Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ciśnienie gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   CAR 77

CAR 77
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 10 stycznia 2008 - 22:10

witam wszystkich. mam omege 2.5 l v6 i instalacje sekfencje dream omvl i mam ciśnienie 0.70, a kolega twierdzi że powinno być około 1.4 . objawy silnika to przy wyższych obrotach automatycznie przełącza mi się na benzyne, jakby brakowało mu gazu. pozdrawiam

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2008 - 22:18

objawy silnika to przy wyższych obrotach automatycznie przełącza mi się na benzyne

tzn przy jak wysokich ?

#3 OFFLINE   CAR 77

CAR 77
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 10 stycznia 2008 - 23:07

na wolnych obrotach to 0.70, a na wysokich okolo 3000-4000 wskakuje do 0.80

jak przełącze go na benzyne to nabije go do 1.12

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2008 - 23:09

jak przełącze go na benzyne to nabije go do 1.12


u mnie jest kolo 0.90 i jest wsio orajt.




 


#5 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 11 stycznia 2008 - 00:55

U mnie w X30XE było 1.21 (podczas pracy na LPG na wolnych) jednak po ostatniej wizycie u gazika zmniejszył mi na 1.04.

W skutek tego jak walne Kick Downa to przy ok 5tyś obr przełącza mi na bene ponieważ odczytuje to jako brak gazu.

Musze zmienić te ustawienia na nastaw 1.10 i zobaczymy
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2008 - 07:12

cisnienie ustawia sie pod dany parownik - i nie ma jednego konkretnego cisnienia dla wszsytkich. Ale osobiscie uwazam ze 0,7 to stanowczo za malo.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   CAR 77

CAR 77
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 11 stycznia 2008 - 18:04

mam jeszcze jedno dziwne zdażenie, tzn. przełącznik gaz-benzyna po wyłączeniu stacyjki wyłącza się po upływie jakiś 10-15 sek.

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 stycznia 2008 - 17:19

Ja mam cisnienie 1.30 -reduktor kme gold.

#9 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2008 - 18:15

Mialem niedawno te same objawy ale nie wiem jakie mialem cisnienie, ale jak go deptalem to przelaczal sie na benzyne, podjechalem do gazownika podlaczyl kompa i okazalo sie ze za male cisnienie, wiec u ciebie bedzie to samo.

#10 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 maja 2008 - 15:15

Temat już stary, ale nie chce zakładać nowego.

Problem jest następujący. Odpalam auto - po pewnym czasie przełączy się na LPG. Niby wszystko OK. Jednak po paru sekundach od przełączenia kontrolka zaczyna szybko migać (jakby mu gazu brakowało) Nie chce przejść na gaz. W butli mam 3/4 gazu. Co to może oznaczać. Czy walnął czujnik ciśnienia gazu? Czy jest zabrudzony filterek? Elektrozawór cyka więc raczej to nie jest jego wina.

Nie chce na razie jechać no gazownika bo mnie skasuje za pierdołe i jeszcze pogorszy stan.

Help!!!!

P.S.
W X30XE sondy są na bank 1 Voltowe czy 5 Volt - ostatnio się pożarłem z gazowcem?
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2008 - 16:18

Temat już stary, ale nie chce zakładać nowego.

Problem jest następujący. Odpalam auto - po pewnym czasie przełączy się na LPG. Niby wszystko OK. Jednak po paru sekundach od przełączenia kontrolka zaczyna szybko migać (jakby mu gazu brakowało) Nie chce przejść na gaz. W butli mam 3/4 gazu. Co to może oznaczać. Czy walnął czujnik ciśnienia gazu? Czy jest zabrudzony filterek? Elektrozawór cyka więc raczej to nie jest jego wina.

Nie chce na razie jechać no gazownika bo mnie skasuje za pierdołe i jeszcze pogorszy stan.

Help!!!!

P.S.
W X30XE sondy są na bank 1 Voltowe czy 5 Volt - ostatnio się pożarłem z gazowcem?



u mnie tak bylo jak mi padl czunik cisnienia gazu.
co do sond - 1 V




 


#12 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 maja 2008 - 17:15

po wizycie u gazownika poprawa. na kompie żadnych błędów. Dodam że teraz moge ciągnąć obroty do 6,400 i dalej chodzi na gazie.

Co do sond. Powiedział że w Oplach ze sterownikiem Bosch są 1 Voltowe natomiast Siemens - 5 Volt.
U mnie wychodzi siemens więc dwie sondy 5 voltowe.

Nie wiem już komu wierzyć?
P.S.
Umówiłem się na wymiane filterków i zmiane orurowania wtrysków.

Mam nadzieje że omcia nie zacznie znowu wariować.

Ciśnienie 1.03

Beast - czy jak walnął ci czujnik to pokazało ci jakieś błędy na kompie gazu. U mnie tylko błąd zasilania (odpalanie na włączonych światłach)
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2008 - 19:41

p.s. co do sond: no prawie ten gazownik trafil, tyle tylko ze w Omie tylko w silniku x20xev jest sterownik simensa, a Twoj silnik ma bOSCHa i SONDY 1 V i tyle. Po co ten gazownik wczuwa sie w wiedze odnosnie sond. Przeciez kazda sekwencja i wiekszosc II gen sama ustawi sobie jaka ma sonde. Ponadto mozna to sprawdzic miernikiem a on jak sie wpina to i tak sprawdza na ktorym kablu jest sygnal to sobie odczyta
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 maja 2008 - 19:51

Po pierwsze. Skoro komp sam odczytuje sondy to:

a) czemu odczytał dwie - pod dwie sondy jest podpięta centralka satg 300?

b) czemu wartości na obydwu sondach są po 3,45 i 4,05 Volt?


P.S.
Czy sterownik dostaje informacje o małym poziomie gazu z czujnika ciśnienia gazu czy jeszcze z czujnika poziomu na butli.

Auto się samo przełącza na PB mimo że mam pełny zbiornik gazu. Na kompie nie wyryto błedów.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#15 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2008 - 20:00

sonda w stagu ma mozliwosc podpiecia pod 2 sondy. A cholera wie co Ty za sondy masz amontowane albo co widziales na screnie. Az sprawdzilem w 4 katalogach firm produkujacych sondy, 2 programach i w ksiazce i na bank sa 1 Voltove. Moze ten gazownik podpial sie pod grzalke sondy tam na jednym kablu jest cos 4 czy 5 V.........zycie zna rozne przypadki. Ponadto jesli on twierdzi ze w bosch sa 1V to niech otworzy skrzynke bezpiecznikowa pod maska i odczyta sobie z kompa nr i firme.....
Do przelaczania z lpg na benzyne przy malym cisnieniu gazu (czyli np jego brak) to bierze to z czujnika cisnienia gazu a nie z czujnika poziomu. Centralka bedzie tez przelaczala sama na benz gdy np jest za zimny parownik (bo bierze info z czujnika temp reduktora)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#16 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 maja 2008 - 20:43

A widzisz. O temp. parownika nikt jeszcze nie wspominał.

Możliwe że cymbały wpieli się pod grzałki bo na jednej mam coś koło 4,05 a na drugiej 3,47 volta. Mało tego - na lpg i pb sondy rzekomo stoją w miejscu. Zero jakiś ruchów. musze chyba sam w to auto zajrzeć.

Najlepiej chyba sprawdzić sondy miernikiem. Tylko nie kojarzę jakie kolory i w jakie sie mam wpiąć, ale powinno wyjść w "praniu".

Jeszcze trzeba znaleźć przyczyne czemu mi sie na pb przełącza. Holender.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2008 - 20:52

Powinienes miec sondy 3 przeowdowe (2 jasne kable i 1 czarny) sygnal jest na czarnym ale mowimi o kolorach miedzy sonda a wtyczka bo za wtyczka sa rozne kolory i nie koniecznie takie same. Ponadto stag nie z kazda sonda wspolpracuje i znam 2 takie przypadki kiedy po podlaczeniu sond (sondy) , napiecie na nich wieszalo sie w skrajnym napieciu i stalo w miejscu. wiec najlepiej odlaczy sondy od instalki i sparwdzic jak pracuja na samej benie (miernikiem miedzy czarnym kablem a masa auta (najlepiej masa z wtyczki ale nie pamietam koloru) - napiecie przy powiedzmy 3000 obrotów ma plywac 0 - 1V. Nastenpmie taki sam pomiar zrobic podczas pracy na lpg (bez podlaczonej sondy do instalki) tez napiecie ma plywac a nastepnie podlaczasz sondy i sprawdzasz co sie dzieje z napieciem. Przypominam ze wsyztsko musisz robic ON LINE czyli na podpietych wtyczkach sondy do kompa auta (czyli wkluwasz sie igla w czarny kabel).
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 05 maja 2008 - 21:35

OK. Na razie balszoj spasiba. Pokombinuje z tym tylko musi się pogoda zrobić bo teraz leje jak z cebra.

Dam znać i pewnie pogadamy jeszcze.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#19 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 06 maja 2008 - 14:58

Po dzisiejszych oględzinach instalacji okazało się że sondy są nie podłączone. Od centralki wychodzą dwa kable: fioletowy i siwo-fioletowy. jednak są one ucięte. Z tego co się orientuje to właśnie te kolory mają być podłączone pod dwie sondy.
Nie rozumiem jednak czemu widzi sondy i napięcie na nich po 4 volty.

Co do ciśnienia - stawiam na czujnik ciśnienia gazu (PS-01).
Koszt 160pln.
Czy ktoś nie wie jak go sprawdzić i czy da się go jakoś wyczyścić lub coś z nim zrobić?

P.S.
Jakieś osły podączali ten gaz. Dziwne że to auto jeździ bez wskazów sond. Pewnie widzi to jako bogatą mieszanke.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2008 - 15:04

Jakieś osły podączali ten gaz. Dziwne że to auto jeździ bez wskazów sond. Pewnie widzi to jako bogatą mieszanke.

Bylo juz kilka razy na temat na forum. Przy niektorych autach w zaleznosci od zalozonej instalki gazownicy nie podlaczaja sondy. Mam staga300 i tez sondy sa niepodpiete a pokazuje wskazanie.

Mozna dobrze ustawic i jezdzic bez sond.