Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X25XE remont i przeróbka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   XsenseiX

XsenseiX
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-02-2016
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 lutego 2016 - 00:01

Rok:1999
Silnik:X25XE

Witam ! 

Jakis czas temu rozsypal mi sie silnik - mechanik stwierdzil nie ma sensu tego naprawiac - najtaniej bedzie wymienic silnik. Kupilem zatem drugi silnik i wystal sie prawie 3 miesiace bo nie bylo chetnych zeby go zamontowac. Mechanicy lokalni nie mieli czasu albo podawali absurdalne ceny porownywalne z serwisem firmowym (2500 zł za wymontowanie i zamontowanie). Silnik stal u jednego z nich jak sie okazalo koles go nie zabezpieczył i dostała sie woda. Niestety o tym fakcie dowiedzialem sie juz gdy w koncu udało mi sie go wsadzic do budy. Po przejsciu przez wiele wiele komplikacji udalo sie silnik odpalic jednak bardzo nierowno pracowal. Kontrola kompresji wykazala ze na 3 garach mial po 18 atmosfer czyli silnik do roboty. Chcialem tego uniknac ale mechanik przekonal mnie ze pewnie gniazda zaworow i glowice zrobimy i bedzie OK. Jak sie okazalo rozebral silnik na srubki i na wale cos mu sie nie podobalo stwierdzil ze wal wymaga szlifu nowych panewek i tak dalej. Ze przez wode ktora dostala sie do bloku przytarly sie panewki. Kwota za remont zwalila mnie z nog - 3500 zl. Podlamany stwierdzilem ze lepiej Ome na zlom oddac bo koszty juz i tak nie male nie podniose o kolejne 3500zł. Tymbardziej ze opinie na forum jak widze sa takie ze powierzchniowo utwardzanych walow lepiej nie szlifowac. Pomyslalem ze kupie sam blok z walem i tlokami - kompletny. Okazalo sie ze do 500 zł mam blokow do wyboru ile chce. Trafil sie miedzy innymi blok kompletny z Y26SE. Moje pytanie do ktorego pomalu zmierzam jest nastepujace  - czy moge zbudowac taka hybryde jak blok  z Y26SE i głowice plus osprzet z X25XE? Ewentalnie posiadam jeszcze glowice po regeneracji do X30XE. Pamietam ze do 2.5 mozna bylo glowice z 3.0 zalozyc ale czy mozna do 2.6? Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc:) 





#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 lutego 2016 - 10:11

możesz spokojnie wrzucić głowicę 2.5 na blok z 2.6. Uszczelkę dajesz z 2.6


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   tomekgo91

tomekgo91
  • 34 postów
  • Dołączył: 18-06-2015

Napisany 20 lutego 2016 - 17:34

Kup odemnie cała omege na części 3.0 irmischera silnik i skrzynia bdb można się przejechać i sprawdzić nawet :p

#4 OFFLINE   XsenseiX

XsenseiX
  • 2 postów
  • Dołączył: 19-02-2016
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 lutego 2016 - 17:42

Hehe wiesz to juz 3 omega na podworku by byla ;) tez mam Irmshera. Zawieszenie bylo za niskie i profil kol tez wiec tylko to nie mam oryginalne. Co do silnika to skoro glowice z 2.5 będą pasować to i z 3.0 podejdą ;) Tylko czy uszczelka z 3.0 czy 2.6 ? :) A mozesz mi powiedziec ile chcesz za ta Omege na czesci na priv ?



#5 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 09:20

silnik x25xe
problem-stukające zawory,niskie ciśnienie oleju(na gorącum 0.9-1 bar) wyciek płynu spod UPD.
Pytanie-brać się za remont czy lepiej kupić inny silnik-w grę wchodzi tylko 3.2?

Czy ma znaczenie czy kupię silnik od vectry czy signum?
Czy wystarczy zakup samego słupka czy coś jeszcze potrzebuje dokupić z dawcy?
Pytam bo nie wiem co będzie lepszym rozwiązaniem , trwalszym i tańszym.
Proszę o pomoc osoby ktore to robiły bądź mają do czynienia na co dzień z tymi silnikami. Tym co gdzieś tam o tym słyszelii coś tam wiedzą to z góry dziękuje za rady!!

Edytowany przez boberek, 03 kwietnia 2016 - 13:05.


#6 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 15:34

ponawiam pytanie! jest ktoś w stanie mi na nie fachowo odpowiedzieć!



#7 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2016 - 15:42

Remont zniszczy twój budżet do cna, pozatym silnik 2.5 to już zabytek. Kup słupek od 3.2 i przekładaj na kompie od 3.0 i osprzecie.Czyli słupek dorwać można za 1 500zł (b.dobry) , dokupić graty od 3.0 i można będzie lutowac w latarnię :F

#8 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 15:45

co masz na myśli mówiąc graty od 3.0? gołe słupki zaczynają się od 2 000 w góre(jak masz taki za 1.6 b.dobry to biorę) :) )


Edytowany przez boberek, 06 kwietnia 2016 - 15:49.


#9 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2016 - 17:51

posługużę się zapisami w Bibli ,a jest tam napisane "szukajcie a będzie Wam dane "

#10 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 17:51

Od 3.0 przyda Ci się sterownik silnika,plastikowa podkladka kolektora ssacego która przykreca się między glowicami a podstawą kolektora ssacego a reszta może być od Twego 2.5.Silniki wizualnie takie same chodzi o to żeby ecu podawalo więcej paliwkaniż 2.5

#11 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 18:15

posługużę się zapisami w Bibli ,a jest tam napisane "szukajcie a będzie Wam dane "

Dobre!:-)
Szukałem i oprócz tego że trzeba wymienić mise,cały osprzęt,czujniki odemnie i obudowe rozrządu to nic więcej nie ma.

Od 3.0 przyda Ci się sterownik silnika,plastikowa podkladka kolektora ssacego która przykreca się między glowicami a podstawą kolektora ssacego a reszta może być od Twego 2.5.Silniki wizualnie takie same chodzi o to żeby ecu podawalo więcej paliwkaniż 2.5

Kolektory dolotowe(barany) i górny wraz z wtryskami benzyny rozumiem że idą odemnie.

Edytowany przez boberek, 06 kwietnia 2016 - 18:15.


#12 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 kwietnia 2016 - 21:11

Kolektory,wtryski dajesz Swoje,mise wraz że smokiem wymieniasz tylko wtedy gdy kupisz silnik od Vectry C czy Signuma bo jeżeli silnik bedzie od omegi to będzie taka jaka ma byc

Edytowany przez adiwoj24, 06 kwietnia 2016 - 21:13.


#13 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 11:51

A jak wymienie komp to będę musiał robić jakiś soft czy wszystko zagra bez potrzeby ingerencji w system?

#14 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 13:47

będzie ok



#15 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 16:41

A jeżeli kupiłbym z kolektorami wydechowym to nie będzie problemu z połączeniem? Rozumiem że wtedy muszę zaślepić dolot spalin w egr u siebie.

#16 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 kwietnia 2016 - 21:53

Razem z kolektorami wydechowymi..mówimy o silniku od Omegi 3.2,bo od Vectry i Signuma kolektora nie pasują do Omegi.Jak będziesz miał silnik od Omegi 3.2 to będziesz musiał zaslepic kolektor ssacy i albo przenieść egr do skrzynki z bezpiecznikami ( kabla od instalacji powinno wystarczyć bez sztukowania ) albo zrobić emulator który podpinasz w miejsce egr-a.Kolektory 2.6/3.2 nie posiadaja wyjścia ja egr jak zapewne wiesz.Jeszcze jedna sprawa.Kolektor ssacy od 2.6/3.2 ( chodzi mi o górną część ) nie będzie pasował,bo nie posiada wyjścia na silniczek krokowy.Podpowiadam gdybyś chciał zamienić swój bez robienia zaslepki w Twoim obecnym.A pompę powietrza wtórnego "odkurzacz" usuwasz bo będzie zbędny

Edytowany przez adiwoj24, 07 kwietnia 2016 - 21:57.


#17 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2016 - 10:20

Ssące to wiem że nie pasują. Chodzi mi tylko o Wydech.

#18 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2016 - 14:33

Wydechowy nie pasuje bo viko i signum ten silnik jest w poprzek a w omie wzdłużnie

#19 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2016 - 17:05

Rozumiem. A czy na małe ciśnienie oleju może mieć wpływ lekko przygieta miska olejowa w części lewej( od stromy kierowcy)??

#20 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwietnia 2016 - 21:49

Tam chyba jest smok, nie?
Jeśli tak to może