Wiecie panowie. Nigdy nie zastanawiałem się nad wiekszym rozmiarem. Auto przyjechało do mnie na piętnastkach 195/65. Wiem (z resztą tak też mówi instrukcja), że na tył mogę opcjonalnie dać 205/65/15 ale szczerze mówiąc nie wiem, czy to się opłaca. A co do większych kół, to jak ma sie to do osiągów? Takie powiedzmy 17"? I jaki wtedy musiałby być profil opony?


Opony
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 12:51
A co do większych kół, to jak ma sie to do osiągów?
Osiągów czego?? 2.0 16V
Takie powiedzmy 17"? I jaki wtedy musiałby być profil opony?
235/45/17 lub 225/50/17
poza tym, auto jakoś wygląda na 17 calach xd
Edytowany przez sypus, 18 czerwca 2016 - 12:52.
#23
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 14:29
No osiągów właśnie Bo jeśli w żaden sposób nie wpływa to na osiągi pojazdu, prowadzenie czy spalanie tylko ma dobrze wyglądać... To spójrzmy prawdzie w oczy
To jest 19 letnie kombi
To ma jeździć bezpiecznie a nie wyglądać jak rajdowiec
Prawdopodobnie zostanę więc przy Goodyearowskich Efficientgrip Performance. Ciągle jeszcze nie wiem co zrobić z tulejami. Jak bardzo twardość poliuretanów (i ogólnie zawieszenia na poliuretanach) wpłynie na komfort jazdy? Będzie czuć każdy kamyk na jaki się najedzie?
Edytowany przez Rmsen, 18 czerwca 2016 - 14:38.
#24
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 15:11
#25
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 16:17
W takim razie wezmę PU. http://poliuretany.o...ega-b-4szt.htmlo te chodzi mam rozumieć?
#26
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 21:10
#27
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 21:15
Wiecie panowie. Nigdy nie zastanawiałem się nad wiekszym rozmiarem. Auto przyjechało do mnie na piętnastkach 195/65. Wiem (z resztą tak też mówi instrukcja), że na tył mogę opcjonalnie dać 205/65/15 ale szczerze mówiąc nie wiem, czy to się opłaca. A co do większych kół, to jak ma sie to do osiągów? Takie powiedzmy 17"? I jaki wtedy musiałby być profil opony?
to póki jest okazja zmień sobie na 205/65/15
komfort jazdy bardzo sympatyczny
#28
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2016 - 21:59
@barteklodz chyba jednak zostanę przy 195/65/15. Kupienie 205 wiąże się z dołożeniem 5 stów do całości co mi się nie za bardzo uśmiecha (bo i tak wkrótce podwoję wartość rynkową mojej skorupy) . Ale dziękuję za poradę!
Czyli ustalone. Poliuretany i http://www.oponeo.pl...-91-h#103685620.
Dziękuję bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie za pomoc Jesteście wielcy!
#29
OFFLINE
#30
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 09:55
Jeżeli mogę ci polecić to te opony są dobre sam jeżdżę na tych oponach http://www.oponeo.pl...-94-h#82355600
#31
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 10:24
rmsen jak założysz nowe oponki powiedz jak się na nich jeździ xd
#32
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 14:05
@Piotrek ja wiem, że 500 zł to nie jakaś wielka suma ale... Nie jestem milionerem Od początku miesiąca władowałem już w Ome 6 stówek + jeszcze 1000 na Opony i tuleje i 30 kończy się OC
A mam jeszcze sporo innych wydatków
Jak kiedyś trafię 6 w totka to założe sobie 205tki na pozłacanych felgach
@Nimbus jak tylko założę i pojeżdżę na tyle długo, żeby cokolwiek móc o nich powiedzieć to dam Ci znać
#33
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 15:40
#34
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2016 - 20:34
To chodzi o 500 zł na zestawie Piotrze. A teraz jak sprawdzam dokładnie to właściwie o ponad 600. Goodyear Efficientgrip Performance: 195/65 - 200zł, 205/65 - 355 zł.
#35
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 12:12
Wczoraj dostałem moje nowe zabawki Założyłem i muszę przyznać że @Nimbus należy się flaszka za polecenie tych opon. W porównaniu z tym starym szajsem, z którym dostałem samochód (jakieś Daytony) to mam zupełnie inny samochód. Przy 110 km/h praktycznie nie słychać nic poza pędem powietrza. Z włączonym radiem praktycznie w ogóle nie słychać pracy samochodu. Skorupa prowadzi się jak po szynach. Mam na trasie dwa łuki, w które na starych oponach wchodziłem przy 60km/h a wczoraj przeciąłem je przy 90km/h i samochód pojechał jak po sznurku. Znacząco skróciła się też droga hamowania (zobaczymy jak będzie na mokrym). Przy całkowitym puszczeniu gazu przy 90km/h na 5tce samochód praktycznie nie zwalniał (różnica odczuwalna w porównaniu ze starymi gumami) Jak pojeżdżę trochę dłużej i w innych warunkach to dam znać co i jak. póki co naprawdę polecam. I jeszcze raz dzięki Nimbus za poradę!
#36
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 14:09


#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 14:56
@technix Neeh. Jest faktyczna różnica. Wracając z pracy codziennie przejeżdżam przez taki fragment drogi, na którym zaczyna się ograniczenie do 70. Zawsze w tym samym miejscu odpuszczam gaz i jadę sobie zwalniając bez uzycia hamulca. I teraz faktycznie więcej zajmuje mi zwolnienie do tej 70tki. Jutro w dłuższej trasie sprawdze jak tam wygląda spalanie, czy faktycznie jest różnica
#39
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 18:41
na rozmiarze Omegowym byłoby jeszcze lepiej.Ale jak pisałeś wcześniej to niestety kosztuje.
#40
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2016 - 11:50
Zimówki kupie już w rozmiarze 205/65/15 ewentualnie przemyślę założenie tych 17" jak któryś z Kolegów poradził kilka postów wyżej. Teraz było za dużo wydatków, żeby tyle dopłacać do letnich. A właśnie. Macie jakieś zimówki godne polecenia?