Zakupione nowe cewki bosch i po problemie, omega odżyła i lata jak trzeba


2,6 V6 nie pali na wszystkie gary w pewnych sytuacjach
#21
OFFLINE
Napisany 11 września 2016 - 16:15
#22
OFFLINE
Napisany 16 września 2016 - 19:49
Przedwczoraj zmiana świec i nic , dzisiaj cewki i Omega znowu mruczy aż miło.Dzięki za pomoc !
#23
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2017 - 14:15
Witam wszystkich
Też mam takie objawy z wypadaniem zapłonów, szczególnie pod dużym obciążeniem i dobrze rozgrzanym silnikiem.
Świece BOSCH Platynowe mają 3000 km więc raczej są OK. Po podpięciu kompa wiem że to cewka 2-4-6. Problem w tym że wymieniałem ją rok temu (niestety kupiłem od razu dwie ponad dwa lata temu) więc na reklamację nie ma szans
Możecie polecić jakiegoś innego producenta? Wiem że na gazie cewki padają szybciej ale przejechałem na niej tylko 10 000 km!
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2017 - 21:08
ostatnio kupowałem beru a tu tylko naklejka beru a pod nią bosch
#26
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 10:28
#27
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 15:45
#28
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 21:35
Edytowany przez Wasyl 2600, 14 czerwca 2017 - 22:03.
#29
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 23:08
Zrób reset kompa i pojeździj na Pb, tylko na Pb.
Jeśli będzie ok to znaczy, że pan gaziarz zawalił sprawę i teraz zrzuca winę na cokolwiek.
Już to kiedyś przerabiałem przy pierwszej X25XE... to kable do wymiany to cewka, świece złe itd.
Po resecie zawsze na Pb śmigała aż miło a po chwili jazdy na LPG była totalna porażka.
W przeciągu 11 mies. od założenia LPG była u nich 13 razy i dalej nie potrafili ogarnąć tematu.
W kolejnej omedze zmieniłem instalatorów LPG i była bajka.
#30
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2017 - 23:48
Więc jutro odpinam aku na kilka godz, wyciągam bezpieczniki od gazu a po wymianie rolki przegonimy ją trochę.
Dzięki za pomoc. Będę informował o postępach pracy z omegą. A jeśli chodzi o ten LPGtech, jak to ogólnie gra z omegą? i co sądzicie o osprzęcie?
#31
OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 17:53
Dawno nie pisałem co z moją omiś. Ze względu na to iż na codzień mieszkam za granicą nie widuję się z nią codziennie, a raczej kilka razy w roku. Przylecialem 2 tyg temu do polski i postanowiłem wymienić rozrząd i termostat. Zauważyłem ze parownik jest źle wpięty w obieg, kiedy mam ogrzewanie włączone na hi jest Ok lecz po przejechaniu 50 km wywala błąd sondy lambda "bank1" oraz "bank2". zauważyłem również, kiedy gaszę auto centralka cały czas ma sygnał ze stacyjki. Muszę to zmienić ale nie bardzo mam kiedy, ponieważ przygotowania do ślubu... strzała amora dopadła mnie. Co doradzacie z tymi sondami? Emulatory na sondach za katem coś zmienią?
#32
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2017 - 09:42
U mnie jak kupiłem omesie wywalało mi błąd sondy "bank2". Mechanik stwierdził że sonda pada. Natomiast zauważyłem że powyżej pięciu tysięcy obrotów przełącza mi się na benię. Zacząłem sprawdzać parametry instalacji i okazało się że gazownik, który zakładał gaz poprzedniemu właścicielowi źle zamontował wężyk podający gaz z reduktora na wtryski tzn. zagiął go w kąt 90 st. zaraz na wyjściu z reduktora co powodowało przewężenie w środku węża poprzez jego zagięcie. Wymieniłem wąż na trochę dłuższy zagiąłem go pod kątem 45 st. i po problemie nie wywala błędu sondy i auto lepiej się zbiera po dostaje tyle gazu ile powinno.
#33
OFFLINE
Napisany 26 lipca 2017 - 08:33
#34
OFFLINE
Napisany 09 sierpnia 2017 - 20:42
U mnie po zakupie też notorycznie wyskakiwał błąd związany z sondą ( nie pamiętam jaki dokładnie ) - wkręciłem emulatory i problem zniknął na zawsze.Nie mam gazu
więc przypadek inny ,ale myślę że przy tak niewielkim koszcie i nakładzie pracy warto spróbować.
#35
OFFLINE
Napisany 16 października 2017 - 19:52
Panowie, czyli jak rozumiem można wymienić tylko jedną cewkę, nie trzeba parami? Mam taką sytuację, że pojawiają się błędy p0300, p0301, p0303, p0305 i dodatkowo p0170. Cztery pierwsze wskazują na cewkę 1-3-5 (strona pasażera?). Ostatni to błąd mieszanki (sonda?). Pytanie, czy uszkodzona cewka może powodować błąd p0170, czy odwrotnie - błąd p0170 może powodować wypadanie zapłonu w cylindrach 1-3-5? Czy w końcu trzecia opcja - nie ma związku między tymi błędami? Z góry dzięki za pomoc.
#36
OFFLINE
Napisany 16 października 2017 - 21:18
Bład p0170 może powodować wypadanie zapłonów, zły skład mieszanki i zapłon nie nastąpi. Od tego bym zaczął bo wątpie, żeby cewka padła na wszystkich fajkach. Ja mam w swoim stilo cewki pojedyncze i jak pada jedna to kupuje uzywke jedną i smigam dalej, przez 3 lata 2 sagemy mi padły paliwo oczywiscie LPG
#37
OFFLINE
Napisany 23 października 2017 - 17:31
Jeśli tak to i tak pewnie jest moduł sterujący jedną stroną jak np w aŁdi 4.2 V8 i tam pamiętam wymieniałem pojedyncze ale sporo czytałem o przypadkach padniętego modułu jak sypała się jedna strona.
Może masz gdzieś nieszczelność na kolektorze?
#38
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2018 - 20:40
Ja niestety od kilku lat borykam się z wypadającym zapłonem. Też V6 ale 3,0 X30XE.
Po swoich bojach polecałbym zabrać się za to kompleksowo, tzn. jak już wymieniasz to komplet: cewki i świece + sprawdzenie kompresji.
U mnie był objaw tylko w upalne dni. Szczególnie wypadanie zapłonu pojawiało się po np. 30 minutowej jeździe i postoju 30 minut. Po postoju i 10 minutowej jeździe zaczynał przerywać, szarpać.
Najpierw wymieniłem samą cewkę - nowa Beru. 3 miesiące spokój, upały się skończyły i już uradowany, że problem z głowy, następnego lata się zdziwiłem na trasie. Wymieniłem kable (u Ciebie akurat odpada bo 2,6 V6), świece i kolejna nowa Beru. Znowu 3 miesiące spokój i znowu koniec upałów. Następny rok znowu powtórka. Wymieniłem wtryski LPG, założona używka Bosch i niby spokój. Rok temu pojechałem na wakacje do Chorwacji, na trasie pod koniec Czech zaczęło się przerywanie, po zatankowaniu LPG reszta drogi do Chorwacji i cała droga spowrotem spokój. W tym roku w czerwcu znowu się odezwała. Wymieniłem ECU, miesiąc spokój i rzadko sporadycznie, ale jednak znowu się pojawiła usterka. W zeszły piątek założyłem kolejną cewkę używkę Bosch i na razie testuję.
Piszę ten cały poemat, żeby Cię uczulić, że po wymianie samej cewki, może się okazać, że kolejna też padnie.
Odgrzeję kotleta, bo w sumie już zapomniałem o swoim poście, a w zeszłym roku udało mi sie uporać z moją usterką. Być może przyda się komuś.
Winna okazała się przepływka (kupiona używka za 150 zł). Śmiać się trochę chce bo wydane ponad 1000 zł na nowe cewki, ECU, itp. a tu taka pierdoła.
Po wymianie ani razu nie pojawił się problem z przerywaniem. Ostatnimi czasy ganiam co miesiąc do Mysłowic, na autostradach zdarza się kilkadziesiąt km 180-190 km/h non stop i nic się nie dzieje. Pozdrawiam
#39
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2018 - 23:47
Gdzieś ostatnio o tym słyszałem, że przepływka powoduje takie problemy czasem ale trochę nie rozumiem jak to się miało do tego, że po wymianie cewki itd efekt znikał?