Rok: 1994
Silnik: X20XEV
Witam kolegów. Mam problem z Omegą B 2.0 16v - temperatura silnika jest zbyt wysoka i jak postoję 5 minut z włączonym silnikiem, dochodzi do drugiej kreski nad 90-tką i włącza się drugi obieg wentylatora.
W sieci znalazłem nawet informacje, że to normalne, jednak Omkę mam 6 lat i takowy problem pojawił się stosunkowo niedawno; wcześniej temperatura była stała, a wentylatory uruchomiły mi się może ze dwa razy, ale naprawdę w strasznym, sierpniowym upale. A, przykładowo, dziś stojąc w kolejce do Maca w ciągu 15 minut ze trzy razy drugi bieg wentylatora musiał wkroczyć do akcji, strasznie mnie to denerwuje.
Omega zaczęła mi się zgrzać zimą, więc wymieniłem termostat (cały, Wahler) i myślałem, że problem mam z głowy, ale niestety
zrobiło się cieplej i nawet stojąc dłużej na światłach w mieście potrafi mi się zagrzać W lutym wymieniłem rozrząd z pompą wody, ale nic to nie dało. Chłodnica ma 2,5 roku, więc raczej odrzucam, że jest zasyfiona - zresztą, na taką nie wygląda.
Co może być przyczyną? Jakiś czujnik?
Pozdrawiam


Temperatura rośnie, uruchamiają się wiatraki i tak w kółko
#1
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 16:41
#2
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 17:04
jak masz na myśli tą kreskę zaznaczoną to nie ma co panikować
https://drive.google...ak11MEZrTTM0dVU
może przedmuchaj chłodnicę od strony silnika, pewnie komarów nałapała
Edytowany przez robert514, 20 maja 2017 - 17:06.
#3
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2017 - 19:50
#4
OFFLINE
Napisany 04 lipca 2017 - 20:56
Chłodnica mże nowa ale mogła się zasyfić od środka .Mi tak się stało krótko po wymieszaniu z zalanym płynem jakiegoś koncentratu.Jak radzi Redds zobacz czy po otwarciu termostatu CAŁA chłodnica robi się gorąca - to bardzo ważne.Niepełny przepływ zakłóci prawidłowy bilans ciepła.Ja jak stałem w korku i się grzał to po dodaniu gazu ( szybszy przepływ ) temperatura spadała.Jak podpiąłem wąż z wodą to przelatywało, niby przepływ jest ,ale jak nie przez wszystkie kanały to tak jakbyś miał 1/3 chłodnicy