Kontrolka oleju a pompa wspomagania
#1 OFFLINE
Napisany 19 luty 2017 - 18:00
Silnik:2.6 V6
Mam przytartą pompę wspomagania od jakiegoś czasu. Ostatnio zauważyłem,że stojąc w korku na rozgrzanym silniku żarzenie się kontrolki oleju. Żarzenie słabe, momentami ledwo widoczne, znikające całkowicie już po podniesieniu obrotów do 800 rpm. Olej Valvoline Maxlife 10W40 zalewany od początku jeżdżenia tym autem (4 lata), po odpaleniu na zimnym chwilę słychać popychacze zaś kontrolka gaśnie w przeciągu max 2 sek. Pompa wspomagania do wymiany na już, chwilami bardzo duże opory. Stąd moje pytanie czy może to być powód obciążenia silnika czy też już teraz szukać innej przyczyny w postaci pompy oleju czujnika itd
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 19 luty 2017 - 19:31
#4 OFFLINE
Napisany 19 luty 2017 - 19:40
miałem taki przypadek, że filtr był za wysoki i się skręcił po założeniu i kontrolka właśnie się żarzyła na wolnych, po włączeniu klimy już nie po wymianie oleju i filtra jak ręką odjął
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 19 luty 2017 - 19:53
a co ma klima do filtra, albo czujnik ciśnienia do wspomagania ?
kontrolka> sprawdzić ciśnienie, jak w normie wymienić czujnik na nowy
w V6 wspomaganie jest 2 stopniowe, servotronic siada
#7 OFFLINE
Napisany 26 luty 2017 - 13:45
a co ma klima do filtra, albo czujnik ciśnienia do wspomagania ?
Bo obciąża silnik i na wolniejszych obrotach moze nie dawać odpowiedniego ciśnienia.
Klima podbija obroty a zatarta pompa wspomagania obniża je
A przynajmniej jakoś tak
#8 OFFLINE
Napisany 26 luty 2017 - 18:04
a co ma klima do filtra, albo czujnik ciśnienia do wspomagania ?
kontrolka> sprawdzić ciśnienie, jak w normie wymienić czujnik na nowy
w V6 wspomaganie jest 2 stopniowe, servotronic siada
obroty bez klimy 600/min, z klimą 800/min
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 05 marzec 2017 - 11:09
Może to zalezy od temperatury. Wiadomo że jak mamy 30st na zewnątrza i w srodku chcemy 20 to klima sie napracuje więcej niż zimą