Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zielony kombiacz by Adam10


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2017 - 18:33

No i tak jak mówiłem póki co auto jest seryjne :) Jeździ już :)

 

Jak tylko znajdę 5min to opiszę co tam się działo :)



#22 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 16 lutego 2017 - 21:05

No i tak jak mówiłem póki co auto jest seryjne :) Jeździ już :)

 

Jak tylko znajdę 5min to opiszę co tam się działo :)

 

Adamio bez foto to sie nie liczy !!

Poka poka co tam sie zadzialo :boje_sie:



#23 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2017 - 23:49

No to jedziemy....

 

Taki widok był pod maską jako punkt wyjściowy:

 

Z00Vdggl.jpg

 

Jak widać maska podparta, bo siłowniki nie trzymały. Oczywiście od razu zostały wymienione. Plan to dobrać się szybko do chłodniczki oleju i sprawdzić czy to ona jest winowajcą czy może jednak UPG.

 

Pierwsza niespodzianka już na początku. Pozrywane gwinty w dolnym kolektorze ssącym i od spodu nakrętki.... faaak. Oczywiście takie coś jest u mnie nieakceptowalne więc go wymienilem, ale o tym później

 

mC5quOdl.jpg

 

Chłodniczka wyjęta.... oczywiście na każdym elemencie kurde silikon.... uszczelki mostka wodnego były w tak fatalnym stanie że nawet nie będę opisywał

 

giAy4KVl.jpg

 

mdYRPU3l.jpg

 

OhxWZthl.jpg

 

Chłodniczka od razu zanurzona w wodzie, dmuchnięte w nią 10bar sprężonym powietrze i eureka.... mamy winnego :) W dwoch miejscach puszczała jak szalona

Chłodnica też wyjęta do przepłukania i podemontowane wszystkie węże które się dało i płukanie wszystkim czym się dało żeby się tego syfu pozbyć

 

9P1zFT1l.jpg

 

No i niby winowajca znaleziony, ale się zaczęło.... ja, jak to ja.... muszę sprawdzić wszystko.... więc się zaczęło. Gumy stabilizatora do wymiany bo luz jak cholera. Poszły nowe Febi:

 

Xr4bCXGl.jpg

 

Pokręciłem wszystkimi rolkami i widzę że łożyska w Altku mają dość.... więc go wyciągam.... i ch....j mnie strzelił przy tym, bo jedna śruba była włożona od strony rozrusznika. Myślę sobie, po co? ale odpowiedź przyszła szybko i totalnie mnie przeraziła. Niestety takich patentów z tego auta usunąłem od groma:

 

yAsX3HPl.jpg

 

Dalej chciałem wyjąć pompę wody żeby wypłukać dobrze blok silnika z tego syfu, więc zajrzałem do rozrządu i się przeraziłem. Tu już mi nerwy puściły, bo pasek miał chyba pierdylion km... rozciągnięty jak gacie elastyczne tak że napinacz już był w pozycji maksymalnej i już nie napinał....

 

4aDNVwIl.jpg

 

Pasek w takim stanie że uzwojenie z niego wychodziło.... małe porównanie. Pasek z zielonej vs stary pasek z Irmiego z przebiegiem 60tyś

 

Wt4lcNVl.jpg

 

AxaBFl0l.jpg

 

l3rfHqEl.jpg

 

Nie będę już wspominał że cały silnik uwalony w oleju od góry do dołu. Wywaliłem też spod maski pół kartona trytytek. Kolejny patencik to silikonowe oringi w pokrywach zaworów.... które i tak lały, więc poszły nowe uszczelki, a cały silikon usuniety:

 

q47grBgl.jpg

 

OQoOMexl.jpg

 

B5XOeHHl.jpg

 

Skoro lały pokrywy to do czyszczenia odma..... a plastik z napisem ecotec był tak zawalony że dwa dni się moczył zanim 10bar sprężonego powietrza go przetkało

 

qdibChTl.jpg

 

Skoro silikon pod pokrywami to do zrzucenia miska olejowa żeby nie było afery z przytkanym smokiem od pompy oleju. Oczywiście jako że auto stało 8 miesięcy to przez uszkodzoną chłodniczkę płyn przesączył się do oleju... więc przy okazji czyszczenie miski

 

IzOFb0hl.jpg

 

G8GMn1al.jpg

 

i składamy

 

g7lEbD9l.jpg

 

chłodniczka oleju poszła sprawna, w idealnym stanie z Irmiego

 

Bs5IBsHl.jpg

 

i oczywiście nowe oryginalne uszczelki:

 

4izUIr5l.jpg

 

obW8Y80l.jpg

 

9bH2vT7l.jpg

 

No to nowy rozrząd:

 

tjRRqTQl.jpg

 

alX0Jikl.jpg

 

i ustawianie:

 

hCVTRvDl.jpg

 

mbxI7Fil.jpg

 

wzpncG2l.jpg

 

Wymieniony alternator z cichymi łozyskami:

 

QjjLGmdl.jpg

 

Nowy kolektor ssący dolny i czyszczenie wszystkiego...

 

5SXyXxUl.jpg

 

UhtgD89l.jpg

 

feYKU6nl.jpg

 

Oczywiście nowe uszczelki:

 

U98OU4Zl.jpg

 

No i wiązki też nie mogły zostać tak jak były więc owijanie wszystkiego i układanie:

 

UNVYwN7l.jpg

 

MG36p5ol.jpg

 

0uAoIpQl.jpg

 

cmH0e4nl.jpg

 

Kolejna rzecz to przełożenie LPG i włożenie normalnego filtra powietrza.... kuźwa to LPG mi rozwaliło system.... komputer włożony w podszybie w worku na śmieci, reduktor zamontowany tak, że nie wloży się normalnego filtra.... wszystko trzeba było przekładać i przy okazji oczywiście poowijać kable. Kompter trafił pod filtr powietrza, cewka na kielich, a reduktor pod zbiorniczek wyrównawczy:

 

WeYGaNcl.jpg

 

GH95Trjl.jpg

 

GVw3GBwl.jpg

 

OZbwJXTl.jpg

 

wHvYtWzl.jpg

 

No i na koniec tego wszystkiego pod maską wygląda tak:

 

SMHXO48l.jpg

 

Oczywiście jeszcze z 8 razy auto zalane wodą demineralizowaną z detergentem, zagrzane i wszystko spuszczone. Zalany byle jaki olej na przepłukanie układu.... a następnie zielona dostała taki zestaw:

 

Nie ma półśrodków więc jest syntetyk:

 

D9P7vJxl.jpg

 

 

No i zostało wyjęcie ostatniego patenciku.... czyli alarmu który żył swoim życiem, nie dawał się rozbroić za to auto dawało się odpalić bo nie odcinał kompletnie nic:

 

T2Uedkpl.jpg

 

l8hPByol.jpg

 

 

Potem naprawa termometru

 

FYcQz6jl.jpg

 

i wyjazd na myjnię:

 

HvxOuDFl.jpg

 

IjR5lGyl.jpg

 

 

Od tego czasu zielona zrobiła blisko tysiąc km :) Wycieków brak :D, Olej czyściutki, płyn chłodzący też (wypłukało tylko resztki syfu, ale to śladowe ilości - na wiosnę jeszcze raz przepłucze) No i jest kilka pierdół które mnie wkurzają ale niebawem zrobię i opiszę oczywiście :) Wszystkie śruby zostały wymienione na oryginalne, także kolektor ssący też już jest przykręcony jak należy i wszystko odpowiednimi momentami.

 

Cieszy mnie to że silnik chodzi na prawdę zajefajnie i auto zapierdziela jak szalone :) To teraz czas na trzaskanie kilometrów, bo dość jeżdżenia po mieście ;) Teraz pojeździ ze mną trochę do Wawy ;)



#24 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2017 - 07:58

yyyyyy nie chcesz jej sprzedać :D :D

 dobra robota :brawo:


Edytowany przez michal6/9, 19 lutego 2017 - 07:59.


#25 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2017 - 08:26

Póki nie zrobię Irmiego to nie, a nie mam kompletnie czasu na to.

A później się zobaczy jak z €€

Póki co mam jeszcze do zrobienia :
- Uruchomić klime (części już są)
- Naprawić poziomowanie reflektorów (części już są i może nawet uda się dzisiaj późnym wieczorem to zrobić)
- Wymienić podświetlenie zegarów
- Naprawić manetke kierunkowskazów bo kierunek w lewo nie wraca
- Naprawić klamkę w drzwiach pasażera bo z zewnątrz nie idzie drzwi otworzyć
- Uruchomić kompensacje na wale napędowym bo przy puszczaniu gazu są lekkie wibracje
- Naprawić mechanizm przy gale zmiany biegów bo jest na niej luz
- Wymienić szybę czołową
- Wymienić butle lpg
- Odkodowac radio :p

To są rzeczy które mnie wkurzają :)

Ale są też plusy:
Silnik jest teraz suchy :D
Po poprzednim właścicielu są nowe tarcze i klocki oraz nowe zarniki xenon :D
Auto na prawdę za***iscie jeździ
W zawiasie zero ludów a sworznie jeszcze nitowane są :o

#26 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2017 - 09:07

że też niemiec nie płakał jak sprzedawał :p jeszcze trochę i to będzie najbardziej sprawne technicznie kąbi w PL :D

#27 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 lutego 2017 - 09:50

Ogrom pracy włożone, też ostatnio walczyłem z całą górą silnika, pół fabryki sylikonu mi ktoś z autem sprzedał :) 

 

 

- Naprawić manetke kierunkowskazów bo kierunek w lewo nie wraca

 

A jak to zrobić bo też mam ten problem :)


Dodany obrazek


#28 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2017 - 10:27

a to problem manetki? ja tak miałem po założeniu kiery irmiego. okazało się że po zdjęciu kiery taki bolec nie łapie w kolumnie i podłożyłem kawałek pladtiku i jest ok.
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#29 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 19 lutego 2017 - 10:34

Póki nie zrobię Irmiego

 

A co to sie stalo Irkowi ??

 

Szacun za wklad pracy przy kombiaczu. Jak zawsze u Ciebie wszystko na najlepszym poziomie. :brawo: :brawo: :brawo:



#30 OFFLINE   British

British

    Ignorantia legis non excusat

  • 3 622 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2017 - 10:39

Oczy trzy razy przecierałem ze zdziwienia jak widziałem te ilości patentów. Smutne jest to, że większość Omeg w Polsce jest właśnie tak patentowo naprawiana. Gratki Adaś za uratowanie Vki. Będą z niej ludzie ;) Szerokości Panie w jeździe :D


Kiss French. Wear Italian. Drive German.


Spalanie szkodnika
icon1.png


#31 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 lutego 2017 - 19:49

Zdradź czym domyłes kolektor ssący ?

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2017 - 20:28

jeszcze trochę i to będzie najbardziej sprawne technicznie kąbi w PL

 

bez przesady

 

A jak to zrobić bo też mam ten problem

 

muszę tam zajrzeć :) jak zajrzę, to Ci powiem... póki co słabo z czasem

 

A co to sie stalo Irkowi ??

 

Nic. Irmi zimuje w ciepłej hali garażowej :) Ale przed sezonem mam trochę do zrobienia aby jego stan był nadal godny nazywania go Irmim ;) Wszystko na pewno opiszę :)

 

Oczy trzy razy przecierałem ze zdziwienia jak widziałem te ilości patentów. Smutne jest to, że większość Omeg w Polsce jest właśnie tak patentowo naprawiana

 

tam było więcej patentów, ale pewnie nie wszystkie byłem w stanie spamiętać....

 

Gratki Adaś za uratowanie Vki.

 

V uratowana :) Teraz jeszcze te pierdołki porobić i będzie cacy :)

 

Zdradź czym domyłes kolektor ssący ?

 

tak jak zawsze.... chemia do mycia silników + szczoteczka do zębów na drucie odpowiednio wygiętym + karcher i heja ;)


Aha.... Poziomowanie xenonów już naprawione... po ciemku, przy latarce, ale naprawione :)

 

Teraz będą reflektory normalnie świeciły ;)



#33 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2017 - 20:48

Widać, że pan majster tam był i sporo grzebał :fallen:

Po opisie sporo wkładu i pracy włożyłeś w auto, ale ja zdjęć nie widzę :?



#34 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lutego 2017 - 21:35

Sporo pracy to ja w Irmiego włożyłem :p

Tutaj tylko zrobiłem wszystko tak jak należy

#35 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 lutego 2017 - 20:38

Sporo pracy to ja w Irmiego włożyłem :p

 

 

I dla tego ja nie wiem  co Ty tam jeszcze chcesz poprawiac. !!



#36 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2017 - 22:16

I dla tego ja nie wiem co Ty tam jeszcze chcesz poprawiac. !!


Do wymiany olej, filtry, do przejrzenia heble przed sezonem, do wymiany drążek środkowy (już kupiony) bo się pojawił delikatny luz (przy 322tys :p), do wymiany tuleja łapy mostu (kupiona), do przejrzenia podświetlenie wnętrza (wiem o dwóch spalonych zaroweczkach), do wymiany oringi na pompie wspomagania, do zrobienia porządek z audio, do przejrzenia podwozie pod kątem ewentualnej rudej, do odnowienia powłoka na lakierze bo mijają dwa lata niebawem..... No i to chyba tyle z tego co pamiętam :p

A za 8 tys km będzie do wymiany rozrząd i olej w ASB :p

Ale tu nie o Irmim temat :p

#37 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2017 - 14:23

Piękne jest to że wkładasz tyle pracy w omegi i robisz je jakby wyjechały z fabryki już nie mogę doczekać się kolejnej aktualizacji irmiego i zielonej :p



#38 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 lutego 2017 - 11:17

Piękne jest to że wkładasz tyle pracy w omegi i robisz je jakby wyjechały z fabryki już nie mogę doczekać się kolejnej aktualizacji irmiego i zielonej :p

 

Dzięki :) Aktualizacja Irmiego myślę że najszybciej za miesiąc - dwa bo po prostu nie mam czasu szybciej



#39 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2017 - 20:36

Omega jeździ.... od zrobienia silnika przejechała 6tyś km, ale....

 

- w między czasie padł jeden wtrysk od LPG. Na szczęście w domu miałem MagicJety po Irmim więc szybka podmianka. Niestety na MJ jest kijowy mnożnik, a nie chce mi się zmieniać dysz więc trzeba będzie wrócić do waldemarów.

 

- pojawił się błąd 87..... trzeba będzie powalczyć :p

 

- czasami świruje czujnik wałka rozrządu :) trzeba będzie podmienić :)

 

- i dzisiaj wymieniłem żarówkę stopu :)

 

 

Ogólnie auto zapierdziela i czeka na dopieszczenie



#40 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 marca 2017 - 06:17

i wycieraczki wymień! :p