

poprawa wydajnosci pompy wspomagania. przerabial ktos?
#1
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 07:37
Nie piszcie proszę żebym sobie zalozyl węższe opony czy dopompowal powietrza. Obecnie zimowki są 195. W mojej 406tce na takich oponach kręcę najmniejszym palcem kierownice
#2
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 09:38
Ponieważ w omedze wspoamaganie działa niezbyt lekko, w porównaniu do większości samochodów, pomyślałem ze może jest możliwość zwiększenia wydajności pompy, pewnie kosztem awaryjności. Mam druga pompę z omegi leżeć wiec może cos sprobuje zrobić. Czy ktos przerabial w temacie cos typu zwiększenie ciśnienia bypassu czy rozwierywanie kryz. Nie piszcie proszę żebym sobie zalozyl węższe opony czy dopompowal powietrza. Obecnie zimowki są 195. W mojej 406tce na takich oponach kręcę najmniejszym palcem kierownice
w omedze b fl pompa jest ze zmienną siłą kręcenia, nie orientowałem się czy pompy w B i B FL są takie same ale może watro spróbować przełożyć taką pompę do siebie
u mnie wspomaganie działa dobrze kręcę jednym palcem na postoju z oponami 225
#3
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 09:53
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 10:58
#6
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 19:38
Masz B czy Fl? Jedzilem trzema egzemplarzami B i palca bym zlamal jakbym spróbował kręcić. W astrze G juz lekko dziala
mam b fl, warto spróbować chociaż zobaczyć czy będzie pasować do z bfl do b
#7
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2016 - 00:01
Serwotronic bo o nim mowa też był przed liftem.
Są pompy wspomagania metalowe i aluminiowe. Te aluminiowe są lepsze, na nich faktycznie kierownica jakby lżej chodzi. Były bodajże od 2001r
Co do modyfikacji wspomagania to wszystko da się zrobić. Pytanie o sens i koszty

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#8
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 07:47
#9
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 07:59
Dziwne. Problem jest więc pewnie gdzie indziej.
W tatowej dwulitrówce mogę kręcić kierownicą palcem. W trzylitrowej było prawie tak samo. Może sama przekładnia żegna się z życiem?
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 09:41
Duże znaczenie ma również stan samej przekładni , warto rozpiąć drążki kierownicze albo przynajmniej podnieść przód i sprawdzić jak chodzi bez obciążenia , winne mogą być również łożyska kolumn.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#12
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 13:00
aj chłopy przecież pisałem że mam najwęższe z możliwych w omedze opon szerokości 195mm te same mam w francuzie, a tam kręce najmniejszym palcem,
łożyska wymieniałem oczywiscie nówki.
Co ciekawe, auto skreca siez taką samą siłą na wolnych obrotach, podczas jazdy i na podniesionych do góry obu kołach i unieruchomionym silniku, czuć dokładnie taki sam opór na kierownicy. Niestety obecnie nie mam porównania z innymi omegami.
Temat na razie zostawię bo znikły mi chęci i czas na kombinowanie, będzie nowa oma za rok to może będzie chodzić lżej
#13
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 18:19
skreca siez taką samą siłą na wolnych obrotach, podczas jazdy i na podniesionych do góry obu kołach i unieruchomionym silniku
Jak nie ma róznicy czy silnik chodzi, czy nie, to pompa wspomagania działa ??
Edytowany przez sypus, 23 lutego 2016 - 18:20.
#14
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 19:15
Jak nie ma róznicy czy silnik chodzi, czy nie, to pompa wspomagania działa ??
wygląda, że nie
kiera od stara by pasowała
Edytowany przez robert514, 23 lutego 2016 - 19:17.
#15
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 20:27
#16
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2016 - 21:16
a w czasie jazdy kierownica "odbija" normalnie ??
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2016 - 06:11
Chodzi ci o wracanie do pozycji na wprost po skręcie? To właśnie nie do końca tak normalnie tylko trzeba pomóc.
#18
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2016 - 08:41
Przekładnia do wymiany...
A co do elektrycznej pompy Omega Phantom'a ma elektryczną.. wystarczy poszukać na forum...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#19
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2016 - 08:49
Duże znaczenie ma również stan samej przekładni , warto rozpiąć drążki kierownicze albo przynajmniej podnieść przód i sprawdzić jak chodzi bez obciążenia , winne mogą być również łożyska kolumn.
super porada, w końcu autor wcześniej napisał:
No i wymieniłem pompę na taka z 2,2 b fl wymieniłem plyn i lozyska górne amortyzatorow. No i nic sie nie zmienilo. Wspomaganie działa ale jednym palcem nie obroce
więc skoro pompa jest druga i nic się nie zmieniło to możemy założyć w pewnością 99,9% że:
Może sama przekładnia żegna się z życiem?
Przekładnia do wymiany...
i to jest odpowiedź co trzeba zrobić wymiana przekładni (a najlepiej jej regeneracja) rozwiąże problem
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#20
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2017 - 19:43
Witam.
Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo jak dla mnie wspomaganie w mojej Omedze chodzi bardzo ciężko. Po odpaleniu na zimnym jest w miarę ok, ale do ideału daleko a im cieplej i więcej przejechane tym ciężej. Olej został wymieniony na Dexron VI, poprawy nie zauważyłem, wycieków brak, stan w zbiorniczku taki sam. I teraz pytanie od czego zacząć poprawę tej funkcji bo dla mnie wspomaganie idealne rozumie się, że na postoju można skręcać bez większego oporu najmniejszym palcem na ręce i takowy efekt by mnie zadowalał. Wiem, że najlepiej wymienić pompę i przekładnie na nową, ale to koszt zbliżony do wartości auta i teraz pytanie czy ktoś podjął konkretne kroki i osiągnął efekt wspomagania jaki chciałbym mieć w swoim aucie ?
No chyba, że żadna Omega, nawet ta na100% nowych i oryginalnych częściach nie osiągnie efektu jazdy i skręcania bez bolących rąk ?