Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie cewki do V6?

cewki cewka V6

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kfiat10

kfiat10
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Latchorzew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 kwietnia 2017 - 14:29

Witam wszystkich

 

Mam problem z  cewkami (BOSCH). Aktualnie do wymiany mam cewkę 2-4-6 (błędy P0302, ...04, ....06), niestety zrobiłem na niej niecałe 10 000 km. Wiem że na gazie cewki padają szybciej ale to jednak przegięcie! Druga cewka 1-3-5 jeździ już prawie 40 000 i nadal działa. Świece BOSCH Platynowe mają 3000 km więc raczej są OK.

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o żywotność cewek różnych producentów? Możecie coś polecić? Wiadomo że tanich zamienników nie dotykamy. 

 





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 kwietnia 2017 - 20:58

woda z podszybia

przerabiałem to u siebie, po roku i 20tys km  2-4-6 wyglądała jakby była od salonu, 1-3-5 jak nowa :/



#3 OFFLINE   kfiat10

kfiat10
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Latchorzew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 kwietnia 2017 - 22:03

Dzięki, też o tym czytałem. Ale od paru dni nie pada.

Rano na zimno odpala i ładnie jedzie. Ale popołudniu, na ciepło ledwo odpala i mocno szarpie przy sporym obciążeniu. 



#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2017 - 21:03

ale wcześniej padało i zeżarło cewkę 



#5 OFFLINE   kfiat10

kfiat10
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Latchorzew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 kwietnia 2017 - 10:18

Cewka wymieniona. Niestety nie wygląda na uszkodzoną przez wodę z podszybia. Dla mnie wygląda jak nowa (zrobiłem na niej ok. 10 000 km). Gumki całe nie sparciałe, drobne ślady oleju, uszczelka też bez zarzutów. Omcia jeździła pięknie całe 150 km (słownie: sto pięćdziesiąt  ;) ) i objawy wróciły na nowej cewce. Też BOSCH z tego samego sklepu :/  Zastanawiam się czy coś może uszkadzać cewkę, muszę ją pewnie zareklamować ale najpierw jutro sprawdzę na kompie błędy.

POMOCY  :o

 

P.S. Błędy sprawdzone, znowu to samo :( 

 

Co do wody z podszybia to chyba dotyczyło to wersji 2,5 i 3,0 które mają jedną cewkę. W nowszych 2,6 (nie znaczy lepszych) są dwie podłużne cewki do których woda raczej nie ma szans się dostać. 

Co tym sądzicie koledzy?


Edytowany przez kfiat10, 19 kwietnia 2017 - 09:18.


#6 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 czerwca 2017 - 06:42

Jedź z tym problemem do Łukasza to cudo twórca pomoże napewno

#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2017 - 08:04

nie wiem o czym Wy piszecie..... Cewki mam oryginalne a auto ma 330tyś przebiegu, u Dreeda wymieniałem oryginalne cewki przy przebiegu blisko 400tyś.

 

Fakt, że jak na moje patrzyłem to są już na nich pęknięcia więc polecą do wymiany niebawem.

 

 

Wypadanie zapłonów nie zależy tylko od cewek. Ważne są też świece (a bosch jeśli chodzi o świece to mocno się zepsuł), to czy auto trzyma kompresje, ustawienie rozrządu (może przeskoczył na tej głowicy), skrajnie rozjechane mapy wtrysków (a przy wypadaniu zapłonów rozjechały się na pewno)



#8 OFFLINE   kfiat10

kfiat10
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-11-2013
  • Skąd: Latchorzew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 czerwca 2017 - 00:10

Dzięki chłopaki za zainteresowanie i pomoc.

Jak widać walczę z tym autem już trochę czasu. Na to chwilę wygląda na to że muszę cewkom zwrócić honor.

Właśnie dziś okazało się, że mam zamienione wtyczki na sondach z prawej strony  :/  :(, nie da się ukryć, że wstyd jak cholera. Wpadłem na to dopiero po założeniu trzeciej sondy (w tym dwóch nowych).

Pojeżdżę trochę i zobaczę co dalej z wypadaniem zapłonów. 

P.S Tak jak pisałem, świece mam raczej OK, a mapy się pewnie rozjechały więc czeka mnie parę kilometrów na Pb.







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: cewki, cewka, V6