Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#2281 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 lutego 2017 - 00:06

mam

 

Załączone pliki



#2282 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2017 - 11:38

Te wymiary udało mi sie znaleść . Czyli to jest pucha pod dlugi dolot raczej? Co do otworów pod przepustnice to zrobie jednak fi 55 . Mysle ze bedzie wieksze podciśnie przy otwarciu przepustnic niż na tych co ma multiram. Inaczej mowiac szybciej zassa powietrze z puchy. Jak wyspawam , odizoluje i doprowadze zimne o2 z pod zderzaka podziele sie wrazeniami. A zamiast ori filtra mam już wkładke pippercrosa. Dzieki koledzy

#2283 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 lutego 2017 - 13:32

To wymiary puchy pad krótki dolot...


Dodany obrazek


#2284 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2017 - 13:50

nie było puchy pod długi dolot to nie ma jej wymiarów. czego jeszcze nie rozumiesz? ewentualnie czekaj aż Ulter Ci napisze jakieś wymiary z kosmosu i sobie wystrugasz taką puszkę
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#2285 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2017 - 18:16

Ja nie pytam o ori wymiary pod długi dolot bo jej nie było, ale po przestudiowaniu całego tematu wiem że ktoś przeliczył puche litrażowo pod długi dolot i pytam czy ktoś udostepni jej wymiary. Po co ta spina kolego spawek . Mam cheć taką wyspawać i dlatego pytam . Pozdro

#2286 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2017 - 18:36

Te wymiary udało mi sie znaleść . Czyli to jest pucha pod dlugi dolot raczej? Co do otworów pod przepustnice to zrobie jednak fi 55 . Mysle ze bedzie wieksze podciśnie przy otwarciu przepustnic niż na tych co ma multiram. Inaczej mowiac szybciej zassa powietrze z puchy. 

raczej przez mniejszy otwór to mniej powietrza przepłynie, stawiał bym na średnicę taką jaka jest przy przepustnicy i redukcji unikniesz

albo zrób sobie jak w vectrach robią z rury, ładniej to wygląda a efekt ten sam :)


Edytowany przez robert514, 19 lutego 2017 - 18:51.


#2287 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 lutego 2017 - 08:32

hehe to ciekawy patent. Co do otworów to tak jak mają przepustnice czyli te fi 55 bedzie. Ide go garażu modzić po mału :hammer:  :walking:



#2288 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 lutego 2017 - 14:22

W omedze zamiast puchy pewnie i 100 rure by upchnął :)


Dodany obrazek


#2289 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lutego 2017 - 16:25

A mam z kwacha 110 i sie nad nia zastanawiam. Tylko czy pomoze taka rura zamiast puch o odpowiednim litrazy

#2290 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2017 - 10:47

A mam z kwacha 110 i sie nad nia zastanawiam. Tylko czy pomoze taka rura zamiast puch o odpowiednim litrazy

a w czym ma ci pomóc? :p



#2291 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lutego 2017 - 22:54

a w czym ma ci pomóc? :p


No w poprawieniu dolnej parti obrotow tak jak to robi ori pucha. A tak naprawde to spawam według podanych wymiarow z fotek

#2292 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2017 - 02:08

nagraj przyśpieszenie do 100 bez puchy i z puchą
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#2293 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2017 - 11:37

No w poprawieniu dolnej parti obrotow tak jak to robi ori pucha. A tak naprawde to spawam według podanych wymiarow z fotek

Tak naprawdę to te wszystkie puszki nie ważne czy ją mantzel wyprodukował czy ją Pan Józek w garażu wyspawał z blachy co leżała i gniła pod płotem dają to samo co umarłemu kadzidło.Efekt placebo niż realny.W dodatku wiele osób wkłada stożki za 50 zł które zasyfiają silnik,ciągną gorące powietrze ubogie w tlen które za nic nie wykrzesa koni i Nm z serii a nie mówmy o podwyższeniu,tłumią swobodny przepływ powietrza gdyż ich przepustowość nadaje się do fiata tico a nie do silnika który potrafi generować ponad 200koni.Obroty z niskich poprawi w skrzyni manualnej lekkie koło zamachowe i to przetestowane jest na własnej skórze.Przechodziłem przez te tuningi i montaż puchy ładnie wykonanej poprawia walor estetyczny pod maską.Może kilka ale naprawdę kilka KM i Nm pojawi się ale budując cały układ z sensem.Jak już stożek to tylko markowy i polecam wersję mokrą dostosowaną do KM silnika i odseparować go od gorącego silnika podając zimne powietrze zza zderzaka.Jeżeli zwykła obudowa filtra wchodzi w grę to tu już nic nie ma do modzenia oprócz tego żeby filtr był "świeży" a nie czarny jak noc tyle że wydmuchany z liści,piasku i wszego dobytku który zatrzymał się na nim.

Takie jest moje zdanie w tym temacie.Liczę się z tym że po mojej wypowiedzi posypią się różne wypowiedzi na które jestem przygotowany :)



#2294 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 18:12

ciężko jest przerobić omegę na wyścigówkę, oj ciężko ;)



#2295 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 marca 2017 - 10:22

Zdaje się, że nikt z kolegów nie poparł swoich wywodów wykresami z hamowni - przed i po modyfikacji. :-) Więc dalej teoretyzujemy.



#2296 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2017 - 15:48

W 2.5 V6 napewno pomogą wałki z 3.0 i do tego sterownik AF albo PS także od czy-zero przyrost odczuje się bez hamowni



#2297 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2017 - 08:11

Obroty z niskich poprawi w skrzyni manualnej lekkie koło zamachowe :)

Koło zamachowe sie robi . Bedzie płaskie z xe przerobione pod tarcze 240mm z vektry i docisk z omegi do tego jeszcze zebrane z masy. Myßle ze zestaw koło tarcza docisk nie przekroczy 10kg. Puszke zaczołem spawać i niemam kiedy skobczyć bo robota przy budowie domu ruszyla po mału. Dajcie troche czasu to napewno dam znac co i jak:-)

Edytowany przez Dreed, 13 marca 2017 - 14:22.
poprawa cytowania.


#2298 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2017 - 20:13

Czyli docisku do płaskiego koła nie bierzasz z kompletu c20xe tylko od omegi..jak domniewam to 240 mm tarcza jest z Vectry B poliftowego 2.6V6 bo w 2.5V6 było 230mm.Zastanawia mnie tylko jedno dlaczego bierzesz docisk od omegi a nie z kompletu c20xe.Nie wiem czy jedno z drugim się zgra

#2299 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 marca 2017 - 05:59

No pisałem że koło sie robi. Beda nawiercone nowe otwory pod docisk 240mm z omegi . Tarcza pojdzie z vektry b albo z 2.6 albo 2.2 dti. Chodzi tu o średnice 240mm no i o ilość frezów . Musi być 14. Do tego musi być ze sprężynkami. Vektra 2.5 miała 21 zebów jak sie nie myle. Jak już bedzie gotowe to opisze co i jak w odpowiednim dziale . A do tego musi iść tulejka pod łożysko lub dystans ood wysprzeglik bo koło jest cieńsze jak wiadomo.

#2300 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 marca 2017 - 19:35

No pisałem że koło sie robi. Beda nawiercone nowe otwory pod docisk 240mm z omegi . Tarcza pojdzie z vektry b albo z 2.6 albo 2.2 dti. Chodzi tu o średnice 240mm no i o ilość frezów . Musi być 14. Do tego musi być ze sprężynkami. Vektra 2.5 miała 21 zebów jak sie nie myle. Jak już bedzie gotowe to opisze co i jak w odpowiednim dziale . A do tego musi iść tulejka pod łożysko lub dystans ood wysprzeglik bo koło jest cieńsze jak wiadomo.

Tarcza z Vectry 2.5 V6 na bank pasuje mogę dać sobie obie ręce uciąć tyle że ma 230mm.Miałem kiedyś założoną tarczę od 2.0dth to się rozpadła po kilku miesiącach.Obecnie mam założoną przerobioną od VB 2.6V6 i jest ok