Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Masło pod korkiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2009 - 17:36

Odkopie temat.

Mam do pracy 2 km dlatego maslo pod korkiem u mnie to norma. Ze 2 tyg temu wymienilem olej (taki sam 10w40 shell) Dzisiaj patrze pod korek jest niewiele masla sprawdzam bagnet a zamiast oleju mam ni to masło ni to jasny olej (plynny ale bezowy kolor). Na dodatek plyn mi ubyl chlodzacy. Auto nie kopci jezdzi normlanie a sam olej na bagnecie nie podniosl swojego stanu. Teraz nie wiem czy sie martwic czy nie. Czy przy tych mrozach olej mogl tak zmienic swoj wyglaad czy to definitywnie mowi mi ze UPG do wymiany ? :( To ze plynu zniknelo moze to przypadek bo nie pierwszy raz dolewam od kiedy w lato plukalem uklad chlodznia (moze gdzies popuszcza na zewnatrz). A moze to chlodniczka oleju ? Help

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:08

Odkopie temat.

Mam do pracy 2 km dlatego maslo pod korkiem u mnie to norma.


te 2km chyba wszystko wyjaśniają, nawet frytek nie usmażysz bo olej zimny.:-D
jeżeli miałbyś to co opisujesz po trasie 200km to mozna się martwić na początek chłodniczką oleju.
Tak mi się wydaje.

#23 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:21

te 2km chyba wszystko wyjaśniają, nawet frytek nie usmażysz bo olej zimny.:-D
jeżeli miałbyś to co opisujesz po trasie 200km to mozna się martwić na początek chłodniczką oleju.
Tak mi się wydaje.


Po 200 km jest sam olej :)

#24 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:50

Po 200 km jest sam olej :)


To raz w tygodniu trzeba bestię dobrze wygrzać (wystarczy dużo mniej niż 200km), przy okazji wnętrze - będzie mniej pary na szybach:D
U mnie jest podobnie - te krótkie dystanse. Trzeba by może "dorobić" hybrydę, lpg już mam:lol:
Pozdrawiam.

#25 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 08:28

To raz w tygodniu trzeba bestię dobrze wygrzać (wystarczy dużo mniej niż 200km), przy okazji wnętrze - będzie mniej pary na szybach:D
U mnie jest podobnie - te krótkie dystanse. Trzeba by może "dorobić" hybrydę, lpg już mam:lol:
Pozdrawiam.


No i po przegonieniu auta w trasie (do Gdanska lacznie 260 km) olej wygląda normalnie i nie ma nigdzie "masła" oznacza to, ze wszystko jest ok ? Tzn jezli petrygo dostawalo by se do oleju przez padnieta upg to masło pomimo trasy dalej by było w z oleju tak ? Wogole to przy -19 stopniach C silnik ledwo osiagał 80-85 stopni C przez całą trase. Dopiero w miescie wskoczył na 95, masakra.

#26 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 grudnia 2009 - 14:10

Wygląda że motorek jest zdrowy a tym bardziej jak płyn chłodniczy ma swój orginalny kolor.
Jak by walnęła upg to powinny być też inne postępujące objawy ale zdania na ten temat mogą być podzielone.
Na zapas nie ma co się martwić tym bardziej że mamy chłodniczkę oleju, która lubi siknąć przez co symuluje upg.
W Twoim przypadku masło pod korkiem może potęgować niedogrzany silnik.
Wygląda to na termostat który się nie zamyka/stoi i obieg płynu wali cały czas przez chłodnicę. W trasie za silnik jest za chłodny bo wiatr hula przez chłodnicę a w mieście za gorąco bo termostat tylko uchylony.
A co do ustalenia upg to mechanik będzie wiedział jakie testy zrobić. Tylko czy nie będzie miał interesu oszukać i naciągnąć na wymianę.

#27 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 grudnia 2009 - 15:40

To, że jest masło pod korkiem w takich temperaturach -10 -15 to normalne. Sam mam tak pod korkiem i nie tylko ja , a oleju nie ma w płynie i odwrotnie. Wynika to z dużej różnicy temperatur na zewnątrz i w silniku. Przy większym mrozie rozgrzana ciecz - woda szybciej odparowuje.

Można zrobić eksperyment by to zrozumieć - zagotować wodę w garnku i zobaczyć jak paruje przy 20stopnich , a potem wystawić za okno -10 i widać dopiero jak paruje mocno. Podobnie dzieje się w naszym silniku w znacznym uproszczeniu.

#28 OFFLINE   Tibo

Tibo
  • 8 postów
  • Dołączył: 08-10-2009
  • Skąd: Złoczew

Napisany 06 lutego 2011 - 12:57

słuchajci drodzy koledzy mam mały ubytek co jakis czas plynu , i zauwazyłem braki oleju co jakis czas mam 2.5 v6 2000r . i mam masło pod korkiem.... co to moze byc???

#29 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2011 - 13:27

słuchajci drodzy koledzy mam mały ubytek co jakis czas plynu , i zauwazyłem braki oleju co jakis czas mam 2.5 v6 2000r . i mam masło pod korkiem.... co to moze byc???


Jak mały ubytek płynu? Na opaskach może ciec trochę
braki oleju jak duże?

Masło pod korkiem często będzie, ale raczej nie 1centymetr i całą rurka więc wszystko zależy co jak ile.

#30 OFFLINE   arielzet

arielzet
  • 7 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 16 lutego 2011 - 18:18

:):)słuchaj jesteś i tak w dobrej sytuacji mi wysiadła chłodnica oleju w 3.0 v6 i uwierz mi że tego nie miał kto naprawić dopiero dobry kolega wzioł mi tę robote jak narazie za same części zapłaciłem 1800. zł i to nie koniec bo jeszcze robocizna praktycznie to miałem chęc zepchnąc omcie do rowu takie koszta wyobraż sobie że olej dostał sie do całego układu chłodzenia i trzeba było wszystko czyścić po kolei każdy przwód łacznie z nagrzewnicą czujesz?.....

#31 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 lutego 2011 - 18:23

:):)słuchaj jesteś i tak w dobrej sytuacji mi wysiadła chłodnica oleju w 3.0 v6 i uwierz mi że tego nie miał kto naprawić dopiero dobry kolega wzioł mi tę robote jak narazie za same części zapłaciłem 1800. zł i to nie koniec bo jeszcze robocizna praktycznie to miałem chęc zepchnąc omcie do rowu takie koszta wyobraż sobie że olej dostał sie do całego układu chłodzenia i trzeba było wszystko czyścić po kolei każdy przwód łacznie z nagrzewnicą czujesz?.....


O czym Ty człowieku piszesz? Każdy wie, że ta chłodniczka wysiada, a 1800 na części to masz dobrego kolegę.

#32 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 stycznia 2014 - 20:19

Witam kolegów mam problem odpowietrzenie pokrywy zaworów pełno białej mazi kurcze obroty wariują bo wszystko czyli przepustnica zalana syfem non stop czemu taki bajzel olej wymieniony i dalej odma uwalona białe mleczko i osad w pokrywie zaworów i przepustnicy od czego to

#33 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2014 - 21:06

A ile km robisz?

#34 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 22 stycznia 2014 - 21:11

A ile km robisz?

za malo robi;)

#35 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 stycznia 2014 - 23:53

Witam kolegów mam problem odpowietrzenie pokrywy zaworów pełno białej mazi kurcze obroty wariują bo wszystko czyli przepustnica zalana syfem non stop czemu taki bajzel olej wymieniony i dalej odma uwalona białe mleczko i osad w pokrywie zaworów i przepustnicy od czego to


Wyczyść odmę:

http://forum.omegakl...ead.php?t=93104

#36 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 23 stycznia 2014 - 09:04

Wyczyść odmę:

http://forum.omegakl...ead.php?t=93104

On ma 2.0 16v.

#37 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 stycznia 2014 - 09:22

No to w 2.0 jeszcze prościej do odmy dojść... 2 śrubki i gotowe...

I separator oleju wyczyść, a jak nie ma to dorwij na jakimś szrocie.

Dodany obrazek


#38 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 stycznia 2014 - 15:58

odmę czyszczę tak raz w miesiącu separator założony to ile trzeba robić km żeby było dobrze szwagier ma vectre b i też dojeżdża do tej samej firmy ma bliżej tylko jakieś 5km i niema takiego problemu

zrobiłem jak w maluchu rurę odmy odpiąłem i puściłem pod samochód pojeździłem trochę a na postoju kałuża masła z olejem tyle tego wypluwa za dużo oleju wywala co może być dodam że oleju ubywa muszę często dolewać

#39 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 stycznia 2014 - 20:14

A ten wąż który idzie z pokrywy do dolotu? czysty?

Dodany obrazek


#40 OFFLINE   bossi11

bossi11
  • 161 postów
  • Dołączył: 21-04-2010
  • Skąd: Piła
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:43

Jak wyczyszczę to tak ale zaraz się zasyfia