się po tej operacji jakieś wycieki ?

#24 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 maja 2009 - 07:25

No dobra skoro wiesz że jest zrobione 40 000 to po co był zmieniany? Był jakiś problem? Jeśli nie to zmieniaj na 10W.

#25 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2009 - 07:35

Generalnie są i tacy co przechodzą na pełnego syntetyka z minerala, co czasem okazuje się błędem. Na półsyntetyczny olej bym się nie bał jeszcze przejść. Leje do siebie GM 10w40 (zaiste Mobil) i auto jeździ a miałem minerala sam nie wiem jak długo (tzn poprzedni właściciel jeździł).

#26 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 03 maja 2009 - 08:44

Jedyne czego sie boję to, że po zalaniu 10W pojawią się wycieki :( jeszcze to przemyśle ??

#27 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 maja 2009 - 09:04

Jedyne czego sie boję to, że po zalaniu 10W pojawią się wycieki


A skąd takie przypuszczenie?
No chyba, że masz już silnik do remontu kapitalnego...

Poszukaj na forum o olejach i ich własciwościach myjących, poczytaj w necie na te tematy i SAM podejmij decysję w sprawie zmiany oleju.
Ja powiem tak: Nidy nie patrzyłem na to, jakim olejem był zalany przez poprzedniego właściciela i zawsze zalewałem PELNYM syntetykiem - i to w dodatku tak przez niektóeych szkalowanym Mobil1 - dla jasności 0W40 - i co? I kompletnie NIC, żadnych wycieków, rozszczelnień itp pierdół....
No ale może mi się trafiły dwa razy pod rząd niezajechane auta..;P
tak samo wcześniejsze moje auto - ford mondeo 1993 a dość sporym przebiegiem - zalałem po zakupie Mobilem i teżnic. Więc jak komuśpo zmianie oleju zaczyna cieknąć, to znaczy, że ma zajechany silnik do granic możliwości i tyle.
Poza tym jeszcze jedna sprawa, oleje mineralne z reguły gęściejsze sątylko w temperaturach około 20-60 stopni... w wysokich temperaturach - a takiw wyatepująpodczas pracy silnika ich gęstość jest zbliżona do dobrego oleju syntetcznego, który co prawda w niższych temperaturach jest rzadszy ale jego gęstośc praktycznie zmienia się minimalnie w funkcji temperatury.

Ala jak zawsze decyzja należy do Ciebie.

#28 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 03 maja 2009 - 09:59

Wielkie dzięki za rozjaśnienie tematu :)

pozdrawiam

#29 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2009 - 07:11

Wracając do tematu popychaczy - facet przy mnie otwierał butelki z olejem i wlewał do silnika, a te butelki kupiłem w sklepie Valvoline w Łodzi i dałem w Nastapolu do zalania.

#30 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 05 maja 2009 - 00:11

Wracając do tematu popychaczy - facet przy mnie otwierał butelki z olejem i wlewał do silnika, a te butelki kupiłem w sklepie Valvoline w Łodzi i dałem w Nastapolu do zalania.


pytanie :D Czy to twoja pierwsza wymiana oleju po zakupie samochodu, czy juz masz go dłuższy czas i wymieniałeś juz olej wcześniej jako właściciel :confused:
Ja mam ten olej w dwóch samochodach i powiem, że lepjej działa niż mobil S ( kiedyś lekko grał na zimno zaworami przez dwie sekundy ) a na maxlife cisza jak dotąd :cool:

#31 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2009 - 06:21

Przez ten czas jak pierwszy raz wziąłem udział w tym wątku zdążyłem zrobić autkiem jakieś 1500 km i powiem Wam, że cykanie znacząco ucichło. Myślę, że cykanie przez jakiś krótki czas zaraz po wymianie to normalna sprawa (co wynika z innych postów i tematów na forum).
roobo jak kupiłem auto to nie wiedziałem na jaim oleju jeździ i zalałem Mobil Super S 10W40, po 15000km wymieniłem teraz na Valvoline MaxLife 10W40, czyli to moja druga wymiana jako właściciel. Domniemam również, że auto wcześniej też pomykało na Valvoline ponieważ w stercie papierków, które mi dał sprzedający znalazłem etykietę, którą się wiesza w komorze silnika.

Główne spostrzeżenie po wymianie oleju na Valvoline MaxLife 10W40:
Na Mobilu 10W40 brał 0,5l na 1000km a na Valvoline przez 1500km stan się nie zmienił. To tak na marginesie bo to nie ten temat.

#32 OFFLINE   mUody

mUody
  • 270 postów
  • Dołączył: 19-04-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 06 maja 2009 - 22:18

Obecnie jezdze na Shell 10W40 i silnik tez cyka. Za niecaly tysiac olej do wymiany i przymierzam sie do zalania tym razem juz Valvoline'a 10W40. Kolega zachwala a opinie na innych forach rowniez bardzo pochlebne. Miejmy nadzieje, ze tez bede zadowolony.

#33 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 09 maja 2009 - 11:12

Panowie "cykanie" cyk cyk cyk :D to raczej pod rozjechaną uszczelkę kolektora wydechowego niż przez olej.
A co do oleju... po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny taka jest kolejność, pełen syntetyk lejemy do 150tys km później półsyntetyk, a przed końcem mineralny gdyż uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy. Zła kolejność lub mieszanie prowadzi wcześniej czy później do awarii silnika czyt. rozszczelnienia, które nie pojawi się od razu tylko z czasem. Nie zaleca się zalewania syntetycznym olejem silnika który uprzednio pracował na mineralnym ... gdyż wypłukuje to jego uszczelnienia i cały filtr olejowy w silniku.
Ja olej wymieniam co 8tys km 10W40 mobil i jest miodzio lub co pół roku żeby na zimę czy lato auto pracowało na świeżym oleju + filtr oleju oczywiście. :D
Dobry mechanik jest wstanie stwierdzić jakim olejem samochód jest zalany (metoda organoleptyczna)

#34 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 maja 2009 - 16:56

po kolei pełny syntetyk, półsyntetyk, mineralny


a po co? jeśli silnik pracuje dobrze, nie bierze oleju, nie kopci, NIC się nie dzieje?
Eh to może zrobimy tak: dzieciom i młodzieży będziemy dawać samo najzdrowsze i najlepsze jedzenie, ludziom w średnim wieku takie niekoniecznie zdrowe, ale jeszcze w miarę odżywcze, za to saruszkom dajmy samą chemię, bez żadnych właściwosci odżywczych.... podoba się?

uszczelnia swoimi właściwościami niedobory w silniku przez to jest gęściejszy


do pewnej temperatury to i owszem ale jeśli masz jakieś nieszczelności, to radzę od razu je zrobić, nie będzie potem takiego szoku i pisania - "ale Omega to SYF"... :)
Aha, jeszcze jedno, jak myślisz, co się dzieje podczas odpalania silnika na gęstym oleju? Silnik jest smarowany od razu? Wątpię .... Poza tym pamiętaj, olej mineralny gwałtownie traci swoje właściwości w miarę wzrostu temperatury i na dodatek, niejeden z nich na większe właściwości myjące niż półsyntetyki czy nawet syntetyki.
Cóż, moja wypowiedź oparta jest na doświadczeniu z kilkoma autami, w których zaraz po ich kupnie zalałem PEŁEN syntetyk Mobil - ale to już pisałem gdzieś na forum ;)

#35 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 11 maja 2009 - 10:14

a po co? jeśli silnik pracuje dobrze, nie bierze oleju, nie kopci, NIC się nie dzieje?
Eh to może zrobimy tak: dzieciom i młodzieży będziemy dawać samo najzdrowsze i najlepsze jedzenie, ludziom w średnim wieku takie niekoniecznie zdrowe, ale jeszcze w miarę odżywcze, za to saruszkom dajmy samą chemię, bez żadnych właściwosci odżywczych.... podoba się?



do pewnej temperatury to i owszem ale jeśli masz jakieś nieszczelności, to radzę od razu je zrobić, nie będzie potem takiego szoku i pisania - "ale Omega to SYF"... :)
Aha, jeszcze jedno, jak myślisz, co się dzieje podczas odpalania silnika na gęstym oleju? Silnik jest smarowany od razu? Wątpię .... Poza tym pamiętaj, olej mineralny gwałtownie traci swoje właściwości w miarę wzrostu temperatury i na dodatek, niejeden z nich na większe właściwości myjące niż półsyntetyki czy nawet syntetyki.
Cóż, moja wypowiedź oparta jest na doświadczeniu z kilkoma autami, w których zaraz po ich kupnie zalałem PEŁEN syntetyk Mobil - ale to już pisałem gdzieś na forum ;)


:smiech::ksiadz: bez komentarza
pozdrawiam

#36 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 21 czerwca 2009 - 18:15

Poczytaj o wartości TBN olejów silnikowych. Często olej mineralny ma TBN zbliżone lub wyższe od olejów syntetycznych.

#37 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 19 lutego 2010 - 16:07

Koledzy, obecnie jeżdże na Castrolu 10w/40 i przymierzam sie do zmiany.Jakoś nie jestem zadowolony z tego Castrola, robi się jakiś wodnity(nie raz mam problem ze sprawdzeniem stanu bo zcieka z miarki), stan płynu ok czyli nic go nie rozrzedza. Dodam, że od ostatniej zmiany minęły 4 tysiące km. Co sądzicie o tym Valvoline Max Life? Prosze o opinie osób które faktycznie mają do czynienia z tym olejem a nie tylko znają go ze słyszenia. Dodam że troche mi bierze olej jakieś 0.4 na 1000km. Słyszałem że ten Valvoline minimalizuje zuzycie oleju czy to prawda? U mnie ten pobór oleju jest dziwny bo ani nie dymi wydech czyściutki zero sadzy oleju itp. Wycieków też nie widać. Prosze o opinie o tym Valvoline.

#38 OFFLINE   patryk102

patryk102
  • 12 postów
  • Dołączył: 05-02-2009

Napisany 19 lutego 2010 - 20:31

witam , ja jężdzę na shell 10w40 jestem zadowolony , polecam. Ale też mam pytanie poprosiłem kolegę o kupno oleju shella w niebieskiej butelce 10w 40 , kupił mi w niebieskiej tylko że pisze do disla, czy mogę go śmiało wlać do benzyniaka??

#39 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 19 lutego 2010 - 21:18

jezdziłem na Valvoline 10W40, według mnie to jeden z lepszych połsyntetyków na rynku.. ale cudów nie ma, najpierw musiśz dojśc do tego czemu silnik pali tak dużo oleju, bo jesli masz jakiś wyciek z simeringu którego nie widac albo juz sparciałe uszczelniacze zaworowe, to nawet Valvoline Max Life cudów nie zdziała, ale i nie zaszkodzi.. ja bym obstawiał jednak uszczelniacze zaworowe, koszt czesci mały, ale za robocizne może mechanior zażyczyc bo jest troche przy tym roboty.. a pozniej jak nie bedzie brał oleju to mozna nawet syntetykiem zalac, przynajmniej ja tak zrobiłem bo remoncie głowicy i wymianie uszczelek, z tym że to nie była omega, ale Golf 1.6 LPG

#40 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:31

Witam Koledzy czy cos sie moze stac jak bym zalał do swojej tez półsyntetyka?? a mam teraz mineralnego wlanego i planuje zmienic na 10w40?