Rok:1999
Silnik:2.5 TD
Witam,Panowie,od dłuższego czasu coś mi w silniku klekocze,częstotliwosć wzrasta wraz z obrotami,bez względu na to,czy silnik zimny,czy ciepły.Zalewany regularnie shellem 10W40 od osmiu lat,czyli od kiedy go mam.Czas temu jakiś zrobione uszczelnienie pompy wtryskowej,choć przyznam,że na zimnym przy zdjeciu nogi z gazu odcina go na ułąmek sekundy i mignie engine check,co już wiem,że oznacza błąd/opiłki w nastawniku.Ale kilka dni temu auto było u mechanika,posłuchał,pomyslał i nie wykluczając łańcucha zasugerował,że w pompie próżniowej jest zbyt duży luz,co może powodować klekot.Pompę wyjął celem uszczelnienia bo rzygało z niej olejem i nakręcił taki oto filmik.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube....ed/HAyJHbqi9s0"frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Czy któryś z Was może potwierdzić lub zaprzeczyć,że luzu jest za dużo?
Pzdr-Hubert