Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#2201 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 11:02

jak się jeździ powoli to na pewno :p

#2202 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 15 lutego 2015 - 11:03

Myslalem NAD izolacia tym

http:// http://alleg...5072061512.html


Też taką brałem tylko z folią alu

#2203 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 11:14

Jak dla mnie kształt tej puchy też nadaję się do sporych przemyśleń ;)


Owalna lepiej by wygladala ?.:D


 

 


#2204 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 11:31

Owalna lepiej by wygladala ?


nie, ale zastanów się nad przepływem powietrza w tej puszce, zastanów się na zapotrzebowaniem powietrza przez silnik przy wyższych obrotach i popatrz na kształt tej puszki.

Wtedy znajdziecie odpowiedź na pytanie dlaczego manztel nie robił puszki pod długi dolot.

Akurat bardzo mocno analizowałem ten temat i zrobienie takiej puszki to jest cholernie trudna sprawa.

#2205 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2015 - 11:52

Ja tylko mogę dodać, że trzeba też pamiętać o odpowiednim filtrze powietrza, bo zwykły nie daje rady.
Znaczy inaczej miałem jakiś super ale go wymieniłem na nowy zwykły przy okazji przeglądu auta i wg mnie minimalnie ale się pogorszyło.

#2206 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 lutego 2015 - 12:02

Ale z drugiej strony omega to nie jest żaden hiper mega super samochód że wszystko musi być wyliczone co do 1ml... Te samochody mają już średnio 18-20 lat więc myślę że trochę w te czy wefte nie zrobi różnicy. Dla poprawy pracy odłączył bym tylko podgrzewanie przepustnicy o czym Vervesenowi już przez telefon mówiłem. No i majster pamiętaj dla kogo jest kolejna sztuka.... :D

No i to wyjście na krokowca popraw :)

Dodany obrazek


#2207 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 12:02

Podgrzewanie przepustnicy odlaczone. Po uruchomieniu auta break bledow.
Aros pamietam o tobie.


 

 


#2208 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 lutego 2015 - 12:48

Moim zdaniem nic nie trzeba izolować. Policzcie sobie z jaką prędkością przepływa powietrze przez tą puchę i dobrze się zastanówcie czy ono zdąży się nagrzać

ja mam nie zaizolowana,:mod: ma,robilim my porownanie jak sie jezdzi na tych puszkach,nie bylo zadnej roznicy,wiec jak dla mnie to tez bez sensu to oklejac :D

#2209 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 lutego 2015 - 14:32

Moim zdaniem nic nie trzeba izolować

Zaraz Immo tu przyjdzie i Cię wyprostuje:D

#2210 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 15:25

Zaraz Immo tu przyjdzie i Cię wyprostuje


spoko, niech przyjdzie i niech prostuje :) Ja sobie policzyłem na skróty jakie jest zapotrzebowanie na powietrze przy wyższych obrotach i jak dla mnie nie ma to żadnego sensu. Jak ktoś chce to można jeszcze zainstalować czujnik temperatury na wlocie i wylocie z puszki :D

Ale z drugiej strony omega to nie jest żaden hiper mega super samochód że wszystko musi być wyliczone co do 1ml.


tak, ale ta puszka moim zdaniem pogarsza przepływ powietrza niż go poprawia ;)

Pod krótki dolot co innego, ale pod długi ta puszka jest skopana

Ja tylko mogę dodać, że trzeba też pamiętać o odpowiednim filtrze powietrza, bo zwykły nie daje rady.


Przesadzasz

#2211 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 lutego 2015 - 17:16

No i jakie Ci wyszło zapotrzebowanie na powietrze przy wyższych obrotach?

#2212 OFFLINE   mateusz19921

mateusz19921

    Irmscher Będzie :)

  • 168 postów
  • Dołączył: 16-05-2011
  • Skąd: Olsztyn\Worliny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lutego 2015 - 16:18

spoko, niech przyjdzie i niech prostuje :) Ja sobie policzyłem na skróty jakie jest zapotrzebowanie na powietrze przy wyższych obrotach i jak dla mnie nie ma to żadnego sensu. Jak ktoś chce to można jeszcze zainstalować czujnik temperatury na wlocie i wylocie z puszki :D



tak, ale ta puszka moim zdaniem pogarsza przepływ powietrza niż go poprawia ;)

Pod krótki dolot co innego, ale pod długi ta puszka jest skopana



Przesadzasz



to lepiej taka puszka do krótkiego?? dolotu. niby dlaczego?

#2213 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 16:51

Popatrz na kształt tej puszki pod długi dolot i pomyśl jak przepływa powietrze. Seryjny multiram daje lepszy przepływ powietrza niż ta puszka pod długo dolot co jest na fotkach.

#2214 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 17:00

Teraz czytajac posty I opinie o puszcze zastanawia mnie
Ile talk prawdy jest napisane w tym calym temacie 222 strony oraz
Jesli jest wiekszosc Prawda to jakie dowody na to.
Bo raz jedni pisza talk a nieraz tak..


 

 


#2215 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 17:06

Teraz czytajac posty I opinie o puszcze zastanawia mnie
Ile talk prawdy jest napisane w tym calym temacie 222 strony oraz
Jesli jest wiekszosc Prawda to jakie dowody na to.
Bo raz jedni pisza talk a nieraz tak..


Oryginalna puszka mantzla pod krótki dolot lub bardzo wierna jej kopia ma sens,

ale puszka pod długi dolot która została tutaj zaprezentowana jest totalnie bez sensu. Stworzenie puszki pod długi dolot jest baaaaaaaaaaaardz trudne. Zresztą gdyby było w miarę proste to mantzel robiłby taką puszkę ;)

W puszce która została tutaj pokazana dolna część jest w ogóle nie wykorzystana, a przepływ powietrza jest zakłócony

#2216 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 17:18

Przyszlo mi do glowy jeszcze jedno.
Czy ktos wie jak jest zbududowana orginalnie puszka Mantzel pod krotki dolot.( we wnatrz)?.
Bo jesli jest tak jak mowisz to jest mozliwosc zmodyfikowania tej puchy tylko czy faktycznie to ma sens..
Trzeba by bylo dokladnie potwierdzic czy na dlugim dolocie potrzebuje wiecej powietrza czy mniej Od mutiramu Jak w orginalnie


 

 


#2217 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 16 lutego 2015 - 17:25

a nie prosciej jest zalozyc krotki dolot,zeby to mialo sens,niz bawic sie z dlugim ?? :p

#2218 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 17:33

a nie prosciej jest zalozyc krotki dolot,zeby to mialo sens,niz bawic sie z dlugim ?? :p


Dlugi dolot lepiej sie prezentuje pod maska.
A skoro pod krotki zrobiono puche a pod dlugi nie to moze przyczyna nie lezy po stronie wyliczen objetosci puszki.
A dlugi dolot zrobiono tylko dlatego tak by nie wystawal za duzo za Silnik,


 

 


#2219 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 16 lutego 2015 - 17:39

Dlugi dolot lepiej sie prezentuje pod maska.

a mi sie wydaje,ze skoro zalozyles puche to chcesz miec tez osiagi troche lepsze,a nie wyglad,no chyba ze sie myle :F ja u siebie mam krotki,dolozna puszke i mam po problemie i dylematem z dlugim ;)

#2220 OFFLINE   vervesen

vervesen
  • 245 postów
  • Dołączył: 22-02-2013
  • Skąd: Niemcy.- SüW AL13
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 17:47

a mi sie wydaje,ze skoro zalozyles puche to chcesz miec tez osiagi troche lepsze,a nie wyglad,no chyba ze sie myle :F ja u siebie mam krotki,dolozna puszke i mam po problemie i dylematem z dlugim ;)


Tu nice chodzi o mnie a raczej o wszystkich ktorzy posiadaja dlugi dolot oraz rowniez chca zyskac troszke wiecej mocy.
A watpie czy wszyscy posiadacze dlugiego byli by za tym by zmienic dlugi na krotki by zamontowac puche.


A rozwazal. Ktos taka opcjie by wewnatrz puchy zastosowac podzial by powietrze mialo obieg, zamiast pustej przeszczeni w srodku