

poprawa wydajnosci pompy wspomagania. przerabial ktos?
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2017 - 14:00
#23
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2017 - 14:02
#24
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2017 - 15:08
#25
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2017 - 15:47
Przekładnie sobie odpuść tu winna może być pompa najlepiej skręć do oporu kiere i dodaj gazu jeśli usłyszysz jakieś niepokojące dźwięki to pompa sprawdź stan napięcia paska ,łożyska kolumny mcpersona i tuleje na wsporniku tego duże drążka kierowniczego
#26
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2017 - 17:59
To tak jak skręcam na wolnych obrotach to w kabinie słychać delikatnie jęczenie pompy, albo tak pracuje, że powinno ją być słychać. Jak skręce do oporu to słychać pisk, ale nie za mocno, dodam gazu jak piszesz zobaczymy co będzie się działo. Łożyska kolumn mcpersona nowe od kwietnia tak sam tulejka na wsporniku drążka kierowniczego. Pisząc duży drążek kierowniczy masz na myśli środkowy, jak go sprawdzić ?
A dodam jeszcze, że śruba do kasacji luzu na przekładni była dokręcana o jakieś 15 min, gdyż walczę jeszcze z problelmem noszenia w koleinach, ale nic to nie pomogło a i przed dokręcaniem wspomaganie nie chodziło lekko.
Edytowany przez B0Cygano, 06 czerwca 2017 - 15:48.
#27
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2017 - 09:56
Wspornik drążka srodkowego http://www.opel-skle...-B-OP-20368/972
Lub sama tuleja http://www.opel-skle...-B-OP-20361/971
Od tego bym zaczął.
Nie sądzę abyś w omedze na posotoju kręcił kierownicą małym palcem, już raczej wskazujacym nie ma jakiegoś mega wspomagania ale też i trudno narzekać. Na oponach 235 czuć było róznicę niż na zimowych 205 ale bez przesady.
Sprawdź wspornik w pierwszej kolejności, najprościej na SKP podjechać.
Co do noszenia po koleinach można prosty test zrobić.
Podnosisz przód, oba koła w górę, odpalasz silnik i łapiesz za koło próbując skręcać w lewo prawo. Jesli zrobisz to bez większych oporów nie dziw się, że auto pływa. Każda nierówność na drodze ma wpływ na kierunek jazdy lub wyrywa kierownicę z rąk po wjechaniu w dziurę lub koleinę.
Czyli coś nie tak z układem wspomagania, przekładnia lub pompa, lub jedno i drugie.
#28
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2017 - 15:48
#29
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2017 - 18:20
Moje zdanie na temat pływania auta jest takie, że to nie do końca lekarstwem na całe zło są tuleje. Też mają znaczenie ale bez sprawnego układu kierowniczego i porządnie zrobionej geometrii i zbieżności spodziewany efekt nie będzie osiągnięty. Może zużyty płyn w układzie...
#30
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2017 - 18:44

#31
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2017 - 20:22