Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak macie zamontowane światła do jazdy dziennej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
497 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 kwietnia 2014 - 12:45

Po zapłonie postojówki mocne światło, po włączeniu pozycji przygasa jak zwykłe 5W

#202 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 kwietnia 2014 - 15:15

Po zapłonie postojówki mocne światło, po włączeniu pozycji przygasa jak zwykłe 5W


i wszystko ladnie wytopione, przy 21W
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#203 OFFLINE   DAN82

DAN82
  • 145 postów
  • Dołączył: 19-02-2010
  • Skąd: Hoorn [NL]

Napisany 18 kwietnia 2014 - 15:57

i wszystko ladnie wytopione, przy 21W

Jakoś w skodzie (którą mam obecnie na stanie) nic się jeszcze nie potopiło... a na tych światłach jeżdżę cały dzień
Nie mam Omegi :(

#204 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2014 - 15:59

i wszystko ladnie wytopione, przy 21W


e tam , rozumiem że mówimy o reflektorze omegi , jak reflektor wytrzyma temperaturę wytwarzaną przez żarówkę H4 , to tym bardziej wytrzyma zwykłą 21W żarówkę ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#205 OFFLINE   DAN82

DAN82
  • 145 postów
  • Dołączył: 19-02-2010
  • Skąd: Hoorn [NL]

Napisany 18 kwietnia 2014 - 16:09

Tylko nie bardzo rozumiem jakby miało to działać w postojówkach?

Może pokaże Ci jak to w Skodzie wygląda...
Dodany obrazek

Jedna żarówka, dwa zastosowania. Tylko tak jak wcześniej pisałem... czy to aby nie za mocne światło by było... w kloszu od długich siedzi postojówka więc obszar "sreberka" spory...
Nie mam Omegi :(

#206 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2014 - 16:20

czy to aby nie za mocne światło by było.


myślę że światło nie będzie za mocne , kiedyś były w sprzedaży (chyba nadal są ) lampy do jazdy w dzień gdzie sam reflektor wyglądał jak zwykły halogen , zastosowano nawet to samo lustro , różnica była jedynie taka że zamiast żarówki halogenowej siedziała tam właśnie żarówka 21W

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#207 OFFLINE   DAN82

DAN82
  • 145 postów
  • Dołączył: 19-02-2010
  • Skąd: Hoorn [NL]

Napisany 18 kwietnia 2014 - 17:26

to teraz jeszcze pytanie... Jak to podłączyć żeby działało jak w skodzie.... :)
co prawda za omegą na razie się rozglądam... dużo tego w sieci.. i będę chyba musiał się Was Klubowicze/forumowicze poradzić przed zakupem - ale nie o tym....

Sama żarówka jest nieco większa od zwykłej postojowej więc trzeba będzie za pewne rozwiercić otwór. Do czego zatem podłączyć 21W żeby świeciła z zapłonem a wyłączana była po włączeniu świateł i w tym momencie zapalała by się 5W?
Nie mam Omegi :(

#208 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2014 - 17:52

Do czego zatem podłączyć 21W żeby świeciła z zapłonem a wyłączana była po włączeniu świateł i w tym momencie zapalała by się 5W?


w powiększony otwór musiałbyś zamontować oprawkę pod żarówkę dwuwłóknową , pod złącze włókna o mocy 5W podpinasz ten sam kabelek który zasilał do tej pory żarówkę postojowych , a 21W zasilasz przy użyciu np. takiego modułu http://allegro.pl/pr...4108432693.html , tańszą wersję można wykonać samemu ze zwykłych przekaźników ;) , ale jeśli nie ma się zdolności w takich sprawach to lepiej skorzystać z gotowca :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#209 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 18 kwietnia 2014 - 22:25

Światełka założone :) tak to wygląda, zdecydowałem się na hokejki .
Podpiąłem dopiero dzisiaj tak więc zdjęcie jak świecą w dzień uzupełnię w najbliższym czasie.
Po świętach drobna modyfikacja, tj wymiana okablowania z zestawu do światełek i wymiana połączeń na wtyczki hermetyczne. Dodatkowo kontrolka na deskę, która będzie mnie informować, że światła dzienne świecą -jeszcze nie wiem, którą kontrolkę na desce wykorzystam.

#210 OFFLINE   DAN82

DAN82
  • 145 postów
  • Dołączył: 19-02-2010
  • Skąd: Hoorn [NL]

Napisany 19 kwietnia 2014 - 05:06

Fawlik... całkiem przyzwoicie to wygląda. Mogłeś jeszcze zrobić zdjęcie z zapalonymi za dnia, w końcu do jazdy dziennej one mają służyć :)
Nie mam Omegi :(

#211 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 20 kwietnia 2014 - 12:01

Fawlik... całkiem przyzwoicie to wygląda. Mogłeś jeszcze zrobić zdjęcie z zapalonymi za dnia, w końcu do jazdy dziennej one mają służyć :)


Spoko, spoko, dzisiaj dopiero udało mi się zdjęcie zrobić jak świecą i jak są wyłączone. Podpięte są pod automat tak więc jak tylko włączę lampki to gasną. Najważniejsze że mają na kloszach E4 i RL z jakimiś cyferkami.

#212 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 kwietnia 2014 - 12:38

Spoko, spoko, dzisiaj dopiero udało mi się zdjęcie zrobić jak świecą i jak są wyłączone. Podpięte są pod automat tak więc jak tylko włączę lampki to gasną. Najważniejsze że mają na kloszach E4 i RL z jakimiś cyferkami.


Aż chciałem zadać pytanie, na którym zdjęciu są zapalone...
Ładnie wyglądają, może i mają jakieś cyferki wytłoczone, ale funkcji swojej to chyba nie spełniają. No poza jedną- podstawową- jaką jest odczepne dla Smerfów.
Z ciekawości- jaki koszt?
Dodany obrazek "Jeśli nie ma się nic do powiedzenia, lepiej nie przyoblekać tego w słowa."
powiedzenie

#213 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2014 - 13:03

Najważniejsze że mają na kloszach E4 i RL z jakimiś cyferkami.

Są w ogóle dostępne takie co nie mają oznaczeń homologacji ?? Wyglądają nieźle ale świecą kiepsko.

#214 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 20 kwietnia 2014 - 14:28

W sumie tez myślałem ze będą jaśniej świecić, a to są podobno super mocne...?! Koszt niecałe 70 zl.
Dodaje jeszcze kilka zdjęć zrobionych w różnych porach dnia.

#215 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2014 - 21:19

Koszt niecałe 70 zl.


cena wszystko tłumaczy , ja w omedze miałem i teraz w sebringu też mam , tyle że koszt 190 zł , a świecą tak - http://forum.omegakl...&pictureid=5066 w słoneczny dzień :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#216 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 22 kwietnia 2014 - 17:25

Ładnie, tylko że to nie hokejki.. 190 zł chętnie bym dał za hokejki gdyby tak świeciły, ale takich nie znalazłem. Może z czasem się pojawią :D

#217 OFFLINE   cichy1104

cichy1104
  • 46 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 25 kwietnia 2014 - 13:43

siemka
wiem ze pytania o te swiatla były ale o elektryczna strone to chyba nie było ale do rzeczy na wstępie pisze ze jestem laik w tych sprawach ale chce to zrobić sam wiec pomocy
pod który bezpiecznik wpiac kabel z lamp dziennych w instrukcji pisze ze ma to być bezpiecznik w którym jest prad po przekręceniu stacyjki i ma go nie być jak się stacyjke wylaczy wiec który to kabel bądź bezpiecznik bo reszta to jest już latwa chyba:masakra:
bylbym wdzięczny o opis w miare możliwości prosto tak po ludzku.
z góry dzięki za pomoc stawiam dużego browara na zlocie.:)
cichy

#218 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 13:48

pod który bezpiecznik

F2,3,8,9,13,14,15,19.

który to kabel

Praktycznie każdy czarny.

w miare możliwości

Się starałem:)

#219 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 kwietnia 2014 - 23:18

Ja podpiąłemm pod złącze diagnostyczne wentylatorów bo tam sie pojawia 12v po stacyjce i przekaźnik mam w skrzynce z przekaźnikami wszystko w jednym miejscu

#220 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwietnia 2014 - 09:03

ja jak podłączałem dzienne w corsie to kupiłem najprostsze światła dzienne , bez żadnych przekaźników , dodatkowych kabli i innych pierdół bez których z powodzeniem można podłączyć światła , kupiłem lampy gdzie były tylko dwa kabelki jeden + i jeden - , plus podpiąłem pod przekaźnik pompy paliwa , aby zasilanie pojawiło się w momencie odpalania silnika , minus podłączyłem pod plusowy kabel postoju , przy wyłączonych światłach postojowych na zasilaniu żarówki nie ma plusa tylko jest minus (kabel idący z włącznika ) , kiedy odpalimy samochód dzienne dostają plus po przekaźniku pompy i dzienne świecą , po włączeniu postoju na żarówce pojawia się plus , dzienne na obydwu biegunach mają dwa plusy i przestają świecić :)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p