Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak zamontować światła przeciwmgielne przednie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 sierpnia 2012 - 12:42

No i gdzie szukać przekaźnika od przeciwmgielnych? Bo nigdzie na instrukcjach nie widzę. Występuje taki w ogóle?


I ktoś doszedł gdzie jest przekaźnik od hulliganów?
Zamontowałem nieseryjne, w zestawie mam przekaźnik, ale nie wiem gdzie go wpiąć.

#42 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2012 - 15:23

Otóż wyczytałe w "Sam naprawiam" na str.323,że światła przeciwmgłowe nie są włączane za pośrednictwem przekażnika lecz bezpośrednio włącznikiem.

#43 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 września 2012 - 10:41

Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Gdzie nalezy wpiąć przekaźnik od huliganów, czy jak kto woli przeciwmgielnych przednich?

#44 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 11:16

Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Gdzie nalezy wpiąć przekaźnik od huliganów, czy jak kto woli przeciwmgielnych przednich?


Z tego co się orientuje to halogeny nie mają przekażnika i są włączane bezpośrednio włącznikiem.

#45 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 września 2012 - 12:15

Z tego co się orientuje to halogeny nie mają przekażnika i są włączane bezpośrednio włącznikiem.


Mam wyprowadzoną instalkę do wpięcia halogenów, dokupiłem przycisk koło kierownicy, jednak huligany są niefabryczne i w zestawie był przekaźnik.Po podłączeniu nic nie hula...

#46 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 12:18

Mam wyprowadzoną instalkę do wpięcia halogenów, dokupiłem przycisk koło kierownicy, jednak huligany są niefabryczne i w zestawie był przekaźnik.Po podłączeniu nic nie hula...

Bezpiecznik wlozyles w centralke pod kiera (i czy byly styki w centralce w miejscu bezpiecznika)?

#47 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 września 2012 - 12:29

Bezpiecznik wlozyles w centralke pod kiera (i czy byly styki w centralce w miejscu bezpiecznika)?


A można wiedzieć, który to dokładnie bezpiecznik?Bo teraz już nie pamiętam gdzie go wpiąłem.I czy dobrze?Styki były.

#48 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2012 - 12:33

A można wiedzieć, który to dokładnie bezpiecznik?Bo teraz już nie pamiętam gdzie go wpiąłem.I czy dobrze?Styki były.


Nr.16,20A.

#49 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 września 2012 - 12:35

Nr.16,20A.


Po pracy sprawdzę-dzięki za pomoc!

#50 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 września 2012 - 07:20

Nr.16,20A.


Bezpiecznik sprawdzony-20A, sprawny i halogeny dalej nie hulają...
Jakieś pomysły?

#51 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 września 2012 - 10:46

Bezpiecznik sprawdzony-20A, sprawny i halogeny dalej nie hulają...
Jakieś pomysły?


wez kolege elektryka kup mu dwa piwa ..jedno ty wypijesz drugie on.polecisz po jeszcze dwa i zaczniecie prace.potem jeszcze po jednym i mysle ze opanujecie sprawe :dziura:

#52 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 września 2012 - 10:57

wez kolege elektryka kup mu dwa piwa ..jedno ty wypijesz drugie on.polecisz po jeszcze dwa i zaczniecie prace.potem jeszcze po jednym i mysle ze opanujecie sprawe :dziura:


Pytałem wyraźnie o pomysły, a nie porady typu: co zrobić z wolnym czasem?

Styki w miejscu gdzie jest przycisk-są
Styki w miejscu na bezpiecznik-są
Bezpiecznik 20A, sprawny-jest
Przewody-są
Wtyczki w zderzaku-są
Halogeny niefabryczne z zarobionymi końcówkami-są.
Instalacja-nie działa.
Czy jest coś jeszcze ( poza usterkami, uszkodzeniami) co powinno być, żeby to działało?
Moje auto wersja GL czyli prawie golas.

#53 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2012 - 11:16

co powinno być, żeby to działało?


Kiedyś rok jeździłem z wyciągniętymi halogenami i po ponownym założeniu okazało się że prąd na wtyczkach końcowych jest , a żarówki nie reagują . Podłączyłem kale do żarówki i na aku działały . Ten sam manewr zrobiłem na wtyczkach i wtedy załapały. Nie wiem jak to wytłumaczyć , ale wyglądało to jakby instalacja wymagała pobudzenia , bo styki czyściłem .

#54 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 września 2012 - 11:20

Kiedyś rok jeździłem z wyciągniętymi halogenami i po ponownym założeniu okazało się że prąd na wtyczkach końcowych jest , a żarówki nie reagują . Podłączyłem kale do żarówki i na aku działały . Ten sam manewr zrobiłem na wtyczkach i wtedy załapały. Nie wiem jak to wytłumaczyć , ale wyglądało to jakby instalacja wymagała pobudzenia , bo styki czyściłem .


I o to mi chodziło, przeczyszczę styki we wtyczkach, bo jeździły pod zderzakiem i się brudziły przez 17 lat.

#55 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 września 2012 - 11:22

Pytałem wyraźnie o pomysły, a nie porady typu: co zrobić z wolnym czasem?

Styki w miejscu gdzie jest przycisk-są
Styki w miejscu na bezpiecznik-są
Bezpiecznik 20A, sprawny-jest
Przewody-są
Wtyczki w zderzaku-są
Halogeny niefabryczne z zarobionymi końcówkami-są.
Instalacja-nie działa.
Czy jest coś jeszcze ( poza usterkami, uszkodzeniami) co powinno być, żeby to działało?
Moje auto wersja GL czyli prawie golas.


dalej bede sie upieral przy elektryku :)

#56 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 września 2012 - 12:59

Czy jest coś jeszcze ( poza usterkami, uszkodzeniami) co powinno być, żeby to działało?


powinien byc prad, jak go nie ma to nie bedzie swiecilo.

wez do reki miernik i sprawdzaj gdzie prad jest, a gdzie go nie ma, od wlacznika i bezpiecznikow zaczynajac, na wtyczce pod zderzakiem konczac.

jezeli wszedzie bedzie napiecie, a po podlaczeniu zarowek zniknie, albo sie drastycznie zmniejszy, to masz gdzies skorodowany styk,

ale jak do tej pory nie wpadles na ten pomysl by uzyc miernika to polecam elektryka.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#57 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 września 2012 - 13:22

powinien byc prad, jak go nie ma to nie bedzie swiecilo.

wez do reki miernik i sprawdzaj gdzie prad jest, a gdzie go nie ma, od wlacznika i bezpiecznikow zaczynajac, na wtyczce pod zderzakiem konczac.

jezeli wszedzie bedzie napiecie, a po podlaczeniu zarowek zniknie, albo sie drastycznie zmniejszy, to masz gdzies skorodowany styk,

ale jak do tej pory nie wpadles na ten pomysl by uzyc miernika to polecam elektryka.


Generalnie zajmuję się tym z doskoku, bo halogenów na razie nie zamontowałem, więc nie spieszy mi się, ale chciałbym wiedzieć czy skompletowałem całość instalacji.
Bo jesli nie mam czegoś w układzie, to i tak nie będzie świecić.
Gdybym miał całą fabryczną instalkę i oryginalne huligany to bym szukał prądu, a nie mając ori halogenów próbuję ustalić czy wszystko potrzebne jest na swoim miejscu.

#58 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 września 2012 - 13:44

Generalnie zajmuję się tym z doskoku, bo halogenów na razie nie zamontowałem, więc nie spieszy mi się, ale chciałbym wiedzieć czy skompletowałem całość instalacji.
Bo jesli nie mam czegoś w układzie, to i tak nie będzie świecić.
Gdybym miał całą fabryczną instalkę i oryginalne huligany to bym szukał prądu, a nie mając ori halogenów próbuję ustalić czy wszystko potrzebne jest na swoim miejscu.


teraz juz wiem czemu to nie swieci..pozdrawiam :hihi:

#59 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2012 - 22:40

powinien byc prad, jak go nie ma to nie bedzie swiecilo.


U mnie napięcie było trochę nietypowe - 10,5 lub 11,5 V ( dokładnie nie pamiętam). A jak system zaskoczył , to już nie mierzyłem napięcia.

#60 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 września 2012 - 22:59

bo przewaznie jest tak, ze jak nie ma poboru pradu a gdzies styk jest zasniedzialy to napiecie moze byc zanizone, przy zwiekszeniu poboru pradu, styki sie lekko zespawaja i przez jakis czas jest ok, do momentu, az znowu nie dostana wilgoci.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI